LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 't Mannetje, Spaarnwouderstraat 3 in Haarlem

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
allroundchauffeur
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 feb 2007 22:35

't Mannetje, Spaarnwouderstraat 3 in Haarlem

Ongelezen bericht door allroundchauffeur »

Sinds 6 oktober 2009 heb ik een speciale fiets die op mijn lengte als op mijn gewicht is afgesteld. Ik ben er de 1e week dat ik 'm had mee gevallen maar ondervond daarvan geen problemen. Later als gepland lever ik 'm bij de servicebeurt in, mede omdat ik al drie jaar niet had kunnen fietsen, en dan wil je 'm niet zo gauw weer kwijt. Ik heb toen gezegd dat de trapper soms zomaar 180 graden vrije slag heeft, en ze zouden het nakijken. Inmiddels is de fiets nu al drie keer nagekeken op het euvel, en tot op heden nog steeds niet proper gemaakt, want bij de vorige twee keer was ik naar huis gefietst dat ik zo'n 15 km fietsen dat een 1 km voordat ik thuis was, er weer dwars doorheen trapte. Bij de tweede keer idem-dito.. en ook toen zeiden ze dat ze het hadden opgelost. Nu kortgeleden heb ik ze er weer op gewezen en exact drie weken heeft mijn fiets in Haarlem gestaan, en zo ze zeiden hadden ze het euvel gevonden en opgelost. Nog geen 5 kilometer van de zaak trapte ik 6 x achter elkaar door de naaf of wat het euvel ook mag zijn. Nadien kwam ik erachter dat ook andere dingen niet waren uitgevoerd maar toch in rekening zijn gebracht. Ik heb ze ook meermalen gewezen op het gevaar.. en men zei het te begrijpen, maar blijkbaar toch niet. Vanzelfsprekend kan ik naar 't Mannetje, Spaarnwouderstraat 3, 2011 AA Haarlem toegaan en gaan schelden, maar dat is mijn wereld niet. Ik ben van mening dat 't Mannetje - http://www.tmannetje.nl dan gewoon solliciteert naar een vermelding bij TROS Radar. Daar mogen ze dan boos over zijn, maar als ik mijn werk op gelijke manier zou hebben gedaan, dan had ik de zak gekregen.
Daarbij komt nog eens dat de laatste keer maar liefst een stuk of vijf spaken waren gebroken, terwijl ze mij bij aankoop hadden verzekerd dat de fiets het gewicht aankan van wat of ik had gevraagd.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: 't Mannetje, Spaarnwouderstraat 3 in Haarlem

Ongelezen bericht door sjoegel »

U klaagt over allerlei bedrijven op dit forum zonder het uit te spreken met de betreffende bedrijven. Laffe manier van handelen.

MAXIEM

Re: 't Mannetje, Spaarnwouderstraat 3 in Haarlem

Ongelezen bericht door MAXIEM »

allroundchauffeur

Na de derde niet gelukte reparatie, had je de koop formeel kunnen ontbinden en de aankoopsom kunnen terugeisen. Het onderdeel dat defekt is, is een essentieel onderdeel en als dat niet gerepareerd kan worden door de verkoper, dan dient de verkoper je een vervangende nieuwe fiets te geven of de aankoopsom retour. Als je zelf de koop ontbindt, doe dat dan wél schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst.

Sukses, Maxiem.

Toolboy

Re: 't Mannetje, Spaarnwouderstraat 3 in Haarlem

Ongelezen bericht door Toolboy »

allroundchauffeur schreef:Sinds 6 oktober 2009 heb ik een speciale fiets die op mijn lengte als op mijn gewicht is afgesteld. Ik ben er de 1e week dat ik 'm had mee gevallen maar ondervond daarvan geen problemen. Later als gepland lever ik 'm bij de servicebeurt in, mede omdat ik al drie jaar niet had kunnen fietsen, en dan wil je 'm niet zo gauw weer kwijt. Ik heb toen gezegd dat de trapper soms zomaar 180 graden vrije slag heeft, en ze zouden het nakijken. Inmiddels is de fiets nu al drie keer nagekeken op het euvel, en tot op heden nog steeds niet proper gemaakt, want bij de vorige twee keer was ik naar huis gefietst dat ik zo'n 15 km fietsen dat een 1 km voordat ik thuis was, er weer dwars doorheen trapte. Bij de tweede keer idem-dito.. en ook toen zeiden ze dat ze het hadden opgelost. Nu kortgeleden heb ik ze er weer op gewezen en exact drie weken heeft mijn fiets in Haarlem gestaan, en zo ze zeiden hadden ze het euvel gevonden en opgelost. Nog geen 5 kilometer van de zaak trapte ik 6 x achter elkaar door de naaf of wat het euvel ook mag zijn. Nadien kwam ik erachter dat ook andere dingen niet waren uitgevoerd maar toch in rekening zijn gebracht. Ik heb ze ook meermalen gewezen op het gevaar.. en men zei het te begrijpen, maar blijkbaar toch niet. Vanzelfsprekend kan ik naar 't Mannetje, Spaarnwouderstraat 3, 2011 AA Haarlem toegaan en gaan schelden, maar dat is mijn wereld niet. Ik ben van mening dat 't Mannetje - http://www.tmannetje.nl dan gewoon solliciteert naar een vermelding bij TROS Radar. Daar mogen ze dan boos over zijn, maar als ik mijn werk op gelijke manier zou hebben gedaan, dan had ik de zak gekregen.
Daarbij komt nog eens dat de laatste keer maar liefst een stuk of vijf spaken waren gebroken, terwijl ze mij bij aankoop hadden verzekerd dat de fiets het gewicht aankan van wat of ik had gevraagd.
Beste T.S.
Gaat het alhier om een fiets met versnellingen o.i.d. Uw verstrekte info is te weinig.,om iets zinnigs te melden.

T

allroundchauffeur
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 feb 2007 22:35

Re: 't Mannetje, Spaarnwouderstraat 3 in Haarlem

Ongelezen bericht door allroundchauffeur »

MAXIEM schreef:allroundchauffeur

Na de derde niet gelukte reparatie, had je de koop formeel kunnen ontbinden en de aankoopsom kunnen terugeisen. Het onderdeel dat defekt is, is een essentieel onderdeel en als dat niet gerepareerd kan worden door de verkoper, dan dient de verkoper je een vervangende nieuwe fiets te geven of de aankoopsom retour. Als je zelf de koop ontbindt, doe dat dan wél schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst.

Sukses, Maxiem.
Bedankt Maxiem, voor de tip. Ik zal het er over hebben met de uitkerende instantie, die hebben immers de fiets betaald.

allroundchauffeur
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 feb 2007 22:35

Re: 't Mannetje, Spaarnwouderstraat 3 in Haarlem

Ongelezen bericht door allroundchauffeur »

Toolboy schreef: Beste T.S.
Gaat het alhier om een fiets met versnellingen o.i.d. Uw verstrekte info is te weinig.,om iets zinnigs te melden.

T
Yep, 5 stuks.. maar bij de fietsenmaker hier aan de overkant waar of ik woon had ik ze ook laten nakijken maar die zei dat de gearbox en de instelling goed was, dus daar lag het niet aan. 't Mannetje heeft de gearbox vernieuwd terwijl dat niet van node was.

Hier heb je de rest uit de vooropgestelde factuur:

1 volledig aangepaste fiets voor een persoon van 200 kilo

Uitgerust met:
  • frame op maat, standaard in zwart of rood
  • vijf versnellingen sram cargo
  • 2 handremmen, achter trommelrem, voor hydraulische velgrem
  • BMX cranks en trapas
  • sterke pedalen
  • BMX ketting
  • extra dikke spaken voor en achter, maat 12 zink, achter met spaakkopringen gespaakt
  • buitenbanden extra sterk, antilek, marathon supreme 26 x 2
  • sterke aluminium velgen
  • aangepast frame, met extra achtervork, en verlengde achterbrug
  • zadel Selle Royal Torx, met patentzadelpen
  • Batterijverlichting voor en achter
  • goedgekeurd slot
  • zijstandaard
Laatst gewijzigd door allroundchauffeur op 28 apr 2011 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: 't Mannetje, Spaarnwouderstraat 3 in Haarlem

Ongelezen bericht door Radar »

Verschillende berichten zijn verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

Gebruikers zullen elkaar en anderen respecteren door geen scheld- of vloekwoorden en nodeloos kwetsende tekst(en) te gebruiken.

Gesloten