LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verschillende problemen met elektrische fiets van Amslod

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
De Kei
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2020 13:43

Verschillende problemen met elektrische fiets van Amslod

Ongelezen bericht door De Kei »

Sinds juli 2016 heb ik een elektrische fiets van Amslod n.a.v. een gunstige test van de ANWB. Al vanaf het begin waren er problemen. De actieradius van de beloofde 150km haalde hij bij lange na niet. Hij kwam bij heel gunstige omstandigheden niet hoger dan 55 km. Helaas kon daar verder niet heel veel mee. Amslod is niet aangesloten bij een geschillencommissie.
Na ongeveer 3 jaar begon mijn bagagedrager op diverse punten te breken. Op 18 juni 2019 heb ik daar een reparatieverzoek voor ingediend en ook aangegeven dat ik het wel erg snel vond dat na nog geen 3 jaar zo'n bagagedrager breekt bij gewoon normaal gebruik.
Sinds 18 juni ben ik bezig om een bagagedrager te krijgen. Ik krijg steeds te horen dat de bagagedrager nog in bestelling is. Een keer is er een monteur langs geweest. Ik blij. Helaas kwam hij alleen maar om de bagagedrager provisorisch te repareren met tey-ripes. Had ikzelf ook al gedaan.
Eindelijk kreeg ik een afspraak op 21 februari zouden ze langs komen. Jippie. U begrijpt het al. Een week van tevoren wordt ik gebeld dat de bagagedrager in bestelling is.
Wat kan ik nog doen? Wat is er nog meer mogelijk?

met vriendelijke groet,

Gerardina Keijzer

juliomariner
Berichten: 4827
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Verschillende problemen met elektrische fiets van Amslod

Ongelezen bericht door juliomariner »

Zo gauw mogelijk dit barrel inruilen bij de plaatselijke fietsenmaker en een fatsoenlijk merk kopen. Mocht er dan wat mee zijn krijgt u tenminste fatsoenlijke service.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Verschillende problemen met elektrische fiets van Amslod

Ongelezen bericht door Theotrucker »

De fietsenmakers staan helaas niet in de rij om een Stella of Amslod in te ruilen. Een fiets koop je bij de man die ook repareren kan. Die twee merken krijg je daar niet.

juliomariner
Berichten: 4827
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Verschillende problemen met elektrische fiets van Amslod

Ongelezen bericht door juliomariner »

Veel zul je er inderdaad niet voor krijgen maar als je een nieuwe koopt zullen ze best wel iets voor de amslod willen geven

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Verschillende problemen met elektrische fiets van Amslod

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De 150 km kun je halen met heel veel zelf meetrappen en lichtste stand en niet met zwaar persoon als de accu nog nieuw is!

Ik zag bij een handelaar Stella en Amslod met laagje stof erop, achteraan, niet duur en als ze zo lang blijven staan.
Het waren de goedkoopste, hoewel ze de laatste jaren wel flink zijn verbeterd, of moet ik minder slecht zeggen?

Inruil is vaak oud ijzer, herstel is vele uren werk en onderdelen duur en lastig te krijgen voor de handelaren....

sake1987

Re: Verschillende problemen met elektrische fiets van Amslod

Ongelezen bericht door sake1987 »

juliomariner schreef:
10 mar 2020 20:14
Veel zul je er inderdaad niet voor krijgen maar als je een nieuwe koopt zullen ze best wel iets voor de amslod willen geven
Nou ik wilde vorig jaar mijn Amslod uit 2016 inruilen, maar geen van de fietsenmakers bij ons in de stad wilde er ook maar iets voorgeven.
Heb hem op hun advies op MP verkocht.

juliomariner
Berichten: 4827
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Verschillende problemen met elektrische fiets van Amslod

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ook niet voor iets meer dan oudijzerprijs?

sake1987

Re: Verschillende problemen met elektrische fiets van Amslod

Ongelezen bericht door sake1987 »

juliomariner schreef:
11 mar 2020 18:12
Ook niet voor iets meer dan oudijzerprijs?
Nee wel boden ze me korting als ik zonder terug kwam :lol:

jdevrie
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 jan 2017 14:07

Re: Verschillende problemen met elektrische fiets van Amslod

Ongelezen bericht door jdevrie »

Ik heb ook een Amslod fiets voor mijn vriendin gekocht maar daarvan is nu het display kapot.
Dat staat al maanden in bestelling en zegt men dat ze niet geleverd worden uit China. Echter worden er onderhand wel nieuwe fietsen verkocht waarop zo een display zit dus die ze daar vanaf zouden kunnen halen voor de service. Dat heb ik ook voorgesteld maar ze zeggen gewoon dat ze daar niet aan kunnen beginnen. Dus de nieuwe klanten gaan voor op service voor de bestaande klanten maar ze vergeten dat als die nieuwe klanten een fiets kopen ze ook bestaande klanten worden.

Verder hebben ze te weinig service medewerkers dus worden afspraken pas voor weken later gemaakt.
Ik ben nu een case door mijn rechtsbijstandverzekering aan het aan laten maken.
Ik zou dus maar geen fiets bij Amslod kopen want daar krijg je geen service als je eenmaal je fiets hebt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Verschillende problemen met elektrische fiets van Amslod

Ongelezen bericht door berndv »

jdevrie schreef:
28 apr 2020 11:07
Echter worden er onderhand wel nieuwe fietsen verkocht waarop zo een display zit dus die ze daar vanaf zouden kunnen halen voor de service. Dat heb ik ook voorgesteld maar ze zeggen gewoon dat ze daar niet aan kunnen beginnen.
Ik vermoed dat als u een fiets zou hebben gekocht bij "de fietsenmaker op de hoek" dit inderdaad de beste oplossing zou zijn geweest, eerst de bestaande klant helpen, en de incomplete fiets later weer compleet en verkoopklaar maken. Maar voor een winkel die grotendeels gebaseerd is op online handel, met een paar fysieke verkooppunten, zit je met een distributiecentrum vol met magazijnmedewerkers die helemaal geen binding hebben met de materie, die gaan daar niet een compleet pakket uit elkaar halen, om die later weer met onderdelen te gaan aanvullen.

Jgoedhar
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2020 08:01

Re: Verschillende problemen met elektrische fiets van Amslod

Ongelezen bericht door Jgoedhar »

Een amslod gekocht 1 jaar terug zal het nooit meer doen.
Drie maanden geleden zou er een nieuwe accu opgestuurd worden heb nog niks ontvangen.
Een nieuwe fiets kan je zo bij amslod kopen maar een nieuwe accu leveren krijgen is heel erg moeilijk.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Verschillende problemen met elektrische fiets van Amslod

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Koop je volgende fiets, brommer, motor, auto bij de man die ook repareren kan.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Verschillende problemen met elektrische fiets van Amslod

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Nog erger!

Kocht woensdag 13 mei een Amslod, met nog 4 maanden garantie dus net 8 maanden jong!
Na solderen accu pack rij ik weer, en dat voor €200,- prima normale fiets en als de E deel het bleef doen?

Deze dame was gezeur zat en plaatselijk doen ze alleen banden plakken, we krijgen nooit onderdelen dus kunnen er niets mee!
Als ik dus nu een Miss Moniek koopje heb, als normale 8 naaf en zo voor €200,- een beetje zware normale Oma fiets voor deze Opa!

Wel heb ik alle cellen met losse klem lader per cel geladen omdat er lege en volle door elkaar zaten.
Flinke klus achter op de Doerak!
Tevens enkele zwakke punt lassen beter vast gezet, net als de kabels...

Amslod is prima hobby DHZ fiets voor deze Opa met alle tijd.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Verschillende problemen met elektrische fiets van Amslod

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik heb op mijn Amslod nu een echt lastig probleem, kan geen enkel nadeel meer vinden, rijd heerlijk....
Nu nog Km maken en kijken of de accu redelijk lang mee kan!

MauHe
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 okt 2015 10:44

Re: Verschillende problemen met elektrische fiets van Amslod

Ongelezen bericht door MauHe »

Wat ben ik dan blij met mijn "goedkope" Sundvall van € 1000,00. Na 4 jaar en bijna 8500 kilometer rijden hoefde er, afgezien van de normale slijtage-onderdelen zoals remblokjes en banden, nog nooit iets te worden gerepareerd of vervangen. Krijgt elk jaar een beurtje bij de plaatselijke fietsenmaker, die het niet uitmaakt van welk merk een fiets is en gewoon geld wil verdienen. En de accu van slechts € 279,00 heeft nog nagenoeg dezelfde actieradius als aan het begin. Vanwege de lage prijs heb ik er op een gegeven moment zelfs eentje extra gekocht, zodat ik kan afwisselen. Bij mij komt zo'n dure "kwaliteitsfiets" er niet in.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Verschillende problemen met elektrische fiets van Amslod

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Sundvall is toch van Cranenbroek? Die repareren toch zelf? Ze zien er in ieder geval goed uit. Ik heb nu een Sparta, maar Cranenbroek is ook kortbij.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Verschillende problemen met elektrische fiets van Amslod

Ongelezen bericht door scontra »

MauHe schreef:
18 mei 2020 09:19
Wat ben ik dan blij met mijn "goedkope" Sundvall van € 1000,00.. Vanwege de lage prijs heb ik er op een gegeven moment zelfs eentje extra gekocht, zodat ik kan afwisselen. Bij mij komt zo'n dure "kwaliteitsfiets" er niet in.
Als je je fiets moet afwisselen met een gelijksoortig exemplaar, dan blijkt die "goedkope" fiets ineens toch niet meer zo "goedkoop" te zijn.
Maar het voordeel is wel dat als de ene wordt gebruikt de andere even lekker uitrusten van de vermoeienissen van die 177 km per maand. :wink:

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verschillende problemen met elektrische fiets van Amslod

Ongelezen bericht door Moneyman »

scontra schreef:
18 mei 2020 09:37
MauHe schreef:
18 mei 2020 09:19
Wat ben ik dan blij met mijn "goedkope" Sundvall van € 1000,00.. Vanwege de lage prijs heb ik er op een gegeven moment zelfs eentje extra gekocht, zodat ik kan afwisselen. Bij mij komt zo'n dure "kwaliteitsfiets" er niet in.
Als je je fiets moet afwisselen met een gelijksoortig exemplaar, dan blijkt die "goedkope" fiets ineens toch niet meer zo "goedkoop" te zijn.
Maar het voordeel is wel dat als de ene wordt gebruikt de andere even lekker uitrusten van de vermoeienissen van die 177 km per maand. :wink:
Mooi voorbeeld van hoe selectief quoten de essentie kan verdraaien in iets wat niet gezegd is. Mauhe heeft niet twee fietsen, maar twee accu's. Nogal een verschil...

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Verschillende problemen met elektrische fiets van Amslod

Ongelezen bericht door scontra »

Moneyman schreef:
18 mei 2020 09:40
scontra schreef:
18 mei 2020 09:37
MauHe schreef:
18 mei 2020 09:19
Wat ben ik dan blij met mijn "goedkope" Sundvall van € 1000,00.. Vanwege de lage prijs heb ik er op een gegeven moment zelfs eentje extra gekocht, zodat ik kan afwisselen. Bij mij komt zo'n dure "kwaliteitsfiets" er niet in.
Als je je fiets moet afwisselen met een gelijksoortig exemplaar, dan blijkt die "goedkope" fiets ineens toch niet meer zo "goedkoop" te zijn.
Maar het voordeel is wel dat als de ene wordt gebruikt de andere even lekker uitrusten van de vermoeienissen van die 177 km per maand. :wink:
Mooi voorbeeld van hoe selectief quoten de essentie kan verdraaien in iets wat niet gezegd is. Mauhe heeft niet twee fietsen, maar twee accu's. Nogal een verschil...
Ik had het inderdaad anders gelezen en begrepen, maar blijft nog de vraag, waarom zou je een tweede accu bijkopen als je bijna geen kilometers maakt ?

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verschillende problemen met elektrische fiets van Amslod

Ongelezen bericht door Moneyman »

Omdat het niet duur en je soms "better safe than sorry" kunt zitten?

Gesloten