LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voorrem van Gazelle e-bike spontaan geblokkeerd

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
chrisdehom
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2018 16:25

Voorrem van Gazelle e-bike spontaan geblokkeerd

Ongelezen bericht door chrisdehom »

Ik ben met mijn Gazelle e-bike gisteren ten val gekomen nadat ik met mijn voor-rem op een recht stukje fietspad probeerde af te remmen. Bij het licht afremmen blokkeerde de rem en knapte daarna los. De rem werkt nu niet meer. Ik ben behoorlijk geschrokken dat een rem zo maar kan blokkeren. Ik ben gelukkig goed terecht gekomen maar het lijkt mij metname voor ouderen behoorlijk gevaarlijk. Ik heb vanochtend contact gezocht met Gazelle en ze hebben een ticketnummer aangemaakt en mij doorverwezen naar de dealer om het probleem te laten analyseren. Fiets staat nu bij de dealer en deze heeft inmiddels contact gehad met Gazelle. Gazelle heeft mij inmiddels gebeld met de reactie... kan gebeuren, oorzaak slijtage. Ik ben stom verbaasd over deze reactie en heb ze gevraagd dit standpunt per mail met mij te delen. Gazelle heeft beloofd dit te doen. Reparatie kost ongeveer € 600.00. Gazelle gaat daar niets in betekenen en verder geen actie ondernemen naar gebruikers van die model fiets.

Ik ben met stomheid geslagen en hoop dat Gazelle zich alsnog anders op gaat stellen. Natuurlijk stel ik jullie alle mailverkeer graag ter beschikking.

Vriendelijke groet,
Ch. Hommes
Laatst gewijzigd door Radar op 07 jun 2018 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast omwille van de duidelijkheid

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Voorrem van Gazelle e-bike spontaan geblokkeerd

Ongelezen bericht door Cro »

Als het inderdaad aantoonbaar slijtage is kan Gazelle daar natuurlijk weinig in betekenen, dat zou anders zijn bij bijvoorbeeld een constructiefout. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat u verwacht van Gazelle als het inderdaad slijtage betreft zoals zij aangeven. Ik zou niet weten waarom Gazelle bij slijtage aan uw fiets andere gebruikers van die fiets zouden moeten inlichten, als ze daar al een mogelijkheid tot hebben.

Uw fiets is heeft wel regelmatig, bijvoorbeeld jaarlijks, een onderhoudsbeurt gehad bij een officiële dealer waarbij deze slijtage opgemerkt had kunnen c.q. moeten worden?

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Voorrem van Gazelle e-bike spontaan geblokkeerd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hoe oud is de fiets en is deze netjes onderhouden en heeft deze de onderhoudsbeurten gehad? Overigens heeft u niets me Gazelle te maken, wel met de verkoper.

Maar waarom moet Gazelle zich anders opstellen maar u? U hebt geen overeenkomst met Gazelle en als dit een veelvuldig voorkomend euvel zou zijn zouden er ook meer klachten te vinden moeten zijn.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Voorrem van Gazelle e-bike spontaan geblokkeerd

Ongelezen bericht door sylvesterb »

chrisdehom schreef:Ik ben met mijn Gazelle e-bike gisteren ten val gekomen nadat ik met mijn voor-rem op een recht stukje fietspad probeerde af te remmen. Bij het licht afremmen blokkeerde de rem en knapte daarna los. De rem werkt nu niet meer. Ik ben behoorlijk geschrokken dat een rem zo maar kan blokkeren. Ik ben gelukkig goed terecht gekomen maar het lijkt mij metname voor ouderen behoorlijk gevaarlijk. Ik heb vanochtend contact gezocht met Gazelle en ze hebben een ticketnummer aangemaakt en mij doorverwezen naar de dealer om het probleem te laten analyseren. Fiets staat nu bij de dealer en deze heeft inmiddels contact gehad met Gazelle. Gazelle heeft mij inmiddels gebeld met de reactie... kan gebeuren, oorzaak slijtage. Ik ben stom verbaasd over deze reactie en heb ze gevraagd dit standpunt per mail met mij te delen. Gazelle heeft beloofd dit te doen. Reparatie kost ongeveer € 600.00. Gazelle gaat daar niets in betekenen en verder geen actie ondernemen naar gebruikers van die model fiets.

Ik ben met stomheid geslagen en hoop dat Gazelle zich alsnog anders op gaat stellen. Natuurlijk stel ik jullie alle mailverkeer graag ter beschikking.

Vriendelijke groet,
Ch. Hommes
Wat ik mis in uw verhaal is hoe oud de Gazelle e-bike is (en aantal km's) en of hij regelmatig onderhoud heeft gehad? Het lijkt mij namelijk logische dat je een elektronische fiets zo af en toe preventief laat nakijken, net zoals je met je auto doet.

Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: Voorrem van Gazelle e-bike spontaan geblokkeerd

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

Hoe oud is de gazelle en heeft deze regelmatig een onderhoudsbuurt gehad. Als je Gazelle e-bike al heel wat jaren hebt is slijtage altijd mogelijk. Indien je deze pas hebt gekocht, dan is het ander verhaal. Dat is niet helemaal duidelijk. Een auto, brommer, scooter en zelfs een gewone fiets dien je regelmatig controlebeurt te geven.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Voorrem van Gazelle e-bike spontaan geblokkeerd

Ongelezen bericht door tttlocke »

sylvesterb schreef:...

Wat ik mis in uw verhaal is hoe oud de Gazelle e-bike is (en aantal km's) en of hij regelmatig onderhoud heeft gehad? Het lijkt mij namelijk logische dat je een elektronische fiets zo af en toe preventief laat nakijken, net zoals je met je auto doet.
De fiets zal wel behoorlijk oud zijn. Als dat niet het geval was, hadden we dat wel geweten.

Veldt01
Berichten: 991
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Voorrem van Gazelle e-bike spontaan geblokkeerd

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Een E-bike heeft een voor en achterrem die samen voor een goede remwerking zorgen. Als u enkel de voor-rem gebruikt remt u wel het snelste af ware het niet dat de voor-rem zeer snel slijt omdat die alle remkracht voor de kiezen krijgt en de kans op een geblokkeerd voorwiel groter wordt. Als dat met een zekere snelheid gebeurt dan wordt u als het ware gelanceerd met alle gevolgen van dien. In mijn optiek past u een verkeerde manier van afremmen toe en wenst u dat Gazelle andere gebruikers gaat waarschuwen dat ze vooral niet moeten gaan doen zoals u wel heeft gedaan.
Ik raad je toch aan om een keer met een motorrijder te gaan praten. Remmen is een kunstje dat je onder de knie moet krijgen maar overall dun je zeggen dat het merendeel van de remkracht van de voorrem zal moeten komen en dat achter enkel een correctie/aanvullende rem is (rem je harder dan blokkeerd het wiel met alle gevolgen van dien.

Een rem hoort te slijten en heeft simpelweg onderhoud nodig.
Vraag is hier enkel nog of de fiets regulier onderhoud heeft gehad (zoniet dan gewoon eigen schuld) waarbij het nog wel interessant is of de fiets was voorzien van schijfremmen (onderhoudsgevoelig maar de enige echt goede oplossing voor een e-bike) of een van de andere remvarianten die het onevenredig zwaar te verduren krijgen op een e-bike en ook eerder storingen gaan vertonen.

Gesloten