Waardeloze klantenservice Stella Fietsen

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Zon24
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2024 11:43

Re: Waardeloze klantenservice Stella Fietsen

Ongelezen bericht door Zon24 »

Mijn Livorno met middenmotor Shimano steps is inmiddels bijna 5 jaar oud. Ik heb er meer dan 24000 km mee gereden. Jaarlijks ga ik helemaal naar de andere kant van de stad om onderhoud te laten plegen. Ik heb eens gevraagd waarvoor de garantie geld: 'Op de motor en accu, mevrouw.'
(https://www.stella.nl/over-stella/waaro ... 20genieten.)
Sindsdien ga ik voor alle andere zaken (lekke band, nieuwe standaard) naar de fietsenmaker om de hoek, daar kan ik nl bijna direct terecht zonder eerst op omslachtige wijze via Nunspeet een afspraak te hoeven maken.
Stella heeft goede verkopers in dienst, maar heeft zich blijkbaar nooit gerealiseerd dat al die fietsen eens voor onderhoud aangeboden zullen worden!

Moneyman
Berichten: 30115
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waardeloze klantenservice Stella Fietsen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zon24 schreef:
26 mar 2024 12:09
Stella heeft goede verkopers in dienst, maar heeft zich blijkbaar nooit gerealiseerd dat al die fietsen eens voor onderhoud aangeboden zullen worden!
Juist wel! Jij als koper bent degene die zich dat niet realiseerde...

Voor Stella is het een perfect businessmodel.

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Waardeloze klantenservice Stella Fietsen

Ongelezen bericht door Ron5300 »

@zon24, Ts heeft de fiets wel jaarlijks voor onderhoud bij Stella binnen gebracht dus wat dat betreft gaat uw stelling dat er geen onderhoud gedaan zou zijn mank.
Wat zou kunnen zijn is dat gezien de lage kilometerstand geen onderhoud aan de motor is gepleegd terwijl dat wel noodzakelijk was want een middenmotor die bijna nooit ingeschakeld wordt kan zwaar gaan lopen omdat de trapas overbrenging een deel van de motor is.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Waardeloze klantenservice Stella Fietsen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
26 mar 2024 14:52
Zon24 schreef:
26 mar 2024 12:09
Stella heeft goede verkopers in dienst, maar heeft zich blijkbaar nooit gerealiseerd dat al die fietsen eens voor onderhoud aangeboden zullen worden!
Juist wel! Jij als koper bent degene die zich dat niet realiseerde...

Voor Stella is het een perfect businessmodel.
Het gaat er niet om of het een businessmodel is en dat de koper het niet zou realiseren, het gaat er om dat de fietsenmakers van Stella niet op dezelfde tempo kunnen werken als de verkopers van Stella.
De fietsenmaker op de hoek kan je zo naar toe terwijl je bij Stella een afspraak moet maken en niet direct terecht kan.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Waardeloze klantenservice Stella Fietsen

Ongelezen bericht door Nevyn »

NeoDutchio schreef:
26 mar 2024 16:04
Moneyman schreef:
26 mar 2024 14:52
Zon24 schreef:
26 mar 2024 12:09
Stella heeft goede verkopers in dienst, maar heeft zich blijkbaar nooit gerealiseerd dat al die fietsen eens voor onderhoud aangeboden zullen worden!
Juist wel! Jij als koper bent degene die zich dat niet realiseerde...

Voor Stella is het een perfect businessmodel.
Het gaat er niet om of het een businessmodel is en dat de koper het niet zou realiseren, het gaat er om dat de fietsenmakers van Stella niet op dezelfde tempo kunnen werken als de verkopers van Stella.
De fietsenmaker op de hoek kan je zo naar toe terwijl je bij Stella een afspraak moet maken en niet direct terecht kan.
Nou, bij de fietsen makers bij mij op de hoek, moet ik ook echt een afspraak maken. Wel heb ik het voordeel, dat ik bij pech ( indien aanwezig) een leenfiets mee krijg.

Het grote nadeel van de internet verkopers is, dat ze niet in ieder dorp zitten en dat je moet wachten op een fietsenmaker aan huis of dat je naar een winkel toegaat.

Moneyman
Berichten: 30115
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waardeloze klantenservice Stella Fietsen

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
26 mar 2024 16:04
Het gaat er niet om of het een businessmodel is en dat de koper het niet zou realiseren, het gaat er om dat de fietsenmakers van Stella niet op dezelfde tempo kunnen werken als de verkopers van Stella.
Ook dat hebben ze zich natuurlijk prima gerealiseerd - er wordt alleen om voor de hand liggende redenen geen overcapaciteit gehanteerd.
NeoDutchio schreef:
26 mar 2024 16:04
De fietsenmaker op de hoek kan je zo naar toe terwijl je bij Stella een afspraak moet maken en niet direct terecht kan.
Ook bij de fietsenmaker om de hoek (en ook die een paar straten verder) moet ik gewoon een afspraak maken.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Waardeloze klantenservice Stella Fietsen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
26 mar 2024 16:46
NeoDutchio schreef:
26 mar 2024 16:04
Het gaat er niet om of het een businessmodel is en dat de koper het niet zou realiseren, het gaat er om dat de fietsenmakers van Stella niet op dezelfde tempo kunnen werken als de verkopers van Stella.
Ook dat hebben ze zich natuurlijk prima gerealiseerd - er wordt alleen om voor de hand liggende redenen geen overcapaciteit gehanteerd.
Het gaat ook niet om een mogelijke overcapaciteit. Het gaat er om de eerder gegeven reactie om dat onderhoud en reparatie bij Stella vele malen langer duurt en omslachtiger is dan bij de lokale fietsenmaker.
Moneyman schreef:
26 mar 2024 16:46
NeoDutchio schreef:
26 mar 2024 16:04
De fietsenmaker op de hoek kan je zo naar toe terwijl je bij Stella een afspraak moet maken en niet direct terecht kan.
Ook bij de fietsenmaker om de hoek (en ook die een paar straten verder) moet ik gewoon een afspraak maken.
Gezien de klachten omtrent Stella zal een afspraak voor groter onderhoud en groter reparatie sneller kunnen bij de lokale fietsenmaker. Daarbij kan ik gewoon bij de lokale fietsenmaker binnenstappen, kunnen ze snel een band wisselen of een standaard wisselen. Veel zaken kunnen direct gedaan worden waarvoor je bij Stella niet direct terecht kan.

leentorenvliet
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2024 11:50

Re: Waardeloze klantenservice Stella Fietsen

Ongelezen bericht door leentorenvliet »

Gelukkig kent het consumentenrecht het conformiteitsprincipe. Mijn post werd verwijderd dus probeer ik het nog maar eens. Als de rechter het met u eens is dat die fiets meer dan 433 km mee zou moeten kunnen gaan, dan kan Stella gedwongen worden die fiets kostenloos te repareren. Heeft u een rechtsbijstandverzekering? Een brief van een jurist kan vaak helpen zonder rechtszaak.

JvT59
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2024 15:33

Re: Waardeloze klantenservice Stella Fietsen

Ongelezen bericht door JvT59 »

Een ding is zeker slechte zaak van Stella.
Ik ben gelukkig niet in het bezit van een Stella-product. Maar mijn fiets gaf ook de foutcode E010. De fietsverkoper heeft contact opgenomen met Bosch en aan de hand van het motornummer kon Bosch de motor uitlezen en bleek een sensor kapot te zijn, die absoluut geen €600,- kost.
Laat Stella contact opnemen met Bosch, maar dat weten ze zelf ook. Lukt dat niet ga dan op zoek naar een goedwillige fietsverkoper.
Het probleem is inderdaad dat fietsverkopers absoluut niet happig zijn op fietsen van Stella.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Waardeloze klantenservice Stella Fietsen

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Fietsverkopers zijn natuurlijk niet happig op fietsen van Stella omdat zij ze niet verkopen, net als bijvoorbeeld Amslod.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Waardeloze klantenservice Stella Fietsen

Ongelezen bericht door Dirkie »

JvT59 schreef:
27 mar 2024 15:44
Een ding is zeker slechte zaak van Stella.
Ik ben gelukkig niet in het bezit van een Stella-product. Maar mijn fiets gaf ook de foutcode E010. De fietsverkoper heeft contact opgenomen met Bosch en aan de hand van het motornummer kon Bosch de motor uitlezen en bleek een sensor kapot te zijn, die absoluut geen €600,- kost.
Laat Stella contact opnemen met Bosch, maar dat weten ze zelf ook. Lukt dat niet ga dan op zoek naar een goedwillige fietsverkoper.
Het probleem is inderdaad dat fietsverkopers absoluut niet happig zijn op fietsen van Stella.
Wat nog veel slechter is dat op de fiets van TS een Shimano Steps motor zit en op uw fiets een Bosch motor. Het advies om contact op te nemen met Bosch zal dan ook geen resultaat hebben neem ik aan. :mrgreen:

Plaats reactie