LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke snorfiets is niet stuk te krijgen?

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
biosbart
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 sep 2007 13:36

Welke snorfiets is niet stuk te krijgen?

Ongelezen bericht door biosbart »

Ik zoek een simpele maar oerdegelijke snorfiets. Gewoon zo'n ding met een klein bagagerekje waar een fietstas overheen kan. Ik wil hem alleen voor korte afstandjes in de stad gebruiken.
Weten jullie een goed merk ?
Ik had gehoord dat de oude Honda Cub onverwoestbaar was. Zelfs nadat ze hem van een dak gegooid hadden bleef ie nog rijden.
Bestaat er tegenwoordig iets soortgelijks?

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Welke snorfiets is niet stuk te krijgen?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Onverwoestbare snorfiets.

Die oude Honda (witte beenkappen/klein tankje in blauw en chroom/viertactmotortje) was inderdaad oerdegelijk maar...... géén snorfiets!

Bovendien heeft welke auto/motor/bromscooter en snorfiets wel degelijk regelmatig onderhoud nodig.
Het is dat onderhoud (op veelal kleine punten) dat onbezorgd snorplezier kan geven.
Koop dan wel bij de vakhandel en een bekend merk (en in hemelsnaam niet die chinese die op dit ogenblijk voor weinig wordt aangeboden want daar lees ik dramaverhalen van!!).
Laat bij die vakman dan voor elke winter de snorfiets even nakijken.
Eventueel bougie vervangen en (indien aanwezig) ook de contactpuntjes.
Weinig meer toegepast maar nog wel te koop; kleine olienippeltjes voor op remkabels/gaskabel.

Verder zelf regelmatig met autowax het frame behandelen en er verder een beetje met voorzichtigheid gebruiken.
Dus niet zomaar neersmijten of te dicht achter een voorligger rijden.
Dan kun je een brommer en snorfiets lang houden.
Als een toch wat strenge vader heeft mijn zon zijn Gilera Ice nu meer dan 6 jaar met 40.000 km op de teller en nog steeds geen enkel probleem.

Grootvader

BMS.Purmerend

Re: Welke snorfiets is niet stuk te krijgen?

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Toen was alles nog gewoon.
Gooien en smijten is er niet meer bij, het gaat nu allemaal om de productielijn draaiende te houden. Grootvader heeft gelijk, zoek het in de bekende merken er zijn er genoeg. De brommer van grootvader is er al een. Groeten Jan
Ps mooi omschreven opa

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Welke snorfiets is niet stuk te krijgen?

Ongelezen bericht door D1RK »

Nieuw kan BMS ze helaas niet leveren, de Kymco snor scooters, vanaf €1195,- ex plaatje dus soms nog €169,- extra...

Maar gebruikte kun je daar wel goed kopen, die chinezen maken veel rotzooi, en alleen de echte merken zijn daar te koop, kijk niet naar mooi, soms is minder fraaie duurder omdat je dit later zult terug verdienen!

Een oude Honda is lastig met onderdelen, zelfs gratis is mijn uit 1963 daterende Honda nog erg duur geworden, zuinige betrouwbare 4 Tact, maar nu de rest nog, wiel en balhoofdlagers versleten, net als de remmen, en die kosten erg veel, remmen niet meer leverbaar dus afslijpen en nieuwe voeringen op trommels lijmen, dus als zelf goedkoop, bij vakman onbetaalbaar gezien de uurlonen!

De lagers zijn er niet meer, en SKF leverde iets grotere, dus uitdraaien en dat kost veel tijd....

Honda kan ook economisch Total Loss verklaard worden!
Motor goed, maar die rest... Model Grootvaders verdriet...

biosbart
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 sep 2007 13:36

Re: Welke snorfiets is niet stuk te krijgen?

Ongelezen bericht door biosbart »

Ik heb wel eens wat goeds gehoord over TOMOS.
Dat is echt zo'n oma/opa brommertje, maar je hoeft geen helm en ze zijn erg gewild.
Kennen jullie die?
En als jullie zelf zo'n simpel brommertje zouden kopen wat zou dan jullie keus zijn? Zijn alle A merken blind te vertrouwen? Ik ben echt een volkomen newbie op dit gebied. Alle tips zijn welkom!

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Welke snorfiets is niet stuk te krijgen?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Een betrouwbare brommer en onzinverhalen.

{quote] van D1RK; Een oude Honda is lastig met onderdelen, zelfs gratis is mijn uit 1963 daterende Honda nog erg duur geworden, zuinige betrouwbare 4 Tact, maar nu de rest nog, wiel en balhoofdlagers versleten, net als de remmen, en die kosten erg veel, remmen niet meer leverbaar dus afslijpen en nieuwe voeringen op trommels lijmen, dus als zelf goedkoop, bij vakman onbetaalbaar gezien de uurlonen!

De lagers zijn er niet meer, en SKF leverde iets grotere, dus uitdraaien en dat kost veel tijd....

Honda kan ook economisch Total Loss verklaard worden!
Motor goed, maar die rest... Model Grootvaders verdriet... [quote]
-----------------------------------------------------------------
Een beetje onzin toch volgens mij D1RK.
Immers, die bromfietsen die ik bedoel werden zeker tot voor kort nog steeds gemaakt waar ze in Azië nog immens populair zijn.
(zelfs nu met electrische starter.)

Tsja, als zo'n brommer in weer en wind blijft staan en nooit eens nieuw vet heeft gezien,tsja dan.......
Bovendien is het dan ook wel de rijstijl of remmen zo verslijten dat ze maar een jaar of 6 meegaan.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Voor de rest aan vraagsteller/ster, mijn verhaal blijft onverkort gehandhaafd.
Hooguit nog als aanvulling; in de schuur stallen? Zet hem ook daar vast aan een ring in de muur of vloer.
Buiten stallen? Dan een grote tuintegel met een keilbout met oog en hem daar aan vast zetten!!
Vaak is thuis stallen net zo onveilig als buiten stallen als een tuin niet is afgeschermd.

Succes met het zoeken.

Grootvader

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Welke snorfiets is niet stuk te krijgen?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Betrouwbare brommer/snorfiets.

Een bekend merk en goed.
Alleen dan wel kopen bij een bromfietszaak die Tomos ook verkoopt en repareert.
Dit met name omdat Tomos wel wat betreft de ontsteking een deskundige nodig heeft voor onderhoud en eventuele reparatie.

Mits mijn eerdere verhaal aangehouden kunt u er jarenlang plezier van hebben.

Grootvader

BMS.Purmerend

Re: Welke snorfiets is niet stuk te krijgen?

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

de nieuwe Tomos heeft geen punten meer dus afstellen is verleden.
Een vraag aan Dirk, verkoop ik geen snorbrommers? Nieuw kan BMS ze helaas niet leveren,
ik heb er wel 40 voor je.
Groeten Jan

Louiza
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2009 12:01

Re: Welke snorfiets is niet stuk te krijgen?

Ongelezen bericht door Louiza »

Biobart,

heb je al een snorbrommertje gekocht?? Ik vind het geen snorfiets, het is echt een brommer :lol: Ik heb een Tomos gekocht. De Tomos 25 luxe e-start. Ik heb hem nog niet want de levertijd is 4 tot 6 weken :cry: Ik heb er heel goede berichten over gehoord. Het was vroeger het merk Puch heb ik gehoord. Groet Louiza.

Gesloten