LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acer laptop, accu kapot na 7 maand, met garantie van 6 maand

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
menno92
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 apr 2009 17:01

Acer laptop, accu kapot na 7 maand, met garantie van 6 maand

Ongelezen bericht door menno92 »

hallo

zoals de titel al aangeeft, ik heb in augustus 2008 een laptop aangeschaft bij dynabyte (acer aspire 7720G-5A3G2Mi) en die beviel me prime tot op een gegeven moment (ergens in maart) na 7 maanden wou de laptop niet meer opgeladen worden en ging de batterij-status alleen maar naar beneden totdat de accu helemaal leeg was, en nu doet hij helemaal niets meer...

ik bel dynabyte, zij verwijzen me door naar acer en dan krijg je als antwoord: ''je accu is kapot, je garantie is verstreken, het enige wat je kan doen is de laptop voor reparatie opsturen en aangeven dat het er niet mee eens bent''.

ZIJN ER MEER MENSEN MET DIT PROBLEEM??

plz, brand maar los (volgens mij heb ik namelijk recht op een nieuwe accu)

menno

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: Acer laptop, accu kapot na 7 maand, met garantie van 6 maand

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

Deze regels zijn vastgelegd door de Nederlandse Consumenten Autoriteit.
Deze geven ook aan dat na een half jaar een accu volledig buiten de garantie valt en helaas voor u de kosten volledig door u betaald moeten worden.
Kijk voor een volledig overzicht op: https://www.dynabyte.nl/garantie.html

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Acer laptop, accu kapot na 7 maand, met garantie van 6 maand

Ongelezen bericht door alfatrion »

Accu's hebben relatief een lagere gemiddelde levensduur, maar dat die zes maanden zou bedragen is ook wel weer een beetje overdreven.

Deze bron geeft aan dat de gemiddelde levensduur van de relatief slechte accu's een jaar is.
http://www.schutte-informatisering.nl/i ... source=rss

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Acer laptop, accu kapot na 7 maand, met garantie van 6 maand

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Lijkt mij dat de laptop door een defecte accu onbruikbaar is. Leuk verhaal van Acer, maar jij hebt wel recht op een laptop (inclusief accu) die het langer volhoudt dan 7 maanden.
Men zal dus (in dit geval tegen hooguit zeer kleine vergoeding) over moeten gaan tot reparatie c.q. vervanging.
Overigens moet je bij de verkoper zijn, die hoort een oplossing te bieden. (Laat hen het maar uitzoeken met de fabrikant)
Beetje triest van Laser dat ze uw rechten proberen te ontkennen overigens, ik mag hopen dat men het zelf ook niet normaal vindt dat hun laptop na 7 maanden onbruikbaar is geworden.

Bandit-X
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 nov 2007 23:15

Re: Acer laptop, accu kapot na 7 maand, met garantie van 6 maand

Ongelezen bericht door Bandit-X »

Helaas, maar je hebt geen recht op een nieuwe accu.
Zoals op de website van Acer staat vermeld, heb je een standaard garantie van 1 jaar (1 jaar send in), met uitzondering van de accu. Voor de accu geld dus alleen de wettelijke garantie. En die is nu eenmaal 6 maanden.

Er zijn merken die meer garantie geven op de accu, maar dat hoeft dus niet altijd zo te zijn.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Acer laptop, accu kapot na 7 maand, met garantie van 6 maand

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Ze kunnen wel stellen dat je 6 maanden garantie hebt op de accu, maar door de defecte accu wordt de laptop "onbruikbaar" en aangezien je mocht verwachten dat de laptop langer dan 6 maanden meeging moet de leverancier zorgen dat je krijgt waar je recht op hebt.
Je hebt minimaal een jaar garantie (als het geen twee jaar is) op de laptop en men moet zorgen dat de laptop weer nar behoren te gebruiken is en dat zal inderdaad wel een nieuwe accu worden, ook al denkt men die van de garantie uit te kunnen sluiten.

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: Acer laptop, accu kapot na 7 maand, met garantie van 6 maand

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

Ze kunnen wel stellen dat je 6 maanden garantie hebt op de accu, maar door de defecte accu wordt de laptop "onbruikbaar" en aangezien je mocht verwachten dat de laptop langer dan 6 maanden meeging moet de leverancier zorgen dat je krijgt waar je recht op hebt.
Je hebt minimaal een jaar garantie (als het geen twee jaar is) op de laptop en men moet zorgen dat de laptop weer nar behoren te gebruiken is en dat zal inderdaad wel een nieuwe accu worden, ook al denkt men die van de garantie uit te kunnen sluiten.
Helaas valt een accu nu net buiten die regeling. Met coulance van de winkel kan ie nog wat proberen te bereiken, maar verder heeft ie volgens mij geen poot om op te staan. Ook niet als ie ermee naar een consumentenorganisatie stapt.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Acer laptop, accu kapot na 7 maand, met garantie van 6 maand

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Ze moeten zorgen dat de laptop weer naar behoren werkt, hier heb je recht op. Helaas zal men er dan niet aan ontkomen om de accu te vervangen/repareren. Dat zij die accu zelf uitsluiten is goed bedacht van ze maar zal geen stand houden als er inderdaad een consumentenorganisatie aan te pas mocht gaan komen, die zal immers ook van mening zijn dat een laptop langer dan 6 maanden bruikbaar zal moeten zijn.

Marianne75
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 apr 2009 21:44

Re: Acer laptop, accu kapot na 7 maand, met garantie van 6 maand

Ongelezen bericht door Marianne75 »

hoi, wij hadden ook een Acer, ik geloof ook die Aspire uitvoering.
Bij ons ging de accu na een jaar kapot, redelijk normaal lijkt mij, ligt ook aan de oplaadmethode per persoon.
Maar de laptop ging ook vreemd doen, we kregen hem niet meer opgestart en niet meer afgesloten.
Na verschillende mensen afgelopen te hebben, leek het verstandig om hem op te sturen naar Acer. In het bericht van Acer stond dat het moederbord kapot was, accu dat wisten we en de harde schijf.
Reparatie dikke € 400,-.
Onze keuze lag bij een nieuwe laptop, daar wij hem bedrijfsmatig gebruiken.
Een kennis vroeg of hij de oude mocht hebben, om nog een te kijken en er misschien spullen van te gebruiken.
Wat bleek nu, het probleem lag gewoon aan de accu!!! Nieuwe accu en de laptop functioneerd weer prima!!!!!
Dus mensen; pas op wat ze je wijs maken over reparatie!!! Het kan je veel geld kosten!!
Een nieuwe accu is zo duur niet, althans geen €400,- en de aanschaf van een nieuwe is het ook niet waard!

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Acer laptop, accu kapot na 7 maand, met garantie van 6 maand

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Als ze de laptop zonder de accu te vervangen c.q. herstellen ook weer naar behoren kunnen laten werken is dat uiteraard ook acceptabel. Ik betwijfel het echter of dat dat mogelijk is.
Men zal dus over moeten gaan tot reparatie c.q. herstel van de accu, waarbij uiteraard een kleine bijdrage in de kosten gevraagd mag worden in geval van vervanging daar je er uiteraard wel op vooruit gaat, want je krijgt immers een nieuwe accu.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Acer laptop, accu kapot na 7 maand, met garantie van 6 maand

Ongelezen bericht door BBCS »

na 7 maanden wou de laptop niet meer opgeladen worden en ging de batterij-status alleen maar naar beneden totdat de accu helemaal leeg was, en nu doet hij helemaal niets meer...
Accu eruit halen, als de laptop dan het gewoon doet is de accu naar de galamieze.

menno92
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 apr 2009 17:01

Re: Acer laptop, accu kapot na 7 maand, met garantie van 6 maand

Ongelezen bericht door menno92 »

Accu eruit halen, als de laptop dan het gewoon doet is de accu naar de galamieze.
dit heb ik dus geprobeerd, maar nu vertoont de laptop ook niet veel activiteit.... betekent dit dat de laptop kapot is?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Acer laptop, accu kapot na 7 maand, met garantie van 6 maand

Ongelezen bericht door BBCS »

betekent dit dat de laptop kapot is?
Hoeft niet, zoals al eerder gezegd is kan het ook de adapter zijn.

menno92
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 apr 2009 17:01

Re: Acer laptop, accu kapot na 7 maand, met garantie van 6 maand

Ongelezen bericht door menno92 »

maar als ik op het aan/uit knopje druk, dan gaat de laptop ongeveer 1 sec aan (beeldscherm niet) en dan valt ie weer uit, en het lampje van de adapter brand wel

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Acer laptop, accu kapot na 7 maand, met garantie van 6 maand

Ongelezen bericht door BBCS »

Onbelast kan de adapter dan nog wel spanning leveren en een heel klein beetje stroom, maar als er vermogen gevraagd wordt, kan de adapter die niet leveren en zakt de spanning in elkaar.
De laptop zal dan compleet uitgaan en de beginsituatie zal weer hervat worden.

Toolboy

Re: Acer laptop, accu kapot na 7 maand, met garantie van 6 maand

Ongelezen bericht door Toolboy »

In vele gevallen is de accu de spannings bron is de accu kapot dan zal er niet voldoende spanning vanuit de lader komen.Plak er eens een verse accu in om te testen :wink:
Groet T

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Acer laptop, accu kapot na 7 maand, met garantie van 6 maand

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Er zijn soorten adapters, laad adapters en werk adapters.
Kijk even op het plaatje van de adapter welk vermogen beschikbaar is.
Een werk adapter zal tussen de 5 en 6 AMP leveren, terwijl een laad adapter meestal niet hoger komt dat 1200mA.

Vr. Gr. Hans.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Acer laptop, accu kapot na 7 maand, met garantie van 6 maand

Ongelezen bericht door BBCS »

Bij laptops worden voornamelijk werkadapters meegeleverd.
Ze laden de accu van de laptop op, maar als op de adapter de prik gezet wordt en de adapter is aangesloten op de laptop, dan neemt de adapter de energievoorziening over van de accu en de accu wordt dan niet gebruikt.

Gesloten