LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ali Baba geen garantie

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
BRNRDS
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 aug 2008 12:17

Ali Baba geen garantie

Ongelezen bericht door BRNRDS »

Pas op met kopen via Ali Baba want klachten afhandelen daar zijn ze laks mee.
Ik bestelde een paar schoenen. De hiel van een van de schoenen was niet in orde, het binnenwerk ontbrak en de maat was ook te klein.
De strakke nylon bovenrand snoerde door die veel te zachte hiel in mijn achillespees. Verder betwijfel ik of de schoenen van leder met lak-leder waren zoals ze garandeerden. Het is meestal PU leer, imitatie of nep dus en de binnenvoering is al helemaal niets met een fluweelachtig kunstmatig velletje materiaal dat enorm zwart afgeeft en snel kaal is.
De maten in China zijn vaak een tot twee maten te klein, ze houden zich niet aan de Europese normen. Maar ook de afmetingen in de maattabellen zijn niet erg betrouwbaar en moeilijk te meten. Binnenzijde schoen.
De leverancier BD Dance deed er lang over om te reageren en ik startte een dispuut want je moet binnen een zekere tijd claimen.
De firma drong erop aan het dispuut te stoppen, de schoenen terug te sturen en dan zouden zijn deze vervangen. Duurt maanden.
Het verzenden via Post NL, met track en trace garantie, kostte maar liefst € 26,80 dus ik protesteerde. Ze beloofden de kosten te zullen vergoeden, maar deden het niet. Stuur nooit bewijs terug!
Als je een dispuut laat vallen kun je het niet opnieuw starten en ben je de tussenkomst van Ali Baba kwijt.
De firma ontkende de klachten die hier door twee vakmensen waren bevestigd. De firma bedong dat ik ook de leveringskosten voor het vervangende paar moest betalen. Ik weigerde. Nu zit ik dus zonder schoenen en heb ze ongeveer twee keer betaald en het vervangende paar krijg ik alleen als ik weer verzendkosten betaal.
Kortom, drop nooit een dispuut, geloof geen enkele toezegging waaraan ze zich toch niet houden want China is ver. Ze vallen niet onder de Europese regels en juridisch kun je het wel schudden. Intussen sleept het al maanden voort en houden ze zich van de domme met eindeloze nietszeggende en tegenstrijdige chats in de hoop dat je het opgeeft.

Ali Baba mag dan goedkoop zijn maar goedkoop kan duurkoop worden als ze geen garantie leveren.
In Europa moet de leverancier de retourkosten betalen als de klacht terecht is. Gratis retourneren is er wat Ali betreft niet bij.
De hoge verzendkosten vanuit Europa naar China maken de garantie waardeloos want je koopt beter nieuw.
Uit te printen Retourlabels (met lange, zeer ingewikkelde adressen, waarvoor geen ruimte is op een Post Nl etiket en daarom snel verkeerd terecht komt sturen ze niet. Alle eventuele betalingen verlopen uitsluitend via Paypal.

Sluit nooit een zaak of dispuut af in goed vertrouwen voor alles naar tevredenheid is afgehandeld en functioneert of de terugbetaling daadwerkelijk op je rekening staat. BD Dance is geen zaak die ik kan aanbevelen.
Laatst gewijzigd door BRNRDS op 30 jul 2019 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27125
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ali Baba geen garantie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waarom zouden Chinezen zich aan de Europese normen moeten houden?

Schoenen koop je in een winkel, zodat je ze kunt passen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ali Baba geen garantie

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Alibaba is bedoeld voor groothandel. Hier zul je zelden enkele exemplaren kunnen verkrijgen. PU leer wordt in Nederlandse meubel en kledingzaken ook als echt leer verkocht. Je betaalt meteen, dus of er verzendkosten bij zijn zie je meteen. Invoerkosten is een ander hoofdstuk wat elke importeur uit moet zoeken voor hij bestelt.
Met Aliexpress kun je beter zaken dan met Alibaba doen. Maar inderdaad geen retourzending, meestal krijg je het dan gratis of gratis een nieuw product. Het is geen bol, daar moet je niet mee vergelijken.

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Ali Baba geen garantie

Ongelezen bericht door BL2 »

Schoenen kopen zonder te passen en zonder te kunnen bekijken hoe de kwaliteit is. En dan ook nog in China.
Het zal wel goedkoop zijn geweest, en dat is natuurlijk niet voor niets...........
En nu naar de Nederlandse stenen schoenenwinkel voor een mooi paar passende schoenen.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Ali Baba geen garantie

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Als je garantie wilt, een simpel retourproces en met 14 dagen je geld weer op je rekening, koop dan bij een betrouwbare en bekende Nederlandse webshop.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Ali Baba geen garantie

Ongelezen bericht door mahadma »

Als je iets koop op minstens 7.482 km van nederland en via internet kan je verwachten dat de kans op passende schoenen, die in heel europa kennelijk niet te koop zijn, ongeveer gelijk staat aan een winnend lot uit de loterij. Volgende keer toch maar naar de schoenenwinkel in je buiurt of winkelcentrum gaan?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ali Baba geen garantie

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ja en dan nog wel via Alibaba waar je wel gemakkelijk honderd paar schoenen bestelt in alle maten, ook met fonsflons erop, of Nike, het kan allemaal. Maar begin niet over garantie, invoerrechten, inbeslagname vanwege illegale kopieën, retour sturen of andere zaken!

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Ali Baba geen garantie

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ali baba , is dat niet die gozer met die 40 r...…….s . Ja dan moet je daar niets bestellen . Of bedoel je die niet. :roll:

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ali Baba geen garantie

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Daarom is ie goedkoop!

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Ali Baba geen garantie

Ongelezen bericht door renewouters »

We zijn te verwend door die lastige EU regels die ons (volgens velen) het leven zuur maken. Ondertussen vinden we het zo normaal dat we als consument ontzetten worden beschermd door die regels dat we niet meer doorhebben dat zoiets toch een groot goed is. In de meeste delen van de wereld bestaat die luxe niet.

Nijogeth
Berichten: 9994
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ali Baba geen garantie

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Fonsflons schoenen kon ik niet vinden. Ben nu wel toekomstig eigenaar van 50 paar schoenen van het merk Theotrucker. Dat moest haast wel echte top kwaliteit zijn, want ik betaalde wel 200 euro in totaal.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ali Baba geen garantie

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Maat 46 erbij? Of zijn die ook twee maten te klein?

Nijogeth
Berichten: 9994
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ali Baba geen garantie

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nee, het is algemeen bekend dat dure merkschoenen 3 maten kleiner vallen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ali Baba geen garantie

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Of dat zijn die schoenen die ik retour gestuurd heb? Waren maar halve zolen!

Nijogeth
Berichten: 9994
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ali Baba geen garantie

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Theo, ben je nu niet een beetje offtopic bezig? Wie stuurt er nu nog dingen terug naar China?

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Ali Baba geen garantie

Ongelezen bericht door gosewijn »

Hoef je niet terug te sturen, die komen ze over een paarjaar zelf ophalen .

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ali Baba geen garantie

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik heb besloten om toch maar geen schoenen maat 46 te bestellen.

Ze maken wel eens een foutje en wie wil nu met Theo Rucker lopen?
Ze weten dat merk namen precies overnemen strafbaar is dus krijg je dit soort creatieve foutjes!

Naast afgekeurde partijen ook vaak overschotten die wel goed zijn.

sake1987

Re: Ali Baba geen garantie

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ik lees Ali Baba geeft geen garantie. Maar het dispuut wordt door u zelf gesloten voor beëindigen. Dus hoe kan u dan iets van garantie van Ali Baba verwachten.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Ali Baba geen garantie

Ongelezen bericht door de auditu »

Theotrucker schreef:
30 jul 2019 15:46
Maat 46 erbij? Of zijn die ook twee maten te klein?
Ze leveren slechts twee maten: Te groot en te klein. :) :) :)

BRNRDS
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 aug 2008 12:17

Re: Ali Baba geen garantie

Ongelezen bericht door BRNRDS »

Sake1987

Als de handelaar erop aandringt want anders geen refund uitkeert of actie onderneemt dwingt hij je er toe het dispuut te beëindigen.
Het is een tactiek die meerdere van die Chinese bedrijven toepassen omdat de overheid hen in de gaten houdt en hun status kan aantasten. (*Om dezelfde redenen dringen ze erop aan om de waardering op te schroeven na aan aankoop).
Dat is een geraffineerde streek want die weten dat AliBaba hen anders onder druk zal zetten een retour te accepteren of een full refund.
Schoenen kosten in de EU meer dan 3 tot 4 maal zoveel, soms nog meer en dat zijn toch echt dezelfde. Bovendien zijn er maar weinig winkels die nog dansschoenen leveren en meestal niet naast de deur. Veel van die dansschoenen worden in China gemaakt en tegen EU woekerprijzen verkocht. De meeste dansschoenen zijn slecht van kwaliteit en de schoenmaker haalt er zijn neus voor op zelfs bij gerenommeerde merken. Ik heb een paar Chinese dansschoenen in Nederland gekocht en die zijn 3 maten groter dan normaal en nog maar net aan. Waar het mij om gaat is kopers te waarschuwen tegen de streken die sommige zaken leveren.
Een retour is eigenlijk ondoenlijk want veel en veel te duur. Dus aan die voorbarige meningen die sommigen hier uiten hebben we ook niets. Meer betalen houdt nog geen kwaliteit in, ook niet in Nederland. Ik heb schoenen van een Duits topmerk en het is puur rommel.
De Chinese schoenen waren keurig van uiterlijk maar het binnenwerk was niet in de haak. Dat was een fabricagefout.
Overigens is er een nieuw dispuut gestart door de helpdesk van Ali Baba. Een goede naam dragende koper/helper kan een dispuut indienen voor een andere koper. Gaat wel even duren maar er is dus nog een mogelijkheid tot appel.
Er zijn wel meer klachten geweest bij andere aankopen maar die zijn doorgaans correct afgehandeld en terugbetaald.
Alhoewel er natuurlijk zaken bestaan die niet bereid zijn tot een goede afwikkeling.
Ik had zo mijn twijfels bij het beëindigen van het dispuut en betreur het dat ik gezwicht ben voor de verkoper.
Had ik het dispuut niet beëindigd dan zou ik het bedrag waarschijnlijk wel terug hebben gekregen via Ali Baba.
Ik noem het misbruik van vertrouwen door BD Dance.

Gesloten