LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ATAG accepteert garantieclaim inbouwapparatuur niet

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
SchaakmatNL
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2018 13:42

ATAG accepteert garantieclaim inbouwapparatuur niet

Ongelezen bericht door SchaakmatNL »

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Sinds 2016 bezitter van een appartement. In dit appartement een keuken met ATAG inbouwapparatuur. De woning is destijds gerenoveerd (eind 2011) en daarbij is de huidige keuken opgeleverd. De vorige eigenaar heeft de ATAG apparatuur netjes geregistreerd voor de G8 garantie (8 jaar). Dit klopt ook volgens ATAG.

Alleen nu wil ik een garantieclaim indienen, maar dit lukt niet omdat ik geen aankoopbewijs heb. Ik heb gebeld met de eigenaar van het appartementencomplex en die wijzen naar het bedrijf die het appartement heeft gerenoveerd. En zij verwijzen voor eventuele bonnetjes weer terug. Zeer vermoeiend. De vorige eigenaar, van het appartement, heeft de apparatuur alleen geregistreerd.

Dus voor jullie info, de vorige bewoners hebben het appartement gekocht van een partij die het appartement heeft gerenoveerd (inclusief inbouwapparatuur).

Mijn vraag, wat zijn nu mijn rechten? Als ik aan de telefoon mijzelf had voorgesteld met de naam van de vorige eigenaar dan had ik gewoon garantie gehad bedenk ik mij net zo.

Uw Jurist
Berichten: 851
Lid geworden op: 01 apr 2006 10:14
Contacteer:

Re: ATAG accepteert garantieclaim inbouwapparatuur niet

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

Beschikt u wel over het garantiebewijs? Dan is in combinatie met de naam van de vorige eigenaar, het renoverende bedrijf etc., de eis van Atag onredelijk te noemen.
Wijs ze daar op en geef aan zo nodig juridische hulp in te schakelen.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Gesloten