Contactlens gebroken na 2 maanden

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Contactlens gebroken na 2 maanden

Ongelezen bericht door juliomariner »

Nee niet alle klanten zijn gek maar in de meeste gevallen komen de bedrijven er mee weg en in het geval dat de klant wel weet wat zijn rechten zijn en wat vasthoudender is nemen ze de schade gewoon voor hun rekening. Dat is veel goedkoper dan je standaard aan de regels houden.

Een Wiskunde Student
Berichten: 217
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Contactlens gebroken na 2 maanden

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

alfatrion schreef:
10 jan 2024 20:36
De koper voert aan:
Ik heb 30 jaar ervaring met het schoonmaken van lenzen en het is mij nog nooit eerder gebeurt dat lenzen kapot gingen tijdens het schoonmaken. Ik acht het daarom zeer onwaarschijnlijk dat het defect door mij is veroorzaakt.
Dit zijn nieuwe lenzen en qua samenstelling niet hetzelfde als de lenzen van 30 jaar geleden
Een auto uit 1990 is ook heel anders dan een auto uit 2024.
Bij harde lenzen is er een ontwikkeling om ze steeds dunner en minder vormvast te maken, zodat ze beter op de oogbol aansluiten. Het feit dat je 30 jaar geleden je lenzen probleemloos kon schoonmaken zegt niet zoveel over hoe het nu is.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Contactlens gebroken na 2 maanden

Ongelezen bericht door Lowieze »

Een Wiskunde Student schreef:
11 jan 2024 15:04
Dit zijn nieuwe lenzen en qua samenstelling niet hetzelfde als de lenzen van 30 jaar geleden
Een auto uit 1990 is ook heel anders dan een auto uit 2024.
Bij harde lenzen is er een ontwikkeling om ze steeds dunner en minder vormvast te maken, zodat ze beter op de oogbol aansluiten. Het feit dat je 30 jaar geleden je lenzen probleemloos kon schoonmaken zegt niet zoveel over hoe het nu is.
Dat je al zo’n 30 jaar lenzen draagt wil niet zeggen dat je 30 jaar lang dezelfde lenzen draagt.
Iemand die gedurende 30 jaar lenzen draagt, weet heus wel hoe hij ze moet schoonmaken en hoe voorzichtig je daarbij moet zijn.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Contactlens gebroken na 2 maanden

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
11 jan 2024 09:18
Moneyman schreef:
11 jan 2024 08:54
Als een harde lens bijvoorbeeld een inwendig haarscheurtje bevat, voel jij daar helemaal niets van.
Maar wat zie je daar van? Zelfs als het niet voor de pupil zit, kan dat door breking/reflectie van licht voor allerlei schiteringen etc zorgen.
Dat kan. Maar dat hoeft niet. En nog steeds: het is aan Pearl om te bewijzen. Aan "het kan" hebben ze niks.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Contactlens gebroken na 2 maanden

Ongelezen bericht door Moneyman »

rwolters schreef:
11 jan 2024 13:42
Moneyman schreef:
09 jan 2024 10:06
Met de kanttekening dat de daar gegeven informatie misleidend is. Ze stellen dat ze twee maanden na aankoop garantie geven op productie- en materiaalfouten, en dat is natuurlijk een lachertje. De wettelijke garantie is gewoon van toepassing, ook (ver) buiten die termijn.
Wat dan wel weer typisch is dat blijkbaar niemand daar ooit iets tegen heeft gedaan. En dat voor een grote keten met heel veel klanten... Zijn alle klanten gek?
Je weet beter.

Allereerst hebben niet alle klanten hiermee te maken, daarnaast lossen andere filialen het probleem wél op, en tot slot laten klanten het erbij zitten (zoals ook de TS hier) en gaan voortaan gewoon naar een ander.

Jacky&Jack
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 jan 2024 20:42

Re: Contactlens gebroken na 2 maanden

Ongelezen bericht door Jacky&Jack »

Hoi, ik laat het er nog niet bij zitten, ik wacht af op een reactie van Pearle.nl tot op heden nog niet gehad, daarna kijk ik hoe of wat verder.

Een Wiskunde Student
Berichten: 217
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Contactlens gebroken na 2 maanden

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Lowieze schreef:
11 jan 2024 15:09
Een Wiskunde Student schreef:
11 jan 2024 15:04
Dit zijn nieuwe lenzen en qua samenstelling niet hetzelfde als de lenzen van 30 jaar geleden
Een auto uit 1990 is ook heel anders dan een auto uit 2024.
Bij harde lenzen is er een ontwikkeling om ze steeds dunner en minder vormvast te maken, zodat ze beter op de oogbol aansluiten. Het feit dat je 30 jaar geleden je lenzen probleemloos kon schoonmaken zegt niet zoveel over hoe het nu is.
Dat je al zo’n 30 jaar lenzen draagt wil niet zeggen dat je 30 jaar lang dezelfde lenzen draagt.
Iemand die gedurende 30 jaar lenzen draagt, weet heus wel hoe hij ze moet schoonmaken en hoe voorzichtig je daarbij moet zijn.
Het is juist mijn eerdere punt : Het zijn gedurende 30 jaar niet steeds dezelfde lenzen zijn

Jacky&Jack
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 jan 2024 20:42

Re: Contactlens gebroken na 2 maanden

Ongelezen bericht door Jacky&Jack »

Ze waren ‘vroeger’ van glas, tegenwoordig van kunstof, ik heb weleens een lens, per ongeluk, laten vallen maar totaal geen probleem.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Contactlens gebroken na 2 maanden

Ongelezen bericht door Lowieze »

Een Wiskunde Student schreef:
11 jan 2024 18:30
Het is juist mijn eerdere punt : Het zijn gedurende 30 jaar niet steeds dezelfde lenzen zijn
Sorry, maar dan snap ik deze opmerking niet: “Het feit dat je 30 jaar geleden je lenzen probleemloos kon schoonmaken zegt niet zoveel over hoe het nu is.”
Als je al 30 jaar lenzen draagt, maak je die toch ook al 30 jaar schoon?
Welke lenzen je in al die jaren ook hebt gebruikt, je weet dan toch hoe je elke lens moet schoonmaken. Waarom zou je dat ineens verkeerd doen?

Een Wiskunde Student
Berichten: 217
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Contactlens gebroken na 2 maanden

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Lowieze schreef:
11 jan 2024 18:51
Een Wiskunde Student schreef:
11 jan 2024 18:30
Het is juist mijn eerdere punt : Het zijn gedurende 30 jaar niet steeds dezelfde lenzen zijn
Sorry, maar dan snap ik deze opmerking niet: “Het feit dat je 30 jaar geleden je lenzen probleemloos kon schoonmaken zegt niet zoveel over hoe het nu is.”
Als je al 30 jaar lenzen draagt, maak je die toch ook al 30 jaar schoon?
Welke lenzen je in al die jaren ook hebt gebruikt, je weet dan toch hoe je elke lens moet schoonmaken. Waarom zou je dat ineens verkeerd doen?
De nieuwe lenzen kunnen dunner zijn dan de vorige. Dat is een van de trends bij harde contactlenzen. Daarom zegt het feit dat je je vorige lenzen goed hebt schoongemaakt, niet a priori dat je het met de nieuwe lenzen ook goed doet.

( het is nu niet echt meer van belang maar ik reageerde op alfatrion die het argument gebruikte, dat lange ervaring in het schoonmaken van lenzen, een gebruikersfout onwaarschijnlijk maakt)

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Contactlens gebroken na 2 maanden

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een verkoper, die de bewijslast draagt, met een slecht verhaal, die slechts zaagt aan de poten van het verweer van de tegenpartij, blijft een verkoper met een slecht verhaal.

Een Wiskunde Student
Berichten: 217
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Contactlens gebroken na 2 maanden

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

alfatrion schreef:
13 jan 2024 11:59
Een verkoper, die de bewijslast draagt, met een slecht verhaal, die slechts zaagt aan de poten van het verweer van de tegenpartij, blijft een verkoper met een slecht verhaal.
Het bestrijden van het verweer van tegenpartij lijkt mij best een effectieve strategie.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Contactlens gebroken na 2 maanden

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als je de bewijslast niet draagt of daaraan hebt voldaan, dan is het bestrijden van het verweer een goede tactiek, maar hier zie ik het vooral als een brevet van onvermogen, want waarom wordt het eigen standpunt niet deugdelijk onderbouwd? Is het dan echt niet mogelijk om op concrete wijze te wijzen op omstandigheden die maken dat de oorsprong van het defect bij de koper ligt?

witte angora
Berichten: 30800
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Contactlens gebroken na 2 maanden

Ongelezen bericht door witte angora »

Om aan de stoelpoten van een ander te kunnen zagen moet je je eerst buigen voor die ander.

Jacky&Jack
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 jan 2024 20:42

Re: Contactlens gebroken na 2 maanden

Ongelezen bericht door Jacky&Jack »

Vandaag ben ik gebeld door Pearle, ik krijg geen vergoeding voor de kapotte lens. Dit is zoiets van’ kan gebeuren’ en daar zit geen garantie op. Toen ik aangaf dat de lens ook niet opgestuurd is voor onderzoek zij ze eigenlijk niet veel. Als mijn lens bijvoorbeeld niet zou bevallen is er de mogelijkheid om deze te ruilen binnen 2 maanden, moet de lens wel heel zijn, dat is wel garantie. Garantie bepalingen etc. kan je teruglezen op de website zei ze verder. Ik gaf aan dat het breken van een lens daar niet op staat. Ik alle voorgaande antwoorden op dit forum begrijp ik dat ik er wel een zaak van zou kunnen maken maar ik begin daar niet aan. Ik ben een beetje klaar met een organisatie zoals Pearle.
Ik wil iedereen hier bedanken voor de reacties over dit onderwerp, groetjes Rachel.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Contactlens gebroken na 2 maanden

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Jacky&Jack schreef:
15 jan 2024 12:11
Vandaag ben ik gebeld door Pearle, ik krijg geen vergoeding voor de kapotte lens. Dit is zoiets van’ kan gebeuren’ en daar zit geen garantie op. Toen ik aangaf dat de lens ook niet opgestuurd is voor onderzoek zij ze eigenlijk niet veel. Als mijn lens bijvoorbeeld niet zou bevallen is er de mogelijkheid om deze te ruilen binnen 2 maanden, moet de lens wel heel zijn, dat is wel garantie. Garantie bepalingen etc. kan je teruglezen op de website zei ze verder. Ik gaf aan dat het breken van een lens daar niet op staat. Ik alle voorgaande antwoorden op dit forum begrijp ik dat ik er wel een zaak van zou kunnen maken maar ik begin daar niet aan. Ik ben een beetje klaar met een organisatie zoals Pearle.
Ik wil iedereen hier bedanken voor de reacties over dit onderwerp, groetjes Rachel.
in ieder geval dank dat je dit hebt willen delen. Het is goed dat mensen kennis kunnen nemen hoe een organisatie als Pearl omgaat met haar wettelijke verplichtingen jegens haar klanten. Gelukkig zijn er ook andere ketens die wellicht wel meer respect hebben voor de wet.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

witte angora
Berichten: 30800
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Contactlens gebroken na 2 maanden

Ongelezen bericht door witte angora »

Idd. Prima nog even feedback te geven, bedankt daarvoor! Ik neem aan dat je met 'Pearle' de winkel bedoelt die vanaf het begin weigerde te vergoeden? Of toch de organisatie als geheel?

Wat ik al eerder aangaf: de Nuvo is de branche organisatie voor de optiekwereld. Kopen bij een winkel die daarbij is aangesloten geeft toch een stuk meer zekerheid. Sowieso wat opleiding betreft van de opticiens, maar er is ook een geschillencommissie die best wel een en ander kan betekenen.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Contactlens gebroken na 2 maanden

Ongelezen bericht door Lowieze »

Bedankt voor de update. Ik ben zelf geen klant van Pearle en zal dit, gezien hun slechte klantenservice, in de toekomst ook niet worden.

Jacky&Jack
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 jan 2024 20:42

Re: Contactlens gebroken na 2 maanden

Ongelezen bericht door Jacky&Jack »

De winkel waar ik de lenzen gekocht had ga ik idd niet meer heen. Degene die mij heeft gebeld is van het hoofdkantoor van Pearle, die had contact gehad met de verkoper dus voor mij is het wel een beetje klaar met heel Pearle.

Lora51
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 jul 2015 15:15

Re: Contactlens gebroken na 2 maanden

Ongelezen bericht door Lora51 »

Een beetje een nabrander, maar toch. Ik heb ook al meer dan 30 jaar harde lenzen. Heb ooit een keer bij het schoonmaken een lens stuk gedrukt (eigen schuld, dat wel). Maar verder nooit problemen.

Het laatste half jaar heb ik wat problemen met de contactlens van een van mijn ogen. Dus probeert mijn opticien/optometrist van alles om een goede lens te kunnen bieden. Een tikje groter, een tikje kleiner, ander materiaal etc.
Een van de opvallende dingen is dat er sinds kort lenzen zijn met plasma coating. Het modernste en het meest zuurstof doorlatend. Deze schijnen niet te kunnen tegen de lenzenreiniger die ik altijd al gebruik. Bij mij leek de lens ook wat te irriteren, dus heb ik nu weer lenzen van de materiaalsoort van daarvoor.

Een ander merk lenzenvloeistof dan ik gebruik waarschuwt: "Oté Pure dagelijkse intensiefreiniger 30 ml. Deze reiniger is geschikt voor harde lenzen met uitzondering van plasma coated lensmateriaal." De fabrikant van mijn lenzenvloeistof geeft aan dat ze nog geen onderzoek hadden gedaan of dit nieuwe type lenzen tegen die reiniger kan.

Wellicht worden de lenzen door die vloeistof aangetast en daardoor breekbaarder? Ik weet natuurlijk niet of TS nu ook voor het eerst plasma-coated lenzen heeft gekregen.

Plaats reactie