LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De kassabon van een Philips MP3 speler gekocht bij Kijkshop

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
GewoneConsument
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2012 11:34

De kassabon van een Philips MP3 speler gekocht bij Kijkshop

Ongelezen bericht door GewoneConsument »

Onlangs is mijn Philips MP3 stuk gegaan welke ik in Juni 2010 heb gekocht met de standaard 2 jaar garantie bij een lokaal Kijkshop filiaal.

Vooraf had ik al twijfel of ik het klantenservice proces in zou moeten gaan, maar goed ik heb toch de consumenten bescherming van 2 jaar fabrieksgarantie welke nog niet om is ( nog 3 maanden te gaan ) en bij aanschaf had ik ook precies volgens de instructies het product online geregistreerd.

Eerst via de Philips website gezocht naar een rechtstreeks contact. Dit bleek wel lastig aangezien ik steeds een selfservice oplossing kreeg aangeboden. Na uiteindelijk bij een selfservice antwoord de reactie 'Nee, dit is niet de oplossing van mijn probleem' te hebben geselecteerd kwam het online reactie formulier.
Dit formulier netjes ingevuld en vervolgens kwam op mijn e-mail ook de bevestiging dat de aanvraag in goede staat was ontvangen.

Een eerste positieve ervaring volgenden enkele uren later, een belletje van Philips over mijn melding op hun website, geweldig zo snel een response. In de e-mail bevestiging van het aanmelden van het probleem had nog gestaan 'een reactie binnen 5 werkdagen' en nu belden ze al binnen enkele uren !

De medewerker van Philips die belde bleek van de e-mail afhandeling te zijn en verbond me door met de Philips klantenservice, die vervolgens vast stelde dat het product niet gerepareerd maar vervangen moest gaan worden.
So far so good, tot het moment waarop de vraag kwam of ik ook in het bezig ben van een smartphone of scanner. Het was namelijk de bedoeling om de orginele kassabon digitaal naar Philips te sturen.
Die kassabon heb ik dus niet meer aangezien bij aanschaf en eerste gebruik netjes het product heb geregistreerd. Zo hebben we dat ook gedaan voor onze AEG apparatuur en dat werkt perfect, niks geen papieren bijhouden maar alles online!

Maar nee, het online registreren is niet voldoende en dat voor een bedrijf aan welke ik bij registreren alle gevraagde gegevens heb opgegeven, online !
Er was nog wel een tip, de kijkshop zou soms nog wel kassabonnen opnieuw kunnen printen.

Kijkshop bellen, maar helaas. De historie gaat niet verder terug dan 1 jaar na aanschaf. Nog wel een tip, kijk u bankafschriften online na.

Bank bellen, maar helaas. De historie gaat niet verder terug dan 1 jaar, de jaren daarvoor hadden door mijn gedownload moeten worden en lokaal opgeslagen.

Heb je als consument een 2 jaar garantie dan worden er voldoende drempels opgeworpen om die garantie maar niet te claimen.

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: De kassabon van een Philips MP3 speler gekocht bij Kijkshop

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

Volgens mij hoeft Philips als fabrikant geen 2 jaar garantie te geven.
U zou zich kunnen beroepen op de non-conformiteits wetgeving. Maar zover ik weet moet u deze claimen bij de leverancier. In dit geval Kijkshop.
Zij kunnen echter stellen dat er een aankoopbewijs moet zijn.
Zoals ik het op kan maken uit uw tekst zijn zij bereid een bankafschrift te accepteren als aankoopbewijs. Dat vind ik al erg netjes.
Jammer dat u die niet kunt terughalen.
Wat ik zelf nog zou proberen is om met de registratiegegevens van de mp3-speler naar Kijkshop te gaan en vragen of ze dat als bewijs accepteren. Ik ben bang van niet, maar het is het proberen waard.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: De kassabon van een Philips MP3 speler gekocht bij Kijkshop

Ongelezen bericht door olaf79 »

Beste Gewone Consument
Allereerst moet u in eerste instantie bij de verkoper (=kijkshop) zijn voor de garantieclaim en afhandeling. Dat zij geen bon meer kunnen uitprinten is vrij logisch, u bent zelf verantwoordelijk om een bon goed te bewaren.
Dan het bankafschrift. Dat is vast nog wel te krijgen, maar daar moet u dan waarschijnlijk voor betalen. Een bank is verplicht de gegevens 10 jaar te bewaren voor controle door DNB. De vraag voor u is dus nu of de prijs van de mp3 speler (eventueel vervangingswaarde) voldoende rechtvaardigd om moeite en geld te steken in het bovenwater krijgen van het bankafschrift.
Zoja dan gaat u met bankafschrift, registratiebewijs van philips en uw product naar de kijkshop. Waarschijnlijk komt alles in orde.

Moraal van het verhaal: bewaar altijd de bon (ook handig voor de verzekering) ten minste tot het product uit garantie is of niet meer in bezit.

PhilipsCare_NL
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 sep 2011 11:23

Re: De kassabon van een Philips MP3 speler gekocht bij Kijkshop

Ongelezen bericht door PhilipsCare_NL »

Beste TS,

naar aanleiding van uw post hebben wij u een PB gestuurd, met daarin het verzoek om uw dossiernummer aan ons door te geven.

Op deze manier kunnen wij uw dossier beoordelen en zo snel mogelijk, in overleg met u, met een passende oplossing komen.

Met vriendelijke groet,

Philips Webcare

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: De kassabon van een Philips MP3 speler gekocht bij Kijkshop

Ongelezen bericht door sephora30 »

Je bewaart geen bonnen en geen bankafschriften :?:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: De kassabon van een Philips MP3 speler gekocht bij Kijkshop

Ongelezen bericht door bprosman »

Maar nee, het online registreren is niet voldoende en dat voor een bedrijf aan welke ik bij registreren alle gevraagde gegevens heb opgegeven, online !
Online registreren zonder daarbij een copy aankoopbon bij te voegen is ook geen bewijs dat je het product daadwerkelijk hebt aangekocht. Hoogstens dat je het in je bezit hebt.
Je zou het ook in een donker café'tje gekocht kunnen hebben.

GewoneConsument
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2012 11:34

Re: De kassabon van een Philips MP3 speler gekocht bij Kijkshop

Ongelezen bericht door GewoneConsument »

Inmiddels hebben we deze week een nieuwe MP3 speler over de post ontvangen waardoor weer samen kunnen gaan hardlopen !
Bedankt Philips!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: De kassabon van een Philips MP3 speler gekocht bij Kijkshop

Ongelezen bericht door olaf79 »

GewoneConsument schreef:Inmiddels hebben we deze week een nieuwe MP3 speler over de post ontvangen waardoor weer samen kunnen gaan hardlopen !
Bedankt Philips!
Keurig opgelost van Philips. Zo hoort het!

PhilipsCare_NL
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 sep 2011 11:23

Re: De kassabon van een Philips MP3 speler gekocht bij Kijkshop

Ongelezen bericht door PhilipsCare_NL »

GewoneConsument schreef:Inmiddels hebben we deze week een nieuwe MP3 speler over de post ontvangen waardoor weer samen kunnen gaan hardlopen !
Bedankt Philips!
Fijn om te horen dat u de nieuwe MP3 speler al heeft ontvangen van ons!

Veel hardloop-plezier!

Met vriendelijke groet,

Philips Webcare

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: De kassabon van een Philips MP3 speler gekocht bij Kijkshop

Ongelezen bericht door Jannes22 »

olaf79 schreef:
GewoneConsument schreef:Inmiddels hebben we deze week een nieuwe MP3 speler over de post ontvangen waardoor weer samen kunnen gaan hardlopen !
Bedankt Philips!
Keurig opgelost van Philips. Zo hoort het!
Erg netjes van Philips maar waarom hoort het zo? TS had geen aankoopbewijs en is dus zelf verantwoordelijk. Straks gaan we dit nog normaal vinden.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: De kassabon van een Philips MP3 speler gekocht bij Kijkshop

Ongelezen bericht door olaf79 »

Jannes22 schreef:
olaf79 schreef:
GewoneConsument schreef:Inmiddels hebben we deze week een nieuwe MP3 speler over de post ontvangen waardoor weer samen kunnen gaan hardlopen !
Bedankt Philips!
Keurig opgelost van Philips. Zo hoort het!
Erg netjes van Philips maar waarom hoort het zo? TS had geen aankoopbewijs en is dus zelf verantwoordelijk. Straks gaan we dit nog normaal vinden.
Ja het hoort zo dat bedrijven problemen van hun klanten keurig oplossen. Bovendien had TS het product geregistreerd via de website en dat is toch wel een aardig bewijs dat hij dat product heeft aangeschaft.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: De kassabon van een Philips MP3 speler gekocht bij Kijkshop

Ongelezen bericht door wiseger »

@Jannes22

Omdat er wel meer wegen zijn die naar Rome leiden. Philips kan ook een hoop afleiden uit je serienummer, ze laten zich echt niet zomaar foppen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: De kassabon van een Philips MP3 speler gekocht bij Kijkshop

Ongelezen bericht door olaf79 »

wiseger schreef:@Jannes22

Omdat er wel meer wegen zijn die naar Rome leiden. Philips kan ook een hoop afleiden uit je serienummer, ze laten zich echt niet zomaar foppen.
Philips heeft zich gewoon goed beseft dat een positieve afhandeling hier op het forum terecht zou komen en dat is meer waard dan een mp3 speler van misschien 20 euro.
Philips goed gedaan!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: De kassabon van een Philips MP3 speler gekocht bij Kijkshop

Ongelezen bericht door bprosman »

Bovendien had TS het product geregistreerd via de website en dat is toch wel een aardig bewijs dat hij dat product heeft aangeschaft.
Hoogstens dat hij het in bezit heeft, absoluut geen bewijs dat hij/zij het heeft aangeschaft of waar het is aangeschaft.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: De kassabon van een Philips MP3 speler gekocht bij Kijkshop

Ongelezen bericht door olaf79 »

bprosman schreef:
Bovendien had TS het product geregistreerd via de website en dat is toch wel een aardig bewijs dat hij dat product heeft aangeschaft.
Hoogstens dat hij het in bezit heeft, absoluut geen bewijs dat hij/zij het heeft aangeschaft of waar het is aangeschaft.
Nou en. Dan kun je heel moeilijk doen als Philips en iedere oplossing weigeren, of je kunt gewoon voor die paar 10tjes een klant gelukkig en blij maken.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: De kassabon van een Philips MP3 speler gekocht bij Kijkshop

Ongelezen bericht door bprosman »

@Olaf79,

Ben het ook helemaal met je eens hoor, zoals ze hier in Brabant zeggen : "voor die 20 euro kunde gin erremoei lijen"

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: De kassabon van een Philips MP3 speler gekocht bij Kijkshop

Ongelezen bericht door 53o »

Helaas krijgt Philips hier weer een verdiende warme douche dankzij een hele goede afhandeling van een klacht. Ondertussen voel ik mij bijna bejaard omdat ik nog steeds een beeldbuis TV heb. Ook al kan ik het mij nu niet permitteren om deze te vervangen liep er al een jaar of 9 op te wachten om eindelijk eens een plasma-tv te kopen maar dat kreng wil gewoon niet kapot gaan en zijn de kleuren en helderheid ook nog helemaal niet merkbaar achteruit gegaan. Is een Matchline TV van Philips en geeft nog steeds perfect beeld.

En ik heb een scheerapparaat van Philips. Ook al gebruik ik deze 1 tot 2 keer per week uit luiheid omdat ik anders gewoon mesjes gebruik, de eerste jaren dat ik deze had gebruikte ik die om de dag. Ding is 7 jaar oud, heb nooit mesjes vervangen, enige onderhoud is schoonspoelen met heet water.

Verdient Philips een warme douche? Denk dat Philips zich daar weinig van aantrekt. Als ik mijn Matchline TV een letterlijke warme douche geef dan durf ik er geld op in te zetten dat deze na een aantal dagen drogen gewoon nog werkt en er nog schoner uit ziet ook.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: De kassabon van een Philips MP3 speler gekocht bij Kijkshop

Ongelezen bericht door bprosman »

eindelijk eens een plasma-tv te kopen maar

Dat heb ik in 2004 gedaan en die speelt ook nog steeds prima :)

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: De kassabon van een Philips MP3 speler gekocht bij Kijkshop

Ongelezen bericht door snepke »

Die van ons doet het ook nog prima(plasma tv van Philips)
Hij is eenmaal kapot geweest,lag aan de aan/uit knop.
Was nog garantie,zijn ze thuis kosteloos komen maken,van Philips zelf,de winkel had ons door verwezen naar Philips

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: De kassabon van een Philips MP3 speler gekocht bij Kijkshop

Ongelezen bericht door trebelski »

snepke schreef:Die van ons doet het ook nog prima(plasma tv van Philips)
Hij is eenmaal kapot geweest,lag aan de aan/uit knop.
Was nog garantie,zijn ze thuis kosteloos komen maken,van Philips zelf,de winkel had ons door verwezen naar Philips
Het idee dat een tv (Plasma/LCD/LED) sneller stuk gaan dan vroeger een Matchline die 53o zeer terecht koestert :wink: lijkt niet helemaal waar. Natuurlijk zijn er meer kapotte tv's maar dat heeft toch echt veel meer met de gigantisch grote aantallen ( kan me herinneren dat mijn vader 2 jaar heeft moeten sparen om zijn eerste zwart/wit tv te kopen met zo een grote draaiknop aan de zijkant en ik geloof 1 of 2 zenders)en deze ging ook snel stuk ( Aristona) dus zoveel veranderd is er niet.Ook het internet speelt een rol, nu ineens heeft iedereen de mogelijkheid om zijn of haar probleem wereldwijd onder de aandacht te brengen en daardoor word elk probleem uitvergroot.

Gesloten