LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DE UITVERKOOP

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
debby
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 sep 2005 20:26

DE UITVERKOOP

Ongelezen bericht door debby »

Heb in de uitverkoop mooie laarzen gekocht. Ze waren van 139 euro naar 62 gegaan. Ik blij met mijn laarzen Maar na enkele dagen liet het stiksel los op de hiel. Ook al zijn ze in de uitverkoop gekocht mag ik er toch wel van uitgaan (mits het erbij vermeld zou zijn wat niet het geval was)dat het produkt goed is. De verkoopster nam ze in en ze zouden terug naar de firma worden gestuurd. Na een week kreeg ik bericht dat de laarzen niet te herstellen waren en dat ik mijn geld terug zou krijgen. Maar ik wil mijn geld niet terug maar mijn laarzen omdat ik dan probeerd ze te laten maken bij iemand anders. Maar ik krijg mijn laarzen niet meer terug. Kan dit zomaar het was toch mijn eigendom. Van andere hoor ik dat produkten in de uitverkoop terug naar de firma's worden gestuurd als niet uitverkoop spullen en dat een winkelier hier zo meer geld voor terug ontvangt. HOE ZIT DIT NU EIGENLIJK

superrobbie
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:08

Re: DE UITVERKOOP

Ongelezen bericht door superrobbie »

wat wil je nou?????
krijg je netjes geld terug omdat het NIET gerepareerd kan worden
en dan is het nog niet goed!!
ga gewoon lekker ergens anders laarzen uitzoeken en wees blij dat de winkel iets voor je doet!

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: DE UITVERKOOP

Ongelezen bericht door ronald g »

Lees je niet vaak aanbiedingen kunnen NIET geruild worden.
In dit geval is het heel netjes gegaan bij deze zaak zou ik wel willen winkelen.

debby
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 sep 2005 20:26

Re: DE UITVERKOOP

Ongelezen bericht door debby »

Het gaat hier helemaal niet om ruilen ik zou graag mijn laarzen terug hebben omdat ik deze heb gekocht. EN het niet vertrouwd omdat het stiksel wat los zat nog geen 2cm groot was. Het meisje zou kijken wat ze er aan kon doen En ja dat weet ik nu. maar wie zegt nu dat je andermans eigendommen zomaar kan innemen. Het geld heb ik inmiddels terug maar het zit mee gewoon niet lekker.
IK vroeg alleen maar advies.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: DE UITVERKOOP

Ongelezen bericht door bot321 »

Wat gaat er in de uitverkoop.
Niet de spullen die goed lopen het is die
rotzooi die ze niet kwijt raken.
Dus ergens had U het kunnen weten.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: DE UITVERKOOP

Ongelezen bericht door ronald g »

Dat is ook wel iets Debby. Je ziet die laarsen raakt er verliefd op en wil ze hebben, dan ook nog afgeprijst wat wil je nog meer. Maar het gaat soms niet zoals je het wilt. Je hebt je geld terug en ach er komen wel nieuwe laarsen waar je verliefd op wordt. Neem het niet zo zwaar.

debby
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 sep 2005 20:26

Re: DE UITVERKOOP

Ongelezen bericht door debby »

Bedankt allemaal voor jullie advies.

en inderdaad ben ik nu verplicht om iets anders te gaan zoeken. Jammer dat er op merk schoenen geen houdbaarheidsdatum zit.
Voor mijn adviseur's vandaag een goed uit einde en een gezond en gelukkig 2006.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: DE UITVERKOOP

Ongelezen bericht door ronald g »

Ik durf bijna te wedden dat de volgende laarsen nog mooier zijn. Een fijne oud en en nieuw en alle goeds voor 2006. Maar dat geldt voor iedereen.
Ronald.

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: DE UITVERKOOP

Ongelezen bericht door woman4life »

kan je niet kijken in andere filialen misschien?
of de winkel laten bellen naar andere filialen ?

debby
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 sep 2005 20:26

Re: DE UITVERKOOP

Ongelezen bericht door debby »

Het gaat mij nu niet meer om de laarsen. Ik vind het alleen zo gek dat dit zomaar kan. Eigendom van iemand terug nemen en haar dan niet de mogelijkheid laten de laarsen terug te krijgen.
Of ze nu duur waren of spot goedkoop ze waren van mij.

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: DE UITVERKOOP

Ongelezen bericht door Frankkk »

Ja, als ik afga op je verhaal dan is hier formeel sprake van diefstal, daar je eigendom zonder jouw toestemming van je af is genomen.

Je kunt de moeite doen om aangifte te doen van diefstal van je laarzen.

Ook zou je een brief kunnen sturen aan de directie van de winkel met je verhaal en wat je van ze wilt.

Mogelijk waren de reparatiekosten hoger dan de aanschafkosten, zodat ze maar voor de goedkoopste optie van het teruggeven van het geld hebben gekozen om er maar vanaf te zijn.

In de toekomst is het wellicht verstandig om op een briefje te schrijven wat je van de klantenservice wilt en dat bij het ingenomen artikel te doen, zodat je bij problemen ze op het briefje kunt wijzen. Mondelinge afspraken zijn immers moeilijk te bewijzen, ze kunnen gewoon bij hoog en laag gaan beweren dat jij om geld terug had gevraagd.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: DE UITVERKOOP

Ongelezen bericht door NAK »

Ja, als ik afga op je verhaal dan is hier formeel sprake van diefstal, daar je eigendom zonder jouw toestemming van je af is genomen.
En als men in de schoenenzaak geen maatregelen treft worden ze beticht van oplichting.

Hoe het ook gedaan wordt het is nooit goed.

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: DE UITVERKOOP

Ongelezen bericht door woman4life »

waar ging het je dan wel om ?
om die laarzen die je terug wou toch ?

debby
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 sep 2005 20:26

Re: DE UITVERKOOP

Ongelezen bericht door debby »

Dat ik de volgende keer hier niet meer in zal trappen.
en misschien een waarschuwing voor andere.
Ik heb inmiddels andere en dan gaat de kwaadheid naar de achter
grond. En met deze drukke dagen heb ik geen zin om me nog drukker te maken. Het is zo als frankkk het ook al zegt het blijf mijn woord tegen de winkelier.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: DE UITVERKOOP

Ongelezen bericht door bot321 »

Zie je nou toch weer opgelost.
Heb je je eigen weer druk gemaakt om nix.
Beetje aan je rikketik denken in deze tijd
met al die veranderingen.

debby
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 sep 2005 20:26

Re: DE UITVERKOOP

Ongelezen bericht door debby »

Inderdaad het was mijn rikketik ook niet waard.
maar ja in deze tijd van korte londjes was ik fout
om even te vragen aan andere wat zij er van vonden?
EN IK WENS VOOR IEDEREEN EEN GEZOND EN GELUKKIG LEVEN EN DAT IEDEREEN DIE WAT KOOP OF HET NU IETS GROOTS IS OF KLEIN TE VREDEN ZAL ZIJN DAN IS DIT FORUM VAN RADAR OOK OVERBODIG.
EN LOPEN ER ALLEEN NOG MAAR VROLIJKE MENSEN OP AARDE.
HEERLIJK LIJKT MIJ DAT

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: DE UITVERKOOP

Ongelezen bericht door ronald g »

Als dat zou kunnen, maar dat zal altijd wel een droom blijven.
Veel plezier met de nieuwe laarzen en een voorspoedig nieuw jaar.
Ronald.

debby
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 sep 2005 20:26

Re: DE UITVERKOOP

Ongelezen bericht door debby »

bedankt ronald jij ook een fijn en gezond 2006.

debby
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 sep 2005 20:26

Re: DE UITVERKOOP

Ongelezen bericht door debby »

mijn nieuwe laarzen bevallen nog steeds goed! Ik ben teruggegaan naar die schoenenzaak en gevraagd wat hun nu met die schoenen doen?
Wij hebben u schoenen teruggestuurd naar de (merk.....)fabriek en wij hebben het volledige bedrag teruggekregen van de fabriek. Dus nu snap ik ook waarom ze mijn schoen niet teruggave want ik betaalde 62,-euro voor die laarzen en hun kregen 140,- euro ervoor terug van de fabriek. ik heb me er bij neergelegd maar eerlijk vind ik het nog steeds niet!! Maar iedereen let op de kleintjes toch!

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: DE UITVERKOOP

Ongelezen bericht door ronald g »

Debby dat noemen ze nu slim zijn, jij bent er niet mee geholpen en hun hebben het volledige bedrag terug. Een weet voor de volgende keer. En als je leuk uitgaat met oud en nieuw vertel het iedereen. Dan is die zaak zo weg.

Gesloten