Mag ik een topper gekocht in de winkel retouren of ruilen?

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Rambo12
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2015 21:33

Mag ik een topper gekocht in de winkel retouren of ruilen?

Ongelezen bericht door Rambo12 »

Goedemorgen
Heb een topper gekocht in de winkel waar ik ooit mijn bed ook gekocht had.
Deze heb ik in de winkel gekocht zodat ik een goed product krijg passend bij mij.
Volgens de adviseur was de eastborn vifit foam de topper voor mij, test liggen had geen zin omdat de combinatie van bed, matras en topper anders was dan de mijne.
Heb deze gekocht voor 840 euro.
Na de eerste nacht had ik mega rugpijn, de matrassen zijn goed weinig op geslapen.
Heb direct de topper eraf gedaan en eerste werkdag direct contact opgenomen met de winkel, de leidinggevende zegt dat ik de topper niet mag ruilen of retouren omdat hygiënisch product is maar hij wil wel 2 nieuwe matrassen verkopen met korting om me tegemoet te komen, maar als deze niet goed liggen zit ik hier ook nog es mee.
Concrete vraag
Heb ik recht op een andere topper of moet de winkel deze retour nemen?
Bedankt.

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Mag ik een topper gekocht in de winkel retouren of ruilen?

Ongelezen bericht door rvjapio »

Nee.

De verkoper mag zelf kiezen of hij dat accepteert. Een verkoper is in een gewone winkel niet verplicht om een product terug te nemen als u het toch niet wilt hebben. Behalve als het als het product kapot is. Als u koopt in de winkel, vraag dan van tevoren aan de verkoper of u mag ruilen.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Mag ik een topper gekocht in de winkel retouren of ruilen?

Ongelezen bericht door BL2 »

Retour of ruilen in een echte winkel is gewoon een gunst van de winkelier.
Beter was in de winkel uitzoeken, online kopen. Dan had ie wel retour gemogen.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Mag ik een topper gekocht in de winkel retouren of ruilen?

Ongelezen bericht door rwolters »

Alleen als er sprake is van een productfout heb je het recht om 'm terug te brengen. Voor alle andere situaties hangt het af van wat er is afgesproken. Als je niet kon proefliggen in de winkel omdat de combinatie anders was dan thuis (wat niet echt een goede reden is, er zal best wel een bed staan wat in de buurt komt van wat jij hebt staan, en de verschillen in matrassen en bodems wordt schromelijk overdreven) dan had je moeten vragen of je de topper thuis had kunnen proberen en als het niet beviel dat je 'm kon retourneren. Als dat niet mogelijk was, wist je waar je aan toe was en had je het elders kunnen proberen.

Overigens snap ik niet zo goed hoe alleen een topper van een paar cm dik kan zorgen voor hevige rugpijn.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mag ik een topper gekocht in de winkel retouren of ruilen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt er twee gekocht, begrijp ik? Die rugpijn kan echt niet van die topper komen.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Mag ik een topper gekocht in de winkel retouren of ruilen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je hebt daar alleen recht op als je dat hebt afgesproken.

Een matras (topper) is geen hygiënisch product. In een hotel lig je ook op een matras waar een ander op heeft gelegen. Hier is ook al een rechtszaak over geweest.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Mag ik een topper gekocht in de winkel retouren of ruilen?

Ongelezen bericht door rwolters »

alfatrion schreef:
05 mar 2023 16:38
Je hebt daar alleen recht op als je dat hebt afgesproken.

Een matras (topper) is geen hygiënisch product. In een hotel lig je ook op een matras waar een ander op heeft gelegen. Hier is ook al een rechtszaak over geweest.
Dus jij zou er geen moeite mee hebben om een matras of topper geleverd te krijgen waar iemand anders op heeft liggen zweten?

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mag ik een topper gekocht in de winkel retouren of ruilen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

De rugpijn kan ook komen omdat je rug moet wennen aan de nieuw topper/ je de juiste houding nog moet vinden. Geef het een kans, conclusies trekken na 1 nacht slapen is te vroeg.

Rambo12
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2015 21:33

Re: Mag ik een topper gekocht in de winkel retouren of ruilen?

Ongelezen bericht door Rambo12 »

Bedankt voor de antwoorden
Als deze toch niet terug kan kan ik er net zo goed op blijven liggen en uitproberen.

In de winkel uitzoeken en daarna online kopen is in het vervolg wel een goed idee, toch wou ik juist de winkel la iets gunnen in deze tijd.

En anders probeer ik hem wel goedkoper door te verkopen en neem ik
mijn verlies.

Trishun
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2023 07:43

Re: Mag ik een topper gekocht in de winkel retouren of ruilen?

Ongelezen bericht door Trishun »

Ik heb hetzelfde probleem maar dan met Swiss Sense. Heb net idd een andere topper gekocht in de winkel maar ook deze bevalt niet, ondanks dat het een betere fit is dan de vorige. Helaas had ook ik m in de winkel gekocht - vooral uit loyaliteit aan de winkelier ivm service. Maar liever had ik m online gekocht. Nu kan ik niet meer retourneren. Net te laat ontdekt maar wel goed om te weten voor een volgende keer.

En ja een topper kan wel degelijk verschil maken!

Plaats reactie