LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie, nieuwe kassabon?

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Geert25
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2012 08:01

Garantie, nieuwe kassabon?

Ongelezen bericht door Geert25 »

Ik heb bij Intertoys, onder garantie, een nieuwe tablet gekregen, dus prima geregeld.
Heb ik nu ook recht op een nieuwe kassabon zodat de garantieperiode weer opnieuw begint te lopen?
Op mijn eerste tablet had ik 2 jaar garantie waarvan nu dus 10 maanden zijn opgebruikt. Heb ik nu weer recht op de volle twee jaar garantie of loopt de oude garantietermijn nu door?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Garantie, nieuwe kassabon?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nee volgens mij niet!
gewoon de oude bon blijft geldig....

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Garantie, nieuwe kassabon?

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Geert25 schreef:Ik heb bij Intertoys, onder garantie, een nieuwe tablet gekregen, dus prima geregeld.
Heb ik nu ook recht op een nieuwe kassabon zodat de garantieperiode weer opnieuw begint te lopen?
Op mijn eerste tablet had ik 2 jaar garantie waarvan nu dus 10 maanden zijn opgebruikt. Heb ik nu weer recht op de volle twee jaar garantie of loopt de oude garantietermijn nu door?
De oude garantei termijn blijft gewoon doorlopen en u heeft op deze nieuwe tablet dus nog 14 maanden garantie

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Garantie, nieuwe kassabon?

Ongelezen bericht door tenormin »

Wel, dan maar een (overbodig) commentaar. De garantie van je eerste aankoop geld. Had het toevallig zelf met ander apparaatje (monddouche). Kreeg nieuwe maar...garantie van 3 maanden terug bleef gehandhaafd.

Geert25
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2012 08:01

Re: Garantie, nieuwe kassabon?

Ongelezen bericht door Geert25 »

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Garantie, nieuwe kassabon?

Ongelezen bericht door bprosman »

//OFFTOPIC
monddouche
Bij een beetje Bosschenaar past de gewone :wink:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Garantie, nieuwe kassabon?

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef://OFFTOPIC
monddouche
Bij een beetje Bosschenaar past de gewone :wink:
:lol: Vertaling graag, liefst in het Amsterdams :mrgreen:

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Garantie, nieuwe kassabon?

Ongelezen bericht door manondoris »

vandaag toen ik die nieuwe senseo kreeg ,heb ik ook een nieuwe kassabon gekregen met de startdatum op vandaag ! en gewoon weer 2 jaar garantie op mijn nieuwe senseo :D

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Garantie, nieuwe kassabon?

Ongelezen bericht door ciske »

Denk in je dromen manondoris. zal echt niet 2 jaar gelden. :mrgreen:

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Garantie, nieuwe kassabon?

Ongelezen bericht door manondoris »

kassabon op vandaag en volgends de medewerkster van de marskramer 2 jaar garantie ! echt waar ze zei het :lol: kijk maar op de site van senseo daar staat ook duidelijk 2 jaar!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Garantie, nieuwe kassabon?

Ongelezen bericht door ciske »

:lol: Dan zal het wel goed zijn , ik was er niet bij :mrgreen:

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Garantie, nieuwe kassabon?

Ongelezen bericht door nevermind »

Als je in bepaalde winkel iets terug brengt ( als voorbeeld Gamma) dan krijg je een nieuwe kassabon, zonder het teruggebrachte artikel.
Dat wil niet zeggen, dat je dan op de overgebleven artikelen opnieuw garantie hebt, dat lijkt mij sterk.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Garantie, nieuwe kassabon?

Ongelezen bericht door manondoris »

nevermind schreef:Als je in bepaalde winkel iets terug brengt ( als voorbeeld Gamma) dan krijg je een nieuwe kassabon, zonder het teruggebrachte artikel.
Dat wil niet zeggen, dat je dan op de overgebleven artikelen opnieuw garantie hebt, dat lijkt mij sterk.
ik kreeg vandaag een nieuwe senseo mee,de oude daar gelaten! de mevr geeft mij een nieuwe kassabon voor het nieuwe apparaat dat ik meenam. nieuwe senseo nieuwe kassabon ik vind het netjes. nieuwe ronde nieuwe kansen zeg maar :D

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Garantie, nieuwe kassabon?

Ongelezen bericht door bprosman »

de mevr geeft mij een nieuwe kassabon voor het nieuwe apparaat dat ik meenam.
Soms heeft goedkoop personeel voordelen :wink:

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Garantie, nieuwe kassabon?

Ongelezen bericht door manondoris »

ze kwam zeer professioneel over hoor , en ze wist hoe ze moest handelen mijn inziens!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Garantie, nieuwe kassabon?

Ongelezen bericht door ciske »

Afwachten maar, als je wel een beroep op de garantie moet doen, kom je er wel achter of het zo is. :)

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Garantie, nieuwe kassabon?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Geert25 schreef:Ik heb bij Intertoys, onder garantie, een nieuwe tablet gekregen, dus prima geregeld.
Heb ik nu ook recht op een nieuwe kassabon zodat de garantieperiode weer opnieuw begint te lopen?
Ik acht het redelijk dat je een bewijs krijgt waaruit blijkt dat je een nieuwe tablet hebt gekregen, maar dit is niet te staven met een specifiek wetsartikel.
Geert25 schreef:Op mijn eerste tablet had ik 2 jaar garantie waarvan nu dus 10 maanden zijn opgebruikt. Heb ik nu weer recht op de volle twee jaar garantie of loopt de oude garantietermijn nu door?
Er zijn twee soorten garanties: de wettelijke garantie en de handelsgarantie. De garantie van twee jaar valt waarschijnlijk onder de laatste soort. Daarvoor geld dat het gebruikelijk is om de garantie door te laten lopen. Dit hangt dus af van de garantievoorwaarden.

De handelsgarantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Deze gaat wel opnieuw lopen en dus effectief met 10 maanden wordt verlengt. Er geldt dat wettelijk vermoed wordt dat het product ondeugdelijk is wanneer aangetoond kan worden dat een afwijking met wat u mocht verwachten aanwezig is en u kunt aantonen dit binnen zes maanden na aflevering heeft ontdekt. Daarnaast moet het nieuwe product volledig beantwoorden met de koopovereenkomst, dus dit mag niet met 10 maanden gekort worden. Als u van een dergelijk product mag wachten dat deze vijf jaar mee gaat, dan is dat nu geen vier jaar en twee maanden, maar nog steeds vijf jaar. Het hoogste rechtsorgaan heeft dit in het Quelle arrest bevestigd door aangegeven dat de consument in dergelijke gevallen slechts met vertraging het conforme product heeft ontvangen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Garantie, nieuwe kassabon?

Ongelezen bericht door bprosman »

ze kwam zeer professioneel over hoor , en ze wist hoe ze moest handelen mijn inziens!
Dat heeft mijn eerste werkgever mij ook verteld/geleerd, "Ook al weet je niet waar je moet beginnen, net doen of je die machine al 100 keer gezien hebt" :D

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Garantie, nieuwe kassabon?

Ongelezen bericht door bprosman »

Daarnaast moet het nieuwe product volledig beantwoorden met de koopovereenkomst, dus dit mag niet met 10 maanden gekort worden.
Ik neem toch wel aan dat met de "oude" Senseo het wel vanaf dag 1 mogelijk is geweest koffie te zetten en dus productconform geweest is.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Garantie, nieuwe kassabon?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

nevermind schreef:Als je in bepaalde winkel iets terug brengt ( als voorbeeld Gamma) dan krijg je een nieuwe kassabon, zonder het teruggebrachte artikel.
Dat wil niet zeggen, dat je dan op de overgebleven artikelen opnieuw garantie hebt, dat lijkt mij sterk.

Bij onze Gamma / Praxis krijg je een kassa retourbon ( noem voor gemak maar zo ) waarbij alleen het artikel op staat wat je hebt geretourneerd.
Oude kassabon wordt artikel doorgestreept en paraaf opgezet en stempel.

Vermoedt dat bij die winkels waar je een nieuwe kassabon krijgt de originele aankoopdatum staat....lijkt me logisch.
Bij Blokker strepen ze op de originele bon het artikel door en krijg je een nieuwe (garantie )bon voor het te vervangen artikel.

Mijn ervaringen zijn dat bij een defect artikel in garantie je een nieuw artikel krijgt met nieuwe garantie.

Gesloten