LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie tuin loungeset Leen bakker

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
ctrking
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2015 10:52

Garantie tuin loungeset Leen bakker

Ongelezen bericht door ctrking »

Wij hebben een lounge set van Leen bakker staan van het type Roma, op de set zit 3 jaar garantie

Het gevlochten wicker is na 1 jaar en 11 maanden over de gehele set door gescheurd.
klacht ingediend bij leen bakker en na 6 weken uitzoeken de uitslag...
de bank word opgehaald en wij krijgen 2/3 van het aankoop bedrag terug!

Conclusie is dus dat als er een slecht product geleverd word de consument de dupe is.. waarom nog garantie geven? het normale verwachting patroon van zo een tuin set kan toch nimmer op 2 jaar liggen?

Na bijna twee jaar heeft het mij dus 1/3 van het aankoop bedrag gekost en uiteindelijk heb ik niks in de tuin staan.

is dit redelijk?

alfatrion
Berichten: 21915
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Garantie tuin loungeset Leen bakker

Ongelezen bericht door alfatrion »

U stelt het product ondeugdelijk is, maar kunt u dat ook aannemelijk maken? Zo ja, dan kunt u aanspraak maken op de wettelijke garantie. En heeft u waarschijnlijk recht op een groter deel.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Garantie tuin loungeset Leen bakker

Ongelezen bericht door crazyme »

U krijgt 2/3 terug voor een set van 2 jaar oud.

Dat lijkt mij rijkelijk meer dan de (dag)waarde.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Garantie tuin loungeset Leen bakker

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je hebt er toch ook bijna twee jaar gebruik van gemaakt? Wat verwacht je dan?

Voor wat betreft die ondeugdelijkheid is ook van belang waar en voor welke prijs je de set hebt gekocht. Van een Leen Bakker-set mag je natuurlijk niet de verwachtingen hebben die je van een kwaliteitsset bij een niet-dozenschuiver mag hebben.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Garantie tuin loungeset Leen bakker

Ongelezen bericht door 16again »

ctrking schreef:het normale verwachting patroon van zo een tuin set kan toch nimmer op 2 jaar liggen?
In dat geval had je nu niets terug gekregen.
Na (bijna) 2 jaar 2/3 terug: als ik dat omreken is de te verwachten levensduur 6 jaar.

alfatrion
Berichten: 21915
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Garantie tuin loungeset Leen bakker

Ongelezen bericht door alfatrion »

Bij nader inzien vind ik het toch redelijk. Ik heb een fout gemaakt bij het aantal jaren dat het product in gebruik is geweest.

ctrking
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2015 10:52

Re: Garantie tuin loungeset Leen bakker

Ongelezen bericht door ctrking »

wij hebben er afgelopen twee jaar weinig gebruik van gemaakt, de set is goed onder houden afgedekt en schoon gehouden.

Het gaat hier om een slecht product wat geleverd is. (wat ook bevestigd is door Leen bakker)

ik ben hier niet om te klagen of om leen bakker af te zeuren, ik wou alleen weten hoe de garantie wettelijk geregeld is.
Moneyman schreef:Voor wat betreft die ondeugdelijkheid is ook van belang waar en voor welke prijs je de set hebt gekocht. Van een Leen Bakker-set mag je natuurlijk niet de verwachtingen hebben die je van een kwaliteitsset bij een niet-dozenschuiver mag hebben.
is dit echt zo? want ik vind 700 euro voor een tuin set best prijzig en ook hier van mag je verwachten dat hij langer dan 2 jaar mee gaat.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Garantie tuin loungeset Leen bakker

Ongelezen bericht door crazyme »

Klopt, en daarom krijg je 2/3 terug. Nette oplossing.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Garantie tuin loungeset Leen bakker

Ongelezen bericht door encore »

700 euri voor een tuinset is peanuts.
Vind dat meneer bakker het prima heeft opgelost...

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Garantie tuin loungeset Leen bakker

Ongelezen bericht door Moneyman »

ctrking schreef:
Moneyman schreef:Voor wat betreft die ondeugdelijkheid is ook van belang waar en voor welke prijs je de set hebt gekocht. Van een Leen Bakker-set mag je natuurlijk niet de verwachtingen hebben die je van een kwaliteitsset bij een niet-dozenschuiver mag hebben.
is dit echt zo? want ik vind 700 euro voor een tuin set best prijzig en ook hier van mag je verwachten dat hij langer dan 2 jaar mee gaat.
700 euro is weliswaar best geld, maar een loungeset van die prijs valt (bij mij in ieder geval) in de categorie "goedkoop". Als je dan 2/3e terug krijgt, zou ik niet klagen, maar heel snel het aanbod accepteren.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Garantie tuin loungeset Leen bakker

Ongelezen bericht door sjohie »

ctrking schreef:Wij hebben een lounge set van Leen bakker staan van het type Roma, op de set zit 3 jaar garantie

Het gevlochten wicker is na 1 jaar en 11 maanden over de gehele set door gescheurd.
klacht ingediend bij leen bakker en na 6 weken uitzoeken de uitslag...
de bank word opgehaald en wij krijgen 2/3 van het aankoop bedrag terug!

Conclusie is dus dat als er een slecht product geleverd word de consument de dupe is.. waarom nog garantie geven? het normale verwachting patroon van zo een tuin set kan toch nimmer op 2 jaar liggen?

Na bijna twee jaar heeft het mij dus 1/3 van het aankoop bedrag gekost en uiteindelijk heb ik niks in de tuin staan.

is dit redelijk?

Je hebt weliswaar garantie, echter na zo'n gebruiksperiode moet jij wél kunnen bewijzen dat deze schade niet door ondeskundig gebruik of gebrekkig onderhoud gekomen is. Dat is wat in het Engels zo mooi een "uphill struggle" genoemd wordt, kortom een lange en hobbelige weg, waarvan nog helemaal niet vaststaat dat jij aan het eind ervan, je zin krijgt, en het volledige bedrag of een nieuwe set krijgt.

Wat dat betreft is het aanbod van Leenbakker in mijn ogen wel te verdedigen, jij hebt geen lange ellende van correspondentie, bewijzen zoeken etc etc te gaan, en in ruil daarvoor geef je ~1/3e van het aankoopbedrag op. Zij hebben geen ellende om jouw bewijzen nog langer te onderzoeken, wat ook hen tijd en geld kost, en daarom betalen ze je wel 2/3e terug.

ctrking
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2015 10:52

Re: Garantie tuin loungeset Leen bakker

Ongelezen bericht door ctrking »

Iedereen hartelijk dank voor de reacties.

ik ga het bod accepteren en laat de set ophalen.
volgende keer wat door sparen en een kwalitatief betere set aanschaffen.

Gesloten