LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantiekaart Itho badkamerventilator

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
moniyou93
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2018 13:31

Garantiekaart Itho badkamerventilator

Ongelezen bericht door moniyou93 »

Via een erkend installateur heb ik 2014 een Itho badkamerventilator laten installeren in onze nieuwe badkamer. Bij de papieren zat een garantiekaart die ik heb opgestuurd om zodoende een garantie van totaal 5 jaar te krijgen. Ik ging er vanuit dat deze kaart gewoon verwerkt zou worden. Nu heb ik een mankement aan deze ventilator en heb ik contact gezocht met Itho maar zij hebben deze garantiekaart blijkbaar nooit ontvangen. Zonder garantiekaart in hun bezit (een half jaar na aanschaf van het produkt ) wijzen zij elke garantie van de hand. Ik kan niet bewijzen dat ik de kaart wel degelijk heb gepost. Een welles nietes spel dus. Kan iemand mij duidelijkheid verschaffen. Bij voorbaat dank.
Laatst gewijzigd door Radar op 22 nov 2018 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Garantiekaart Itho badkamerventilator

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat wordt dus een nieuwe aanschaffen. Of misschien met dat ding naar een repair cafe gaan omte zien of zij er nog iets aan kunnen doen,

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Garantiekaart Itho badkamerventilator

Ongelezen bericht door berndv »

moniyou93 schreef:
22 nov 2018 13:38
Via een erkend installateur heb ik 2014 een Itho badkamerventilator laten installeren in onze nieuwe badkamer. Bij de papieren zat een garantiekaart die ik heb opgestuurd om zodoende een garantie van totaal 5 jaar te krijgen. Ik ging er vanuit dat deze kaart gewoon verwerkt zou worden. Nu heb ik een mankement aan deze ventilator en heb ik contact gezocht met Itho maar zij hebben deze garantiekaart blijkbaar nooit ontvangen. Zonder garantiekaart in hun bezit (een half jaar na aanschaf van het produkt ) wijzen zij elke garantie van de hand. Ik kan niet bewijzen dat ik de kaart wel degelijk heb gepost. Een welles nietes spel dus. Kan iemand mij duidelijkheid verschaffen. Bij voorbaat dank.
Voor zover ik weet is het "wie eist, bewijst". U eist garantie, vermoedelijk buiten de normale garantieperiode, dan is het aan u om te bewijzen dat u daar recht op heeft. Dan rijst natuurlijk de vraag hoe. Cru gezegd, dat is niet te bewijzen, het bewijsmateriaal is in de post terechtgekomen en daar is het bij gebleven.

Hoe oud is de ventilator en heeft u al contact gezocht met de verkoper? Of als de installateur dit ook verkocht heeft, heeft u daarmee contact gezocht?

juliomariner
Berichten: 4827
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Garantiekaart Itho badkamerventilator

Ongelezen bericht door juliomariner »

Belangrijk is denk ik te kijken wat zo'n ventilator kost of beter gezegd zijn de kosten alle moeite die u nu doet wel waard. Daarbij wat houd de garantie in. Vaak staan er in de voorwaarden van de garantie dat dit per jaar minder wordt dus dat u zelf steeds meer moet betalen van de reparatie. Op Google staan deze ventilatoren voor onder de 100 euro dus is reparatie dan waarschijnlijk helemaal niet zinvol financieel gezien.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Garantiekaart Itho badkamerventilator

Ongelezen bericht door 16again »

Dat is wel makkelijk. Nooit de post ophalen, en het bedrijf ontloopt alle garantie aanspraken.
Wat is er mis om garantie te claimen met gespecificeerde factuur?

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Garantiekaart Itho badkamerventilator

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
22 nov 2018 16:08
Dat is wel makkelijk. Nooit de post ophalen, en het bedrijf ontloopt alle garantie aanspraken.
Wat is er mis om garantie te claimen met gespecificeerde factuur?
Die factuur geeft je geen recht op extra garantie.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Garantiekaart Itho badkamerventilator

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Wat mankeert er aan? is hij er gewoon mee opgehouden?? bij mij was er een keer een elektriciteitskabel aansluiting los getrild.

Ma1964
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 okt 2018 15:33

Re: Garantiekaart Itho badkamerventilator

Ongelezen bericht door Ma1964 »

Ik werk bij een erkend installateur en wij zorgen altijd zelf voor de garantie-registratie om dit soort problemen te voorkomen. Ik zou contact opnemen met de installateur en hem contact op laten nemen met Itho-Daalderop. Zij kunnen e.e.a. a.d.h.v. de factuur aantonen en wellicht is de leverancier dan schappelijker.

Gesloten