Garantietermijn bij Karwei

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Garantietermijn bij Karwei

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
26 sep 2023 18:43
Als ik de foto's zie denk ik dat er toch wel iets zwaars op de leuning heeft gelegen. Kan van alles zijn natuurlijk. Maar zo zal die bank niet geleverd zijn, dat zie je direct.
Waaraan kun je zien, dat de bank niet zo geleverd is?

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Garantietermijn bij Karwei

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die bank heef op zijn kant gestaan op iets ongelijks.

TimvanRaak
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 sep 2023 21:12

Re: Garantietermijn bij Karwei

Ongelezen bericht door TimvanRaak »

Goedemiddag allen,

Bedankt voor jullie opmerkingen, reacties, bevindingen e.d.

De Karwei komt nu eindelijk in beweging om in ieder geval mee te denken in een oplossing.
Hoe raar ik het ook vind, met lastig en vervelend zijn kom je dus een stuk verder dan de rustige klant uithangen in dit soort situaties.

Verder is de pallet bij navraag van transport foto's kleiner dan de omvang van de bank. Wat i.c.m. zwaarte kracht heeft gezorgd voor dit geval.
Ik ben dan verder ook van mening dat dit niet mijn verantwoordelijkheid is aangezien de Karwei zelf heeft bevestigd dat hun de bank op de pallet hebben gezet. Ze hadden mij hier dan ook van op de hoogte moeten, dan had ik er meteen actie op kunnen ondernemen.

Zie foto's: https://we.tl/t-CFaaedymxQ?utm_campaign ... TRN_TDL_05

De bestanden zijn te groot om hier in te uploaden.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Garantietermijn bij Karwei

Ongelezen bericht door Moneyman »

TimvanRaak schreef:
27 sep 2023 12:40
Verder is de pallet bij navraag van transport foto's kleiner dan de omvang van de bank. Wat i.c.m. zwaarte kracht heeft gezorgd voor dit geval.
Ik ben dan verder ook van mening dat dit niet mijn verantwoordelijkheid is aangezien de Karwei zelf heeft bevestigd dat hun de bank op de pallet hebben gezet. Ze hadden mij hier dan ook van op de hoogte moeten, dan had ik er meteen actie op kunnen ondernemen.
Wie heeft die bank ook alweer maandenlang op die kleine pallet in die garage gezet?

Ik mis een stukje (of eigenlijk alle) zelfreflectie.

TimvanRaak
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 sep 2023 21:12

Re: Garantietermijn bij Karwei

Ongelezen bericht door TimvanRaak »

Moneyman schreef:
27 sep 2023 16:46
TimvanRaak schreef:
27 sep 2023 12:40
Verder is de pallet bij navraag van transport foto's kleiner dan de omvang van de bank. Wat i.c.m. zwaarte kracht heeft gezorgd voor dit geval.
Ik ben dan verder ook van mening dat dit niet mijn verantwoordelijkheid is aangezien de Karwei zelf heeft bevestigd dat hun de bank op de pallet hebben gezet. Ze hadden mij hier dan ook van op de hoogte moeten, dan had ik er meteen actie op kunnen ondernemen.
Wie heeft die bank ook alweer maandenlang op die kleine pallet in die garage gezet?

Ik mis een stukje (of eigenlijk alle) zelfreflectie.
Ik vraag me af of je bij je eerste eigen woning kan verwachten van een knul onder de 25 of die daar allemaal bij stil staat.

Toch ben ik van mening dat de Karwei zich te makkelijk beroept op hun termijn omtrent garantie. Ik vraag om een stukje coulance, zo leer ik er weer van. En hun ook, win win situatie wat mij betreft.

Neemt niet weg dat het verder prima is dat jij er zo naar kijkt, al vraag ik mij af of het niet wat de kort door de bocht is wat je nu roept.

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Garantietermijn bij Karwei

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou meen ik mij toch te kunnen herinneren dat die bank in de garage van de ouders van die 25-jarige knul stond...

TimvanRaak
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 sep 2023 21:12

Re: Garantietermijn bij Karwei

Ongelezen bericht door TimvanRaak »

witte angora schreef:
27 sep 2023 17:31
Nou meen ik mij toch te kunnen herinneren dat die bank in de garage van de ouders van die 25-jarige knul stond...
En wat wil je hier precies mee zeggen?

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Garantietermijn bij Karwei

Ongelezen bericht door witte angora »

TimvanRaak schreef:
27 sep 2023 17:45
witte angora schreef:
27 sep 2023 17:31
Nou meen ik mij toch te kunnen herinneren dat die bank in de garage van de ouders van die 25-jarige knul stond...
En wat wil je hier precies mee zeggen?
Dat ik onderstaande reactie een beetje apart vindt. Of waren de ouders van ongeveer dezelfde leeftijd dan?
Moneyman schreef:
27 sep 2023 16:46
Ik mis een stukje (of eigenlijk alle) zelfreflectie.
TimvanRaak schreef:
27 sep 2023 17:20
Ik vraag me af of je bij je eerste eigen woning kan verwachten van een knul onder de 25 of die daar allemaal bij stil staat.

TimvanRaak
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 sep 2023 21:12

Re: Garantietermijn bij Karwei

Ongelezen bericht door TimvanRaak »

witte angora schreef:
27 sep 2023 17:51
TimvanRaak schreef:
27 sep 2023 17:45
witte angora schreef:
27 sep 2023 17:31
Nou meen ik mij toch te kunnen herinneren dat die bank in de garage van de ouders van die 25-jarige knul stond...
En wat wil je hier precies mee zeggen?
Dat ik onderstaande reactie een beetje apart vindt. Of waren de ouders van ongeveer dezelfde leeftijd dan?
TimvanRaak schreef:
27 sep 2023 17:20
Ik vraag me af of je bij je eerste eigen woning kan verwachten van een knul onder de 25 of die daar allemaal bij stil staat.
Ik denk dat mijn ouders niet relevant zijn in dit verhaal. Dan kan je dus van alles en nog wat er bij halen om het verhaal een richting te geven.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Garantietermijn bij Karwei

Ongelezen bericht door gosewijn »

De armleuning ligt vlak op de ondergrond , als ik het goed zie is de arm aan de bovenkant niet gebroken. de polyaether vulling is los gelaten van de ondergrond , dat geeft de bolling aan, simpel op te lossen . Oorzaak kan zijn dat voor of na bezorging -inpakken iemand op de leuning is gaan zitten .Kan mij niet voorstellen gezien de klachten , nieten van de onderkant stof en voering loslaten. Het loslaten van de vulling zou kunnen dat de folie heel erg strak is aan gebracht .

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Garantietermijn bij Karwei

Ongelezen bericht door witte angora »

TimvanRaak schreef:
27 sep 2023 17:53
witte angora schreef:
27 sep 2023 17:51
TimvanRaak schreef:
27 sep 2023 17:45


En wat wil je hier precies mee zeggen?
Dat ik onderstaande reactie een beetje apart vindt. Of waren de ouders van ongeveer dezelfde leeftijd dan?
TimvanRaak schreef:
27 sep 2023 17:20
Ik vraag me af of je bij je eerste eigen woning kan verwachten van een knul onder de 25 of die daar allemaal bij stil staat.
Ik denk dat mijn ouders niet relevant zijn in dit verhaal. Dan kan je dus van alles en nog wat er bij halen om het verhaal een richting te geven.
Sja... een beetje de oorzaak, of beter gezegd, de oplossing elders zoeken is makkelijker dan je eigen rol even te analyseren. Laat ik nou gelezen hebben dat je ervan wilde leren. Maar die opmerking van jezelf zal zeker ook niet relevant zijn?

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Garantietermijn bij Karwei

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
26 sep 2023 12:20
Maar als Karwei het standpunt inneemt dat de schade veroorzaakt is door verkeerd gebruik van TS zoals in dit topic wordt omschreven, dan mag TS bewijzen dat de schade daar niet door veroorzaakt wordt.
De verkoper moet meer doen dan stellen. De verkoper moet daadwerkelijk bewijs van het tegendeel leveren. Maar goed een deskundige zal wel verklaren dat dit door de stalling is veroorzaakt.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Garantietermijn bij Karwei

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat "standpunt innemen" moet uiteraard gefundeerd zijn. Maar met de gegevens uit dit topic ligt die lat niet heel hoog.

Plaats reactie