Gebruikersschade aan monitor

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Gebruikersschade aan monitor

Ongelezen bericht door BreejKC »

HADES2001 schreef:
01 nov 2023 09:02
BreejKC schreef:
31 okt 2023 18:52
Onkruid71 schreef:
31 okt 2023 18:20
Voortaan maar voordat je iets terug stuurt, en foto maken met een papiertje met daarop de datum en tijd voor ook nog op de foto. Voor dat je hem inpakt en verstuurt.
Die gegevens liggen vast in het digitale fotobestand, de zgn. EXIF informatie. Kijk maar eens in de bestandgegevens van uw foto's door er met uw rechtermuisknop op te klikken. Klikt u dan ook nog op de knop 'Geavanceerd' dan krijgt u nog meer informatie over die foto.

Als je zo'n fotobestand opstuurt, stuur je ongemerkt dus al die informatie mee.
EXIF data heeft 0 meerwaarde gezien je die makkelijk kan editten. Kan gewoon een foto maken op dag 1 dat ik het item ontvang en pas de datum aan naar de dag dat ik hem verstuur.
https://fixthephoto.com/best-exif-editor.html
Een foto van het scherm samen met de krant van deze week is een heel stuk lastiger om te faken dus Onkruid71 heeft in deze gelijk
Ik weet dat dit mogelijk is. Maar hoeveel mensen weten / kunnen dit? Veruit de meeste digitale "fotografen" onder ons weten niet eens van het bestaan van deze informatie EXIF in de door hen gemaakte foto's af.

Overigens is er ook nog bestandsinformatie. Daarin kun je, mits je de juiste velden daarin activeert, zien wanneer de foto is gemaakt en wanneer daarin wijzigingen zijn uitgevoerd.

Moneyman
Berichten: 30119
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gebruikersschade aan monitor

Ongelezen bericht door Moneyman »

BreejKC schreef:
02 nov 2023 08:32
Maar hoeveel mensen weten / kunnen dit? Veruit de meeste digitale "fotografen" onder ons weten niet eens van het bestaan van deze informatie EXIF in de door hen gemaakte foto's af.

Overigens is er ook nog bestandsinformatie. Daarin kun je, mits je de juiste velden daarin activeert, zien wanneer de foto is gemaakt en wanneer daarin wijzigingen zijn uitgevoerd.
Je weet dat die bestandsinformatie gevuld wordt door de EXIF? En dat die dus net zo min iets zegt als de (makkelijk te manipuleren) EXIF?

Overigens zegt dat papiertje met die datum evenmin iets, want dat is net zo makkelijk te manipuleren als de EXIF.

Plaats reactie