LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Media Markt - Geen garantie. Reden: Externe oorzaak

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Media Markt - Geen garantie. Reden: Externe oorzaak

Ongelezen bericht door alfatrion »

Brahms schreef:De behuizing is relatief zeer sterk, zeker ook op de hoeken.
Zo'n "deukje" komt niet door het wat hard neerleggen op een tafel.
Je kan er gewoon vanuit gaan dat apparaat gewoon gevallen is.
Op mijn oog deze schade als dat de tablet ergens tegen aangestoten is.

Afgezien van de mogelijke oorzaken van deze schade laat je onbesproken waarom de koper zou moeten stellen (en daar dus de bewijslast voor draagt) dat deze schade niet de andere schade heeft veroorzaakt.

Michel_w
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 nov 2011 18:54

Re: Media Markt - Geen garantie. Reden: Externe oorzaak

Ongelezen bericht door Michel_w »

Ik had toen geen schade die onder de garantie valt, ik heb alleen 3 dagen na aankoop een lichte beschadiging aan de rand veroorzaakt.

16 maanden later direct na een (beta) update van apple ontstaat het probleem. Je kan me veel vertellen maar dat deukje aan de zijkant veroorzaakt niet 16 maanden later direct na een software update een direct leeglopende accu.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Media Markt - Geen garantie. Reden: Externe oorzaak

Ongelezen bericht door alfatrion »

Oke, je kunt gemotiveerd aangegeven dat de schade die te zien is, niets te maken heeft met de werking van de tablet. Het enige waar ik nog mee zit is wie je zou moeten aanspreken. Het product is non-conform geworden door de update, maar op zich was het ding conform bij aflevering. Zou je dit eens hier willen vragen?: https://blog.iusmentis.com/contact/

Michel_w
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 nov 2011 18:54

Re: Media Markt - Geen garantie. Reden: Externe oorzaak

Ongelezen bericht door Michel_w »

De Mediamarkt heeft een reactie gestuurd op mijn bezwaar. Men schrijft dat men het in dit specifieke geval zelf ook niet eens is met de door de geautoriseerd service center verstuurde prijsopgave en zal om die reden de kosten voor reparatie volledig vergoeden.
Ik wacht nog even met juichen tot ik de iPad terug heb, maar het lijkt er op dat de MM zijn verantwoordelijkheid neemt.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Media Markt - Geen garantie. Reden: Externe oorzaak

Ongelezen bericht door Revoked »

sjohie schreef:... wat schade kan veroorzaken aan cellen in de accu, of op de banen op de printplaat in het toestel...
Euhm....in de tablet-accu's zitten geen cellen. Daarom zijn ze ook zo plat, die tablets.. Het zijn gevouwen platen, met isolatie ertussen. Is die isolatie te dun, dan krijg je van die Note7 problemen....en dat is niet aan de orde. Het is een software-probleem.

Michel_w
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 nov 2011 18:54

Re: Media Markt - Geen garantie. Reden: Externe oorzaak

Ongelezen bericht door Michel_w »

Vandaag een nieuw exemplaar van de Mediamarkt Eindhoven centrum ontvangen. Na een nare start, toch een prima afloop.

Bedankt Mediamarkt!

Gesloten