Met online aankoop naar filiaal?

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
N183736
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2023 18:31

Met online aankoop naar filiaal?

Ongelezen bericht door N183736 »

Anderhalf jaar geleden hebben wij online een product aangeschaft. Deze werkt niet goed, valt nog onder de garantie en hebben we dus online aangemeld voor service.
Nu vragen ze of we met het product naar een van de filialen komen zodat ze het kunnen bekijken.
Echter, het dichts bijzijnde filiaal is een half uur rijden. Wij willen het dus liever opsturen (zoals we het ook hebben ontvangen).

Kunnen zij dit van ons eisen of moeten we inderdaad langs een van de filialen gaan?

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Met online aankoop naar filiaal?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Over wat voor product gaat het?

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Met online aankoop naar filiaal?

Ongelezen bericht door rwolters »

Maar liefst een half uur. Einde van de wereld. In de meeste steden ben je al zolang onderweg van een buitenwijk naar het centrum. En hoeveel tijd ben je kwijt om een goede verpakking te vinden, degelijk in te pakken en het naar een postagentschap o.i.d. te brengen?

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Met online aankoop naar filiaal?

Ongelezen bericht door riddert »

Wellicht kan uw product in het filiaal direct getest en desgewenst vervangen worden. Misschien is er niets aan de hand maar is het een instellingdingetje..
Lijkt me dat u de aard van het gebrek aangegeven heeft, en dat dit de eenvoudigste oplossing is.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Met online aankoop naar filiaal?

Ongelezen bericht door Dirkie »

N183736 schreef:
09 mei 2023 18:50
Anderhalf jaar geleden hebben wij online een product aangeschaft. Deze werkt niet goed, valt nog onder de garantie en hebben we dus online aangemeld voor service.
Nu vragen ze of we met het product naar een van de filialen komen zodat ze het kunnen bekijken.
Echter, het dichts bijzijnde filiaal is een half uur rijden. Wij willen het dus liever opsturen (zoals we het ook hebben ontvangen).

Kunnen zij dit van ons eisen of moeten we inderdaad langs een van de filialen gaan?
Als U het liever wil opsturen dan moet U er op rekenen dat het opsturen een paar dagen kost. Vervolgens moet er iemand naar gaan kijken wat het probleem is. Als er nog vragen zijn dan zal er heen er weer gemaild gaan worden en wordt het opgelost. Vervolgens moet het weer verstuurd worden waar ook weer een paar dagen overheen kunnen gaan (los van het feit dat het zoek kan raken of dat de bezorgers en handbal mee gaan spelen waardoor er ook defecten op kunnen treden).
Of u kiest voor een half uur rijden, aanbieden en waarschijnlijk meteen een oplossing en weer en half uur terug rijden.
Ik zou het wel weten en zeker geen topic hier gaan openen.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Met online aankoop naar filiaal?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

U hebt het recht dat u het gaat opsturen.

Maar soms is het makkelijker om mee te werken.

N183736
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2023 18:31

Re: Met online aankoop naar filiaal?

Ongelezen bericht door N183736 »

Sommigen gaan er blijkbaar vanuit dat het gewoon maar voor iedereen kan om ‘even’ een uur op en neer te rijden. Niet iedereen heeft daar de kracht, energie, tijd of het geld voor. Het zou fijn zijn als u niet de situatie er omheen probeert in te vullen. De vraag is alleen waar ik als consument recht op heb.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Met online aankoop naar filiaal?

Ongelezen bericht door riddert »

Geluk ermee dan.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Met online aankoop naar filiaal?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan maar naar de Primera of zo, doos halen voor het artikel, verpakken, weer naar Primera of zo om te posten.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Met online aankoop naar filiaal?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik hoop voor TS dat het produkt dan geen wasmachine is. Maar dat weten we dus niet, want dat wordt geheim gehouden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Met online aankoop naar filiaal?

Ongelezen bericht door moederslink »

N183736 schreef:
09 mei 2023 18:50
Kunnen zij dit van ons eisen of moeten we inderdaad langs een van de filialen gaan?
Langs een vd filialen gaan met het product is de kortste klap.
Dan loop je ook geen risico met het verzenden ; het product kan zoek raken of kapot gaan onderweg.
Hoe lastig dit misschien voor u is, zelf langs gaan is toch het beste.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Met online aankoop naar filiaal?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
11 mei 2023 14:31
Dan maar naar de Primera of zo, doos halen voor het artikel, verpakken, weer naar Primera of zo om te posten.
Zomaar klakkeloos retourneren gaat natuurlijk niet werken. Retour moet op zijn minst zijn aangemeld bij de webshop + je moet een retourlabel hebben.

witte angora
Berichten: 30802
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Met online aankoop naar filiaal?

Ongelezen bericht door witte angora »

N183736 schreef:
11 mei 2023 14:00
Sommigen gaan er blijkbaar vanuit dat het gewoon maar voor iedereen kan om ‘even’ een uur op en neer te rijden. Niet iedereen heeft daar de kracht, energie, tijd of het geld voor. Het zou fijn zijn als u niet de situatie er omheen probeert in te vullen. De vraag is alleen waar ik als consument recht op heb.
En wat zei de winkel toen je dit uitlegde?

Overigens heeft Seinhuis het antwoord al gegeven:
Seinhuis schreef:
11 mei 2023 09:57
U hebt het recht dat u het gaat opsturen.

Maar soms is het makkelijker om mee te werken.

N183736
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2023 18:31

Re: Met online aankoop naar filiaal?

Ongelezen bericht door N183736 »

Het is voor mij, naast dat ik geen auto heb, fysiek onmogelijk om zo’n reis af te leggen.
Het postkantoor ligt letterlijk op de hoek, vandaar dat ik ook veel online aankopen doe, dit maakt het voor mij allemaal een stuk gemakkelijker.
Dozen heb ik gewoon in huis, daarvoor hoef ik niet naar de Primera o.i.d., het ligt zelfs al klaar voor eventuele verzending.

Ik begrijp dat het voor de meeste van jullie de kortste klap zal zijn om langs te gaan bij een filiaal, maar dat is voor mij niet het geval. Met de verkoper is ook totaal geen sprake van een conflict, de vraag ligt er of het mogelijk is om te verzenden, maar ik wilde gewoon goed voorbereid zijn en de vraag hier voorleggen omdat ik geen verstand van mijn rechten in deze situatie heb.

In ieder geval bedankt voor de reacties, mijn vraag is inderdaad beantwoord! :)

witte angora
Berichten: 30802
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Met online aankoop naar filiaal?

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou, fijne dag dan maar, en succes in je strijd. Mag het recht zegevieren!

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Met online aankoop naar filiaal?

Ongelezen bericht door Methusalah »

N183736 schreef:
12 mei 2023 10:13
Het is voor mij, naast dat ik geen auto heb, fysiek onmogelijk om zo’n reis af te leggen.
Het postkantoor ligt letterlijk op de hoek, vandaar dat ik ook veel online aankopen doe, dit maakt het voor mij allemaal een stuk gemakkelijker.
Dozen heb ik gewoon in huis, daarvoor hoef ik niet naar de Primera o.i.d., het ligt zelfs al klaar voor eventuele verzending.

Ik begrijp dat het voor de meeste van jullie de kortste klap zal zijn om langs te gaan bij een filiaal, maar dat is voor mij niet het geval. Met de verkoper is ook totaal geen sprake van een conflict, de vraag ligt er of het mogelijk is om te verzenden, maar ik wilde gewoon goed voorbereid zijn en de vraag hier voorleggen omdat ik geen verstand van mijn rechten in deze situatie heb.

In ieder geval bedankt voor de reacties, mijn vraag is inderdaad beantwoord! :)

Dan moet je dat de volgende keer meteen even er bij zeggen. Wij kunnen niet ruiken wat jouw situatie is waardoor het beste advies dat we kunnen geven is om gewoon langs te gaan.

Dit is het grote probleem dat mensen hebben met communiceren. Aannemen dat de wederpartij alles van je weet zonder iets te vertellen.

En is er niemand die even voor je kan rijden?

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Met online aankoop naar filiaal?

Ongelezen bericht door BreejKC »

Als u het goed kunt vinden met het dichtstbijzijnde filiaal, maar fysieke problemen heeft het defecte apparaat daar zelf te brengen, kunt u hen dan niet vriendelijk vragen dat apparaat bij u thuis op te komen halen? Wie weet rijden ze een dezer dagen een keer door uw straat en nemen ze uw adres dan even mee.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Met online aankoop naar filiaal?

Ongelezen bericht door rwolters »

N183736 schreef:
11 mei 2023 14:00
Sommigen gaan er blijkbaar vanuit dat het gewoon maar voor iedereen kan om ‘even’ een uur op en neer te rijden. Niet iedereen heeft daar de kracht, energie, tijd of het geld voor. Het zou fijn zijn als u niet de situatie er omheen probeert in te vullen. De vraag is alleen waar ik als consument recht op heb.
Nog maar een paar jaar geleden was terug gaan naar de winkel gewoon de standaardmethode. Wat is er in die korte tijd veranderd waardoor dat niet meer zou kunnen?

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Met online aankoop naar filiaal?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Als jullie je gewoon aan de openingsvraag hadden gehouden was al dit extra gebazel niet nodig geweest

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Met online aankoop naar filiaal?

Ongelezen bericht door Moneyman »

rwolters schreef:
12 mei 2023 14:35
N183736 schreef:
11 mei 2023 14:00
Sommigen gaan er blijkbaar vanuit dat het gewoon maar voor iedereen kan om ‘even’ een uur op en neer te rijden. Niet iedereen heeft daar de kracht, energie, tijd of het geld voor. Het zou fijn zijn als u niet de situatie er omheen probeert in te vullen. De vraag is alleen waar ik als consument recht op heb.
Nog maar een paar jaar geleden was terug gaan naar de winkel gewoon de standaardmethode. Wat is er in die korte tijd veranderd waardoor dat niet meer zou kunnen?
Wat een idiote vraag.

Je neemt aan dat TS "een paar jaar geleden" (wat dan dat ook zijn moge) wél in staat was om naar de winkel te gaan, en roept op basis van die nergens op gebaseerd aanname TS ter verantwoording. Bizar :shock:

Plaats reactie