LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reparatieperiode

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
IvoRouwette
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2009 12:00

Reparatieperiode

Ongelezen bericht door IvoRouwette »

Hoi,

Op 2-11-09 heb ik de Onkyo TX-SR507 5.1 Home Theatre Receiver met Jamo A402 HSC5 Design Speakerset gekocht voor 549,95 ex verzendkosten (iBood.nl), een kleine 3 weken later aangekomen alles uitgepakt en geïnstalleerd, kom ik erachter dat 1 speaker uitgang op de versterker niet werkt.
Klantenservice gemaild en mag hem aangetekend terug sturen, ik hoef geen kabels etc bij te voegen. (scheelt een hoop werk :)).
Maargoed 20-11-09 bij de RMA aangekomen. 8-12-09 naar Onkyo gestuurd met het verzoek tot omruiling. Maar tot op heden heb ik nog niets mogen ontvangen.

Ondertussen is op de site een iets uitgebreidere set aangeboden voor minder.
Ik snap dat er feestdagen tussen zitten maar wat zijn mijn rechten na ruim 2 maanden zonder versterker te zitten? De speakerset staat ook stof te vreten...

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Reparatieperiode

Ongelezen bericht door BBCS »

Mijn advies:
Neem als eerste contact op met Ibood:
Tel.nummer: +31 (0)20 6811388
Bereikbaar: ma/vr van 09:00 - 17:00

En vraag gewoon wat de stand van zaken is.
Mocht er geen bevredigend antwoord komen, dan een brief sturen met daarin vermelden wat je wilt dat er gebeurd en in welk termijn.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Reparatieperiode

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je hebt recht op ontbinding en de kosten van de verzending, omdat de verkoper niet binnen een redelijke termijn het product heeft vervangen.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Reparatieperiode

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste
8-12-09 naar Onkyo gestuurd met het verzoek tot omruiling. Maar tot op heden heb ik nog niets mogen ontvangen.
Je hebt recht op ontbinding en de kosten van de verzending, omdat de verkoper niet binnen een redelijke termijn het product heeft vervangen.
Ik weet niet of je nu al kunt zeggen dat je recht heb op ontbinding omdat een redelijke termijn is verstreken. Je mag de periode rond kerst niet zomaar als werkdagen tellen.

Enfin, je kunt het beste zoals BBCS zegt contact opnemen

IvoRouwette
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2009 12:00

Re: Reparatieperiode

Ongelezen bericht door IvoRouwette »

Vanmorgen gebeld, nummer had ik al maar toch bedankt. De dame wist te melden dat een collega afgelopen maandag naar onkyno heeft gebeld met de vraag wat de status is. Dit heeft ze echter niet genoteerd... Ze zou me daarover vandaag terug bellen.
Dat is uiteraard niet gebeurd.
Morgenvroeg nog maar eens bellen.

Ik weet dat de kerst niet als werkdagen gerekend kan worden (zie mijn eerste post) maar vroeg me af wat mijn rechten zijn. Het is toch geen goedkoop product.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Reparatieperiode

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik kan me vergissen, maar de verkopende partij heeft 30 dagen de tijd om het geld terug te storten.
Bij vervanging van een product moet binnen een redelijk termijn met zo minimaal overlast.

De wet zegt zelf zonder ernstige overlast, echter doordat dat in de praktijk niet uit te voeren is, is met zo minimaal mogelijk overlast beter, maar wettelijk moet er aan zonder ernstige overlast worden gehouden.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Reparatieperiode

Ongelezen bericht door alfatrion »

seagoing racer2 schreef:Ik weet niet of je nu al kunt zeggen dat je recht heb op ontbinding omdat een redelijke termijn is verstreken. Je mag de periode rond kerst niet zomaar als werkdagen tellen.
Een werkdag is een dag die geen zaterdag, zondag of erkende feestdag is. De erkende feestdagen zijn: "nieuwjaarsdag, de Christelijke tweede Paas- en Pinksterdag, de beide Kerst dagen, de Hemelvaartsdag, de dag waarop de verjaardag van de Koning wordt gevierd en de vijfde mei." (Algemene termijnenwet)

De wet zegt dat je binnen redelijke termijn voor herstel of vervanging moet zorgen, anders kun je de koop ontbinden. Twee maanden acht ik veelste lang.

VR6_driver
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 feb 2010 01:32

Re: Reparatieperiode

Ongelezen bericht door VR6_driver »

Als het toestel via de reguliere kanalen is ingekocht, zou ik je aanraden om direct te bellen naar CE Mijdrecht. Zij repareren Onkyo toestellen. Mijn receiver was daar ook in herstelling en via de verkoper kwam ik geen stap verder. Zelf maar druk uitgevoerd daar en dat heeft baat gehad!

Succes!

marcus1
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2011 20:09

Re: Reparatieperiode

Ongelezen bericht door marcus1 »

Ook ik het gez@ik met ibood, TV voor derde keer kapot, zit al vanaf de kerst te wachten, niemand houdt je op de hoogte. Zelf moet je elke keer het contact zoeken.
Zit al bijna twee maanden zonder TV!!!!
CE repair uit Mijdrecht heeft de TV opgehaald zonder afgifte van inname bewijs, had de bejaarde man niet bij zich.....
In dubio wat zal ik doen...TV is toch al stuk, toch de gok gemaakt zonder afgifte van bewijs laten meenemen...toch niet zo slim.
ik heb namelijk nu geen bewijs..
(CE repair doet namelijk de reparaties van IBOOD)
Marcus :evil:

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: Reparatieperiode

Ongelezen bericht door Rebellian »

marcus1 schreef:CE repair uit Mijdrecht heeft de TV opgehaald zonder afgifte van inname bewijs, had de bejaarde man niet bij zich.....
Iets meer respect, of het een man van 19 is of een man van 65+ heeft nergens iets mee te maken. Komt niet omdat iemand te oud is om zijn werk te doen.
marcus1 schreef: TV is toch al stuk, toch de gok gemaakt zonder afgifte van bewijs laten meenemen...
Je pakt een leeg A-4tje, en scheurt die door de helft. Op beide stukken schrijf je vervolgens: 'Vandaag xx-xx-xx neemt Dhr. (naam chauffeur) werkzaam voor de firma (naam bedrijf) mijn (naam goederen) mee voor reparatie naar (naam ontvanger).'

Dan voorzien van handtekeningen op beide velletjes en je hebt een bewijs van verzending. Desnoods voorzien van een rijbewijs nummer zodat je kunt bewijzen dat je zelfs om legitimatie hebt gevraagd. Misgaan kan het dan altijd nog, maar bewijs van afhalen heb je.

Gesloten