Serienummer op factuur klopt niet.

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Geisha
Berichten: 45
Lid geworden op: 31 jan 2009 23:23

Serienummer op factuur klopt niet.

Ongelezen bericht door Geisha »

Ik heb begin vorig jaar een hele dure iMac gekocht bij een elektronica zaak. Verzekeringspakket erbij genomen want het was een hele uitgave. Alles werkt nog prima dus er is nog geen sprake van garantie nodig hebben. Vandaag dacht ik laat ik alles eens uitprinten qua polisblad, factuur etc want je weet maar nooit. En toen kwam ik er dus achter dat het serienummer wat op de factuur staat helemaal niet klopt. Apple herkent dat hele serienummer niet eens want het zijn maar 11 tekens i.p.v. 12.

Ik wilde kijken of dat verkeerde nummer alsnog ergens op de doos staat maar dat gaat dus niet want op de doos zijn alle nummers gedeeltelijk afgeplakt met een blanco sticker. Waarschijnlijk wegens privacy ofzo.

Wat is nu verstandig om te doen? Kan ik hier nog wat mee? Wil straks geen gezeik als ik wel gebruik moet maken van de garantie.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Serienummer op factuur klopt niet.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

In uw plaats zou ik de verkoper benaderen. Als op de doos nummers zijn afgeplakt, op het apparaat ook niets juist te vinden is en Apple niets herkend, dan lijkt het op grijze import of namaak.

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Serienummer op factuur klopt niet.

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Serienummer staat op computer en in de info over de computer in het OS.
Afgeplakte doos is raar, en zeker niet standaard.
Kan je de computer met het serienummer daarop wel vinden bij Apple?

Geisha
Berichten: 45
Lid geworden op: 31 jan 2009 23:23

Re: Serienummer op factuur klopt niet.

Ongelezen bericht door Geisha »

Ja ik zag dat het serienummer niet klopte toen ik in mijn mac keek. Apple heeft ook een serienummer checker en die klopte precies toen ik dat nummer ingaf. Maar bij het nummer op de factuur gaf de checker aan dat het een ongeldig nummer was.

En ik heb de mac gekocht bij een een officiële reseller van Apple dus dat zit ook wel goed. Op de doos zie ik wel een gedeelte van een nummer wat overeenkomt met het serienummer van mijn mac. Apple doet tegenwoordig alles in een blanco omdoos maar daar staat alsnog op wat er in zit en daar zijn de barcodes gedeeltelijk afgeplakt.

Edit: Nog even verder gezocht en het blijkt dat ze het "part no." op de factuur hebben gezet en dus niet het serienummer wat eronder staat. De verkeerde barcode is dus gescant. Ik neem aan dat ik wel kan bewijzen dat het om de juiste mac gaat als ik garantie wil claimen mocht het nodig zijn.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Serienummer op factuur klopt niet.

Ongelezen bericht door rwolters »

Voordat je aannames doet kan je toch het beste even contact opnemen met de verkoper.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Serienummer op factuur klopt niet.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik zou gewoon even een gecorrigeerde factuur vragen. Gewoon zeggen dat je die nodig hebt voor de verzekering.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Serienummer op factuur klopt niet.

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
19 sep 2023 08:33
Ik zou gewoon even een gecorrigeerde factuur vragen. Gewoon zeggen dat je die nodig hebt voor de verzekering.
Dat laatste hoeft er niet eens bij. Als je ooit garantie moet claimen, dan moeten de papieren natuurlijk wel in orde zijn. En daar kun je achteraf niet mee aankomen

Plaats reactie