LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] !!verkeerde stof-kwaliteit verkocht. Wat moet ik doen??

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
bubble
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2005 12:13

!!verkeerde stof-kwaliteit verkocht. Wat moet ik doen??

Ongelezen bericht door bubble »

Ik moet voor mijn examen een kleding collectie maken. Om stof te kopen ben ik naar 'een betere' stoffenwinkel in A'dam gegaan;

Er hingen twee soorten soffen (zelfde uiterlijk, allebei fluweel) Op de één hing een kaartje met "niet geschikt voor pantalon" en deze was 5 euro per meter goedkoper.

Dus ik heb gevraagd wat het verschil was met die andere stof, en er werd mij verteld dat die duurdere stof een beter weefsel had. (N.l een W-weefsel, dan vallen die haartjes van het fluweel er niet zo snel uit) Dus ik koop van die dure stof 9 meter totaal, omdat die dus een beter weefsel had om kleding van te maken. Kosten; 225 euro!

Kom ik thuis en doe onderzoek naar de stof...blijkt dat het hetzelfde weefsel heeft als die goedkoper stof én het dus eigenlijk niet geschikt is om kleding van te maken, omdat je dan snel van die kale plekken krijgt.
Ik vraag me nu af of ik recht heb op shade vergoeding? Het is immers niet een lullig bedrag wat ik heb uitgegeven en ze hebben mij verkeerd geinformeerd. En dat van een winkel waar je toch enige kennis verwacht! Had ik net zo goed die goedkopere variant kunnen kopen....

Alvast bedankt!

Gast

Re: !!verkeerde stof-kwaliteit verkocht. Wat moet ik doen??

Ongelezen bericht door Gast »

ben je al teruggeweest? en zoek de verkoopster/verkoper die dat heeft gezegd. Of ga meteen naar de chef om je beklag te doen, maar wel teruggaan hoor

bubble
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2005 12:13

Re: !!verkeerde stof-kwaliteit verkocht. Wat moet ik doen??

Ongelezen bericht door bubble »

Nou ik ga wel terug hoor! Maar ik wil eerst zeker weten of ik ergens recht op heb zodat ik me niet kan laten afbluffen. Ik ben anders bang dat ze met een "Dat is onze schuld niet, ajuuuus" komen en dan neem ik dat voor lief. Ik weet wel dat het ergens niet klopt maar ik heb dan niet die grote mond om mijn gelijk te halen. Beter dus als ik weet waar ik recht op heb.

Ik hoorde van een ander meisje die ook een klacht had dat zij helemaal niets terug kreeg.(geld of wat dan ook..)
Maar omdat het 'mondeling' is verteld, van dat weefsel, heb ik niets zwart op wit staan... Hoopte dat die mensen van radar hier meer vanaf weten maar snap niet zo goed hoe je hun kan bereiken..
En als die winkel me niets terug geeft, meld ik ze aan voor de koude douche!! Blijf dus maar even radar kijken haha.

keeswil

Re: !!verkeerde stof-kwaliteit verkocht. Wat moet ik doen??

Ongelezen bericht door keeswil »

hallo,
hier even een advies van een ouwe rot in het vak.
Ik weet niet wat de opleiding tegenwoordig allemaal inhoud,maar wat is er mis met even een draadje trekken en een aansteker er bij houden je ruikt en voelt dat wat de samenstelling is van het fluweel.
hoe meer nylon er in des te sterker de stof is.
vroeger had je ook broekpakken van fluweel,ja het plet een beetje.maar even oppersen op de fluweelplank en het is weer als nieuw.
je heb nu eenmaal met de vleug te maken.
dat heb je ook met een wollen tweed tussen de benen slijt het erg ligt ook aan het figuur natuurlijk.neem een mooie fluweel niet te dik en VRAAG NIETS AAN DE DAMES IN DE WINKEL 9 VAN DE 10 HEBBEN ER GEEN VERSTAND VAN!!
GR WIL

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: !!verkeerde stof-kwaliteit verkocht. Wat moet ik doen??

Ongelezen bericht door berendjan »

Wanneer de duurdere stof inderdaad identiek is aan die goedkopere maar de verkoper heeft jou in de waan gelaten dat die dure stof van een betere kwaliteit is, kun je een beroep doen op dwaling. Probleem is dan wel dat het jouw woord is tegen dat van de verkoper. Tenzij je zijn of haar beweringen zwart op wit hebt of een getuige die naar waarheid kan getuigen dat de verkoper die uitspraken over de betere kwaliteit heeft gedaan. Bijkomend probleem is echter ook dat wanneer jij aangeeft de stof te hebben gekocht voor het uitvoeren van een examenopdracht: het maken van een kledingcollectie men er ook van uit gaat dat materiaalkennis een niet onbelangrijk deel van jouw opleiding zal zijn geweest en jij ook in staat mag worden geacht de kwaliteit van de stof te beoordelen. Ik neem althans aan dat wanneer je je diploma haalt en dus verder gaat in het ontwerpen van kleding jij ook geacht wordt te kunnen beoordelen of een stof wel of niet geschikt is voor het doel waarvoor jij die wilt gebruiken. Of is het zo'n soort van Iederwijs opleiding, doen wat je leuk vindt en dat is het dan

Gast

Re: !!verkeerde stof-kwaliteit verkocht. Wat moet ik doen??

Ongelezen bericht door Gast »

Barend ook hier heb je geen verstand van, zelden zo'n simpele geest meegemaakt. :lol:

Gesloten