LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wehkamp weigert garantie. Nu al weken zonder wasmachine!

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Wehkamp_klacht
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2020 09:33

Wehkamp weigert garantie. Nu al weken zonder wasmachine!

Ongelezen bericht door Wehkamp_klacht »

Hallo,

Ik heb 30-3-2016 twv 700 een wasmachine gekocht bij Wehkamp. Nog geen 4 jaar oud dus.

Helaas in de wasmachine kapot. Het water blijft koud. Ik heb 8 maart de wasmachine aangemeld voor garantie. Het zou allemaal geregeld worden. Ik zou binnen 2 dagen gebeld worden door een monteur. Na 3 dagen contact opgenomen met Wehkamp monteur niet gebeld. Ik zou de volgende dag gebeld worden. Niet gebeurd. Weer belofte volgende dag weer niet gebeurd etc etc etc totaan gisteren

Ik heb dus gisteren een boze email verzonden. Ik heb nu al weken aan vuile was liggen (8 maart was zondag. Ik doe iedere zondag mijn was)

Krijg nu een email terug. Ik moet zelf maar contact opnemen met Bosch. Maar het kan zijn dat ze nu druk zijn (No **** sherlock...) Ze zijn nu opeens ook van mening dat de wasmachine geen garantie meer heeft aangezien deze meer dan 2 jaar oud is. Echter deze discussie had ik met aanmelden van de reparatie ook al gevoerd. Ik heb ze toen ook deze links verzonden (Dat weet Wehkamp natuurlijk dondersgoed! Maar ze hopen dat consumenten zich laten afschepen)

https://www.consuwijzer.nl/garantie-rep ... verwachten

https://www.technieknederland.nl/onze-l ... erwachting

Nu had ik ze vorige week al een email gestuurd om op te schieten omdat het ivm met Corona straks wel eens lastig zou kunnen zijn om nog een monteur te krijgen. En jah, inmiddels zijn we zover.....

Maar ik kan niet t/m 7 april (En ik zal 8 april echt niet de hoogste prio krijgen) zonder wasmachine. Een wasmachine is toch echt een levensbehoefte. Helemaal nu hygiene toch extra belangrijk is!!!!!

Uiteraard verkoopt Wehkamp nog steeds (Morgen ook nog???) wasmachines met de belofte voor 23.59 besteld morgen geleverd. Ja geld verdienen aan een nieuwe wasmachine = geen probleem. Een monteur sturen voor een wasmachine waar we het geld aan voor binnen hebben? Neehoor hier is het nummer van Bosch zoek het zelf maar uit nu!!!!! Ik heb op het moment geen geld voor een wasmachine. Ook niet voor een 'wegwerp' wasmachine voor een korte periode. Ik draai op dit moment ieder dubbeltje 3x om ik weet niet hoe het straks gaat met mijn werk.

Wehkamp moet gewoon eindelijk, na 2 weken, de beloofde monteur sturen. En indien dat inmiddels (Eigen schuld. Ze hebben 2 weken de tijd gehad!) niet meer kan. Ze verkopen wel nog steeds nieuwe wasmachines dat kan blijkbaar wel. Dan lossen ze het zo maar op!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Wehkamp weigert garantie. Nu al weken zonder wasmachine!

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zekering of verwarmingselement, had U extra garantie bijgekocht want de 2 jaren zijn om?

Verder is een plaatselijke monteur vragen, de meet of er stroom op komt, en meestal nieuwe element erin, vaak teveel kalk.
Daarom is bij plaatselijke vakman die vaak dezelfde dag nog komt toch beter dan online voordeeltje ooit....

En staat er geen knop verkeerd, vaak is temperatuur instelbaar of probeer eens een ander programma.... komt wel vaker voor dat temperatuur op uit bleef staan.

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Wehkamp weigert garantie. Nu al weken zonder wasmachine!

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Men stuurt geen monteurs bij mensen langs, dat is op zich toch niet gek. Gelukkig zijn er nog opties buiten de wasmachine (handwassen kan nog steeds) en met het goede weer buiten ook voor de droger.

Het staat u overigens vrij een nieuwe wasmachine te bestellen, die komen ze uiteraard wel brengen. Tot de drempel dan.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wehkamp weigert garantie. Nu al weken zonder wasmachine!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien mag u even een wasje draaien bij de buren, of is er nog een wasserette in de buurt.

NeoDutchio
Berichten: 12325
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wehkamp weigert garantie. Nu al weken zonder wasmachine!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Waarom denkt u dat het garantie is?
11 dagen geleden hebt u het defect gemeld, hoe komt u dan aan een stapel van wekenlang?
Reparatie is iets anders dan een nieuwe machine verkopen. Wehkamp heeft geen magazijn waar monteurs zitten te wachten op werk. De laatste weken is het al lastig plannen aangezien er veel zieken zijn en veel mensen preventief thuis moeten zitten.

Nog voordat u weet wat er aan de hand is roept u vanalles over garantie, terwijl de bewijslast bij u ligt. Gaat het allemaal niet snel genoeg gaat u nog harder roepen.
Ja, de situatie is vervelend, maar dat is nou eenmaal zo. Ik wacht al weken op de monteur van de bakfiets. Eerst was hij zelf ziek en nu mag hij niet komen. Dan maar een tijdelijke oplossing zoeken. Mensen die in deze tijd het hardst schreeuwen om recht zullen echt niet de hulp en vriendelijkheid krijgen die ze nodig hebben.
Ook al zal er een monteur bij u kunnen komen, dan nog is het de vraag of het garantie is en of er snel onderdelen te krijgen zijn aangezien heel de wereld plat ligt.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wehkamp weigert garantie. Nu al weken zonder wasmachine!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wehkamp_klacht schreef:
19 mar 2020 09:51
Ik heb 8 maart de wasmachine aangemeld voor garantie.
Op basis waarvan dacht je dat er sprake was van garantie?
Wehkamp_klacht schreef:
19 mar 2020 09:51
Ze zijn nu opeens ook van mening dat de wasmachine geen garantie meer heeft aangezien deze meer dan 2 jaar oud is. Echter deze discussie had ik met aanmelden van de reparatie ook al gevoerd. Ik heb ze toen ook deze links verzonden (Dat weet Wehkamp natuurlijk dondersgoed! Maar ze hopen dat consumenten zich laten afschepen)

https://www.consuwijzer.nl/garantie-rep ... verwachten

https://www.technieknederland.nl/onze-l ... erwachting
Wehkamp weet inderdaad dondersgoed hoe het werkt. Ik vraag me af of dat ook voor jou geldt. De machine is 4 jaar oud. Na 6 maanden ligt de bewijslast voor de nonconformiteit bij jou. Hoe wil je gaan aantonen dat de machine al bij aanschaf een gebrek had? Als je dat niet kunt (en die kans lijkt me nogal klein, zacht gezegd), ben je uitgepraat.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Wehkamp weigert garantie. Nu al weken zonder wasmachine!

Ongelezen bericht door crazyme »

Bestel snel een nieuwe zolang dat nog kan. Bij voorkeur bij een lokaal bedrijf.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Wehkamp weigert garantie. Nu al weken zonder wasmachine!

Ongelezen bericht door berndv »

In de eerste plaats is het moeilijk om zo te stellen dat u recht heeft op garantie. Indien het een defect is dat vanaf levering aanwezig was en zich nooit eerder geopenbaard heeft, dan heeft u inderdaad een punt, maar dat moet u bewijzen. het defect kan veroorzaakt worden door een defecte zekering, defecte thermostaat of defect verwarmingselement, of in de aansturing van deze onderdelen. U doet 1 keer per week de was, er van uitgaande dat u 1 donkere en 1 lichte was draait, dus inmiddels zo'n 350 wasbeurten wel het water verwarmd heeft, ksn dat qua bewijslast nog wel een uitdaging worden.

Wehkamp_klacht
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2020 09:33

Re: Wehkamp weigert garantie. Nu al weken zonder wasmachine!

Ongelezen bericht door Wehkamp_klacht »

Ik beroep mij hierop:

https://www.consuwijzer.nl/garantie-rep ... verwachten

https://www.technieknederland.nl/onze-l ... erwachting

Ik heb dus recht op € 600 - 699 7 Jaar garantie. Nog 1 euro erbij was het 8 jaar geweest.

Verder vraag ik niet om meningen. Een bakfiets is iets anders dan een wasmachine. Dat is tegenwoordig net zoals een koelkast een 1e levensbehoefte.

Nee ik ga nu niet mijn wasgoed bij de buren wassen. Waar als jaren de buurman zijn vuile ondergoed als jaren in wast dankjewel. Je snapt een wasserette hetzelfde (Zijn die nog open?)

Graag even rationeel reageren. Ik heb recht op 7 jaar garantie. Ik ben dus net over de helft. Wehkamp dient nog steeds de reparatie te regelen. Het zou een 'Naar ratio' verhaal kunnen worden kwa kosten... Alleen de beloofde monteur kan dus zeggen was het defect is, hoe het veroorzaakt is en de kosten om het op te lossen. Maar Wehkamp kan nu niet meer zeggen 'Sorry we zeiden 2 weken geleden dat we het op gingen lossen. Maar we hebben vandaag besloten dat we daar eigenlijk geen zin in hebben. LOL zoek het uit!)

2 weken geleden (Na TELEFONISCH consult) zou ik binnen 2 dagen worden teruggebeld. Ik heb dagelijks contact onderhouden met wehkamp. Ze wisten precies wat er gaande was.

Maar goed. Ik ga wel in een emmertje (Heb geen bad) van 2,5 week beddegoed en spijkerbroeken wassen. Aan de berg te zien denk ik dat ik over een paar dagen wel klaar ben...

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Wehkamp weigert garantie. Nu al weken zonder wasmachine!

Ongelezen bericht door berndv »

Wehkamp_klacht schreef:
19 mar 2020 11:39
Verder vraag ik niet om meningen. Ik lees overigens niet alleen meningen, maar goed. :lol:
misschien is een openbaar forum dan iets minder geschikt :roll:
Wehkamp_klacht schreef:
19 mar 2020 11:39
Ik beroep mij hierop:

https://www.consuwijzer.nl/garantie-rep ... verwachten

https://www.technieknederland.nl/onze-l ... erwachting

Ik heb dus recht op € 600 - 699 7 Jaar garantie. Nog 1 euro erbij was het 8 jaar geweest.
heel fijn dat u zich daarop beroept. Ik lees daar het volgende:
U hebt niet altijd recht op een kosteloze reparatie of een nieuw product. U hebt dit recht alleen als het product niet goed is én u voldoet aan de volgende voorwaarden:

U hebt het product op een normale manier gebruikt.
Het product is niet kapot gegaan of beschadigd geraakt door normale slijtage.
U hebt het product goed onderhouden.
U hebt het product niet zelf kapot gemaakt of beschadigd.
U bij de verkoper klaagt binnen twee maanden nadat u ontdekte dat het product niet goed is.
Denkt de verkoper dat u het product zelf kapot hebt gemaakt? Dan gelden de volgende regels:

Is het product binnen 6 maanden na aankoop kapot gegaan? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Kan hij dat niet en voldoet u aan bovenstaande voorwaarden? Dan hebt u recht op een gratis reparatie of een nieuw product.
Gaat het product na 6 maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was. Kunt u dat niet? Dan moet u de reparatie zelf betalen en hebt u geen recht op een nieuw product.
Dus nogmaals de vraag, hoe gaat u bewijzen dat u recht heeft op garantie, want bovenstaande quote komt gewoon van dezelfde site als die u geeft.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wehkamp weigert garantie. Nu al weken zonder wasmachine!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wehkamp_klacht schreef:
19 mar 2020 11:39
Ik beroep mij hierop:
https://www.consuwijzer.nl/garantie-rep ... verwachten
https://www.technieknederland.nl/onze-l ... erwachting
Ik heb dus recht op € 600 - 699 7 Jaar garantie. Nog 1 euro erbij was het 8 jaar geweest.
Onjuist. Zoals ik al dacht: Wehkamp weet beter hoe het werkt dan jij. Jij maakt van een mogelijke levensduur een onvoorwaardelijke garantietermijn. Zo werkt het niet.

Ik zou je adviseren de reacties even iets beter te lezen in plaats van vanuit de loopgraven te reageren.
Wehkamp_klacht schreef:
19 mar 2020 11:39
Ik heb recht op 7 jaar garantie.
Niet dus. Je hebt recht op een product wat doet wat je ervan mag verwachten. Als het product binnen 6 maanden kapot gaat, gaat de wet ervan uit dat het product nonconform is en moet de leverancier bewijzen dat het gebrek door een andere reden (zoals verkeerd gebruik) komt. Na die 6 maanden ligt de bewijslast bij jou.

Kortom; jij moet bewijzen dat het product nonconform is (en er dus sprake is van een gebrek dat vanaf het begin in de machine aanwezig is geweest). Succes...

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Wehkamp weigert garantie. Nu al weken zonder wasmachine!

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een dubieus huismerk van €229,- moet dus 3 jaren mee gaan?
En de Miele van €1599,- 16 jaren?

Dat is verwachte levensduur maar geen garantie en tussendoor iets herstellen mag dan wel.
Er is maar 1 klein dingetje stuk, of zoals ik eerder aangaf, een storing in de temperatuur aansturing.

Ga eerst eens op een ander programma nogmaals proberen en als dat wel warm werd weer terug naar oude.
De schakelklok wil ook nog wel eens storen.

Verder ontbreekt de regio hoe hard het water is, en hoeveel keer je per week een was draaide en bij welke temperaturen.
Bij 90 graden kookwas voor werkkleding zul je eerder een door kalk vernield element hebben dan een die 20 en 30 graden wasjes draaide en overal kalk vrij bleef.

bij 40 graden een lichte aanslag, 60 graden word veel erger.... en vaak dus eigen schuld.
Gewoon meer met huidige zeep op Eco programma werken en tot 40 graden is meeste voldoende schoon.

Een regionale machine fabriek heeft speciaal voor de vuile Overalls een wasmachine staan voor uitsluitend werk kleding op 90 graden en daar is het element gelijk meegeleverd en bij defect word er een nieuwe op voorraad besteld!
Die gaat vrijwel elk jaar stuk, wekelijks 6x draaien voor gehele personeel!

De theedoeken worden thuis gedaan, deze is alleen voor extra vuile werkkleding en mag dus vaker stuk gaan om deze reden!
Daar geeft geen enkel merk extra garantie op, zelfs de 2 jaren fabrieksgarantie vervalt bij dergelijk zwaar misbruik! :mrgreen:

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Wehkamp weigert garantie. Nu al weken zonder wasmachine!

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Nijogeth schreef:
19 mar 2020 10:26
Men stuurt geen monteurs bij mensen langs, dat is op zich toch niet gek. Gelukkig zijn er nog opties buiten de wasmachine (handwassen kan nog steeds) en met het goede weer buiten ook voor de droger.

Het staat u overigens vrij een nieuwe wasmachine te bestellen, die komen ze uiteraard wel brengen. Tot de drempel dan.

Bij Coolblue brengen ze wasmachine gewoon naar binnen, sjouwen naar boven en sluiten de boel aan. Vooraf was er gevraagd of er niemand ziek was danwel symptomen vertoonde. Ook werd er afstand gehouden.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wehkamp weigert garantie. Nu al weken zonder wasmachine!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Teunbosseman schreef:
19 mar 2020 13:06
Bij Coolblue brengen ze wasmachine gewoon naar binnen, sjouwen naar boven en sluiten de boel aan.
Ook Coolblue doet dat niet meer.
Bieden jullie nog steeds installatieservices?
We installeren tijdelijk geen witgoedproducten en televisies meer. Wel installeren we nog steeds zonnepanelen.

Je kunt alle andere producten nog steeds bestellen en we komen ze ook bezorgen. De installatieservices voor witgoedproducten en televisies bieden we weer aan zodra dit kan.
Grote producten installeren, plaatsen en oude product
Momenteel bezorgen we je grote producten alleen tot nét over de drempel van je huis. Woon je in een appartement, dan bezorgen we voorbij de deur van het appartementencomplex tot bij jouw voordeur. We kunnen je product dus niet op de gewenste plek verderop in huis zetten of aansluiten. Het verpakkingsmateriaal nemen we wél mee. Net als je oude product, als deze klaar staat bij de drempel.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Wehkamp weigert garantie. Nu al weken zonder wasmachine!

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Moneyman schreef:
19 mar 2020 13:23
Teunbosseman schreef:
19 mar 2020 13:06
Bij Coolblue brengen ze wasmachine gewoon naar binnen, sjouwen naar boven en sluiten de boel aan.
Ook Coolblue doet dat niet meer.
Bieden jullie nog steeds installatieservices?
We installeren tijdelijk geen witgoedproducten en televisies meer. Wel installeren we nog steeds zonnepanelen.

Je kunt alle andere producten nog steeds bestellen en we komen ze ook bezorgen. De installatieservices voor witgoedproducten en televisies bieden we weer aan zodra dit kan.
Grote producten installeren, plaatsen en oude product
Momenteel bezorgen we je grote producten alleen tot nét over de drempel van je huis. Woon je in een appartement, dan bezorgen we voorbij de deur van het appartementencomplex tot bij jouw voordeur. We kunnen je product dus niet op de gewenste plek verderop in huis zetten of aansluiten. Het verpakkingsmateriaal nemen we wél mee. Net als je oude product, als deze klaar staat bij de drempel.

Gisteren nog wel. Met een grote glimlach werd de nieuwe wasmachine bezorgd, naar boven gesjouwd en geinstalleerd. Oude werd ook naar beneden getild en netjes meegenomen.
Maar wellicht was er een afspraak met de buren gemaakt. Zal eens vragen aan hun.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wehkamp weigert garantie. Nu al weken zonder wasmachine!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kan me voorstellen dat ze bestaande afspraken afhandelen en gewoon geen nieuwe afspraken meer maken.

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Wehkamp weigert garantie. Nu al weken zonder wasmachine!

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Wij hebben op het werk ook de richtlijn om tot de deur te leveren bij de bedrijven. Maar over het algemeen is het makkelijker om het meteen op de juiste plek te zetten, dat levert minder contact op met elkaar en versnelt de hele procedure.

Wehkamp_klacht
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2020 09:33

Re: Wehkamp weigert garantie. Nu al weken zonder wasmachine!

Ongelezen bericht door Wehkamp_klacht »

Er is een verschil tussen WETTELIJKE garantie

Binnen 6 maanden volgens de wet is de leverancier altijd verantwoordelijk. Na die tijd moet je als consument idd bewijzen. Hiervoor zal dus de monteur (Welke 2 weken lang beloofd is door Wehkamp!) moeten onderzoeken. Ik weet niet wat er stuk is. Als er geen monteur komt zullen we er niet achter komen ook...

Sorry hoor maar afpraak is afspraak. De afspraak is 2 weken telefonisch geleden gemaakt met de medewerker van Wehkamp. Vervolgens via mailcontact diverse malen 'excuses' gemaakt met de belofte dan morgen dan toch echt de monteur een afspraak met mij gaat maken. Ik verwacht van Wehkamp dat die afspraak nagekomen wordt. Volgens de wet:
Uitgangspunt bij kostenverdeling

Als uitgangspunt voor de verdeling van de kosten is uitgegaan van de aanschafprijs min een afschrijving gedurende de periode dat het product gebruikt is. Conform de handelspraktijk is de restwaarde van het consumptiegoed aan het eind van de gemiddelde gebruiksperiode op ‘nul’ gezet.

Lineaire afschrijvingsmethode

Vanwege de eenvoud is gekozen voor de systematiek van lineaire afschrijving op de aanschafwaarde gedurende de gemiddelde gebruiksduur. Deze lijn vindt u ook terug in de uitspraken van de Geschillencommissie Elektro.

De kostenverdeelsleutel is daarbij als volgt: Consumentenbijdrage in de reparatie/vervangingkosten (B) = Reparatie/vervangingkosten (R) x Huidige leeftijd (L) / Gemiddelde gebruiksduur (D), dus B= R x L / D.

Voorbeeld

Een apparaat blijkt 3 jaar (L) na aflevering een defect te hebben sinds de aflevering (een non-conformiteit) en moet worden gerepareerd. De reparatiekosten (R) bedragen € 150,-. De gemiddelde gebruiksduurverwachting (D) van dit apparaat is 5 jaar. De consumentenbijdrage (B) voor deze onverwachte reparatie bedraagt € 90,-. Berekening: € 150,- x 3/5 is € 90,-. De detaillist draagt in dit geval € 60,- aan reparatiekosten.
Dat is wat bij betreft prima. Maar ik wil gewoon dat er oftwel een monteur komt en als dat nu niet meer kan dan leveren ze maar een nieuwe machine.

Ter overvloede: De afpraak is telefonisch gemaakt met een medewerker van Wehkamp en is diverse malen per email bevestigd. Nu zijn we 2 weken verder en nu heb ik dus een groot probleem, welke ik niet gehad had als Wehkamp mij 2 weken andere dingen beloofd had.

Inmiddels heb ik een email gestuurd naar de rechtsbijstand. Bedankt dat iedereen ff zijn persoonlijke frustraties en onderbuik gevoelens geuit heeft.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wehkamp weigert garantie. Nu al weken zonder wasmachine!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wehkamp_klacht schreef:
19 mar 2020 14:24
Er is een verschil tussen WETTELIJKE garantie
Ja, maak je zin eens af... er is een verschil tussen wettelijke garantie - en wat?
Wehkamp_klacht schreef:
19 mar 2020 14:24
Binnen 6 maanden volgens de wet is de leverancier altijd verantwoordelijk. Na die tijd moet je als consument idd bewijzen. Hiervoor zal dus de monteur (Welke 2 weken lang beloofd is door Wehkamp!) moeten onderzoeken. Ik weet niet wat er stuk is. Als er geen monteur komt zullen we er niet achter komen ook...
Haha je rekent wel lekker naar jezelf toe. Niet de monteur, maar JIJ moet bewijzen. Je hebt geen wettelijk recht op een monteur van Wehkamp. Natuurlijk kan je wel gewoon zelf een monteur inhuren.
Wehkamp_klacht schreef:
19 mar 2020 14:24
Dat is wat bij betreft prima. Maar ik wil gewoon dat er oftwel een monteur komt en als dat nu niet meer kan dan leveren ze maar een nieuwe machine.
Dat snap ik, dat je dat wilt. Maar je hebt daar geen recht op.
Wehkamp_klacht schreef:
19 mar 2020 14:24
Bedankt dat iedereen ff zijn persoonlijke frustraties en onderbuik gevoelens geuit heeft.
Wat doe je eigenlijk op een forum, als je alleen maar dit soort reactie geeft? Wil je alleen maar gelijk krijgen? Dan heb ik slecht nieuws: dat gaat niet gebeuren, want je rechtsopvattingen deugen niet.

Je enige kans is erin gelegen om Wehkamp aan zijn toezegging te houden. Je geeft niet aan hoe en op basis van welke gegevens Wehkamp tot die toezegging is gekomen. Het het is op z'n minst vreemd dat een dergelijk bedrijf toezeggingen doet waar ze dat niet verplicht zijn. Ofwel: er vast ergens iets fout gegaan.

Maar áls je hen al aan hun toezegging wilt houden, dan zou ik me constructief opstellen en niet, zoals je hier doet, op basis van onjuiste opvattingen in het rond trappen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Wehkamp weigert garantie. Nu al weken zonder wasmachine!

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je de verkoper vraagt om een monteur, die weer Bosch moet benaderen en dan hopen dat de klant ook bereikbaar was.....

Beter is gelijk zelf een plaatselijke te vragen, je kunt wettelijk alles eisen en rechtsbijstand vragen maar geven ze die ook?
Voor een flut machine van €699,- kun je niet veel juridische hulp verwachten, dan is die hulp al snel hoger dan de restwaarde na 4 jaren.

Ook geen hoeveel gebruik, een machine die 1x per week draaide of dagelijks meerdere keren?
En ik mis ook de opgave woonplaats en hoe hard het water daar is, en op welke temperatuur je meestal de was draaide!

Zonder aanvullende info weet ik niet of dergelijke eisen redelijk zijn.

Gesloten