Zonneboiler lekt, Eneco helpt niet

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Hewima
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2023 13:23

Zonneboiler lekt, Eneco helpt niet

Ongelezen bericht door Hewima »

Zonneboiler is door energie in huis geïnstalleerd.
Energie in huis is overgenomen door Eneco met de daarbij horende verplichtingen. (oa garantie zonneboiler)
September 2022 is het eerste contact met Eneco geweest omdat de boiler lekte. Door ons moeilijk vast te stellen waar het lek vandaan kwam. Eneco wilde niet komen kijken omdat het zo druk is. Foto's gestuurd en uiteindelijk de Energiewacht gebeld en die is geweest. Wilde niet verder kijken omdat het onder de garantie zou vallen en ik doorverwezen werd naar de installateur van de boiler. Naar Eneco dus. Wel hebben we tevergeefs de voorrijkosten moeten betalen aan de energiewacht
Omdat we hoopten dat de lekkage kwam uit een aansluiting bij de kraan en de lekkage niet groot is hebben we door de frustratie het er even bij laten zitten.
In april 2023 ligt er weer regelmatig een serieuze plas water onder de boiler. Bij Eneco heb ik aangegeven dat ik druppels voel onder de boiler bij de ring.
Vele mailwisselingen later en vele malen van Eneco het antwoord gekregen dat ze me niet kunnen helpen omdat er geen klantnummer is, (Factuur plus klantnummer van Energie in Huis, overgenomen door Eneco) opgestuurd. Ik krijg de zoveelste mail met het antwoord dat ze geen klantnummer hebben dus me niet kunnen helpen. Ook de klachtenafdeling wil me niet te woord staan omdat ze geen klantnummer hebben :evil:
Installateurs uit de buurt gebeld. Geen enkele installateur wil me helpen ivm garantie boiler en te druk.
Ik heb bij de consumentenbond een klacht neergelegd, waarop ook geen reactie komt.
Ik heb geen idee hoe het nu verder moet.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Zonneboiler lekt, Eneco helpt niet

Ongelezen bericht door BreejKC »

Och, och. Is het weer zo ver? Laten die dombo’s bij Eneco zich weer eens van hun meest achterlijke kant zien? Eigenlijk verbaast het me niets bij dit flutbedrijf en ben blij als een klein kind dat ik die club destijds verlaten heb en nu bij een energieleverancier zit die wel normaal met haar klanten communiceert.

Steek geen moeite meer in deze club mislukkelingen. Daar is geen eer nog een normale reparatie meer te behalen. Dat heeft geen enkele zin meer. Uw volgende stap is te gaan naar de Geschillencommissie Energie. En heus, daar kennen ze die club die Eneco heet echt wel, en zeker niet ten positieve. Die hebben de machtsmiddelen om Eneco flink tot de orde te roepen en ze krijgen nog een financiële sanctie nagestuurd ook.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Zonneboiler lekt, Eneco helpt niet

Ongelezen bericht door Seinhuis »

U kunt hooguit klantenservice bellen en vragen naar uw klanten nummer. Bij sommige bedrijven staat het klanten nummer in de afschrift van de bank.

Indien dat geen resultaat opgeleverd neem dan contact op met uw rechtsbijstandverzekering.
Met of zonder juridische hulp kunt u naar www.degeschillencommissie.nl voor een bindend uitspraak.

Plaats reactie