LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] regio taxi

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.
bezorgde dochter
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2008 22:00

regio taxi

Ongelezen bericht door bezorgde dochter »

Mijn ouders zijn beiden rolstoelafhankelijk. Voor vervoer zijn ze aangewezen op ziekenvervoer en regiotaxi. Door het personeel van het ziekenvervoer worden mijn ouders met respect behandeld. Inmiddels kennen ze elkaar. Het personeel is goed opgeleid in gedragsregels, rijvaardigheid en veiligheid. Wij zijn altijd op tijd of worden ingelicht als er problemen zijn.

De regiotaxi is ook bedoeld voor mensen die beperkt mobiel zijn. De laatste keer dat mijn vader is opgehaald voor een tandartsbezoek is mijn vader zeer onbeschoft benaderd. De regiotaxi kwam 1 1/2 uur later dan afgesproken, heeft mijn ouders niet gewaarschuwd bij aankomst door op de deurbel te drukken. Mijn ouders kunnen ook niet binnen 5 min. bij de bel komen. Na een tel. contact met de klantenservice werd een nieuwe taxi gestuurd, waarbij gesuggereerd werd dat mijn ouders alleen een nieuwe taxi kunnen krijgen als ze niet klagen....! Vervolgens werd mijn vader met een noodgang van een heuvel afgereden, waarbij hij geen gordel omhad . Vervolgs snel in de taxi werd gezet. De chauffeur had haast en was erg gestresst.

Dit is niet het eerste voorval , maar wel het ergste incident wat ik heb meegemaakt. De zoveelste kalcht wordt ingediend.

Hiervan gaan mijn haren recht overeind staan van zoveel respectloosheid en ondeskundigheid t.o.v. mensen die in hun geheel afhankelijk zijn van hulpverleners en hun omgeving. De regiotaxi is bedoeld om deze mensen tegemoet te komen, om ze toch te laten functioneren in de maatschappij. Het tegendeel vindt plaats; deze mensen voelen dat ze lastig zijn voor de maatschappij. Zij moeten accepteren dat zij een hele dag op pad zijn om hun einddoel te bereiken. Zij geven een eigen bijdrage not bene en betalen mee via andere gelden.

Elke reiziger die via taxi of openbaar vervoer reist zal deze omstandigheden nooit en te nimmer accepteren. Menig taxibedrijf zal ophouden met bestaan als zij zulke dienstverlening zou geven. Ik vind het een schande . Elke klacht wordt niet gehoord of naast zich neergelegd.
Ik vind het ook een grote schande dat deze situatie meer dan 2 jaar bestaat in een mensenleven dat niet meer dan 4 - 5 jaar zal duren.

Is het nu werkelijk zo moeilijk om een goede vervoersregeling in te voeren waarbij deze mensen met respect en zorgvuldigheid worden behandeld. De huidige regeling kost meer geld dan dat er wordt bereikt. Het wordt tijd dat een regering die normen en waarden hoog in het vaandel heeft staan eindelijk zorgdraagt voor een eerlijke en goede regeling waar de gehandicapten recht op hebben. Als je iets doet, deo het dan goed, want deze ellende is voor niemand goed.

Ik pleit voor een vervoersregeling waarbij gehandicapten zelf hun vervoerder kunnen uitkiezen. Laat hier maar eens concurrentie plaatsvinden in de zorgvoorziening! Heel gauw want de tijd is maar kort!Want dat er ook goede vervoerders bestaan blijkt uit de goede service van ziekenvervoer midden Limburg .

superwoman
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 dec 2007 19:45

Re: regio taxi

Ongelezen bericht door superwoman »

Hallo Bezorgde dochter,

Ook ik ben met mijn gezin af en toe genoodzaakt om gebruik te maken van de Regiotaxi. Jongste zoon is meervoudig gehandicapt en zit in een rolstoel. Dan ben je soms op zulke bedrijven aangewezen.

Het is zinvol om een klacht in te dienen bij de gemeente waar je ouders wonen. Zij besteden immers de contracten uit. Regiotaxi geeft ook niet spontaan door dat er een klacht is geuit. Rechtstreeks contact met het zorgloket is doeltreffender. Noteer data, tijdstippen en contactpersonen zodat de gemeente de bewijsstukken in handen heeft.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: regio taxi

Ongelezen bericht door pbarendse »

Tsja, dat is nou eenmaal het resultaat als gemeenten en regio-organen (voorbeeld: Haaglanden) voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Op basis van aanbesteding is het gehandicaptenvervoer in Haaglanden naar Regiotaxi gegaan. Dit puur en alleen omdat zij de laagste kosten hadden. Lees het verhaal hierboven en je weet waarom...

Regiotaxi is inmiddels failliet, en Connexxion mag de rommel opruimen...

nolifant
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jun 2008 23:07

Re: regio taxi

Ongelezen bericht door nolifant »

Ook ik heb steeds moeilijkheden met de regiotaxi 3 x in veertien dagen hebben ze me gewoon niet opgehaald en als je dan gaat bellen word er gewoon beweerd dat ze geweest zijn en je onbeschoft te woord gestaan en drukken ze de telefoon weg.
Ik ben afhankelijk van hun mijn man is opgenomen en erg ziek dus wil ik hem zoveel mogelijk bezoeken zolang het nog kan maar op deze manier heb ik echt dubbel stress omdat ik nooit ervan op aan kan om weer thuis te komen.
Heb al vaak een klacht ingediend en krijg dan wel antwoord maar de volgende keer gebeurt het weer, dit is echt niet menselijk meer.
Inderdaad is de regiotaxi in haaglanden nu failliet dat kan ook haast niet anders met deze service, maar wat schieten mensen zoals wij die er afhankelijk van zijn mee op?

Gesloten