LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WMO Jens ervaringen?

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.
granaat
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jun 2007 10:50

WMO Jens ervaringen?

Ongelezen bericht door granaat »

Beste allemaal,

Al enige jaren maak ik persoonlijk gebruik van een scootmobiel, vanwege ziektes en aandoeningen. Hetgeen ik verder niet in details wil treden.

Door het WMO toegekend. We spreken over 10 jaar geleden ( toen te maken met Beenhakker en daar heb ik fijne ervaringen mee, monteurs en adviseurs waren op de hoogte) ik kreeg toen eerst een Invacare Metereor. Deze was toch net iets te licht te laag voor mij. Hierna een Inca Sprint. Maatje tank, maar prima scoot. Ik heb 2 jaar zonder reparaties of problemen gebruik van gemaakt.

Tot ineens de Inca rare geluiden ging maken, en ik belde met Beenhakker. Deze vertelde me dat ze geen contractant meer waren van de Gemeente. Na wat telefoontjes met die gemeente ( wmo) kreeg ik het telefoon nummer van 'Jeremiasse in Zeeland' en dit betrof de nieuwe 'leverancier'.

Aan de lijn een mevrouw met de naam van Rietje. Ik kan u vertellen dat dit het begin betrof van heel veel problemen.
Eerst gaf men dit te wijten aan 'wennen' men betrof een relatief nieuw bedrijf dat zich bezig hield met zorg. Het heeft mij toen talloze telefoontjes gekost om na 6 weken uiteindelijk eens een monteur op bezoek te krijgen die geen donder wist aangaande mijn type scootmobiel.

De jaren die volgde, helaas alleen maar fouten op fouten op fouten. Meerdere klachten brieven geschreven, tot zelfs een dispuut ( rechtszaak zelfs klaar liggen via advocaat) geopend. Gelukkig achteraf door dispuut in het gelijk gesteld en inmiddels toe aan mijn 5de scoot via het WMO/ Jens .

Nu ben ik dus eens benieuwd of ik werkelijk waar de enige 'zeikerd' betreft, want zo werd ik wel genoemd door één van de medewerkers.

Ik vraag me toch werkelijk af, wie nog meer inmiddels nog meer klachten of wel negatieve ervaringen heeft met dit bedrijf/

De namen van hun zijn ook zo vaak veranderd!

Jeremiasse
Jens
Jens/Beenhakker
Hulpmiddelencentrum

Zuchtende telefonisten aan de lijn ( die lijken allemaal levensmoe te zijn)
Monteurs die vaak diens vak niet verstaan. Hoevaak ik kreeg te horen 'ik ken dit type niet!'?
Adviseurs die van alles beloven maar niet waar maken....

Of wel zijn er mensen die ook klahten hebben? wat zijn uw ervaringen?

Janey77
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2018 19:09

Re: WMO Jens ervaringen?

Ongelezen bericht door Janey77 »

Beste granaat,

U bent echt niet de enige, sinds de participatie wet van kracht is gegaan is er voor ons die afhankelijk zijn van WMO en hulpmiddelen en doolhof ontstaan.
Ben zelf al sinds 2016 bezig voor een rolstoel nieuwe en andere al toegekende voorziening.

En heb een officiële klacht ingediend tegen WMO.
Net als u, voor 2014 alles prima nu in grote bende waar WMO niet op te hoogte is wat de participatie wet inhoud.
Ben nu met advokaat bezig.

Met Jens GELIJKE ervaring, twee weken geleden stopte ,mijn eindelijk aangepaste ,scootmobiel niet. Ik heb hier bijna 14 maanden op moeten wachten. En reed zo door een glazen deur. Had al eerder bemerkt dat deze niet gelijk stopte. Toen monteur eindelijk kwam na 3 uur, en schade opnam ging hij een rijtje maken.

Tja Mw, ik merk dat als u hard door de bocht gaat deze op twee wielen heelt, waarop ik zegt, ik rij al sinds 2008 op scootmobiel. Buiten dat als u met een auto hard door een bocht gaat , heb je dit ook.
O, weet u dat u ook gelijk bij noodstop de hendel op achteruit moet zetten!

Nogmaals monteur noteert schade, voor mobiel word niets gedaan want bij hem stopte deze wel , word nies mee gedaan, ik heb twee mensen erop laten rijden en hebben dit ook ondervonden.

U bent niet de enige, mensen durven niet meer, want etiket lastig ,invalide, een je behept bent met regels en wetgeving is niet leuk.

Met vriendelijke groet.

Gesloten