LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.
Akarrenman
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 mei 2011 14:11
Locatie: Berkel & Rodenrijs

Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Ongelezen bericht door Akarrenman »

Graag een mening, omtrent het volgende:

Voor mijn zus ( 33 jaar een zwaar MS en Hernia patiënt) kochten wij een scootmobiel, zodat ze wat meer onder de mensen zou zijn, en wat minder op bed.

Omdat we niet in een klap 4500 euro kunnen betalen, bellen we dus met practicomfort. Een vriendelijke medewerkster, plant een afspraak in met mijn zus, ze heeft het over een scootmobiel adviseur. Deze komt netjes op de gemaakte afspraak, ze laten haar een aantal scootmobielen zien, en mijn zus kiest de polka 4 , kosten 4500,- ik kon 2000 aanbetalen en dat doe ik dan vervolgens ook netjes, ik krijg een bonnetje en mijn zus tekent een overeenkomst om het resterende bedrag in termijnen te betalen. Het is allemaal even vriendelijk en sociaal.. maar dan!

Een week later, ontvangt mijn zus haar scootmobiel , maar deze blijkt niet de juiste te zijn, een ander model plus andere kleur, mijn zus reageert dan ook teleurgesteld, en pakt haar overeenkomst. De bezorger kijkt kwaad en vermoeid, en belt met zijn senior.

Men begrijpt er zelf ook niets van, en dit moet worden uitgezocht door de afdeling Service, dus men laad de boel weer in en vertrekt. Mijn zus hoort vervolgens 3 dagen niets, en belt zelf maar weer.

Ze krijgt een medewerker van de Service aan de lijn, wiens naam ik niet zal noemen, deze reageert buiten gewoon brutaal en onvriendelijk, ze zet mijn zus in de wacht en zal het navragen. Even later keert ze terug me de mededeling: U heeft nog een bedrag te betalen van 2500,- Euro en conform onze regeling dient u deze eerst volledig te betalen, voordat u een nieuwe scootmobiel ter beschikking kunt krijgen.

Mijn zus is met domheid geslagen, en vraagt waarom er dan een andere werd bezorgt? Wederom herhaalt de medewerker de regels, wanneer mijn zus aandringt op contact met haar senior, reageert de medewerker zelfs furieus: Daar heeft u niets mee te maken! ik heb u net al verteld conform welke voorwaarden ons bedrijf levert.

Wanneer mijn zus refereert aan haar overeenkomst, met daarin opgenomen de termijn betalingen, reageert de medewerker van de service laconiek: Ach wij mogen en kunnen daar vanaf zien, waarschijnlijk vanwege in het verleden betaalproblematiek.

Echter heeft mijn zus nooit, iets bestelt via Practicomfort en heeft ze elders ook geen lopende schulden, helaas is de service medewerker niet voor rede vatbaar.

We wachten een brief af, deze krijgen we de volgende dag nog, de strekking: Uit onze administratie is gebleken, dat u nog een bedrag van 2500,- Euro naar ons over moet maken, wellicht is dit aan uw aandacht ontsnapt, wij vragen u dit bedrag over te maken.

Wederom bellen we weer, en weer krijgen we te maken met diezelfde service medewerker, die weet te vertellen dat dit een directe opdracht is van haar senior. Terwijl er heel duidelijk staat vermeld, dat mijn zus in termijnen zou betalen, en dat er een scootmobiel polka 4 zou geleverd worden.

Kortom, wij hebben 2000 aanbetaald, een overeenkomst om het resterende bedrag over te maken in termijnen, met de levering van een scootmobiel polka 4. Helaas heeft mijn zus geen scootmobiel gezien, en wil practicomfort ineens het hele bedrag, pas dan word er geleverd, maar men wilde wel een vervangend tweede hans model achter laten? zonder dit te overleggen. Dit mag toch niet zomaar?

Wat een onbeschofte medewerker en wat een zooitje aldaar, maar wij zitten er mooi mee! wat is wijsheid? graag u mening.

Groet A Karrenman

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Ongelezen bericht door snepke »

Het aanbetaalde geld terugvorderen en naar iemand anders gaan.
Er zijn best bedrijven die een betalingsregeling accepteren.

Is er niets via jullie gemeente te regelen,volgens mij is er iets voor.
Zou het eens navragen als ik u was

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Ongelezen bericht door puma73 »

een vraagje voor TS, zijn jullie bij het zorgloket van jullie gemeente geweest?

Akarrenman
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 mei 2011 14:11
Locatie: Berkel & Rodenrijs

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Ongelezen bericht door Akarrenman »

Dank voor de snelle reacties.
ik zal zeker, mijn verhaal ook via de Kassa site vertellen.

Uiteraard heb ik nog gebeld, om de koop teniet te doen, maar daar wenst Practicomfort niets van te weten, er word dan ook meteen weer gerefereerd aan: Conform de regels, en mevrouw bot blijft hier dan ook bij, en weigert pertinent, haar senior of wel baas in te lichten. Echter staat zwart op wit duidelijk vermeld, dat mijn Zus een betaling regeling aan ging, voor een polka 4, ondertekend door de adviseur.

Daar mag blijkbaar practicomfort zonder meer vanaf zien, en zelfs een maandagmorgen model voor aanbieden, zonder overleg of contact. De enige die ik even schofterig kort aan de lijn kreeg was een meneer Widr ( ofzo) die mij met alle liefde ook de koopregels van Practicomfort zou willen sturen, maar dat hij vind dat wij in dieskrediet blijven, om te verwachten dat we een nieuwe scootmobiel krijgen geleverd, terwijl er nog een bedrag open staat, hij had geen tijd voor dit soort ongein, en vervolgens werd de verbinding verbroken. Ik heb dit zomaar gelaten, en ben maar gaan zoeken wat nu wijsheid zou zijn?

Op de overeenkomst staat echter duidelijk, bedrag aanbetaald, resterend in termijnen voor de levering van de polka 4 scootmobiel.

We zijn ook bezig voor haar met de Gemeente, ze krijgt al een rolstoel, maar ze wil graag ook een scootmobiel voor hele goede dagen. Dus dat we die uit eigen zak zouden betalen, omdat mijn Zus maar een Wajong geniet, en ik een eigen bedrijfje in timmeren heb, wilde ik haar helpen.

Ik begrijp niet, waarom men aldaar zo schofterig reageert, vooral de Service medewerker! wat een exemplaar is dat zeg, agressief en verre van ver sociaal, ik begin zelfs te vrezen voor die 2000 Euro, ook zo vreemd is dat de dame in kwestie , de eerste maal opnam met haar eigen naam, en later wanneer ik belde( ik verberg mijn nummer nooit) dit achterwege liet, en gewoon opnam met: Ja hallo?

Het lijkt er steeds meer op, dat wij worden opgelicht door practicomfort, en ik denk zelfs dat dit een juristen zaak of advocaten zaak word, maar ja wat begin je tegen zo'n groot bedrijf? die vooral elkaar het handje boven het hoofdje houden?

Dus een tip voor mensen die er over denken, in zee te gaan met Practicomfort? Niet doen! men beloofd van alles, komt niets na en speelt hele vieze spelletjes.

Groetjes A. Karrenman

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Ongelezen bericht door snepke »

Heb jij of je zus geen rechtsbijstand anders ga eens naar JL.
Je hebt het zwart op wit, is toch van de gekke dat hun dit kunnen doen.
Zou aangifte gaan doen van diefstal oid.
Volgens mij kan jij de koop ontbinden,wanprestatie, en het geld terug eisen,.

Er zitten hier een paar juristen op het forum,misschien weten die wat je het beste kan doen.
Stuur ze een pb ,hun weten wel wat je kan doen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

snepke schreef:Heb jij of je zus geen rechtsbijstand anders ga eens naar JL.
Je hebt het zwart op wit, is toch van de gekke dat hun dit kunnen doen.
Zou aangifte gaan doen van diefstal oid.
Volgens mij kan jij de koop ontbinden,wanprestatie, en het geld terug eisen,.

Er zitten hier een paar juristen op het forum,misschien weten die wat je het beste kan doen.
Stuur ze een pb ,hun weten wel wat je kan doen.
Mischien even handig dat je de namen geeft van de juristen zodat TS ze kan pb-en.
Hoop ook dat dit goed opgelost gaat worden want dit is werkelijk niet normaal.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Ongelezen bericht door snepke »

Zal ik doen(per pb)

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

snepke schreef:Zal ik doen(per pb)
Dan kan TS die personen pb-en en hopelijk weet iemand van hen raad maar dat denk ik van wel.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Ongelezen bericht door snepke »

Lijkt mij ook dat hun wat weten.
Het is belachelijk hoe ze behandeld worden

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ik snap even iets niet.
Uw zus krijgt van de gemeente (via de Wmo) een rolstoel.
Dan heeft zij zeer waarschijnlijk ook recht op die scootmobiel!
Koop ontbinden en aanvragen bij de Wmo, niks zelf betalen!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

VioletPrue schreef:Ik snap even iets niet.
Uw zus krijgt van de gemeente (via de Wmo) een rolstoel.
Dan heeft zij zeer waarschijnlijk ook recht op die scootmobiel!
Koop ontbinden en aanvragen bij de Wmo, niks zelf betalen!
Dat is natuurlijk niet zeker, WMO is ook hard aan het bezuinigen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Ongelezen bericht door puma73 »

Chocomelk schreef:
VioletPrue schreef:Ik snap even iets niet.
Uw zus krijgt van de gemeente (via de Wmo) een rolstoel.
Dan heeft zij zeer waarschijnlijk ook recht op die scootmobiel!
Koop ontbinden en aanvragen bij de Wmo, niks zelf betalen!
Dat is natuurlijk niet zeker, WMO is ook hard aan het bezuinigen.
Heeft zus een elektrische rolstoel krijgt ze geen scootmobiel, heeft zus een duwrolstoel en kan ze niet meer lopen krijgt ze ook geen scootmobiel.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Chocomelk schreef:
VioletPrue schreef:Ik snap even iets niet.
Uw zus krijgt van de gemeente (via de Wmo) een rolstoel.
Dan heeft zij zeer waarschijnlijk ook recht op die scootmobiel!
Koop ontbinden en aanvragen bij de Wmo, niks zelf betalen!
Dat is natuurlijk niet zeker, WMO is ook hard aan het bezuinigen.
Daarom staat er ook dat zij er zeer waarschijnlijk recht op heeft en niet dat ze gebakken zit en ze de hulpmiddelen met bakken vol bij haar thuis komen brengen.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Ongelezen bericht door VioletPrue »

puma73 schreef:
Chocomelk schreef:
VioletPrue schreef:Ik snap even iets niet.
Uw zus krijgt van de gemeente (via de Wmo) een rolstoel.
Dan heeft zij zeer waarschijnlijk ook recht op die scootmobiel!
Koop ontbinden en aanvragen bij de Wmo, niks zelf betalen!
Dat is natuurlijk niet zeker, WMO is ook hard aan het bezuinigen.
Heeft zus een elektrische rolstoel krijgt ze geen scootmobiel, heeft zus een duwrolstoel en kan ze niet meer lopen krijgt ze ook geen scootmobiel.
Zo zou het misschien moeten werken, maar dit klopt echt niet overal.
Ik ken iemand die een scootmobiel heeft via de Wmo, maar geen stap kan lopen.
Zij kan ook beter een elektische rolstoel aanvragen en de scootmobiel inleveren maar vertikt dit.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Ongelezen bericht door puma73 »

Dat gaat vanzelf komen, men is nu bezig de scoot uit de regiotaxi te halen (althans in mijn regio). De volgende stap zal zijn dat de scoots uit de winkels geweerd worden. Formeel mag men met een soot niet in de winkel maar het wordt oogluikend toegestaan. Dus kan men niet lopen zal men wel aan een rolstoel moeten

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Ongelezen bericht door VioletPrue »

puma73 schreef:Dat gaat vanzelf komen, men is nu bezig de scoot uit de regiotaxi te halen (althans in mijn regio). De volgende stap zal zijn dat de scoots uit de winkels geweerd worden. Formeel mag men met een soot niet in de winkel maar het wordt oogluikend toegestaan. Dus kan men niet lopen zal men wel aan een rolstoel moeten
Wacht even, een RegioTaxi die geen scootmobiels meer vervoert?
Dat lijkt mij een simpel geval van klacht indienen bij de gemeente en de provincie, want de RegioTaxi is in den beginne juist opgezet als vervoer voor mensen me een beperking en dus met rolstoel en scootmobiel!
Lijkt mij dat dit echt niet zo maar kan, mocht je tijd en energie hebben zou ik er eens diep induiken als ik jou was.
Is er een afdeling van de Ango bij je in de buurt?
Een belangenorganisatie voor gehandicapten?
En heb je al eens aan Makkers Unlimited gedacht?

Kerstster
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jan 2011 13:49

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Ongelezen bericht door Kerstster »

Ook in Midden Brabant is dat sinds 1 maart 2011 zo, geen scootmobiel meer
in de (WMO) Regio Taxi. Een opvouwbare scootmobiel is nog wel mogelijk.

Er is een aanbesteding geweest en er is per 1-3-2011 dus een nieuwe
vervoerder en tevens is dus het scootmobielvervoer geschrapt.

Akarrenman
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 mei 2011 14:11
Locatie: Berkel & Rodenrijs

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Ongelezen bericht door Akarrenman »

Dank allen,

Jullie hebben gelijk hoor,
heb inmiddels een Jurist gesproken, en die vind dat wij in onze volste recht staan, om een zaak aan te spannen tegen de malafide praktijken die Practicomfort erop nahoudt.

Natuurlijk hebben we ook alweer gebeld, door het dreigen met een jurist en een rechtzaak, hing er een uur later ineens een Mijnheer **** aan de lijn, die graag wenst te weten, waarom wij een rechtszaak aan willen spannen? en waarom mijn Zus zijn medewerker voor vervelend rot mens uitmaakte ( natuurlijk heeft mijn Zus dat recht niet) maar wanneer je zo onbegrepen word door een berdrijf, die gouden bergen beloofd, maar niets nakomt? geef haar eens ongelijk?dit heb ik zo aan de mijnheer **** verteld, die had hier echter weinig mee. op het moment dat ik vertel dat ik ook mijn verhaal via de Radar site en dus Forum heb verteld, schijnt mijnheer hem toch enigszins te knijpen! heeft practicomfort angst voor de mensen die werken voor Radar? blijkbaar!

Hij zegt mij toe mijn Zus te bellen, om alsnog de Polka 4 te bezorgen! omdat ik inmiddels geen vertrouwen meer heb in Practicomfort, zeg ik dat ik mijn geld terug eis, en niets wil weten van de praktijken die dit bedrijf erop nahoudt, en waar men ook nog eens denkt mee weg te kunnen komen. hij reageert gepikeerd en kwaad, wij zouden teveel eisen stellen. wanneer ik hem wijs op de getekende overeenkomst die niet geleverd word, maar wat wel is overeen gekomen, dat practicomfort dus wel degelijk fout zit, en dat zijn onbeschofte asociale medewerkester wel de kroon spant, in die wetenschap, dat ze vaak te maken krijgen met minder valide mensen, chronische zieken en soms minder begaafde mensen, vind ik het persoonlijk een schande hoe er met mensen aldaar word omgegaan.

Pracicomfort weigert echter mijn geld terug te storten, en vind dat wij akkoord moeten gaan, met de levering van de gekozen scootmobiel, in dit verhaal heb ik niet een maal een welgemeend excuus vernomen van Practicomfort , of een tegemoetkoming. dus ik schakel een advocaat in, en begin een rechtzaak.

Ondertussen begrijpt mijn Zus er geen donder meer van, ze kreeg vanuit de gemeente een duwrolstoel, omdat ze niet langer dan een 3 uur achtereenvolgens kan zitten, en wij in de familie ook door de weeks werken, wilde ze dus graag de vrijheid van een scootmobiel, het WMO vind het echter een of/of verhaal. dus dat klopt wat jullie schrijven. Een duwrolstoel mag in het vervoer, maar een scootmobiel niet meer ( tenzij opvouwbaar) heb het vandaag express nagebeld, mijn Zus is in tranen uit gebarsten, na het verhaal van Practicomfort, het arme mens. We heb besloten om te lappen onder de familie en er een via een andere aanbieder te kopen, zodat ze nog een beetje vrijheid mag genieten.

Practicomfort is een vreselijk bedrijf, dat zeker nog van ons hoort, dank voor jullie adviezen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Mensen die afhankelijk zijn van hulpmiddelen zo in de kou laten staan het is gewoon walgelijk en nog niet eens een excuus van die mijnheer, nou nou nou zeg :twisted:

Ben blij voor je zus dat ze een fijne familie heeft die voor haar een scootmobiel gaan kopen zodat ze ook nog ergens kan komen wanneer ze dat zelf wil en niet altijd afhankelijk hoef te zijn.

Geld terug eisen, krijg je het niet dan via de rechtbank, ik zou van dat bedrijf ook niets meer willen hebben als ik op die manier behandeld was.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Ongelezen bericht door VioletPrue »

@ Akarrenman,
NIET gaan lappen met de familie.
Als dat ding ooit stuk gaat heeft uw zus geen recht op compensatie voor de gemaakte kosten, en zo'n ding kost ook geen scheet en een knikker.
In de Wmo kan bijna geen sprake zijn van óf een duwrolstoel óf een scootmobiel.
De medewerker die dit zo bout gesteld heeft, zit er volgens mij echt naast.
Als iemand namelijk niet zelfstandig de deur uit kan zonder scootmobiel, zou het aanneemelijker zijn om geen duwrolstoel te vergoeden en deze wanneer hij nodig is op te halen bij de uitleen, en dan wél de scootmobiel te vergoeden.
Die dingen zijn namelijk niet te leen bij het zilveren kruis bijvoorbeeld.
Ik raad u sterk aan om contact op te nemen met een sociaal adviseur van de plaatselijke afdeling van de Ango.
Zij hakken vaker met dit bijltje en zijn juridisch onderlegd op dit gebied.
Hier kunt u kijken naar een afdeling bij u in de buurt:
http://www.ango.nl/regionaal/index.php
Er gaat wat tijd overheen, maar ik zou de scootmobiel gewoon aanvragen, in de tussentijd kan uw zus als het goed is via de gemeente een vervangende voorziening (dus een scootmobiel) krijgen.
Mocht u toch echt van plan zijn om zelf een scootmobiel aan te schaffen, kijk dan eens bij een plaatselijke/regionale leverancier.
Vaak is de boel daar goedkoper, en de service (bijvoorbeeld bij pech langs de weg) is vaak ook beter.
Heel veel kleinere bedrijven komen bij pech de klanten met scootmobiel van de weg plukken, brengen de klant thuis en kijken de scootmobiel na.
Mijn leverancier rekent hier niets voor, omdat ik een vijfjaren onderhoudscontract heb afgesloten bij aankoop van mijn scootmobiel.
Een heel veilig gevoel, zowel voor mezelf als voor de directe familie.
Ik wens u, maar vooral uw zus heel veel sterkte!

Gesloten