LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Valys gehandicaptenvervoer.

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.
uiting
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2006 16:13

Valys gehandicaptenvervoer.

Ongelezen bericht door uiting »

Mijn vader maakt sinds 1 1/2 jaar gebruik van rolstolvervoer via Valys. Hij moet regelmatig uren wachten op de rolstoelbus en doet er ook 2 tot 3 uur over om 40 kilometer af te leggen buiten de spits. Tot 2 x toe is het helemaal niet gelukt op de plaats van bestemming aan te komen en hebben wij een particulier taxiberdrijf in moeten schakelen. Dit kostte 160 euro. Ook de bejegening is af en toe miserabel en krijgt hij een grote mond van de chauffeur. Op klachten wordt nauwelijks gerreageerd en Valys zegt niet aansprakelijk te zijn voor kosten gemaakt aan derden.

amies100
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 dec 2005 11:11

Re: Valys gehandicaptenvervoer.

Ongelezen bericht door amies100 »

hallo,

dit is idd erg schandalig!!

Zelf ben ik chauffeur van Valys ritten en ik hoor vaak klachten van mensen die ergens niet netjes behandeld zijn en er uren over doen om een paar km verder te komen. hier moeten ze harder gaan tegen op treden.

Succes

Nimmo
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 apr 2006 20:14

Re: Valys gehandicaptenvervoer.

Ongelezen bericht door Nimmo »

Ik had weinig tot geen problemen met valys.
Tot ik ging verhuizen.

Ineens komen er busjes voor de deur rijden met een instaphoogte die niet haalbaar is voor een gehandicapte. Hulp hoef je ook niet op te rekenen. En een grote mond toe.
Jij komt er niet in, busje kan vertrekken en jij kunt betalen voor niets en je km verdwijnen aan niets.

Wat krijg je als antwoord van Valys, wij zijn gecombineerd vervoer.
Ja, ik kan mij echt voorstellen dat als er een rolstoel mee moet je met een rolstoelbusje komt, als een rolstoel erin komt, kom ik er natuurlijk ook gemakkelijk in. Maar ik kan mij niet voorstellen dat het nodig is als je alleen in een busje zit of met zijn tweeen. Tevens is het geen gehandicaptenvervoer, maar een schoolbus.
Die voor vele ouderen en gehandicapten niet geschikt is, geen goede iinstap, geen beenruimte, geen mogelijkheden om je aan vast te houden als je benen niet goed functioneren. Niets van dat alles.
Terwijl Valys toch voor buiten je gemeente is, lange afstanden.

NicoNel48
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 sep 2005 12:06

Re: Valys gehandicaptenvervoer.

Ongelezen bericht door NicoNel48 »

Ik zou graag iedereen die Valys gebruikt willen vragen om te reageren met uw eigen ervaringen, die helaas nogal negatief zijn, om op die manier klachten te bundelen en meer te kunnen bereiken op die manier, zodat ook wij vervoer gaan krijgen die wel op tijd kunnen rijden en waar er wel begrip is en waar er van fouten geleerd wordt inplaats van net te doen dat je als enige klachten hebt over Valys. U kunt dit doen naar mijn emailadres:[email protected] Want ook chronisch zieken, gehandicapten en bejaarden hebben recht op een goed vervoer.!!
met vriendelijke groet,
nel

wim56
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2007 00:35

Re: Valys gehandicaptenvervoer.

Ongelezen bericht door wim56 »

ik maak ook nog gebruik van de valys taxi en ik heb er geen problemen mee maar ik kreeg te horen dat ze naar konexion dus moet ik naar een duur numer gaan bellen ik heb een mobieltje prepait en krijg maar 20 euro per maand aan beltegoed ik baal hier van nooit meer weggaan net als met de taxihopper ik kan mailen wat ik wil nee hoor we veranderen er niks aan of doe ik het verkeerd is er nog ergens wat tedoen zodat ik een vergoeding om te kunnen bellen naar de taxi

kermia
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 okt 2005 15:29

Re: Valys gehandicaptenvervoer.

Ongelezen bericht door kermia »

Ook hier in Heerlen is het sinds 10 december helemaal mis!
Ik ben afhankelijk van de regio-taxi limburg (is naar Veolia overgegaan) Ik kon eerst een 045 nr. bellen dat is nu 0900 geworden en dat wil zeggen dat ik een extra toeslag moet betalen, daarnaast moet ik soms wel een kwartier tot een half uur wachten voor ik aan de beurt ben om een taxi te kunnen bestellen, zodat ik soms bijna 5,00 euro kwijt ben. Waardeloos gewoon ik kan dat echt niet meer betalen omdat ik alleen maar A.O.W. heb. Kan daar nu niets aan gedaan worden?

Aritha
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jun 2007 22:17

Re: Valys gehandicaptenvervoer.

Ongelezen bericht door Aritha »

DIT SCHREEF IK 1 MINUUT GELEDEN AAN VALYS:
(via een aanvraagformulier, want een klacht indienen kan nergens!)



Geachte heer / mevrouw,

Ten eerste zie ik hierboven staan dat ik hier mijn klacht niet mag indienen. WAAR DAN WEL :?: :?: :?: Ik zie nergens een optie waar dat wel kan, dus dan toch maar hier he???? Niet dat me dat iets verbaasd, want qua klantvriendelijkheid is het allemaal ver te zoeken bij jullie :!: :!: :!:

Vandaag hebben wij weer een poging gewaagd om mijn oma te vervoeren vanaf haar woonadres in Amsterdam West naar mijn woonadres in Zwaag (Hoorn)

Zij heeft een taxi besteld om 13.00 uur bij haar. De taxi kwam om 12.45 uur. Dat is een kwartier te vroeg.

Om 14.45 kwam ze aan bij mijn woonadres. Dat is 2 uur later voor een rit die in een half uur / 3 kwartier afgelegd kan worden buiten de spits! Sorry hoor, maar vinden jullie dat normaal? Is het normaal dat die chauffeur eerst langs Alkmaar en Enkhuizen gaat? Dacht het niet. :evil:

Om 20.00 uur zou ze weer opgehaald worden. Maar om 19.45 uur stond de taxi al weer voor de deur. We zaten nog aan tafel aan het dessert, maar helaas kon oma dit opeten.

Dit is dus niet de eerste keer! Want het gaat elke keer zo. Wie maakt die planning bij jullie? Wat zijn dat voor nerds? Het is wel duidelijk dat deze mensen zelf nog nooit hier mee te maken hebben gehad, want het is onmenselijk! We hebben hier wel te maken met meestal oudere mensen en/of mensen met een gehandicap!

Dan komt er ook nog eens bij kijken dat de chauffeurs ELKE KEER verdwalen. De chauffeur die mijn oma vandaag naar mijn huis bracht is 3 keer uitgestapt om de weg te vragen! Wel eens van navigatie gehoord??? (zo een die niet alleen op postcode zoekt, maar ook op adres. Dus niet zoals dat systeem wat jullie op kantoor gebruiken bij het invoeren van een bestelling)

"Grappig" genoeg heb ik net op Internet tientallen van dit soort klachten gelezen over jullie. Dus ik weet nu al hoe jullie reageren als jullie deze mail lezen. "Weer zo'n zeikerd!"

Graag zou ik van u een reactie vernemen. Aangezien dit niet de juiste plaats is om een klacht te melden en jullie daar vast moeilijk over gaan doen zou ik dan graag vernemen waar ik mijn klacht WEL kwijt kan.

Met vriendelijke groeten,

Aritha de Jonge :twisted:
Zwaag

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Valys gehandicaptenvervoer.

Ongelezen bericht door puma73 »

Een klacht kunt u indienen op
Valys Klantenservice
Postbus 357
8260 AJ Kampen
Of u echter gelijk krijgt is nog maar de vraag.
Zij heeft een taxi besteld om 13.00 uur bij haar. De taxi kwam om 12.45 uur. Dat is een kwartier te vroeg.

Om 20.00 uur zou ze weer opgehaald worden. Maar om 19.45 uur stond de taxi al weer voor de deur. We zaten nog aan tafel aan het dessert
Een rit met Valys en trouwens elke andere rit met deeltaxi of hoe men het noemt mag tussen 15 minuten voor de bestelde tijd en 15 minuten na de bestelde tijd komen.

De taxi was dus in beide gevallen binnen de toegestane marge aanwezig.

Verder is valys een vorm van vervoer waarbij soms meerdere ritten gecombineerd mogen worden en dus de reistijd langer wordt.

coño
Berichten: 140
Lid geworden op: 08 feb 2008 21:26

Re: Valys gehandicaptenvervoer.

Ongelezen bericht door coño »

Aritha

Na zo'n e-mail verwacht jij nog een normaal antwoord?

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Valys gehandicaptenvervoer.

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Stadsvervoer en Valys (voorheen Traxx).

Dat ritten steeds meer (en op een onlogische manier) gecombineerd worden ligt aan het feit dat de prijs zo krap mogelijk moet zijn maar..........klagen over een kwartier te vroeg vind ik schandelijk!!

Immers, al vele jaren zijn de voorwaarden dat een klant voor dit vervoer minstens een kwartier voor de afgesproken tijd klaar moet staan!!

Dat Stadsmobiel (Amsterdam) ook verwacht dat die klant dan al buiten staat is wel weer één van mijn ergernissen!
Immers, een beetje taxichauffeur belt aan,kijkt of er hulp nodig is,draagt een tas e.d.,doet de deur van de taxi(bus) open en helpt die klant naar de zitplaats en met de gordel!!

Kortom, zeuren over te vroeg dat volgens de regels NIET te vroeg is zou u, beste mevrouw mij niet moeten zeggen want dan had u van mij in nette bewoordingen "een kat"gekregen.
Als u klaagt over de service die chauffeurs van bijv. Connexxion vaak levert (Let wel!! Keurmerktaxi's) dan kan ik een groot deel met u meegaan.

Grootvader.
Die nog een geldig bewijs vakbekwaamheid bezit krachtens een overgangsregeling '70-er jaren.

anita1999
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2008 11:20

Re: Valys gehandicaptenvervoer.

Ongelezen bericht door anita1999 »

Mijn ervaring is dat Valys op zich best redelijk werkt. Je kunt bijna 24 uur per dag een rit boeken (wel soms lang wachten) en je wordt fatsoenlijk te woord gestaan.

Echter de taxibedrijven waarmee ze samen werken.....

Mijn vader woont in Zandvoort in een verpleeghuis. Daar werken ze met 2 taxibedrijven. Taxi Zandvoort (meestal niet, want slechts 1 taxi aanwezig oid) en taxi Zwart uit Heilo.

Taxi Zwart is vreselijk. Ik heb al meerdere klachten naar die taxicentrale gestuurd, maar je krijgt geen eens antwoord.

Voorbeelden:
Mijn vader zou op bezoek gaan bij zijn nieuwste kleinkind in Eindhoven. Taxichauffeur haalt hem keurig op en zet hem daarna bij het verkeerde huis en midden op straat af. Gaat er daarna vandoor.
Mijn vader is geheel gehandicapt, hij kan zijn rolstoel niet zelf besturen, laat staan dat hij bij een deurbel kan.
We waren erg blij dat er een aardige buurman hem naar het juiste adres heeft gebracht...

Afgelopen zaterdag ging mijn vader op vakantie. Hij werd om 16.00 in Zwolle verwacht. Dus we namen ruim de tijd en boekten de taxi voor 12.30. Uiteindelijk (na diverse boze telefoontjes) kwam deze taxi pas om 14.30. Dus twee uur te laat. Geen excuses en een grote mond.

Mijn grootste probleem met Valys ; waarom werken ze samen met taxibedrijven die zulk slecht werk leveren? Er zou toch een zwarte lijst kunnen bestaan?

Wanneer mijn vader vanuit mijn adres vertrekt (regio Nijmegen) zijn er geen problemen en ook vanuit Eindhoven niet.

Heel erg vreemd

Anita

geer55
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 sep 2006 12:00

Re: Valys gehandicaptenvervoer.

Ongelezen bericht door geer55 »

Wat ik erg vind is de cumulatie van ritten.
Je mag 15 min eerder of later worden opgehaald.
stel 15 min eerder danmag je 2 uur langer over de rit doen dat is de max maar 15 min eerder + 15 min later is een rit van 4 1/2 uur en dat als je ziek bent in zo'n goedkoop nauwelijks enige luxe besteed busje war je dan met je klachten je plas je medicijnen en ga zo maar door het maar moet zien te redden.
Hoe moet je nou een rit plannen naar bvb een begrafenis of trouwerij of iets anders belangrijks.
Het wordt tijd dat er andere contracten worden gemaakt door mensen die weten hoe het is om zo te moeten reizen

Quisquid
Berichten: 299
Lid geworden op: 08 okt 2008 14:17

Re: Valys gehandicaptenvervoer.

Ongelezen bericht door Quisquid »

Gisteren beleefde een theaterstuk zijn première in de kapel van het ziekenhuis in Helmond. Veel van de spelers die daaraan meewerkten, zijn (verstandelijk of meervoudig) gehandicapt. En afhankelijk van taxivervoer.

Een taxi presteerde het drie kwartier te vroeg te komen terwijl het theaterstuk nog aan de gang was. Je kunt de spelers niet zomaar uit de voorstelling rukken. De taxi heeft alleen maar even bij de slagboom van het ziekenhuisterrein gestaan (en is niet doorgereden naar de kapel) en door de intercom om laten roepen dat der taxi klaarstaat. Nou klinkt die intercom wel over de ziekenhuisgangen, maar uiteraard niet in de kapel (dat zou alleen maar de diensten, en nu het theaterstuk, verstoren) en bovendien was de persoon in kwestie doof.

De taxi nam niet meer de moeite op de afgesproken tijd, drie kwartier later, terug te komen, zodat de afgelopen nacht een verstandelijk gehandicapte dove man die noig naar Vught gebracht had moeten worden, zonder taxi doelloos in Helmond over het ziekenhuisterrein slenterde. Wachtend op zijn taxi die niet meer kwam.
En de begeleiders van het huis waar die man woornde (beschermd zelfstandig wonen), in Vught, in grote paniek, want deze man was niet thuisgekomen en ze misten nu een bewoner waarvan niemand wist waar die was! En het was al ruim na middernacht.

Ik weet de naam van dit taxibedrijf niet, maar meen de naam Valys opgevangen te hebben. Maar het probleem is niet tot één taxibedrijf beperkt.

Gelukkig is deze man alsnog gevonden en onze decorbouwer heeft hem toen van Helmond naar Vught gebracht, in zijn eigen auto (de taxi reed niet meer en kwam er ook niet meer voor terug). Maar dit soort toestanden, zo vertelden de begeleiding mij, schijnt aan de orde van de dag te zijn. Taxi's die véél te vroeg komen en het vervolgens vertikken op de afgesproken tijd terug te komen, taxi's die eindeloos lang over een rit doen (omdat ze tal van andere ritten proberen te combineren en daardoor gigantisch omrijden) en taxi's die zich er niet voor schamen anderhalf uur te laat te komen.

Ze zouden eens de handicap van hun passagiers over moeten nemen. En zélf passagier van hun taxi moeten worden. En dan vooral niet klagen.

geer55
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 sep 2006 12:00

Re: Valys gehandicaptenvervoer.

Ongelezen bericht door geer55 »

:twisted: Weetje wat ik nou het ergste vind. Je kan dit via de rechter of ombudsman of publiciteit wel aan de kaak stellen en dat win je dan wel maar 1. het helpt niks ze lijken zich er niks van aante trekken en 2. Je staat er wel en op dat moment heb je er niks aan.
Het enige dat kan is het zo afspreken dat als je door hun schuld blijft staan je terplekke een andere taxi op hun kosten mag laten komen.
Anders gaat het nooit veranderen.
Het zelfde is het combineren van ziekentaxi en WMO vervoer dat magofficieel niet maar dat gebeurt wel. Als je dan niet zou hoeven instappen en zelf op hun rekening een taxi mag laten komen dan stopt het daar ben ik van overtuigd. En tot zolang lijden wij en er is niemand die er iets aan doet.
Al dat decentraliceren heeft niks goeds gebracht ik kan en een ieder die zijn ogen open heeft ( kijk nu naar het geld van de burger waarmee geklooit wordt) voorheen kon je door het land heen rijden omdat het vervoer MOEST aansluiten en dat is nu weg. Maar ook snap ik niet dat al die verenigging en clubs voor en van invaliden zich niet aaneensluiten er zijn meer leden in die clubs dan de hele vakverenigen in Nederland, en die kunnen zaken wel regelen en wij met z'n alle niet
Maar we houden wel vol.

Hannie van de Ploeg
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2008 11:37

Re: Valys gehandicaptenvervoer.

Ongelezen bericht door Hannie van de Ploeg »

Vandaag weer het toppunt van Valystaxivervoer. recentelijk keek ik al verbaast dat staatssecretaris Bussemaker zei dat de problemen met het taxivervoer achter de rug was. Maar ik was bereid haar het voordeel van de twijfel te geven. Die twijfel is na vandaag wel over.
Mijn moeder van 82 en rolstoelgebonden (al vrijwel haar hele leven) heeft vandaag de reis van Apeldoorn naar Delft gemaakt. Ze had deze rit al een week van te voren geregeld. Kreeg ook keurig een mail dat ze om 8.30 gehaald zou worden en om 10.11 in Delft zou zijn. Ze arriveerde pas om 11.45 uur in Delft. Ze was intussen ook behoorlijk stijf en wagenziek geworden. Als je vervolgens Valys aanspreekt op het beloven van "gouden bergen" : reistijd van 1.30 geven ze niet thuis. Het antwoord is dat ze standaard gecombineerde ritten doen om de kosten te drukken en dat het dus logisch is dat het langer duurt. Mag volgens de wet (weet niet of dat waar is ) maximaal 3 uur duren. Ik vind dat je dan niet een mail mag sturen waarin van de meest gunstige reistijd wordt uitgegaan. Repliek van Valys, inmiddels weet iedereen toch dat het langer duurt. Goed, dit gesprek liep uit de hand. Ik had het gevoel dat er helemaal niet naar de klacht wordt geluisterd en alles teruggevoerd wordt op de hoge kosten en de toegestane reisduur door de politiek.
Klachtafhandeling aan de telefoon is helemaal niet mogelijk. De schuld ligt altijd bij de client of de regering en wordt de hoorn erop gegooid.

Als het al waar is dat deze afspraken met de politiek gemaakt zijn, vind ik dat te treurig voor woorden. Die paar ritjes per jaar betekenen voor haar (en al die anderen die van deze voorziening gebruik moeten maken) een grote vrijheid, die door dit soort zaken behoorlijk verziekt worden.
Valys wordt verzorgd door Connextion. Het vervoer dat ze verzorgen in Apeldoorn en omstreken is ook zeer onder de maat. Meestal moet ze meer dan een half uur wachten om gehaald te worden. Of als de taxibus iets te vroeg of op tijd hebben ze geen geduld om mee te gaan met het tempo van de gehandicapte. Soms laten mensen ook zomaar staan onder het mom, u heeft geen terugrit geboekt. Wat overigens een standaardprocedure is. En dan laten ze hen ook echt staan en proberen geen ander vervoer te regelen. Door haar handicap kan zij ook niet met een mobile telefoon omgaan. Daar sta je dan.

Kortom Valys/Connection : een dikke onvoldoende

geer55
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 sep 2006 12:00

Re: Valys gehandicaptenvervoer.

Ongelezen bericht door geer55 »

:evil: Beste Mw. vd Ploeg het is zo afgesproken (en dat vind ik bizar) dat je de tijd die de rit duurt onderweg mag zijn tot een Max van 2 uur.
Dus als je rit twee uur duurt mogen ze er 4 uur over doen plus een kartier te vroeg ophalen en een kwartier te laat brengen.
Dit zou natuurlijk nooit mogen.
Maar ook bedrijven hebben soms een hekel aan dit vervoer omdat ze voor ander vervoer meer betaald krijgen en zich geen moer zich ook maar gelegen laten liggen aan welke mensen ze vervoeren.
Zo had ik het in een nacht in het Gorkumse dat de taxi’s liever de nacht gelegenheden leeg rijden (logisch toch) dan dat ze een persoon 60 km moeten vervoeren.
En daar sta je dan buiten zonder de goeie kleding zonder medicijnen in je eentje in het donker in een wijk ergens in een vreemde stad.
Als ik dat als vervelend vind laat staan iemand van 70 of ouder.
Ik hoop met jou dat het ooit goed geregeld wordt je kan bijna geen afspraak meer maken.
:twisted:

Quisquid
Berichten: 299
Lid geworden op: 08 okt 2008 14:17

Re: Valys gehandicaptenvervoer.

Ongelezen bericht door Quisquid »

Professionalisatie betekent tegenwoordig helaas maar al te vaak dat de cliënt geen mens meer is, maar een kille boekhoudpost.
En niet alleen bij dit vervoer.

geer55
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 sep 2006 12:00

Re: Valys gehandicaptenvervoer.

Ongelezen bericht door geer55 »

:x Ja als je ziet wat er aan een delinquent wordt uit gegeven dan komen zieken en gehandicapten er maar karig van af.
Kijk in de thuiszorg waar ze schoonmaak bedrijven in (gaan) zetten bizar toch?

Aritha
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jun 2007 22:17

Re: Valys gehandicaptenvervoer.

Ongelezen bericht door Aritha »

Een rit met Valys en trouwens elke andere rit met deeltaxi of hoe men het noemt mag tussen 15 minuten voor de bestelde tijd en 15 minuten na de bestelde tijd komen.
Onlangs heeft mijn oma weer Valys besteld en kwamen ze anderhalf uur te vroeg bij ophalen heen reis. Bij ophalen terug reis hebben ze haar niet ingepland waardoor er een spoed taxi besteld moest worden.

Mijn oma is een geduldig persoon, maar zelfs zij is het zat!

mutske2
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 jan 2009 13:35

Re: Valys gehandicaptenvervoer.

Ongelezen bericht door mutske2 »

Ook ik kan er samen met mijn invalide broer boeken over schrijven dat invalide vervoer. Volgens mij ligt aan het hele probleem de basis dat er simpelweg voor de gebruikers van invaliden vervoer geen alternatief bestaat waardoor aanbieders die niet deugen hun klanten verliezen.

Ik kan diverse trieste voorbeelden noemen helaas. Mijn broer (35 jr rolstoelgebruiker, zwaar spastisch) is bijna kluizenaar inmiddels omdat een ritje met de taxi voor hem veel te spannend is. laatst hadden we hem toch weer overgehaald naar een familiefeest in Wehl (in gelderland bij duitse grens in de buurt) te komen met Valys, vanuit Tilburg zijn woonplaats. Omdat het een flinke rit was zijn mijn ouders met hem meegereisd. Het kostte ons heel wat overredingskracht maar hij kwam, en de heenreis ging ook best goed, maar 1 adres extra waarvoor omgereden werd. (Ja wij houden echt rekening met al die extra ritten erbij en de extra tijdsduur) Maar 's avonds de terugreis werd een ramp. De taxi kwam 3 kwartier te laat. Mijn broer houdt altijd keurig met dat kwartier te vroeg rekening dus zat al een uur in spanning. Zijn we gewend... Maar nu komt het; de rit is via Utrecht; dus eerst dwars door Gelderland , omgegaan. Ze zijn zowat 3 uur onderweg geweest!
Mijn ouders waren ook kapot omdat in de rolstoelbussen stoeltjes zitten die opklapbaar zijn en niet echt geweldig zitcomfort hebben. Ik woon in Barneveld en was binnen een uurtje thuis; omdat we tegelijk vertrokken beldde ik ze even bij aankomst hoe de reis vorderde; zij zouden ongeveer de zelfde reistijd hebben .... Nou ze hadden achter ons aangereden was de boodschap... tourtje Gelderland

Ik mocht afgelopen jaar met mijn broer mee naar een voorstelling in het Efteling theater. Leuke avond gehad maar de terugreis was ook weer een avontuur.(lang verhaal ook) of familieetentjes die in het water vallen omdat de bestelde taxi tot 2x(!) toe door de centraliste op de dag erop worden geboekt... Mijn broer heeft ooit eens in het stadscentrum buiten op een taxi moeten wachten op een moederdag een aantal jaren terug, het was erg zonnig weer die dag. Omdat er weer eens een fout was gemaakt werd hij vergeten of niet gezien; , helemaal roodverbrand troffen wij hem aan na een zoektocht.... Of na een bezoek aan de Tilburgse kermis een taxi om 23u besteld en om 1u 's nachts nog met zijn allen op straat staan?!! Dit zijn nog enkel wat voorbeeldjes waar ik zelf bij ben geweest; ik wil het niet eens weten wat hij alleen nog meemaakte...(bij wijze van...) Klachten indienen is idd nutteloos; pers inschakelen ook, hij heeft aan od\fficiele onderzoeken meegedaan etc etc... niks helpt. Was hij er maar niet van afhankelijk!!!!

Gesloten