LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aanvullend zonder basis

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
hubbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 dec 2005 23:38

aanvullend zonder basis

Ongelezen bericht door hubbie »

Ik ben inmiddels goed verzekerd voor de basisverzekering alleen wil ik me nu bij een andere verzekeraar aanvullend verzekeren zonder basis, als ik bel naar diverse verzekeraars dan krijg ik nee dat kan niet te horen of de premie wordt 2x zoveel.

wie heeft dit ook en wie weet waar dit wel kan zonder extra premie verhoging, want soms kom je goedkoper uit als je ergens anders een aanvullende pakket neemt.

wie weet er een lijst met alle verzekeraars?

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: aanvullend zonder basis

Ongelezen bericht door karr-2 »

Theoretisch gezien moet het kunnen om je basispakket bij de een en je aanvullende bij de ander te doen. In de praktijk zal het vaak lastig worden omdat de kortingen op aanvullende pakketten vaak samen hangen met het basispakket dat erbij hoort.

Als jij dus alleen een aanvullende verzekering ergens afsluit verdienen ze niet genoeg aan je en worden dus de premies hoger.

Ladasyroste
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 nov 2005 22:42

Re: aanvullend zonder basis

Ongelezen bericht door Ladasyroste »

hubbie, kan bij ons (=Delta Lloyd) informatieziektekosten.nl

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: aanvullend zonder basis

Ongelezen bericht door ronald g »

Het is vaak of het een of het ander alles of niets. de basis onder de èèn en de av bij de ander wordt een verhaal zonder eind. Als de verzekekering die je had of nog hebt goed bevalt ga je toch niet weg voor een paar euro`s verschil. 2007 gaaan de fondsen toch weer op 1 lijn zitten. Dan worden er weer hele forums mee vol geschreven. Sorry dat ik het zo stel maar het is wel zo.
Ronald.

oomhenk
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 dec 2004 13:26

Re: aanvullend zonder basis

Ongelezen bericht door oomhenk »

Ladasyroste, ik heb eens gebeld met deltaloyd (via genoemde site) en dat kan helemaal niet volgens hun.
toch vreemd dat op de informatie van de overheid nadrukkelijk wordt gemeld dat dit zou kunnen maar in de praktijk kan dat dus nergens. en ik heb flink rondgebeld ondertussen.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: aanvullend zonder basis

Ongelezen bericht door mr T. »

Ladasyroste, ik heb eens gebeld met deltaloyd (via genoemde site) en dat kan helemaal niet volgens hun.
toch vreemd dat op de informatie van de overheid nadrukkelijk wordt gemeld dat dit zou kunnen maar in de praktijk kan dat dus nergens. en ik heb flink rondgebeld ondertussen.
Het lijkt er op dat de medewerker van een callcenter de opdracht heeft gekregen om zoveel mogelijk polissen te verkopen. Je bent echt niet verplicht om een aanvullende verzekering te nemen bij dezelfde verzekeraar als de basisverzekering. Staat bijvoorbeeld tegenover er een acceptatieplicht geldt voor de basisverzekering, maar dat voor aanvullende verzekeringen wel eisen aan acceptatie kunnen worden gesteld of dat de verzekering kan worden geweigerd. Waarom trouwens verzekeren bij Delta Lloyd? Is één van de duurste aanbieders in de markt voor zorgverzekeringen (en kwalitatief zeker niet één van de besten).

Ladasyroste
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 nov 2005 22:42

Re: aanvullend zonder basis

Ongelezen bericht door Ladasyroste »

Ladasyroste, ik heb eens gebeld met deltaloyd (via genoemde site) en dat kan helemaal niet volgens hun
Vraag maar een formulier bij mij aan en ik zorg dat het wel kan, die medewerker van DL vertelt niet de waarheid :wink:
Waarom trouwens verzekeren bij Delta Lloyd? Is één van de duurste aanbieders in de markt voor zorgverzekeringen (en kwalitatief zeker niet één van de besten
Via ons zijn ze toch niet zo duur hoor (82,47 voor de basis, 12% korting op de AV's). Kwalitatief niet een van de besten? Ben benieuwd waar je ze dan mee vergelijkt :lol:

Zou kunnen
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 dec 2005 14:21

Re: aanvullend zonder basis

Ongelezen bericht door Zou kunnen »

Ladasyroste
Geplaatst op: 21 Jan 2006 23:36
Via ons zijn ze toch niet zo duur hoor (82,47 voor de basis, 12% korting op de AV's). Kwalitatief niet een van de besten? Ben benieuwd waar je ze dan mee vergelijkt
Ik zie het maar even als mijn morale plicht om het enthousiasme een beetje af te remmen en even met beide benen op de vast grond te blijven 8)

Handig te weten is dat je niet alleen op premie moet vergelijken maar ook niet alleen op vergoedingen. Je moet juist een goed evenwicht in premie / vergoedingen zien te vinden. Delta Lloyd is wat dat betreft niet de meest evenwichtige keuze, maar goed, dat kan per persoon verschillen.

Makkelijk natuurlijk om een top pakket, waarvoor er sowiezo al medische vragen worden gesteld, de hemel in te prijzen. Inderdaad, vergoedingen top pakket zijn, als je natuurlijk wordt geacepteerd, best goed maar bedenk ook even welk (belachelijk hoog) prijskaartje daar aan hangt.

Veel wijsheid toegewenst......

oomhenk
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 dec 2004 13:26

Re: aanvullend zonder basis

Ongelezen bericht door oomhenk »

Zou kunnen
Het lijkt er op dat de medewerker van een callcenter de opdracht heeft gekregen om zoveel mogelijk polissen te verkopen. Je bent echt niet verplicht om een aanvullende verzekering te nemen bij dezelfde verzekeraar als de basisverzekering.
daar gaat het nou net om; ik wil een aanvullende zonder basis.
dit is interessant want ik denk aan de basis van unive (omdat de huisarts buiten het eigen risico valt) maar voor hun tandartsverzekering moet je een heel aanvullend pakket nemen en dat wordt me dan weer te duur. dus wil ik m'n tandarts ergens anders en niet voor de dubbele premie zoals ik ook ergens zag.
de maatschappijen verkopen natuurlijk liever een heel pakker want daar valt meer aan te verdienen, dus ze weigeren dit.
ondertussen kost dat uitzoeken al zoveel tijd dat als ik dat naar mijn uurloon omreken ik al een toppakket bij de duurste verzekeraar had kunnen nemen.

oomhenk
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 dec 2004 13:26

Re: aanvullend zonder basis

Ongelezen bericht door oomhenk »

Ladasyroste
Vraag maar een formulier bij mij aan en ik zorg dat het wel kan, die medewerker van DL vertelt niet de waarheid
waar vraag ik dat aan. kben benieuwd naar de premie.

Ladasyroste
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 nov 2005 22:42

Re: aanvullend zonder basis

Ongelezen bericht door Ladasyroste »

waar vraag ik dat aan. kben benieuwd naar de premie
Bel me 0182-689986 Premies

Start 5,28
Extra 15,84
Compleet 23,32
Comfort 42,24
Top 51,92

t/m Comfort Non-medisch

Jan-E
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 dec 2005 23:24

Re: aanvullend zonder basis

Ongelezen bericht door Jan-E »

Als Delta Lloyd de aanvullende verzekeringen apart verkoopt, kun je beter naar United Insurance. Die geven 20% korting op de AV.

yxzc
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 mar 2005 14:57

Re: aanvullend zonder basis

Ongelezen bericht door yxzc »

Gwoon lid worden van United Consumers, kost niks, en verzekerd zijn bij VGZ, voor 79 eurootjes in de maand, :D

Zou kunnen
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 dec 2005 14:21

Re: aanvullend zonder basis

Ongelezen bericht door Zou kunnen »

oomhenk
Geplaatst op: 23 Jan 2006 11:35

.........daar gaat het nou net om; ik wil een aanvullende zonder basis.
dit is interessant want ik denk aan de basis van unive (omdat de huisarts buiten het eigen risico valt) maar voor hun tandartsverzekering moet je een heel aanvullend pakket nemen en dat wordt me dan weer te duur.
Huisartsbezoek valt nergens binnen dat eigen risico waar je het over hebt (no-claim).

De basisverzekering is bijna overal gelijk dus het is handiger om juist op aanvullend vlak te kijken en dat daar dan de basis van de betreffende verzelkeraar aan vast zit, tsja, er zijn ergere dingen.

VGZ bij het genoemde collectief heeft ook de regel dat je tandarts vast zit aan een ander aanvullend pakket. Tevens wordt je via United Consumers ook direct drie jaar vast gelegd voor je aanvullende paketten.

Mijn tip in deze is om goed uit te kijken voor aanbieders waar je (op aanvullend vlak) direct wordt gebonden. Benieuwd hoe dat is geregeld bij Delta Lloyd, hoe lang lopen de aanvullende polissen?

carassius_auratus
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 jan 2006 10:49

Re: aanvullend zonder basis

Ongelezen bericht door carassius_auratus »

Luiden,

Dit probleem ben ik eerder ook al tegenaan gelopen. Als je kijkt op www.kiesbeter.nl dan staat er het volgende:

"U kunt een aanvullende verzekering afsluiten voor zorg die niet in het basispakket zit. Dat hoeft u niet bij de zorgverzekeraar te doen waar u uw basispakket heeft afgesloten."

Maar als je gaat bellen, krijg je inderdaad overal nul op rekest. Vreemd. Dus ik een mail gestuurd naar kiesbeter.nl met de vraag waarom dat op hun website staat terwijl ik het praktisch nergens voor elkaar kan krijgen. Het antwoord:

"Aanvullende verzekeringen vallen niet onder de wettelijke voorwaarden van de nieuwe zorgverzekering. Dit betekent dat bijvoorbeeld de acceptatieplicht en een verbod op premiedifferentiatie niet gelden voor de aanvullende verzekering. Zorgverzekeraars bepalen zelf welke aanvullende verzekeringen (en met welke premie) zij aanbieden, en welke voorwaarden zij daaraan verbinden.

Dat betekent overigens niet dat u geen aanvullende verzekering af kunt sluiten. Het betekent wel dat als u op leeftijd bent of een hoog gezondheidsrisico heeft, sommige verzekeraars u zullen weigeren en andere verzekeraars een hogere premie van u kunnen eisen.

Het acceptatiebeleid voor de aanvullende verzekering verschilt per verzekeraar. Hoewel zij er wettelijk niet toe verplicht zijn, zijn er een aantal verzekeraars die ook niet selecteren bij de aanvullende verzekeraar."


Hieruit begrijp ik dus dat één van de voorwaarden die verzekeraars aan hun aanvullende verzekeringen mogen verbinden is dat je een basispakket bij hun hebt lopen. Met andere woorden: het is allemaal leuk bedacht, maar slecht uitgevoerd. Leve de vrije markt.

oomhenk
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 dec 2004 13:26

Re: aanvullend zonder basis

Ongelezen bericht door oomhenk »


Zou kunnen
Huisartsbezoek valt nergens binnen dat eigen risico waar je het over hebt (no-claim).
ik bedoel niet de noclaim maar het (vrijwilige) eigen risico. overal valt ook huisartsbezoek hieronder behalve bij unive. op deze manier kan ik wel 'gratis' naar de huisarts en toch een hoog eigen risico nemen om de premie zo laag mogelijk te houden.

oomhenk
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 dec 2004 13:26

Re: aanvullend zonder basis

Ongelezen bericht door oomhenk »

Premies

Start 5,28
Extra 15,84
Compleet 23,32
Comfort 42,24
Top 51,92

t/m Comfort Non-medisch
hoe zit het met alleen tandarts? of kan dat weer alleen samen met een aanvullende?
het gaat me nl alleen om een tandarts verzekering

Ladasyroste
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 nov 2005 22:42

Re: aanvullend zonder basis

Ongelezen bericht door Ladasyroste »

hoe zit het met alleen tandarts
Zal ik morgen even navragen :)
Tevens wordt je via United Consumers ook direct drie jaar vast gelegd voor je aanvullende paketten.
Jan E: Geen reactie ? :shock: Bij ons gewoon 1 jaars contracten :lol:

oomhenk
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 dec 2004 13:26

Re: aanvullend zonder basis

Ongelezen bericht door oomhenk »

Ladasyroste
Quote:
hoe zit het met alleen tandarts


Zal ik morgen even navragen
geen antwoord meer? hoe moet ik dat uitleggen? het pakket van delta loyd is toch niet zo flexibel als voorgespiegeld?

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: aanvullend zonder basis

Ongelezen bericht door angel1978 »

Hieruit begrijp ik dus dat één van de voorwaarden die verzekeraars aan hun aanvullende verzekeringen mogen verbinden is dat je een basispakket bij hun hebt lopen. Met andere woorden: het is allemaal leuk bedacht, maar slecht uitgevoerd. Leve de vrije markt.
Vrije markt betekent dat verzekeraars dus ook zelf vrij zijn om hun eigen pakketten samen te stellen en de scherpste prijzen vast te stellen ( volgens hun eigen normen ).
Toch vreemd, dat wanneer met wil dat de markt "vrij" is, blijkbaar de zorgverzekeraar wel ineens verplicht is dit aan te bieden en ook nog voor een "vaste" prijs :?

Gesloten