LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Anti-RSI software

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
lucrecia
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 dec 2006 02:42

Re: Anti-RSI software

Ongelezen bericht door lucrecia »

De RSI programma die geeft me tips om ze juist te voorkomen, dat houd ook in om in een goede houding te zitten, wat oefeningen doen en dergelijke.

Ga jij maar 8 uur per dag in dezelfde houding met dezelfde handelingen achter de pc zitten, merk je wel snel wat er dan gebeurd!

LindaLovelace
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 dec 2004 18:12

Re: Anti-RSI software

Ongelezen bericht door LindaLovelace »

Toen ik met mijn stage was begonnen moest mijn bureaustoel en mijn tafel opnieuw ingesteld worden omdat ik last kreeg van mijn schouders.
Stagiair... je moet er niet aan denken om zo iemand in dienst te nemen. Waarschijnlijk door je "RSI" wordt je niet vast aangenomen.

lucrecia
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 dec 2006 02:42

Re: Anti-RSI software

Ongelezen bericht door lucrecia »

Hhahaha, voor de informatie ben ik al aangenomen op een andere afdeling, intern gesolliciteerd dus.... en niet zomaar bij een of andere bedrijfje! Ik kan nog goed functioneren!

PS. Het is niet via uitzendbureau en ook niet voor 3 maandjes.

LindaLovelace
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 dec 2004 18:12

Re: Anti-RSI software

Ongelezen bericht door LindaLovelace »

Ik kan nog goed functioneren!
Dus het zit toch in je hoofd!

lucrecia
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 dec 2006 02:42

Re: Anti-RSI software

Ongelezen bericht door lucrecia »

Beter zo werken dan in de bijstand!

Met de nodige rust en oefeningen kan ik inderdaad normaal functioneren.

Tja, moet jij zelf maar eens meemaken ipv snel gaan beoordelen!

LindaLovelace
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 dec 2004 18:12

Re: Anti-RSI software

Ongelezen bericht door LindaLovelace »

Rust op je werk? Jij bent dus een ambtenaar.

lucrecia
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 dec 2006 02:42

Re: Anti-RSI software

Ongelezen bericht door lucrecia »

Heb ik dan "op het werk" gezegd ... bril nodig :wink:

LindaLovelace
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 dec 2004 18:12

Re: Anti-RSI software

Ongelezen bericht door LindaLovelace »

Waarom gebruik jij RSI software in huis?

lucrecia
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 dec 2006 02:42

Re: Anti-RSI software

Ongelezen bericht door lucrecia »

Lees eens goed Lindalovelace, ik had het over dit:
Rust op je werk?
RSI programma gebruik ik natuurlijk op mijn werk, logisch denken :wink:

Om een einde aan deze hele dsicussie te maken, iedereen denkt anders over RSI, je moet het zelf eens meemaken om erover te kunen praten.

PPostma
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2007 09:30

Re: Anti-RSI software

Ongelezen bericht door PPostma »

Ik vind deze software zeker nuttig, maar denk wel dat dergelijke software pas gebruikt dient te worden als zich klachten ontwikkelen. Gebruik zelf ook workpace en ben zeer tevreden. Heb dan ook flinke RSI klachten en kan zonder amper functioneren. Met deze hulpmiddelen lukt het om gewoon te werken.
Ik denk trouwens dat ook de muis een grote veroorzaker is van klachten. Ik werk zelf met een muispen, en ik moet zeggen dat dit ideaal is. Geen spanning door het vasthouden en het voelt erg natuurlijk.

Misschien een aanrader! Als ik een uur met een gewone muis en een gewoon toetsenbord werk heb ik alweer klachten!

Enne, die mensen die roepen dat je als stagaire met klachten niet aangenomen worden moeten eens nadenken... Mijn RSI is al begonnen op school omdat er veel te veel getypte verslagen ingeleverd moeten worden in korte tijd. Dat zou betekenen dat je daarom nergens meer aan de slag kan terwijl het met aangepaste hulpmiddelen wel mogelijk is om goed te functioneren! Juist op school en als stagaire wordt er van je verwacht dat je hard werkt en ontwikkel je eerder RSI klachten!

Gesloten