LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huisarts wil niet doorverwijzen bij anorexiaklachten

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Schapenkop
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2019 12:48

Huisarts wil niet doorverwijzen bij anorexiaklachten

Ongelezen bericht door Schapenkop »

Mijn moeder heeft ernstig ondergewicht. Het vermoeden bestaat door anorexia-klachten. De huisarts wil haar niet doorverwijzen heb ik begrepen. Ik voel me zo machteloos. Hebben jullie nog adviezen om alsnog die doorverwijzing te krijgen?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Huisarts wil niet doorverwijzen bij anorexiaklachten

Ongelezen bericht door berndv »

Schapenkop schreef:
16 dec 2019 13:25
Hebben jullie nog adviezen om alsnog die doorverwijzing te krijgen?
second opinion?
Schapenkop schreef:
16 dec 2019 13:25
Het vermoeden bestaat door anorexia-klachten.
Hoezo dit? Als het anorexia zou zijn, zou er toch naar mijn idee een psychologische factor in zitten van het niet eten/braken, hoezo zijn er vermoedens en hoezo gaat de huisarts er niet in mee en wat voor verwijzing had u graag willen hebben?

witte angora
Berichten: 31016
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huisarts wil niet doorverwijzen bij anorexiaklachten

Ongelezen bericht door witte angora »

Schapenkop schreef:
16 dec 2019 13:25
Het vermoeden bestaat door anorexia-klachten. De huisarts wil haar niet doorverwijzen heb ik begrepen.
Wie heeft dat vermoeden uitgesproken?
Waarom wil de huisarts niet doorverwijzen, en naar wie verwijst de huisarts niet door?
Zou het kunnen dat er iets heel anders aan de hand is?

--rob--
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 mar 2016 17:08

Re: Huisarts wil niet doorverwijzen bij anorexiaklachten

Ongelezen bericht door --rob-- »

Je zegt er niet bij hoie oud je moeder is, en of ze zelf enige actie heeft ondernomen.
Als je nu eerst eens zelf met de huisarts gaat praten voordat je naar conclusies springt. Heb ik ook gedaan voor mijn moeder, en toen bleek het verhaal toch wel wat genuanceerder te liggen.

Gesloten