Ervaring met MijnAndersnota

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.

Wat zou de functie van een incassobureau moeten zijn?

1.Een incassobureau mag winstbejag nastreven?
15
94%
2. Een incassobureau moet een maatschappelijk doel dienen?
1
6%
 
Totaal aantal stemmen: 16

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Ervaring met MijnAndersnota

Ongelezen bericht door juliomariner »

Wat een onzin topic. Een hele boel blabla zonder fatsoenlijke onderbouwing. Het bedrijf is maar tot 17 uur bereikbaar een teken van een malafide club?, sorry maar huh?
Adolecenten hoeven volgens TS dus niet zelf na te denken.
Je weet dat als je naar de tandarts gaat een rekening kunt krijgen. Het is dan je eigen verantwoordelijkheid deze te betalen. Hoe moeilijk kan het zijn. Weer wordt leeftijd als excuus gebruikt (echter nu niet van ik ben 75 dus dat hoef ik niet meer te kunnen maar ik ben pas 19 dan hoef ik mij toch niet in dat soort dingen te verdiepen?)

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaring met MijnAndersnota

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat een idioot topic. Allereerst is TS blijkbaar vergeten zijn kinderen op te voeden, negeert hij compleet de eigen verantwoordelijkheid en maakt hij gebruik van idiote redeneringen. Daarnaast plaats hij vervolgens een poll met nogal vreemde stellingen over een incassobureau, terwijl er in de casus zelf sprake is van een factoringbedrijf.

Voor mij is het wel duidelijk waar en bij wie het mis gaat in dit verhaal. En dat is niet de tandarts en evenmin het factoringsbedrijf.

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Ervaring met MijnAndersnota

Ongelezen bericht door Methusalah »

Het is duidelijk dat je tekort ben geschoten in de opvoeding van je kind. Ik denk eerder dat jij je moet schamen dat je dit topic hebt geopend. 18 jaar lang heb je hem kunnen voorbereiden voor dit moment. Oh, oh, oh... Zal ik je een tip geven, voor het geval je het gemist hebt? Hij is nu ook verantwoordelijk voor het betalen van zijn eigen zorgverzekering.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaring met MijnAndersnota

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En voor het aanvragen van zorgtoeslag bij de belastingdienst.

En niet via een of andere commerciële site, zodat er weer een vraag komt over die nota. 😁

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Ervaring met MijnAndersnota

Ongelezen bericht door rwolters »

Dat ze maar tot 17.00 bereikbaar zijn is natuurlijk niet zo vreemd. De werknemers van een incassobureau willen ook gewoon naar huis. Als je tijdens kantooruren geen mogelijkheid hebt om een paar minuten te bellen, dan neem je maar een vrije middag. Het zou van de zotte zijn als werknemers worden verplicht om laat te werken omdat anderen hun rekeningen niet betalen.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaring met MijnAndersnota

Ongelezen bericht door Moneyman »

rwolters schreef:
04 aug 2023 08:29
De werknemers van een incassobureau...
Factoringmaatschappij :!:

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Ervaring met MijnAndersnota

Ongelezen bericht door criticus2 »

https://www.mijnandersnota.nl/ volgens mij is de bereikbaarheid van Anders na 17.00 ook prima geregeld, bovengemiddeld denk ik zelfs in vergelijking met andere bedrijven: Zo ongeveer alles is 24/7 online te regelen: uitstel van betaling, betalen in termijnen, kopie nota etc.

Alleen even de moeite daarop in te loggen ipv op Tiktok of Instagram...

HandigeHarrie
Berichten: 1377
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Ervaring met MijnAndersnota

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Nog een aanvullende tip: als kind-lief gaat verhuizen, hem de tip geven om zich bij de gemeente op dat adres in te schrijven en adreswijzigingen door te geven aan deze en gene, zodat de post bij hem terechtkomt en geen deurwaarders ingeschakeld hoeven te worden die kosten met zich meebrengen

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ervaring met MijnAndersnota

Ongelezen bericht door Nijogeth »

HandigeHarrie schreef:
04 aug 2023 10:40
Nog een aanvullende tip: als kind-lief gaat verhuizen, hem de tip geven om zich bij de gemeente op dat adres in te schrijven en adreswijzigingen door te geven aan deze en gene, zodat de post bij hem terechtkomt en geen deurwaarders ingeschakeld hoeven te worden die kosten met zich meebrengen
Nou, volgens mij zou het juist ideaal zijn als de post bij de ouders zou komen, want de kinderen lezen toch niets. Dan kunnen de ouders er nog even op wijzen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Ervaring met MijnAndersnota

Ongelezen bericht door scontra »

Nijogeth schreef:
04 aug 2023 11:04

Nou, volgens mij zou het juist ideaal zijn als de post bij de ouders zou komen, want de kinderen lezen toch niets. Dan kunnen de ouders er nog even op wijzen.
"Pappen en nathouden" is denkelijk niet de juiste methode om iemand (veel te laat) te leren om op eigen benen te staan.

Een keer flink op de snufferd gaan is misschien wel de beste en snelste leermeester om hetgeen de ouders in de financiële opvoeding te kort zijn geschoten, alsnog op orde te brengen.

HandigeHarrie
Berichten: 1377
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Ervaring met MijnAndersnota

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Nijogeth schreef:
04 aug 2023 11:04
HandigeHarrie schreef:
04 aug 2023 10:40
Nog een aanvullende tip: als kind-lief gaat verhuizen, hem de tip geven om zich bij de gemeente op dat adres in te schrijven en adreswijzigingen door te geven aan deze en gene, zodat de post bij hem terechtkomt en geen deurwaarders ingeschakeld hoeven te worden die kosten met zich meebrengen
Nou, volgens mij zou het juist ideaal zijn als de post bij de ouders zou komen, want de kinderen lezen toch niets. Dan kunnen de ouders er nog even op wijzen.
Als kindlief nu op kamers woont dan komt de post niet bij de ouders.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaring met MijnAndersnota

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het komt mij zo voor dat @Nijogeth het ironisch bedoelt.😁

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ervaring met MijnAndersnota

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Iemand die het snapt. Hier ging het toch ook om een email die de kinderen kregen en een TS die vindt dat zulke communicatie niet met post of email moest gaan, omdat jongeren van 18+ dat volgens TS niet lezen.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Ervaring met MijnAndersnota

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nijogeth schreef:
04 aug 2023 11:04
HandigeHarrie schreef:
04 aug 2023 10:40
Nog een aanvullende tip: als kind-lief gaat verhuizen, hem de tip geven om zich bij de gemeente op dat adres in te schrijven en adreswijzigingen door te geven aan deze en gene, zodat de post bij hem terechtkomt en geen deurwaarders ingeschakeld hoeven te worden die kosten met zich meebrengen
Nou, volgens mij zou het juist ideaal zijn als de post bij de ouders zou komen, want de kinderen lezen toch niets. Dan kunnen de ouders er nog even op wijzen.
Nou, als pa al niet het verschil weet tussen een incassobureau en een factoringbedrijf en daarnaast blijkbaar niet in staat is, het probleem even digitaal op te lossen, weet ik niet of zoonlief daar veel mee opschiet. :roll:

HandigeHarrie
Berichten: 1377
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Ervaring met MijnAndersnota

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Nijogeth schreef:
04 aug 2023 11:32
Iemand die het snapt. Hier ging het toch ook om een email die de kinderen kregen en een TS die vindt dat zulke communicatie niet met post of email moest gaan, omdat jongeren van 18+ dat volgens TS niet lezen.
Oh ik had dat van die (brieven)post over het hoofd gezien ! Het is dus nog erger dan ik dacht, hoe kan je het als ouders normaal vinden als een kind zelfs brieven niet opent? Hoe moet er dan kontakt gelegd worden??? Op telefoontjes (en voicemailberichten) van een onbekend nummer reageren jongeren ook niet (en terecht want meestal zijn het verkopers).

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Ervaring met MijnAndersnota

Ongelezen bericht door Dirkie »

Roel766 schreef:
02 aug 2023 21:44
Wie deelt deze of soort gelijke ervaring?

1. Facturen dienen te worden betaald, dit is duidelijk.
2. Een gezin waarvan alle leden gebitszorg ontvangen van een tandartspraktijk, ontvangt de nota’s van MijnAndersnota.nl. Dit is op zich prima, maar het is niet meer van deze tijd dat ze niet automatisch kunnen afschrijven d.m.v. een machtiging. Adolescenten van tegenwoordig reageren slecht op e-mails of laat staan post. “Ja, dat is inderdaad hun eigen verantwoordelijkheid, we hebben de gelegenheid gegeven,” aldus een medewerker.

Als ouder vind ik dat deze werkwijze mijns inziens een verkapte manier van oplichting is. Adolescenten boven de 18 zijn over het algemeen niet of minimaal verzekerd voor tandzorg.
Ik denk dat het probleem heel iets anders is.
Mijn kinderen (adolescenten) weten heel goed wat email is. Alles gaat via hun telefoon en de daarop aanwezig zijnde apps dus ook de mail.
Maar ook hun fysieke brievenbus weten ze te vinden. Ze wonen inmiddels allebei op zichzelf en het gaat heel goed. Maar dat heeft misschien met hun opvoeding te maken zodat ze weten wat hun verantwoordelijkheden zijn.
En daarbij snap ik ook niet wat de beide stellingen te maken hebben met het onderwerp. Het gaat namelijk helemaal niet over een incassobureau maar om een bedrijf wat gewoon de financiële administratie van de tandarts verzorgd.

DvdVK
Berichten: 110
Lid geworden op: 24 feb 2023 08:19

Re: Ervaring met MijnAndersnota

Ongelezen bericht door DvdVK »

Met verbazing heb ik het topic gelezen.
Een hoop geschreeuw maar verdraaid weinig wol van TS.
Wat ik mis bij TS is de hand in eigen boezem steken v.w.b. de gegeven (financiële) opvoeding aan zijn eigen koters.
Of doet een slecht voorbeeld (van TS) slecht volgen (door de kids)?

En dan staat het topic er, wordt het geliket door TS en blijft het stil, oorverdovend stil.

Laat het voor eenieder i.i.g. TS en kids, een tandartsnota moet betaald worden.
Bent u niet verzekerd of is het verzekerde bedrag op?
Dan moet u zelf betalen.
Voorkom extra kosten en betaal op tijd (met of zonder betalingsregeling).

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Ervaring met MijnAndersnota

Ongelezen bericht door scontra »

DvdVK schreef:
07 aug 2023 18:09


En dan staat het topic er, wordt het geliket door TS en blijft het stil, oorverdovend stil.

Wel begrijpelijk als je van je voetzolen tot je kruintje door iedereen wordt afgebrand. :wink:

DvdVK
Berichten: 110
Lid geworden op: 24 feb 2023 08:19

Re: Ervaring met MijnAndersnota

Ongelezen bericht door DvdVK »

scontra schreef:
07 aug 2023 18:17
DvdVK schreef:
07 aug 2023 18:09


En dan staat het topic er, wordt het geliket door TS en blijft het stil, oorverdovend stil.

Wel begrijpelijk als je van je voetzolen tot je kruintje door iedereen wordt afgebrand. :wink:
Dat is niet leuk maar ik heb in geen enkele reactie onwaarheden gelezen.
I.t.t. TS die iedereen beschuldigt behalve zichzelf of de kids.
Wel wordt TS en de kids gewezen op hun betalingsverplichting/financiële verantwoordelijkheid.
Tsja dat is vervelend...

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Ervaring met MijnAndersnota

Ongelezen bericht door juliomariner »

scontra schreef:
07 aug 2023 18:17


Wel begrijpelijk als je van je voetzolen tot je kruintje door iedereen wordt afgebrand. :wink:
Wat hier wel vaker gebeurd, TS krijgt een brief of email. Na het lezen van de eerste paar zinnen schiet de TS in een emotionele verdedigingsmodus en dringt de rest van de inhoud niet meer door. Vol verontwaardiging wordt er dan een topic aangemaakt.

Plaats reactie