Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door BreejKC »

Maar geacht ems-slachtoffer. Ik val in herhaling. Waarom heeft u in dit geval van nood Buitenlandse Zaken of de Nederlandse Ambassade dan niet geraadpleegd? Daarop heb ik nog geen antwoord gehad. Zij zouden wellicht veel meer mogelijkheden gehad hebben voor transport van uw moeder. Misschien wel via het naburige Suriname waarmee de banden met Nederland sterker zijn als die met Guyana.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Lowieze schreef:
30 jul 2023 12:00
witte angora schreef:
30 jul 2023 11:29
Alles lezende denk ik dat TS er van uit gaat dat een brandend huis verzekerd kan worden, puur vanwege het hebben van een andere nationaliteit dan die van het land waar men woont.
Het gaat m.i. niet om een verzekering, TS betaalt de repatriëringskosten zelf. Het bedrijf waarmee deze afspraak is gemaakt laat hen nu in de steek.
En er wordt ook naar een van de (oud) medewerkers verwezen.
Maar smaad en laster zijn een heikel onderwerp.

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door Methusalah »

Lady1234 schreef:
30 jul 2023 11:22
Die vakantie was dus blijkbaaral een aantal jaar geleden, want de Ts schrijft dit.


en het CZ heractiveren kan zeker,de gemeente heeft mijn moeder na een x aantal jaren uitgeschreven,en hebben we haar verzekering met eennhoop rompslomp weten te beindigen

En dan nog de veronderstelling dat spoedhulp gratis is in Nederland.

Dat is een bijzondere want die uitschrijvingen gebeuren dus juist op het moment dat je geen recht hebt op de sociale vangnetten en een zorgverzekering. Dus dat zou inhouden dat ze dus geen Nederlands staatsburgerschap had. Ander kan je je zorgverzekering echt niet beëindigen.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als je als Nederlands staatsburger al een paar jaar in Guyana woont en uitgeschreven bent uit de burgerlijke stand, kan in sommige gevallen de zorgverzekering wel beëindigd worden.

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door Methusalah »

Lady1234 schreef:
30 jul 2023 15:03
Maar als je als Nederlands staatsburger al een paar jaar in Guyana woont en uitgeschreven bent uit de burgerlijke stand, kan in sommige gevallen de zorgverzekering wel beëindigd worden.

Absoluut maar dat strookt dus voor geen meter met zijn claim dat moeders dus wel Nederlands staatsburger is en daardoor bepaalde 'rechten' meent te hebben. Dat is mijn punt. Het verhaal klopt van geen kant.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het staatsburgerschap heeft niets met de zorgverzekering te maken.

Frans Guyana is trouwens een verdragsland. Als moeder al AOW heeft, had zij zich aan moeten melden bij het CAK voor een zorgverzekering.

ems-slachtoffer
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jul 2023 05:22

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door ems-slachtoffer »

Nevyn schreef:
30 jul 2023 07:36
Als het ons niks aangaat, zet dit dan niet op een publiek forum.
Dat het slecht met u moeder gaat vinden we erg voor u en uw moeder.
Dat het bedrijf het niet goed heeft gedaan, wil ik ook nog wel van u aannemen, hoewel ik het verhaal van de wederpartij ook wel eens zou willen horen.
Wat mij verbaasd, is het gigantische bedrag van 180000 euro.
Ik en waarschijnlijk de meesten hier zouden het niet bij elkaar krijgen, laat staan terug betalen.
En dan zijn er zoals boven aangegeven, voor Nederlandse staatsburgers, toch wel andere oplossingen.
helaas was er geen andere mogelijkheid om haar snel naar nederland te krijgen,omdat zei geopereerd moest worden hadden we voor EMS247 gekozen,dan kon de operatie in NL plaatsvinden ipv deze bananen republiek .heel de familie heeft geld bij elkaar gelegd.nu hebben ze het zolang al gerekt is,dat de operatie uitgevoerd is voor de vlucht,de urgentie was eraf,en toch zouden we de EMS247 het werk laten doen.maar dan moeten ze wel opkomen dagen en niet van een donderdag besproken vlucht naar zondag zetten,vervolgens weer donderdag,vrijdag en uiteindelijk zaterdag.dan is het toch te begrijpen dat de emoties hoog op lopen.ik heb ze daarna terug gebeld en mn excuus aangeboden.alles was ok,was een gesprek tussen mij en mevrouw khettr,tot dat mevrouw khettry mij later weer belde dat ze alles cancellen,wegens ongepast gedrag

heel vreemd allemaal

als jullie me niet geloven plaats ik de mailtjes hier wel op het forum,en de whatsapp gesprekken

heb net een mailtje van ze ontvangen dat ik mijn bericht op radar weg moet halen anders volgen er legale stappen.mij is dat helemaal best,want ik sta in mijn recht.ze doen hun best maar

hun reden van cancellen is omdat ik me zou hebben misdragen,tijdens een telefoon gesprek.

maar dat lijkt me niet genoeg reden om zo n belangrijke trip af te zeggen,terwijl hun hun afspraken keer op keer niet nakomen?net alsof ik ineens de slechterik zou zijn,mij afschilderen als een leugenaar

ik heb hun gevraagd om, van alleen mn moeder vliegen,tot aan een simpel bel verzoekje van een nederlands sprekend iemand,als daar al 4dgn geen gehoor aan wordt gegeven en elke keer geen updates krijg dan op een gegeven moment is de maat vol en barst de bom

ems-slachtoffer
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jul 2023 05:22

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door ems-slachtoffer »

Lady1234 schreef:
30 jul 2023 16:28
Het staatsburgerschap heeft niets met de zorgverzekering te maken.

Frans Guyana is trouwens een verdragsland. Als moeder al AOW heeft, had zij zich aan moeten melden bij het CAK voor een zorgverzekering.
het was voorheen beter bekend als brits guyana,nu is het de repuliel Guyana,en geen frans guyana,wat off course frans overzees gebied is

ems-slachtoffer
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jul 2023 05:22

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door ems-slachtoffer »

BreejKC schreef:
30 jul 2023 12:44
Maar geacht ems-slachtoffer. Ik val in herhaling. Waarom heeft u in dit geval van nood Buitenlandse Zaken of de Nederlandse Ambassade dan niet geraadpleegd? Daarop heb ik nog geen antwoord gehad. Zij zouden wellicht veel meer mogelijkheden gehad hebben voor transport van uw moeder. Misschien wel via het naburige Suriname waarmee de banden met Nederland sterker zijn als die met Guyana.
dat heb ik al meerdere keren gedaan

het nederlands consulaat zit hier in georgetown,de ambassade zit in suriname.het consulaat geeft alleen nooddocumenten af in speciale omstandigheden,na haar toestand is het nood document in een stroomversnelling geraakt.we hebben het voor elkaar eindelijk..

om een nieuw pasport aan te vragen moet zij naar suriname,en 5 werkdagen wacht om het op te halen.

hier was ze niet fysiek toe in staat

de reis over land is 8-9 uur en vliegverkeer is hier met kleine cessna vliegtuigjes die moeilijk rol stoel toegankelijk zijn

ems-slachtoffer
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jul 2023 05:22

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door ems-slachtoffer »

voorproefje


Hope this email finds you well.

This is the legal team of EMS Air Ambulance & Medical Repatriation Ltd. (hereinafter referred to as "we", "us", "EMS" and "the company") and we hereby serve this CEASE-AND-DESIST ORDER ON YOU TO RETRACT YOUR ILL-INFORMED DEFAMATORY STATEMENTS AGAINST THE COMPANY WITH IMMEDIATE EFFECT. Kindly review our Cease-and-Desist Notice enclosed herein to enlighten yourself on your obligations, and consequences of persistent breach (if any) thereof.

Your unwarranted and false statements, made both orally and in writing, have caused significant harm to our company and its sterling reputation, that we pride ourselves for. Needless to say, EMS will not tolerate such baseless and malicious attacks, and we intend to protect our rights and seek appropriate remedies to the fullest extent possible under the common law.

We strongly advise you to retract your defamatory statements immediately and issue a public apology to rectify the damage caused. We expect you to take swift and decisive action to remedy this situation before further escalation becomes necessary. Failure to comply with this demand will leave the company with no choice but to initiate legal proceedings against you, seeking damages for the harm caused and an injunction (at your costs) to prevent any further defamatory actions.

Please be aware that the consequences of defamation can be severe, including substantial financial penalties, damage to your own reputation, and potential legal costs. We implore you to reconsider your actions and avoid the need for protracted litigation. We sincerely hope we can resolve this matter amicably and restore a level of professionalism to resolve your concerns amicably and in line with our policies.

We anticipate your prompt attention to this matter and expect to receive written confirmation within the next 24-hours that you have ceased all defamatory actions, retracted your false statements, and issued an apology. Failure to comply will leave us with no alternative but to proceed with legal action.

Please note that a copy of this email has been retained for our records, and we will not hesitate to present it as evidence should this matter proceed to court.

We strongly encourage you to seek legal advice to fully comprehend the seriousness of your actions and the potential consequences that your actions may trigger in the case of any further deliberate continual breach(es).

We trust that you will act responsibly and rectify this situation promptly. However, rest assured that EMS is fully prepared to protect its rights and reputation through legal means if necessary.

EMS reserves all rights and remedies.



Yours sincerely, Sincèrement, Mit freundlichen Grüßen, Met vriendelijke groeten,

Outlook-signature_.png
Ms. Dee Khettry
Legal Counsel
+44 20 4586 1000
[email protected]
www.ems-ambulance.com
Outlook-signature_.png
Outlook-DISCLAIMER.png
Laatst gewijzigd door ems-slachtoffer op 31 jul 2023 07:39, 1 keer totaal gewijzigd.

ems-slachtoffer
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jul 2023 05:22

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door ems-slachtoffer »

Methusalah schreef:
30 jul 2023 14:17
Lady1234 schreef:
30 jul 2023 11:22
Die vakantie was dus blijkbaaral een aantal jaar geleden, want de Ts schrijft dit.


en het CZ heractiveren kan zeker,de gemeente heeft mijn moeder na een x aantal jaren uitgeschreven,en hebben we haar verzekering met eennhoop rompslomp weten te beindigen

En dan nog de veronderstelling dat spoedhulp gratis is in Nederland.

Dat is een bijzondere want die uitschrijvingen gebeuren dus juist op het moment dat je geen recht hebt op de sociale vangnetten en een zorgverzekering. Dus dat zou inhouden dat ze dus geen Nederlands staatsburgerschap had. Ander kan je je zorgverzekering echt niet beëindigen.
maar hoe kan ik hier dan haar NL nood paspoort hebben als zij geen NL staatsburgerschap heeft?

ems-slachtoffer
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jul 2023 05:22

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door ems-slachtoffer »

EMS247 is vrij te reageren hoor,ze lezen hier en typen hier toch mee in dit forum.

laat “hun” kant maar horen

graag zelfs want al hun smoesjes veeg ik zo van tafel

ems-slachtoffer
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jul 2023 05:22

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door ems-slachtoffer »

te zot voor woorden als er zo veel geld betaald is ,geen enkele dienst geleverd is,mij blokkeren overal en niet op mails reageren wanneer de refund terug naar ons gestort moet worden,er is ook al een topjurist mee aan de gang

en dan een slap excuus ophangen dat ik me “ongepast zou hebben gedragen tijdens het telefoon gesprek met mvr ketthry,het was uitgesproken,en paar uur later werd ik gebeld door hun dat ze de vlucht gingen cancellen, na een verzetting van 4x!!!!!!!ik denk dat er nooit een vliegtuig geweest is.het zou op 2.45 min vliegtijd hiervandaan zijn daar ze naar eigen zeggen de laaste patient hebben afgezet.toen zou er een nieuw toestel komen,en dag later weer ineens de oude repareren,wat al een aantal dgn niet lukt.als je op je webiste adverteert met meer dan 760 vliegtuigen te hebben dan is easy job om een andere te sturen.maar heb wat onderzoek gedaan en ems247 heeft geen eigen vliegtuigen,hij chartert ze

ems-slachtoffer
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jul 2023 05:22

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door ems-slachtoffer »

ems-slachtoffer schreef:
31 jul 2023 07:19
voorproefje


Hope this email finds you well.

This is the legal team of EMS Air Ambulance & Medical Repatriation Ltd. (hereinafter referred to as "we", "us", "EMS" and "the company") and we hereby serve this CEASE-AND-DESIST ORDER ON YOU TO RETRACT YOUR ILL-INFORMED DEFAMATORY STATEMENTS AGAINST THE COMPANY WITH IMMEDIATE EFFECT. Kindly review our Cease-and-Desist Notice enclosed herein to enlighten yourself on your obligations, and consequences of persistent breach (if any) thereof.

Your unwarranted and false statements, made both orally and in writing, have caused significant harm to our company and its sterling reputation, that we pride ourselves for. Needless to say, EMS will not tolerate such baseless and malicious attacks, and we intend to protect our rights and seek appropriate remedies to the fullest extent possible under the common law.

We strongly advise you to retract your defamatory statements immediately and issue a public apology to rectify the damage caused. We expect you to take swift and decisive action to remedy this situation before further escalation becomes necessary. Failure to comply with this demand will leave the company with no choice but to initiate legal proceedings against you, seeking damages for the harm caused and an injunction (at your costs) to prevent any further defamatory actions.

Please be aware that the consequences of defamation can be severe, including substantial financial penalties, damage to your own reputation, and potential legal costs. We implore you to reconsider your actions and avoid the need for protracted litigation. We sincerely hope we can resolve this matter amicably and restore a level of professionalism to resolve your concerns amicably and in line with our policies.

We anticipate your prompt attention to this matter and expect to receive written confirmation within the next 24-hours that you have ceased all defamatory actions, retracted your false statements, and issued an apology. Failure to comply will leave us with no alternative but to proceed with legal action.

Please note that a copy of this email has been retained for our records, and we will not hesitate to present it as evidence should this matter proceed to court.

We strongly encourage you to seek legal advice to fully comprehend the seriousness of your actions and the potential consequences that your actions may trigger in the case of any further deliberate continual breach(es).

We trust that you will act responsibly and rectify this situation promptly. However, rest assured that EMS is fully prepared to protect its rights and reputation through legal means if necessary.

EMS reserves all rights and remedies.



Yours sincerely, Sincèrement, Mit freundlichen Grüßen, Met vriendelijke groeten,

Outlook-signature_.png
Ms. Dee Khettry
Legal Counsel
+44 20 4586 1000
[email protected]
www.ems-ambulance.com
Outlook-signature_.png
Outlook-DISCLAIMER.png
als ze dan toch radar lezen (en stiekem op valse accounts reageren) ,mogen ze graag een weerwoord geven

ems-slachtoffer
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jul 2023 05:22

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door ems-slachtoffer »

sociale vangnetten lijken er wel te zijn als je met een bootje illigaal aankomt in europa,maar als je al 37 jaar belasting heb betaald in NL,lijkt het toch buiten handbereik

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door BL2 »

ems-slachtoffer schreef:
31 jul 2023 07:41
.....als ze dan toch radar lezen (en stiekem op valse accounts reageren) ,mogen ze graag een weerwoord geven....
Even dit topic en het oude topic over EMS doorgekeken. Maar zie geen één account, laat staan meerdere, welke hier voor in aanmerking komt.
Het zijn allemaal (op één na, maar die schrijft zeer neutraal) de bekende forumleden welke alhier al veelal jaren aanwezig zijn.......

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door Erthanax »

ems-slachtoffer schreef:
31 jul 2023 07:06
(...) dhr vrieze zit ook in dit forum,ik denk wel dat het makkelijk is om hem eruit te vissen met meerdere accounts,ik weet t iig al welke er zeker een van is. (...)
Dan weet u meer dan ik. Tot nu toe zie ik alleen reacties van vaste forumleden. Er is geen enkele reden of aanleiding aan te nemen dat een van hen verbonden is aan EMS, laat staan met "meerdere accounts."

Mij is nog steeds niet duidelijk wat er nu precies aan de hand is en wat daaraan is voorafgegaan. Ik vermoed dat u in een acute crisissituatie niet duidelijker of rustiger communiceert. Dan is de kans op misverstanden of ongunstige en dure beslissingen natuurlijk groot.

EMS heeft u gesommeerd dit topic te laten verwijderen en u van verdere negatieve uitlatinfen te onthouden. Mijn advies is daaraan gehoor te geven, anders gaat het u nog veel meer geld kosten. Mocht u EMS willen "bestrijden", laat dat dan doen door een advocaat, in de rechtszaal.

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door Ivo.w »

ems-slachtoffer schreef:
31 jul 2023 07:22

maar hoe kan ik hier dan haar NL nood paspoort hebben als zij geen NL staatsburgerschap heeft?
Omdat ze kennelijk wel de Nederlandse nationaliteit heeft.

Nederlands staatsburger ben je als je de nationaliteit hebt én inwoner bent van de Nederlandse staat. Uw moeder is momenteel geen ingezetene in Nederland.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik zie een topic wat vooral bestaat uit vage beschuldigingen en (zo te zien) verkeerde aannames van TS.

Dit lijkt me nu typisch een topic wat door Radar op basis van de forumregels gesloten zou moeten worden.

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door Ivo.w »

ems-slachtoffer schreef:
31 jul 2023 07:33
te zot voor woorden als er zo veel geld betaald is ,geen enkele dienst geleverd is,mij blokkeren overal en niet op mails reageren wanneer de refund terug naar ons gestort moet worden,er is ook al een topjurist mee aan de gang

en dan een slap excuus ophangen dat ik me “ongepast zou hebben gedragen tijdens het telefoon gesprek met mvr ***,het was uitgesproken
Dat u zich ongepast zou hebben gedragen, kan ik mij goed voorstellen. U gedraagt zich hier ook ongepast door telkens opnieuw namen van medewerkers te noemen. Dat is in elk geval een civiele inbreuk op de privacy van die medewerkers en mogelijk zelfs een strafbaar feit conform het Nederlands strafrecht. Ondanks eerdere waarschuwing hier, blijft u telkens weer namen noemen. U zit heel hoog in uw emotie en overziet duidelijk niet welke stappen u moet doorlopen om te bereiken wat u wenst.
En zoals ik al schreef: u heeft de feiten niet goed op een rijtje. Dat kan één van de grote oorzaken zijn dat alles zo moeizaam verloopt.

Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat u intussen met een topjurist deze kwestie besproken zou hebben. Het eerste advies van een topjurist zou immers zijn om alle openbare uitlatingen over de kwestie onmiddellijk te staken en de reeds geplaatste berichten te verwijderen of in elk geval zo aan te passen dat daar geen namen van personen meer in vermeld staan.

Ongetwijfeld leest de juridische afdeling van EMS hier inmiddels mee gezien de tekst uit het door u gekopieerde e-mail bericht. Maar degenen die hier in het topic reageren, komen allemaal al jaren op dit forum, reageren op allerlei uiteenlopende onderwerpen en zijn dus écht geen medewerkers van EMS.

Ook van mij krijg je dan ook het advies om even gas terug te nemen en écht juridisch advies te zoeken. En daarnaast eens zakelijk naar de kwestie te kijken.
Doet u dat niet en gaat u verder op de weg die u heeft ingezet, dan vrees ik dat u met nog meer hoge kosten geconfronteerd wordt, zonder dat het gewenste resultaat bereikt zal worden.

Gesloten