Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dit topic doet me heel erg denken aan eerdere topics mbt een borg van een vakantiehuisje en iets met smaad en laster... :roll:

witte angora
Berichten: 30804
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door witte angora »

ems-slachtoffer schreef:
31 jul 2023 07:06
deze bananen republiek
En al die jaren dat jullie er al wonen was het geen bananenrepubliek? :?

witte angora
Berichten: 30804
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door witte angora »

Lowieze schreef:
30 jul 2023 12:00
witte angora schreef:
30 jul 2023 11:29
Alles lezende denk ik dat TS er van uit gaat dat een brandend huis verzekerd kan worden, puur vanwege het hebben van een andere nationaliteit dan die van het land waar men woont.
Het gaat m.i. niet om een verzekering, TS betaalt de repatriëringskosten zelf. Het bedrijf waarmee deze afspraak is gemaakt laat hen nu in de steek.
Er kan geen sprake van repatriëring zijn omdat moeders niet in Nederland woont, maar in Guyana. Of de ziekenhuiskosten hier met terugwerkende kracht vergoed gaan worden? Er is immers nog geen zorgverzekering. Geen idee. Feit is wel dat indertijd alles uit de kast is gehaald om de verzekering te beëindigen. Paspoort was ook al niet geregeld... en uiteraard ligt alles aan anderen.

witte angora
Berichten: 30804
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
31 jul 2023 09:57
Dit topic doet me heel erg denken aan eerdere topics mbt een borg van een vakantiehuisje en iets met smaad en laster... :roll:
Bedoel je die ene die vele duizenden euro's aan juridische kosten kwijt was vanwege een borg van 100 euro die hij door eigen toedoen niet terug kreeg? Nou....

jochemd
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2022 20:47

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door jochemd »

Verzekeringen en dingen andes regelen via ambassades o.i.d. lijkn me allemaal een beetje mosterd na de maaltijd voor TS. Hij heeft de keuzes gemaakt die hij heeft gemaakt en heeft een bedrijf ingeschakeld om een dienst te leveren en is nu van mening dat die dienst niet juist geleverd is. Verder hoop ik dat het de bedoeling van TS is om alleen zijn hart te willen luchten, want advies zit er zonder een aanzienlijk uitgebreider verhaal niet in. Het is tenslotte een maatwerkdienst die voor een deel in het buitenland geleverd moet gaan worden.

Maar mocht er echt om advies gevraagd worden dan zouden de volgende documenten (aan beschrijvingen hebben we niets) minstens nodig zijn:
Om welke dienst is EMS247 gevraagd?
Wat stond er precies in de offerte van EMS?
Zijn er bijzondere voorwaarden meegeleverd (de algemene voorwaarden sluiten resitutie van meer dan 15% categorisch uit)?
Hoe en onder welke condities is de opdracht bevestigd?

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Hoe is de situatie nu met uw moeder?

Zo ik lees op EMS 247, brengen ze gewonde of zieke mensen van hun bestemming naar huis als dat via eigen vervoer niet meer mogelijk is. Ik begrijp uit dit verhaal dat uw moeder nu al jaren in Guyana woont en is ze daar nu behandeld en kon dat eerder dus ook. Ik begrijp uit hun informatie op de website dat ze geen vervoer regelen van iemand thuis naar een ander land voor een operatie die in eigen land ook kan.
Maar ik kan het mis hebben.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door BL2 »

Opvallend is en blijft dat moeder schijnbaar al jaren te Guyana verblijft / op vakantie is.
Wanneer heeft ze de beroerte dan gehad ?
Waarom is ze toen niet meteen naar Nederland overgebracht ?
Waarom had ze aldaar geen paspoort ? Je kan toch niet in het buitenland verblijven zonder geldig paspoort.
Was ze in Guyana wel verzekerd, want daar lopen kosten van ziekenhuis, operaties en verzorgingshuizen natuurlijk ook flink op.......
Wat is er nu wel geregeld voor vervoer, zoals je aangeeft ?

Dwarsig
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 jul 2023 19:56

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door Dwarsig »

1. mijn moeder woont in guyana,ze is een nederlands staatsburger die 37 jaar in nederland heeft gewoond,maar van guyanese afkomst is.sinds ze een beroerte heeft gehad ten tijde van haar vakantie,is ze hier in een verzorgingstehuis gevestigd.

2.maar voor de zoveelste keer mijn moeder is nederlands staatsburger,en is inwoner van NEDERLAND,die hier heen gegaan is ,en een beroerte gehad heeft

3. het CZ heractiveren kan zeker,de gemeente heeft mijn moeder na een x aantal jaren uitgeschreven,en hebben we haar verzekering met eennhoop rompslomp weten te beindigen

4.dus zij is een nederlander en geen inwoner van Guyana,ze heeft ook geen paspoort van hier,dus de grens over naar suriname kon het ook niet.heb eindelijk een lias passez geregeld,omdat het een NEDERLANDER in nood betreft.


Dit zijn dus dingen waarom er verwarring ontstaat, allemaal door u zelf geschreven, geen woord aan toegevoegd of weggelaten.

In het ene bericht woont ze daar in een verzorgingshuis en blijkbaar al jaren. In die tijd is met veel moeite de zorgverzekering beëindigd en vervolgens woont u moeder in NL die tijdens haar vakantie ziek is geworden en met stel en sprong terug naar huis in NL moet. Of beter gezegd naar het ziekenhuis

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Tja iemand enig idee wat er nu van klopt en EMS de Zwarte Piet krijgt toebedeeld.

HandigeHarrie
Berichten: 1377
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Ivo.w schreef:
31 jul 2023 09:31
ems-slachtoffer schreef:
31 jul 2023 07:22

maar hoe kan ik hier dan haar NL nood paspoort hebben als zij geen NL staatsburgerschap heeft?
Omdat ze kennelijk wel de Nederlandse nationaliteit heeft.

Nederlands staatsburger ben je als je de nationaliteit hebt én inwoner bent van de Nederlandse staat. Uw moeder is momenteel geen ingezetene in Nederland.
Je bent ingezetene als je in Nederland woont.
Je houdt de Nederlandse nationaliteit als je in het buitenland woont en je hebt uitgeschreven uit de gemeente (uit Nederland).
Misschien heeft moeder een tweede nationaliteit en volgens mij is/wordt er discussie gevoerd in de politiek, dat je Nederlanderschap zou moeten vervallen als je een andere Nationaliteit aanneemt maar dat is volgens mij nooit doorgevoerd. In elk geval heeft moeder een Nederlands (nood)paspoort gekregen dus we kunnen ervan uitgaan dat ze de Nederlandse nationaliteit heeft behouden.
Maar doordat ze uitgeschreven was uit de gemeente/Nederland was ze geen ingezetene meer en niet meer verplicht verzekerd bij een nederlandse zorgverzekeraar (dat opzeggen was het doel van de uitschrijving uit de gemeente). Bij terugkeer in Nederland en inschrijving op een adres in een Nederlandse gemeente, kan volgens mij meteen een aanmelding bij een zorgverzekeraar (basisverzekering) geregeld worden zodat operaties betaald worden.
Gezien de urgentie kan ik mij het inhuren van een commerciele partij voorstellen, en het is niet fraai als de vlucht diverse keren is verplaatst, en een emotionele reactie van Ts daardoor kan ik mij ook voorstellen. Maar Ts vergist zich wat betreft "naar huis" vliegen als moeder niet is ingeschreven dus geen ingezetene is van Nederland.

witte angora
Berichten: 30804
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
31 jul 2023 09:19
EMS heeft u gesommeerd dit topic te laten verwijderen en u van verdere negatieve uitlatinfen te onthouden. Mijn advies is daaraan gehoor te geven, anders gaat het u nog veel meer geld kosten. Mocht u EMS willen "bestrijden", laat dat dan doen door een advocaat, in de rechtszaal.
Vreemd genoeg staat het topic er nog steeds. Ik denk dat hier een staart gaat komen die vele malen groter is dan het beest zelf.

Dwarsig
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 jul 2023 19:56

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door Dwarsig »

ems-slachtoffer schreef:
31 jul 2023 07:43
sociale vangnetten lijken er wel te zijn als je met een bootje illigaal aankomt in europa,maar als je al 37 jaar belasting heb betaald in NL,lijkt het toch buiten handbereik
Wel jammer dat u na dit bericht nergens meer op reageert. Terwijl er veel forummers u om met uitleg hebben gevraagd ivm verder advies geven en dat er imo terecht meer info gevraagd wordt ivm onduidelijkheid aan u zijde over hoe bepaalde dingen nu in elkaar steken.

En alls het over off topic gaat of niet relevante vragen en of opmerkingen die niet in uw straatje paste, zoals u in het begin bij een aantal reacties heeft aangegeven vind ik deze opmerking zeer beneden peil en totaal oft topic, omdat deze vraag helemaal totaal niks van doen heeft met de OP en alleen maar een sneer uitdelen is aan mensen die niks, maar dan ook niks met EMS te maken hebben, aangezien ik vermoed dat ze EMS niet kunnen betalen, anders hadden ze daar wel voor gekozen ipv met (gammele) bootjes de oversteek te wagen.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door BL2 »

Dwarsig schreef:
02 aug 2023 19:35
Wel jammer dat u na dit bericht nergens meer op reageert. Terwijl er veel forummers u om met uitleg hebben gevraagd ivm verder advies geven en dat er imo terecht meer info gevraagd wordt ivm onduidelijkheid aan u zijde over hoe bepaalde dingen nu in elkaar steken.
Welkom op het Radarforum, Dwarsig

Wen er maar vast aan, niet iedereen gaat je nieuwsgierigheid en vragen alhier beantwoorden.
Vraagje, heb je speciaal voor dit topic een account aangemaakt ?

Dwarsig
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 jul 2023 19:56

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door Dwarsig »

BL2 schreef:
02 aug 2023 20:01
Dwarsig schreef:
02 aug 2023 19:35
Wel jammer dat u na dit bericht nergens meer op reageert. Terwijl er veel forummers u om met uitleg hebben gevraagd ivm verder advies geven en dat er imo terecht meer info gevraagd wordt ivm onduidelijkheid aan u zijde over hoe bepaalde dingen nu in elkaar steken.
Welkom op het Radarforum, Dwarsig

Wen er maar vast aan, niet iedereen gaat je nieuwsgierigheid en vragen alhier beantwoorden.
Vraagje, heb je speciaal voor dit topic een account aangemaakt ?
Ja en nee, ik lees al een hele tijd met tussenpozen mee op het forum. Al vaker de neiging gehad om een account aan te maken, maar dan zag ik dat het bepaalde topic waar ik op had willen reageren al doodgebloed was of om een andere reden voor mij niet meer de moeite waard was om te reageren en dus ook geen account aan hoefde te maken. Dit topic was nog actueel. De reden om nu wel te reageren was voor mij het feit dat @EMS zichzelf op een gegeven moment zoveel tegen sprak dat er geen logica meer voor mij was. En ik hou van logica. Daarom had ik in mijn eerste bericht ook juist datgene aangehaald waar bij mij de tegenstellingen zo groot waren dat ik voor mijzelf toch de moeite heb genomen om een account aan te maken en op mijn manier duidelijk te vragen welke berichtgeving nu eigenlijk de juiste is. De dingen die in de loop al wat waren verduidelijkt heb ik daarom ook niet aangehaald omdat dat in mijn ogen vragen naar de bekende weg is.

Mijn tweede reactie op dit topic is omdat ik de opmerking echt gewoon beneden mijn fatsoen normen vind (daarom ook duidelijk aangegeven dat dat mijn mening is )en iets met de pot verwijt de ketel.

Maar zal in volgende bericht op dit of ander topic gewoon OT reageren. Aangezien deze reactie denk ik als off topic beschouwd zal worden

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hoeft zich beslist niet te verdedigen waarom u zich aangemeld hebt.

witte angora
Berichten: 30804
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door witte angora »

Dwarsig schreef:
02 aug 2023 19:35
Wel jammer dat u na dit bericht nergens meer op reageert. Terwijl er veel forummers u om met uitleg hebben gevraagd ivm verder advies geven en dat er imo terecht meer info gevraagd wordt ivm onduidelijkheid aan u zijde over hoe bepaalde dingen nu in elkaar steken.
Ook van mijn kant welkom. In het verleden heb ik wel eens gezegd: 'de meerderheid van de ts'ers hebben geen probleem met een bedrijf, maar met zichzelf'. Keer op keer merk je dat, als een aantal mensen hier doorvraagt, dat zo'n ts'er ineens weg blijft. Dat ligt 'natuurlijk' aan de vaste forummers. We werken ook allemaal bij alle bedrijven die over de tong gaan. Maar dat zal je ongetwijfeld ook al gezien hebben. Toch is en blijft het een leuk forum, omdat er ook best wel mensen zijn die wel gebaat zijn bij info en adviezen die gegeven worden.

En off-topic, ach... af en toe een zijsprongetje kan het allemaal wat luchtiger maken, nietwaar?

Dwarsig
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 jul 2023 19:56

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door Dwarsig »

Lady1234 schreef:
02 aug 2023 22:29
U hoeft zich beslist niet te verdedigen waarom u zich aangemeld hebt.
Ik zie het niet als verdedigen. Ik had deze vraag op zich wel verwacht en was daar dus ook op voorbereid. Weet dat er ook hier regelmatig mensen zich opnieuw onder een andere naam aanmelden, daarvoor lees ik lang genoeg mee. Waarschijnlijk zijn er nu ook mede forummers die zitten te kijken of mijn schrijfstijl, fouten ed hun bekend voorkomen. Ook al zal ik nu zeggen dat ik mij voor het eerst op dit forum heb geregistreerd, dan nog zullen er ongetwijfeld mensen zijn die dat in meer of mindere mate geloven.

Dwarsig
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 jul 2023 19:56

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door Dwarsig »

En off-topic, ach... af en toe een zijsprongetje kan het allemaal wat luchtiger maken, nietwaar?

Dat is helemaal waar.
En bedankt voor het warme welkom, geldt ook voor de anderen

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door kuklos »

witte angora schreef:
02 aug 2023 22:44
In het verleden heb ik wel eens gezegd: 'de meerderheid van de ts'ers hebben geen probleem met een bedrijf, maar met zichzelf'. Keer op keer merk je dat, als een aantal mensen hier doorvraagt, dat zo'n ts'er ineens weg blijft.
Ik verkeer nu in het buitenland voor werk, en vanaf 21.00 tot 24.00 is daar op tv Judge Judy. In dat programma zie je niet als op dit forum dat veel mensen moeite hebben een duidelijk coherent verhaal neer te zetten, met alleen maar relevante feiten zonder emoties.
TS is geen uitzondering.
Dat TS emotioneel is valt te begrijpen, maar zonder duidelijke feiten wordt het lastig advies te geven.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Drie uur lang Judge Jude? Lange zit.

Gesloten