Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
ems-slachtoffer
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jul 2023 05:22

Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door ems-slachtoffer »

beste forum leden

ik bevind mijzelf ten tijde van dit schrijven in Guyana zuid amerika.

ik en mijn familie zijn gedupeerd <aangepast door moderator> voor 180.000€ door EMS 247 ,een repatriëringsdienst die zieke patiënten terug naar NL vervoert.

mijn moeder woont in guyana,ze is een nederlands staatsburger die 37 jaar in nederland heeft gewoond,maar van guyanese afkomst is.sinds ze een beroerte heeft gehad ten tijde van haar vakantie,is ze hier in een verzorgingstehuis gevestigd.nu heeft ze door een wondje aan haar voet en mede door diabetes een been amputatie gehad tot onder haar knie.Deze wond is gaan infecteren door de weinige bloedsomloop in haar onderbeen.Mijn moeder had nog geen hoge waardes van bloedvergiftiging.

Ik heb contact opgenomen met EMS 247 van <naam verwijderd door moderator > om mijn moeder hier weg te krijgen.Allereerst een supervriendelijke tewoordstelling,vol begrip,van alle medewerkers,maar dit verdwijnt al snel na de betaling <naam verwijderd door moderator >.

<naam verwijderd door moderator > was mijn contact persoon,maar na de betaling nooit meer te pakken kunnen krijgen,alleen een paar ongeïnteresseerde medewerkers die nooit een duidelijk antwoord geven.verder heb ik talloze keren om nederlandse assistentie gevraagd aangezien er een overeenkomst gesloten is met een Nederlands contact persoon.

het oorspronkelijke vluchtplan zou op een zondag worden uitgevoerd,dit alles is donderdag besproken na ontvangen van de betaling.
vervolgens werd de datum verzet naar donderdag ivm landingsrechten werd mij verteld.
op donderdagochtend ,2 uur voordat mijn wekker ging om 4.40 in de nacht.”,met de mededeling we gaan niet vliegen omdat er een onderdeel kapot is.Tijdens de wachttijd verslechterde mijn moeder,en hebben we haar op laten nemen in het ziekenhuis,om weer een bovenknie amputatie te doen,daar de infectie bij de bron aangepakt moest worden,vanwege hoge infectie waardes.dit allemaal vanwege getreuzel en toezeggingen van EMS .Het doel van deze vlucht was het uit laten voeren van deze operatie in Nederland ,waarna vervolgens ziekenhuisopname zou volgen.Het ziekenhuis hier kost bijna 1000usd per dag ,en vervolgens ligt ze er al bijna een week.Mij werd op donderdag door de medewerker medegedeeld dat er een nieuw vliegtuig onderweg was,daar zij adverteren met zgn 760 vliegtuigen te hebben rondvliegen,en de dag erna uitgevlogen zou worden.Ik moest zelf een canadees visum regelen voor mij en mijn moeder daar er een tankstop gemaakt zou worden.dit werd mij last minute medegedeeld.inmiddels was ik al een week verder na de betaling en nog geen vlucht,en weer de mededeling dat het vliegtuig nogsteeds kapot was.heel vreemd als de dag ervoor wordt verteld dat er een nieuw vliegtuig onderweg was.

vrijdagochtend na wederom weer opstaan voor niks om 3 uur snachts een bericht met de mededeling dat er weer niet gevlogen zou worden.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door Cro »

Waar komt de €180000 vandaan?

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door kuklos »

De €180.000 blijkt nergens uit het verhaal. De oplichting ook niet. wellicht slechte bedrijfsvoering en het niet nakomen van toezeggingen, maar dat is niet hetzelfde als oplichting.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Indien de vlucht op een latere moment door gaat is er niks aan de hand.

Indien over 2 weken nog steeds niet gevlogen is dan kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of een advocaat.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

viewtopic.php?t=198551&hilit=EMS
Zelfde soort ellende maar andere tijd en locatie.

LectoriSalutem
Berichten: 216
Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door LectoriSalutem »

Zal wel 18.000 moeten zijn.
Een nulletje teveel is zo getypt...

Blijft een hoop geld voor een akkefietje tijdens een vakantie als je dat zelf moet betalen.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moeder is niet met vakantie, maar woont daar.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door BL2 »

Je kiest er zelf voor om iemand welke niet in Nederland woont en dus ook geen Nederlandse verzekeringen heeft, hier naar toe over te laten brengen vanuit Guyana per privevliegtuig......
En hoe had je überhaupt ooit gedacht de operatie en zeer langdurige zorgtermijn te betalen in Nederland ?
180.000 Euro zo even betaald, ik wil het niet geloven.

ems-slachtoffer
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jul 2023 05:22

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door ems-slachtoffer »

@cro de betaling is geschied dmv een bankbetaling van mijn vriend zijn zakelijke ING rekening.

@rectorisalutem nee het is 180000 euro.

@BL2 mijn moeder is een nederlands staatsburger ,ze heeft 37 jaar belasting betaald,en nooit schulden gehad.ook is ze de nederlandse taal machtig in woord en geschrift.

ik heb zelf ook contact gehad met het ziekenhuis,zij had spoedeisende hulp nodig,deze is in nederland gratis daar dat dit een basis recht is,ik zou haar binnen 5dgn na aankomst moeten inschrijven,en zou gewoon haar CZ verzekering kunnen her activeren.

Mijn moeder heeft hier niet voor gekozen,ze heeft tijdens haar vakantie hier een beroerte gehad,is als gevolg hiervan verlamd geraakt aan 1 kant,en is in een rolstoel terecht gekomen,het Is nooit een eigen keuze geweest om hier zo langdurig te verblijven,maar omdat haar paspoort verlopen was (door de langdurige revalidatie)en de dichtstbijzijnde ambassade in Suriname zat ,was dit vrijwel onmogelijk om te regelen.dat is overland 8-10uur reistijd,en dan nog is de vraag hoe kom je de surinaams/guyanese grens over zonder reisdocument?Nu is er door inmeng van buitenlandse zaken,een nood document verschaft.door de been amputatie is het allemaal in een stroomversnelling geraakt.

het is van de gekke,dat mensen in dit forum zeggen slechte bedrijfs voering.

er is betaald voor een service die niet verleend is,ik ben geblokkeerd op alle mogelijke kanalen,van telefoon nummer tot whats app en op mails wordt ook niet gereageerd.Er is ook geen nieuw vluchtplan geboden,en de vlucht is door hun gecanceld.er wordt tegen mijn familie gezegd we hebben alleen contact met de aanvrager vanaf heden,maar hoe kan ik hun contacteren als ze me blokkeren.dus ik zie dit meer als diefstal dan slechte bedrijfsvoering.
Laatst gewijzigd door ems-slachtoffer op 29 jul 2023 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.

ems-slachtoffer
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jul 2023 05:22

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door ems-slachtoffer »

@seinhuis ze hebben al gezegd dat er geen nieuwe vlucht komt,het doel van een repatriëring is om de patiënt zsm urgent van punt A naar B te vervoeren (het land van herkomst).2 weken later zoals u suggereert is het geen “emergency” flight meer(waar ems247 voor staat),dan kan ze net zo goed met een commerciële lijndienst onder begeleiding.

het is totaal respectloos om mensen zo uit te buiten en dan de gemaakte afspraken niet na te komen… het was een zeer urgentie situatie ,want we waren aan het battelen tegen de klok ,uit het oogpunt van stijgende infectie waardes.

door verzaking van ems247 hebben wij noodgedwongen een nieuwe operatie moeten laten uitvoeren.het zij zo,maar kom dan wel je afspraak na en niet elke keer met smoesjes komen,nieuw vliegtuig onderweg,oude weer gerepareerd.

heb meerdere keren om bewijs gevraagd of het vliegtuig wel echt geboekt is,0 reactie op terug.

ems-slachtoffer
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jul 2023 05:22

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door ems-slachtoffer »

ook heb ik de betaal bewijzen hier van de ING,en er is ook via een familie lid vN ons in london 19k £

het bedrag bedroeg 180000€

wij hebben overgemaakt 163000 euro via de ING

en 19000£ via mijn familie hun UK rekening

dit betekent dat wij +/- 3000 teveel betaald zouden hebben,direct na de betaling gemeld en zou terug gestort worden,tot op heden nog steeds niks ontvangen
Laatst gewijzigd door ems-slachtoffer op 29 jul 2023 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.

ems-slachtoffer
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jul 2023 05:22

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door ems-slachtoffer »

iedereen wees gewaarschuwd voor deze meneer en zijn bedrijf

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door Nevyn »

180000 euro voor transport ?
Heeft u het toestel gekocht?
Laatst gewijzigd door Nevyn op 29 jul 2023 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De CZ verzekering heractiveren? Waarom is die stopgezet als zij daar slechts met vakantie was?

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door Cro »

Volgens mij klopt er echt geen snars van dit verhaal.

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Leest wel leuk zo voor op een zaterdagmiddag.

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door Methusalah »

Ik wacht nog steeds op de uiteenzetting van de kosten en waarom dat volledige bedrag verwijtbaar is aan EMS247. Of dat er gewoon sprake van zijn van ongelukkige omstandigheden waar de verwachtingen van TO onredelijk zijn.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Lady1234 schreef:
29 jul 2023 16:17
De CZ verzekering heractiveren? Waarom is die stopgezet als zij daar slechts met vakantie was?
Ben bang dat het verhaal wat ingewikkelder gaat worden, CZ is ook niet gek.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door BreejKC »

Uw moeder is Nederlands staatsburger. Dan vraag ik mij af waarom u alles zelf regelt en intussen € 180.000,00 armer bent. Was het niet meer verstandig geweest in deze situatie contact op te nemen met de Nederlandse ambassade in Guyana, en als die er niet is in een naburig land, die ook de belangen verzorgd van Nederlandse staatsburgers in aangrenzende landen? Wellicht is het verstandig om dit alsnog te doen. Wij hier, goedwillende maar simpele burgers, op een nationaal consumentenforum kunnen u zeker niet helpen.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door BL2 »

Nevyn schreef:
29 jul 2023 16:02
180000 euro voor transport ?
Heeft u het toestel gekocht?
De Boeing 737-800 heeft een nieuwprijs die begint bij ongeveer E 47.000.000,-.......
Maar een vierdehandsje zou net moeten lukken voor E 183.000,-

Gesloten