Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door scontra »

ems-slachtoffer schreef:
29 jul 2023 15:30
ook heb ik de betaal bewijzen hier van de ING,en er is ook via een familie lid vN ons in london 19k £

het bedrag bedroeg 180000€

wij hebben overgemaakt 163000 euro via de ING

en 19000£ via mijn familie hun UK rekening

dit betekent dat wij +/- 3000 teveel betaald zouden hebben,direct na de betaling gemeld en zou terug gestort worden,tot op heden nog steeds niks ontvangen
Waar is die overschrijving van de zakelijke rekening van die vriend gebleven ?

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door rwolters »

Had je niet beter een jurist kunnen inschakelen voordat je dat bedrag ging betalen? Als je zoveel achter de hand hebt kan een paar honderd euro voor een jurist er wel af. Daar heb je meer aan dan advies van leken hier.

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Van alle vage verhalen waar ik hier van heb mogen genieten, is dit misschien wel het vaagste.
En dat wil wat zeggen.

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door Ivo.w »

ems-slachtoffer schreef:
29 jul 2023 15:15
@seinhuis ze hebben al gezegd dat er geen nieuwe vlucht komt,het doel van een repatriëring is om de patiënt zsm urgent van punt A naar B te vervoeren (het land van herkomst).
Nee.

Het doel van een repatriëring is om een persoon of goederen op verantwoorde wijze naar de plaats van herkomst te brengen.
En dat is zeker niet altijd zo snel mogelijk.

Als je tijdens wintersport je been breekt, wordt je ook niet zo snel mogelijk naar Nederland gehaald, maar mag je wachten tot er genoeg lotgenoten zijn om een gipsvlucht volledig te vullen.

In het geval van uw moeder naar Nederland halen, is er überhaupt geen sprake van repatriëring. Uw moeder is momenteel immers inwoner van Guyana en bevindt zich reeds in Guyana.

En dat is dan direct een mogelijkheid waardoor er vanalles mis gaat. U heeft wellicht een vlucht aangevraagd op basis van omstandigheden die u verteld heeft, die niet overeen komen met de werkelijkheid.

ems-slachtoffer
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jul 2023 05:22

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door ems-slachtoffer »

jullie schijnen het allemaal beter te weten

maar voor de zoveelste keer mijn moeder is nederlands staatsburger,en is inwoner van NEDERLAND,die hier heen gegaan is ,en een beroerte gehad heeft

dus zij is een nederlander en geen inwoner van Guyana,ze heeft ook geen paspoort van hier,dus de grens over naar suriname kon het ook niet.heb eindelijk een lias passez geregeld,omdat het een NEDERLANDER in nood betreft.

Dhr vrieze is zelf aan het reageren op deze posts.

en ja een paar 100€ voor een jurist heb ik zeker,die zit er al bovenop

dit is echt pure tijdverspilling die internet helden hier met hun commentaar,over de rug van mijn moeder.

De EMS247 is een grote oplicht organisatie die mij heel erg financieel benadeeld heeft.

Maar de terug reis is geregeld en niet via EMS247

en het CZ heractiveren kan zeker,de gemeente heeft mijn moeder na een x aantal jaren uitgeschreven,en hebben we haar verzekering met eennhoop rompslomp weten te beindigen

dit betreft een vrouw in nood,die een staatsburger van nederland is.

jullie schijnen er erg van te genieten van dit verhaal

ems-slachtoffer
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jul 2023 05:22

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door ems-slachtoffer »

@scontra ik heb gewoon de betalingsbewijzen maar wat gaat u dat aan eigenlijk?

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door Nevyn »

Als het ons niks aangaat, zet dit dan niet op een publiek forum.
Dat het slecht met u moeder gaat vinden we erg voor u en uw moeder.
Dat het bedrijf het niet goed heeft gedaan, wil ik ook nog wel van u aannemen, hoewel ik het verhaal van de wederpartij ook wel eens zou willen horen.
Wat mij verbaasd, is het gigantische bedrag van 180000 euro.
Ik en waarschijnlijk de meesten hier zouden het niet bij elkaar krijgen, laat staan terug betalen.
En dan zijn er zoals boven aangegeven, voor Nederlandse staatsburgers, toch wel andere oplossingen.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door kuklos »

Nevyn schreef:
30 jul 2023 07:36
Als het ons niks aangaat, zet dit dan niet op een publiek forum.
Dit dus.
Nevyn schreef:
30 jul 2023 07:36
Dat het slecht met u moeder gaat vinden we erg voor u en uw moeder.
En dit.
Nevyn schreef:
30 jul 2023 07:36
Dat het bedrijf het niet goed heeft gedaan, wil ik ook nog wel van u aannemen, hoewel ik het verhaal van de wederpartij ook wel eens zou willen horen.
En dit ook.
Nevyn schreef:
30 jul 2023 07:36
Wat mij verbaasd, is het gigantische bedrag van 180000 euro.
Ik en waarschijnlijk de meesten hier zouden het niet bij elkaar krijgen, laat staan terug betalen.
Dit uiteraard ook.
Nevyn schreef:
30 jul 2023 07:36
En dan zijn er zoals boven aangegeven, voor Nederlandse staatsburgers, toch wel andere oplossingen.
En tenslotte dit.

Precies al die dingen die verbazing oproepen zijn benoemd.
Met als toevoeging dat die €180.000 nog steeds niet onderbouwd is.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ems-slachtoffer schreef:
29 jul 2023 06:59
mijn moeder woont in guyana,
ems-slachtoffer schreef:
29 jul 2023 06:59
sinds ze een beroerte heeft gehad ten tijde van haar vakantie,
ems-slachtoffer schreef:
29 jul 2023 15:06
Mijn moeder heeft hier niet voor gekozen,ze heeft tijdens haar vakantie hier een beroerte gehad
ems-slachtoffer schreef:
30 jul 2023 02:32
en geen inwoner van Guyana
ems-slachtoffer schreef:
30 jul 2023 02:32
en het CZ heractiveren kan zeker,de gemeente heeft mijn moeder na een x aantal jaren uitgeschreven,en hebben we haar verzekering met eennhoop rompslomp weten te beindigen
Kan het niet zijn dat uw verhaal zo onlogisch geschreven is dat niemand er meer uitkomt? Uw moeder woont in Guyana, dan blijkt ze er op vakantie te zijn, dan is ze ineens geen inwoner en de gemeente in Nederland heeft haar uitgeschreven. Dat uitschrijven in Nederland gebeurd enkel als iemand geen vaste woon- of verblijfplaats in Nederland heeft. Dat impliceert dat uw moeder dus al lange tijd in Guyana verblijft. Dan kan je niet meer over een vakantie spreken.
Verder doet u een hoop beschuldigingen, maar enige onderbouwing komt er niet. Vage constructies van een zakelijke overboeking van een vriend en een bankrekening in Engeland. Waar u voor betaald hebt zegt u niet. Hoe verwacht u dan hulp?

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door kuklos »

NeoDutchio schreef:
30 jul 2023 08:31
Kan het niet zijn dat uw verhaal zo onlogisch geschreven is dat niemand er meer uitkomt?
Dit inderdaad ook nog. Ik ben de draad van het geheel volledig kwijt. En daarin ben ik niet de enige.

J. Deltoer
Berichten: 3089
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Zoals ik in een eerder topic heb geschreven heb ik ook ooit geïnformeerd naar de diensten van EMS wegens een acute noodsituatie in het buitenland. Het ging toen om circa 30.000 euro. Ik heb er geen gebruik van gemaakt omdat ik het niet vertrouwde.
Als ik de commentaren hier zo lees is er weinig inlevingsvermogen in iemand die in nood verkeert. Dat was in dat andere topic ook al zo.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door kuklos »

J. Deltoer schreef:
30 jul 2023 08:56
Als ik de commentaren hier zo lees is er weinig inlevingsvermogen in iemand die in nood verkeert.
Er is wel degelijk inlevingsvermogen. Maar het verhaal is zo onduidelijk dat er geen touw aan vast te knopen is. Plus de beschuldiging dat TS is opgelicht. Dat vereist echt wel wat meer dan simpelweg je afspraken niet nakomen.

Er is vooral sprake van direct een zware beschuldiging, met een onduidelijk verhaal dat bij vervolgreacties niet duidelijk(er) wordt.

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door Ron5300 »

In uw eerste bericht schrijft u dit
mijn moeder woont in guyana,ze is een nederlands staatsburger die 37 jaar in nederland heeft gewoond,maar van guyanese afkomst is
en in latere berichten dat uw moeder er op vakantie is.
Als bovenstaande quote kloppend is dan is uw moeder uit Nederland naar het land van geboorte vertrokken en hoeft ook geen zorgverzekering meer af te sluiten omdat die verplichting is komen te vervallen maar het recht op 'gratis' zorg in Nederland ook.
Uw moeder kan in Nederland behandeld worden maar dient omdat zij niet voor de zorg verzekerd is de kosten voor vervoer en ziekenhuis opname vooraf zelf te betalen en dat kan het bedrag verklaren. EMS247 kan pas gaan vervoeren als er een ziekenhuis bereid is gevonden die uw moeder kan behandelen en dat kost een aantal dagen omdat niet elk ziekenhuis de zorg die uw moeder nodig heeft kan geven.

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door criticus2 »

Als ik eea even terug lees snap ik wel waar het mis gaat... Ik heb even de moeite genomen de website van dit bedrijf te bekijken, en een blik geworpen op de reviews (een 4,5 uit 5, dus van 1-10 een 9, uit 105 reviews. De rode draad in de negatieve reviews is dat men blijkbaar niet begrijpt dat het een commercieel bedrijf is, die dus kosten gaat rekenen voor zaken die gedaan moeten worden als voorbereiding al, o.a. EN men leest blijkbaar ook de algemene voorwaarden waaronder gewerkt wordt (en waar men zich als opdrachtgever ook aan dient te conformeren...) niet goed.
Aangezien het een commercieel bedrijf is kunnen kosten , ook al lijkt er ogenschijnlijk weinig voor gedaan nog, best gaan oplopen. De artsen die zij inschakelen zullen, ook gezien het spoedklussen zijn over grotere afstanden, niet voor een AIO loontje werken...

patiënte in dit topic is op moment dat het fout gaat niet woonachtig in NL want blijkbaar geen actuele actieve zorgverzekering. Wellicht helemaal geen zorgverzekering?

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Ik denk dat dit topic beter gesloten kan worden, voordat de TS een aangifte van Smaad/laster aan de broek heeft.

De berichten lopen over van emoties, beschuldigingen en dergelijke, maar een fatsoenlijk overzicht van feiten is er niet.

En dat de feiten zoals TS die weergeeft niet kloppen en tegenstrijdig zijn (openingspost zegt dat moeder in Guyana woont, andere berichten dat ze in Nederland woont. Dat kan niet beide juist zijn), zal ook een héél belangrijke factor kunnen zijn in het haperen van de dienstverlening van EMS. Want zonder correct feitenoverzicht is het voor hen waarschijnlijk zo goed als onmogelijk om al het bijkomende papierwerk te regelen.
Ongetwijfeld zal in de algemene voorwaarden staan dat de klant zelf verantwoordelijk is voor het aandragen van de juiste informatie en gegevens. En dat het niet juist of tijdig aanleveren van gegevens kan leiden tot opschorting van de dienstverlening.

Het is voor mij zelfs nog maar de vraag of mevrouw na aankomst in Nederland wel goed opgevangen kan worden, aangezien zij volgens het openingsbericht momenteel géén ingezetene van de Nederlandse staat is en kennelijk ook geen Nederlandse zorgverzekering heeft.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door BL2 »

Wat ik compleet mis is het feit dat je op vakantie gaat, maar schijnbaar geen reisverzekering hebt afgesloten.
Immers als er dan wat gebeurt, zoals in dit geval een beroerte, dan klop je toch bij de reisverzekering aan welke het probleem oppakt ?

Ander vreemd verhaal, dat je voor een tankstop van een vliegtuig een visum nog hebt. Je moet dan wel het vliegtuig uit, maar gaat natuurlijk niet door de douane.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die vakantie was dus blijkbaaral een aantal jaar geleden, want de Ts schrijft dit.


en het CZ heractiveren kan zeker,de gemeente heeft mijn moeder na een x aantal jaren uitgeschreven,en hebben we haar verzekering met eennhoop rompslomp weten te beindigen

En dan nog de veronderstelling dat spoedhulp gratis is in Nederland.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door witte angora »

Alles lezende denk ik dat TS er van uit gaat dat een brandend huis verzekerd kan worden, puur vanwege het hebben van een andere nationaliteit dan die van het land waar men woont.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
30 jul 2023 11:29
Alles lezende denk ik dat TS er van uit gaat dat een brandend huis verzekerd kan worden, puur vanwege het hebben van een andere nationaliteit dan die van het land waar men woont.
Het gaat m.i. niet om een verzekering, TS betaalt de repatriëringskosten zelf. Het bedrijf waarmee deze afspraak is gemaakt laat hen nu in de steek.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Gedupeerd voor 180000€ door EMS247

Ongelezen bericht door BL2 »

De repatriëring wordt zelf betaald. Maar na aankomst in NL moet moeders onmiddellijk naar het ziekenhuis, eventueel weer geopereerd worden, revalidatie en een verzorgingstehuis. Terwijl er geen enkele verzekering is, moeders is uitgeschreven in Nederland en er ook al jaren niet blijkt te zijn geweest.
Je bent natuurlijk niet jaren op vakantie in je geboorteland........ Dan woon je er.

Schijnbaar is er nu ineens binnen enkele dagen een andere repatriëring geregeld. En wie betaald dat, er is geen verzekering ?

Gesloten