LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gehoorapparaten worden niet meer vergoed

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
g.steijn1946
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 nov 2016 16:33

Gehoorapparaten worden niet meer vergoed

Ongelezen bericht door g.steijn1946 »

Hallo, ik ben 71 jaar en vanaf m'n 8e draag ik gehoorapparaten. Om de vijf jaar heb ik nieuwe gehoorapp. aangeschaft. Nu is 't weer zover dat ik nieuwe moet aanschaffen, maar blijkt dat m'n gehoor slechter aan het worden is, dwz dat ik niet meer in de eerste vijf categorieën val, en dus geen vergoeding meer krijg op m'n nieuwe gehoorapp. dan hebben we 't over ruim 3 duizend euro. Voorheen kreeg ik altijd zoveel procent vergoed, wat dus nu niet meer het geval is, alsof ik er iets aan kan doen dat ik slechthorend ben. Ze hebben me wel benaderd om 'n implantaat te laten doen, maar ze vergoeden dit aan een kant, en aan de andere kant krijgt men dan 'n aangepast gehoorapp. dit kost dan 'n paar 10 duizenden euro's bij elkaar.
Los hiervan ben ik ertegen dat ze dit dan maar aan een kant doen, ik draag toch nu ook twee hoorapp. met andere woorden als ik 't kon betalen aan de andere kant, zodat ik dan twee implantaten heb, zou deze behandeling op 'n kleine 100.000 euro kosten.
Hiermee wil ik dus zeggen, dat ik niet begrijp dat ze wel voor één implantaat 10 duizenden euro vergoeden, en nu voor twee gehoorapparaten, samen ruim 3000 euro, niets willen bijdragen.
Laatst gewijzigd door Radar op 13 nov 2017 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Gehoorapparaten worden niet meer vergoed

Ongelezen bericht door Brahms »

....alsof ik er iets aan kan doen dat ik slechthorend ben......
Dat kunt u zeker niet, maar dat geldt natuurlijk voor elke lichamelijk ongemak. Vele krijgen van hun verzekering nooit wat terug na het maken van soms forse kosten, u heeft in ieder geval al 20 x een deel vergoed gekregen voor aanschaf gehoorapparaat.

Al eens bij een andere verzekeringsmaatscappij geinformeerd ?

g.steijn1946
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 nov 2016 16:33

Re: Gehoorapparaten worden niet meer vergoed

Ongelezen bericht door g.steijn1946 »

We kijken voorruit Brahms, gaat er om wat er nu vergoed wordt, oftewel 'n imlantaat van plus/minus 40.000 euro aan een kant, wat dus vergoed word, of 'n vergoeding wat ik dus 12x heb gehad, deze keer ruim 3000 euro.U hebt 't over 20x......... u overdrijft wel valt me op.

stofzuigertje

Re: Gehoorapparaten worden niet meer vergoed

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Andere verzekeraar zal niet helpen.

Wel bestaat de kans dat ze niet de aflever maar betaal datum gebruikte voor deze 5 jaren!
Als de winkel en verzekeraar beide traag zijn worden die 5 jaren al snel bijna 6......

Verder kunnen ze per kalender jaar of boekjaar werken dus wanneer kreeg je vorige en wanneer is deze door verzekeraar aan winkel vergoed?
Online kan Specsavers & Hans Anders zien of je in aanmerking komt of niet.
De 5 types, als je daarmee beter kunt horen en de oude op is zullen ze eerlijk dit zeggen.

Voor implantaat moet je eerst onderzoek ziekenhuis hebben dus heb je wel de juiste winkel gevraagd of waren ze vorige keer traag met declareren en is deze 5 jaren na declaratie dus niet afleverdatum nog niet om?

g.steijn1946
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 nov 2016 16:33

Re: Gehoorapparaten worden niet meer vergoed

Ongelezen bericht door g.steijn1946 »

En in deze categorie 6, worden de gehoorapp. nergens vergoed Brahms en stofzuigertje.....

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Gehoorapparaten worden niet meer vergoed

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Om welke zorgverzekeraar gaat het hier? Ik weet namelijk vrij zeker dat als een categorie 5 geindiceerd wordt, maar je wil een betere, dat je dan de meerprijs moet betalen ( of een aanvraag doen bij verzekeraar). Sommige verzekeraars hebben volgens mij deze regel.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Gehoorapparaten worden niet meer vergoed

Ongelezen bericht door sjohie »

g.steijn1946 schreef:En in deze categorie 6, worden de gehoorapp. nergens vergoed Brahms en stofzuigertje.....
Als ik dit zo bekijk, is categorie 6 meer een administratief iets, tbv meer maatwerk, en wordt er nog steeds gewerkt met 5 categorieën?

g.steijn1946
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 nov 2016 16:33

Re: Gehoorapparaten worden niet meer vergoed

Ongelezen bericht door g.steijn1946 »

IK kom boven de eerste vijf categorieën, dwz m'n gehoor is slechter geworden, waardoor 't niet meer haalbaar is om in categorie 5 te komen.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gehoorapparaten worden niet meer vergoed

Ongelezen bericht door Lady1234 »

g.steijn1946 schreef:IK kom boven de eerste vijf categorieën, dwz m'n gehoor is slechter geworden, waardoor 't niet meer haalbaar is om in categorie 5 te komen.
U krijgrt dan alleen in grote uitzonderingsgevallen nog iets vergoed.
Vergeet niet die kosten op te voeren bij uw aangifte. Kringt u tenminste van de belastingdienst nog wat terug.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gehoorapparaten worden niet meer vergoed

Ongelezen bericht door Lady1234 »

g.steijn1946 schreef:IK kom boven de eerste vijf categorieën, dwz m'n gehoor is slechter geworden, waardoor 't niet meer haalbaar is om in categorie 5 te komen.
U krijgrt dan alleen in grote uitzonderingsgevallen nog iets vergoed.
Vergeet niet die kosten op te voeren bij uw aangifte. Kringt u tenminste van de belastingdienst nog wat terug.

g.steijn1946
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 nov 2016 16:33

Re: Gehoorapparaten worden niet meer vergoed

Ongelezen bericht door g.steijn1946 »

Beste Lady1234, dan zou ik graag willen weten welke "in grote uitzonderingsgevallen nog iets vergoed" je bedoeld. Je denk toch zeker niet dat Adelante in Hoensbroek dit niet zou weten als dit zo was. (Audiologisch centrum)
Wat betreft de belasting dat wist ik wel.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gehoorapparaten worden niet meer vergoed

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De Audicien kan een aanvraag indienen voor een toestel in de “buitencategorie” als categorie nummer 5 niet voldoet.

stofzuigertje

Re: Gehoorapparaten worden niet meer vergoed

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bel eens andere dan je huidige verzekeraars want bij overstap kun je misschien in 2018 uit coulance toch een hogere categorie krijgen.

Anders worden het dure implantaten die duurder zijn dan jij wilt.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Gehoorapparaten worden niet meer vergoed

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

stofzuigertje schreef:Bel eens andere dan je huidige verzekeraars want bij overstap kun je misschien in 2018 uit coulance toch een hogere categorie krijgen.

Anders worden het dure implantaten die duurder zijn dan jij wilt.
"Duik" eens in Goegel, daar staat de info waarom niet.
Dus coulance aanvragen heeft geen zin.

g.steijn1946
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 nov 2016 16:33

Re: Gehoorapparaten worden niet meer vergoed

Ongelezen bericht door g.steijn1946 »

Beste allemaal, tot m'n grote verbazing kreeg ik goed nieuws van Menzis. Na heen en weer gemaild te hebben met Menzis en Radar, Adelante, kreeg ik 'n telefonisch bericht van Menzis, nadat ze de rekening hadden gevraagd aan me van Schoonenberg, dat ik 1471 euro terug zou krijgen, omdat er 'n fout was gemaakt bij hun..... excuus enz. Dus na ruim 3000 euro betaald te hebben, is dit erg verwarrend waar men mee bezig is. Met andere woorden als ik er niet achteraan had gezeten, ook met de reacties van Radar, heeft dit toch zin gehad. Maar treurig en onbehoorlijk hoe de mensen verkeerd worden ingelicht, over deze gang van zaken doen, dus bij niet te reageren was ik toch ruim 3000 euro kwijt geweest. Met vriendelijke groeten, George.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gehoorapparaten worden niet meer vergoed

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@g.steijn1946

Mooie uitkomst.

Gesloten