Benudirect alleen nog online bestellingen en niet bereikbaar
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 15 jul 2021 13:08
Benudirect alleen nog online bestellingen en niet bereikbaar
Benudirect verzorgt o.a. het incontinentiemateriaal voor mijn moeder van 90. Dat ging tot nu toe telefonisch, maar Benudirect heeft in al haar wijsheid besloten dat dit voortaan alleen nog online kan. Ik geloofde het in eerste instantie niet, maar volgens de website blijkt het idd zo te zijn.
Natuurlijk, dat kan makkelijk als je niet meer met een laptop kunt werken vanwege leeftijd met bijbehorende gebreken. Ik heb dus maar op haar naam een account aangemaakt, ingelogd en aangemeld voor de herhaalservice. Zag geen andere optie om te bestellen. Omdat er vreemde dingen stonden bij eerdere bestellingen heb ik eerst geprobeerd te chatten, daar kreeg ik contact met een chatbot die mijn vraag niet begreep.
Toch maar het servicenummer gebeld. Ik heb 30!! minuten aan de lijn gehangen. Als dank voor mijn geduld kreeg ik een medewerkster aan de telefoon die inhoudelijk nergens antwoord op kon geven. Ik zou teruggebeld worden, dat was op 8 juli, het is nu 15 juli en heb nog steeds niks gehoord. Wel een mail gekregen nav mijn aanmelding voor de herhaalservice dat dat niet kan.
Vandaag poging 2. Telefonisch weer niet bereikbaar. Chatten lukt ook niet, alleen die verdomde chatbot die antwoordt dat het druk is. Ik vind het niet aanvaardbaar dat er niet gereageerd wordt en dat Benudirect niet bereikbaar is voor ondersteuning terwijl het gaat om hulpmiddelen voor de gezondheid. Het regent nu ook klachten op internet over dit bedrijf, met name over het niet bereikbaar zijn. Ik vind het ook onbegrijpelijk dat zo'n bedrijf, wat veel zal leveren aan ouderen (die niet allemaal een vangnet hebben) besluit om alleen nog online bestellingen te accepteren.
Natuurlijk, dat kan makkelijk als je niet meer met een laptop kunt werken vanwege leeftijd met bijbehorende gebreken. Ik heb dus maar op haar naam een account aangemaakt, ingelogd en aangemeld voor de herhaalservice. Zag geen andere optie om te bestellen. Omdat er vreemde dingen stonden bij eerdere bestellingen heb ik eerst geprobeerd te chatten, daar kreeg ik contact met een chatbot die mijn vraag niet begreep.
Toch maar het servicenummer gebeld. Ik heb 30!! minuten aan de lijn gehangen. Als dank voor mijn geduld kreeg ik een medewerkster aan de telefoon die inhoudelijk nergens antwoord op kon geven. Ik zou teruggebeld worden, dat was op 8 juli, het is nu 15 juli en heb nog steeds niks gehoord. Wel een mail gekregen nav mijn aanmelding voor de herhaalservice dat dat niet kan.
Vandaag poging 2. Telefonisch weer niet bereikbaar. Chatten lukt ook niet, alleen die verdomde chatbot die antwoordt dat het druk is. Ik vind het niet aanvaardbaar dat er niet gereageerd wordt en dat Benudirect niet bereikbaar is voor ondersteuning terwijl het gaat om hulpmiddelen voor de gezondheid. Het regent nu ook klachten op internet over dit bedrijf, met name over het niet bereikbaar zijn. Ik vind het ook onbegrijpelijk dat zo'n bedrijf, wat veel zal leveren aan ouderen (die niet allemaal een vangnet hebben) besluit om alleen nog online bestellingen te accepteren.
Re: Benudirect alleen nog online bestellingen en niet bereikbaar
Volledig mee eens. Daar lopen mijn ouders, bijna 90, ook vaak tegenaa. Welke idioten bedenken dit soort dingen vraag je je dan af.Andrea de Leeuw schreef: ↑15 jul 2021 13:59Ik vind het ook onbegrijpelijk dat zo'n bedrijf, wat veel zal leveren aan ouderen (die niet allemaal een vangnet hebben) besluit om alleen nog online bestellingen te accepteren.
Andrea de Leeuw
vindt dit leuk
Re: Benudirect alleen nog online bestellingen en niet bereikbaar
De bedrijven gaan er vanuit dat deze ouderen een netwerk hebben van kinderen die dit wel voor hun regelen.
Zelf werk ik in de wijkzorg en kom hier ook 90+ tegen die geen kinderen of familie hebben.
Dan gaan wij (wat niet ons werk is) de bestellingen regelen.
Maar het is nog te vroeg om als bedrijf, zeker in de zorg, alles alleen online te doen.
Zelf werk ik in de wijkzorg en kom hier ook 90+ tegen die geen kinderen of familie hebben.
Dan gaan wij (wat niet ons werk is) de bestellingen regelen.
Maar het is nog te vroeg om als bedrijf, zeker in de zorg, alles alleen online te doen.
Andrea de Leeuw
vindt dit leuk
Re: Benudirect alleen nog online bestellingen en niet bereikbaar
Bij de online aanmelding heeft u een verwijzing van de huisarts van uw moeder nodig. Doe alles wel op naam van uw moeder, zo ook de adresgegevens.Andrea de Leeuw schreef: ↑15 jul 2021 13:59Wel een mail gekregen nav mijn aanmelding voor de herhaalservice dat dat niet kan.
Is de online aanmelding eenmaal rond, wacht dan het e.mail bericht af of kijk op de site dat/of er een herhaalbestelling klaar staat, de datum zal bij u of uw moeder bekend zijn.
Heeft u dat bericht ontvangen dan kunt u, na het openen van de herhaalbestelling, aangeven dat er iets in de situatie is verandert. Hierna wordt u gegarandeerd teruggebeld om het e.e.a. (met u) te bespreken.
Telefoonnummer 0800 8855888 al geprobeerd ?
Een andere optie is om de overstap te maken naar een andere leverancier. Ga hiervoor wel in overleg met de zorgverzekeraar van uw moeder.
Andrea de Leeuw
vindt dit leuk
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 15 jul 2021 13:08
Re: Benudirect alleen nog online bestellingen en niet bereikbaar
Beste scontra,
Mijn moeder is geen nieuwe klant, ze had al een verwijzing van de huisarts en is bekend bij Benudirect. Alles heb ik op naam van mijn moeder gedaan, naam en adresgegevens. Ik heb de mail ontvangen, daarin stond dat de herhaalservice niet mogelijk is omdat er ook andere hulpmiddelen worden verstrekt. Maar wat ik wel moet doen wordt niet duidelijk. Ik zie op de website nergens een optie om gewoon te bestellen. Daarnaast wil ik contact met iemand over de reeds gedane bestellingen. Daar staat bij de helft dat niet alles is geleverd. Waar is de rest dan gebleven vraag ik mij af? Het telefoonnummer wat u noemt ga ik zo eens proberen, dat kende ik niet.
Mijn moeder is geen nieuwe klant, ze had al een verwijzing van de huisarts en is bekend bij Benudirect. Alles heb ik op naam van mijn moeder gedaan, naam en adresgegevens. Ik heb de mail ontvangen, daarin stond dat de herhaalservice niet mogelijk is omdat er ook andere hulpmiddelen worden verstrekt. Maar wat ik wel moet doen wordt niet duidelijk. Ik zie op de website nergens een optie om gewoon te bestellen. Daarnaast wil ik contact met iemand over de reeds gedane bestellingen. Daar staat bij de helft dat niet alles is geleverd. Waar is de rest dan gebleven vraag ik mij af? Het telefoonnummer wat u noemt ga ik zo eens proberen, dat kende ik niet.
Re: Benudirect alleen nog online bestellingen en niet bereikbaar
Mijn moeder krijg haar incontinentie materialen via MediReva
misschien die eens bellen of ze daar naar toe kan.
zijn erg snel met leveren je kan zo bellen.
ze zitten in Maastricht.
misschien die eens bellen of ze daar naar toe kan.
zijn erg snel met leveren je kan zo bellen.
ze zitten in Maastricht.
Andrea de Leeuw
vindt dit leuk
-
- Berichten: 3092
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Benudirect alleen nog online bestellingen en niet bereikbaar
Bedrijven van Benu, apotheken enz heb ik al langer op mijn zwartelijst gezet. Geen service, niet meedenken, vervelend personeel onklantvriendelijk en alleen op geld uit
Andrea de Leeuw
vindt dit leuk
Re: Benudirect alleen nog online bestellingen en niet bereikbaar
Benu het slechtste bedrijf wat er in Nederland bestaat.
Uren in de wacht, dan verkeerde voorlichting. Snel naar een ander gegaan.
Uren in de wacht, dan verkeerde voorlichting. Snel naar een ander gegaan.
Andrea de Leeuw
vindt dit leuk