LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tarief podotherapeut

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Tarief podotherapeut

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Vinden jullie het redelijk als een podotherapeute voor een eerste bezoek een dubbeltarief (= 48 euro) in rekening brengt? (Dit is een consult van 30-45 minuten. Is dit redelijk vergeleken met het tarief van de huisarts (52 euro per patient per jaar vast, plus 9 euro per consult)?

Als je zelf moest betalen, zou je dan een podotherapeut raadplegen als je huisarts dit adviseerde bij voetklachten?

P.S. voor het goede begrip: een podotherapeut meet steunzolen aan en bekijkt de voeten grondig.

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: Tarief podotherapeut

Ongelezen bericht door HvdB »

Ik weet niet of deze bedragen vastgesteld zijn voor deze therapeuten maar ik verzoek je eens naar Belgie te gaan want daar is het allemaal beter geregeld en goedkoper.

L1la
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 jan 2006 10:06

Re: Tarief podotherapeut

Ongelezen bericht door L1la »

Ik heb 2 bezoekjes afgelegd bij de podoloog. De eeste om zooltjes aante meten, de 2e om ze te halen. Ik heb 1 rekening gehad welke voor beide consulten was inclusief de zolen voor €135

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Tarief podotherapeut

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Hoi, volgens mij is een podoloog niet hetzelfde als een podotherapeut. Een podotherapeut is lid van de beroepsvereniging en heeft een HBO opleiding, terwijl een podoloog min of meer kwakzalverig bezig is.
Ik heb gezien dat verzekeraars soms ook de podoloog vergoeden, wat ik dus helemaal onterecht vind.

Als je 135 euro betaalt voor consult plus zooltjes dan komt dit ongeveer op hetzelfde neer als 90 euro zooltjes plus 48 euro onderzoek voet. Als je naar een orthopedisch schoenmaker gaat, maakt die ook voor 90 euro zooltjes. Dat is dus goedkoper.

Gesloten