LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VGZ PGB

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Conny 62
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2015 17:33

VGZ PGB

Ongelezen bericht door Conny 62 »

Ik heb al jaren PGB voor mijn 3 kinderen en dat is altijd goed gegaan. Nu tobben we wat af met het verantwoorden van vorig jaar, dus 2014. We sturen alles op, maar de helft komt maar aan/ Bijv. alle papieren aangetekend in 1 envelop, en van de ene is alles binnen en van de andere niet. Alles al zeker 26 keer verstuurd, maar elke keer krijgen we een brief dat het niet klopt, dan van de ene en dan weer van de andere, we zijn weer aan het in vullen na weer gebeld te hebben, en krijgen dan een brief dat het afgewezen is, dus dan moet alles weer opnieuw. Weer het zorgcontract, bank afschriften, zorgplan, bedragen in vullen en weer aan getekend versturen. Bel ik is alles binnen? dan wordt dat bevestigd maar 6 weken er na begint alles weer over nieuw. Nu kreeg ik gisteren weer een briefje opgestuurd dat het totaal opgetelde bedrag niet klopte van mijn dochter. Wij na geteld, het klopt gewoon, weer gebeld, krijg het advies het gewoon retour te sturen met een briefje er bij dat het bedrag wel klopt. We voelen ons echt genaaid, want zo lang het niet goed is hoeven ze het restant van 3000,= euro niet te betalen, wat we nog te goed hebben van 2014. We hebben het wel al betaald aan onze zorg verleners, en moeten het ook verantwoorden aan VGZ dus dat zit er bij, maar helaas. We moeten ook altijd als we bellen lang wachten voor we aan de beurt zijn, terwijl ze het pgb vanaf dit jaar niet meer hebben omdat het over gegaan is naar de SVB, dus denken mijn man en ik dat er meer mensen zijn die zo beduveld worden over 2014, maar dat kunnen we nergens vinden. Graag lezen we of er meer mensen zijn die zo tobben met hun verantwoording met PGB van 2014 via VGZ en nog geld van hun tegoed hebben?
Laatst gewijzigd door Radar op 07 jul 2015 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic verplaatst

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: VGZ PGB

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Ik heb wel zoiets gehad bij het Zorgkantoor toen PGB niet meer in eigen beheer kwam. Alle contracten enz opgestuurd, maar blijkbaar niks aangekomen. Toen heb ik alles ingescand en 2x gekopieerd. 1x gewoon opgestuurd, 1x aangetekend en 1x via de mail. Probleem opgelost. :mrgreen:

Mijn tip: Scan alles in en mail. Dan heb je gelijk bewijs in handen dat je het echt hebt verstuurd. ;)

Gesloten