LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Weigering voor aanvullende verzekering

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Lauraa
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2006 11:05

Weigering voor aanvullende verzekering

Ongelezen bericht door Lauraa »

Ik zit momenteel nog bij CZ, en ik heb geregeld problemen met mijn gebit. Dus daarom vond ik het raadzaam om de aanvullende verzekering te nemen. Heb verklaring van de tandarts moeten vragen (?), en heb dit ook gedaan. Helaas kreeg ik een afwijziging van CZ. Mijn tandarts vermoed dat ik hoge onkosten zou krijgen. Waar is dan deze aanvullende verzekering voor? Als je toch gezonde tanden hebt, heb je deze verzekering toch ook niet nodig!!! Kan CZ dit zo doen???

Groetjes Laura

bachanaal
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 jan 2006 16:15

Re: Weigering voor aanvullende verzekering

Ongelezen bericht door bachanaal »

het lijkt mij beterCZ op te zeggen en naar een andere verzekeraar over te stappen die een ruime dekking biedt zonder vragen te stellen (die zijn er wel).het kan deze maand nog!meer premie betalen moet dan maar.

gast500
Berichten: 216
Lid geworden op: 31 jul 2004 16:51

Re: Weigering voor aanvullende verzekering

Ongelezen bericht door gast500 »

Of nu door je tandarts alles laten doen wat nodig is, je bent tenslotte nog verzekerd! En dan een nieuwe verklaring van je tandarts vragen en die weer indienen. Maar evengoed is het schandalig dat CZ je afwijst als er wat kosten aankomen. Ze willen gewoon zoveel mogelijk geld verdienen en durven het nu niet aan. Ze nemen blijkbaar alleen klanten aan die erg gezond zijn en waar niets te verwachten is. Waar is dan een verzekering goed voor?? Laat ze desnoods een iets hogere premie vragen maar helemaal afwijzen is een schande!

webmaat
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:12

Re: Weigering voor aanvullende verzekering

Ongelezen bericht door webmaat »

Dag gast500

Je kunt gewoon bij CZ blijven en je tandartsverzekering bij De Friesland nemen. Daar is tot 1 mei geen selectie, de premie relatief laag en de vergoeding in verhouding erg goed. Veel mensen doen het.

Kijk eventueel voor meer informatie naar deze discussie
http://cgi.monitor.nl/?http://cgi.monit ... 0_all_.htm .

Hartelijke groeten
Webmaat

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Weigering voor aanvullende verzekering

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Tsja voor de basisverzekering geld een aannameplicht, maar voor de aanvullende verzekeringen niet. Als een verzekeraar nu al weet dat jij in de toekomst enorme kosten gaat maken, dan zouden ze wel gek zijn om je aan te nemen. Als ze dat bij iedereen zouden doen, zijn ze binnen no time failliet.

webmaat
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:12

Re: Weigering voor aanvullende verzekering

Ongelezen bericht door webmaat »

Dilbert,

Als het dit jaar kan, waarom zou je het dan nu niet doen en dan voor 2007 maar kijken of het dan ook nog kan? Dan is het toch tenminste een jaar goedkoop geweest?

Webmaat

Lauraa
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2006 11:05

Re: Weigering voor aanvullende verzekering

Ongelezen bericht door Lauraa »

Het is natuurlijk zo dat verzekeringsmaatschappijen geld willen verdienen. Maar als je naar hun gebouwen gaat kijken, vraag ik me af of ze dat geld niet beter in hun klanten kunnen investeren. Een goede service en een eerlijke behandeling is voor mij veel waard. CZ zeg ik vaarwel.

Mk
Berichten: 990
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Weigering voor aanvullende verzekering

Ongelezen bericht door Mk »

Acceptatie geldt alleen voor de meest uitgebreide tandartsverzekering. En voor wat dat betreft: een verzekeraar is toch niet gek? Als al zeker is dat het geld gaat kosten? Ik ben ook bij CZ verzekerd en ben blij dat ze dat doen, dat houdt mijn premie lager....

heho
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 jan 2006 19:46

Re: Weigering voor aanvullende verzekering

Ongelezen bericht door heho »

Het is net politiek !
Individueel gricht denken, eigen verantwoordelijkheid, als ik maar niet te veel hoef te betalen / sociaal solidair ik betaal mee voor jouw zwangerschap, jij betaalt mee aan mijn gebit.

wiewatwaar
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jul 2005 20:48

Re: Weigering voor aanvullende verzekering

Ongelezen bericht door wiewatwaar »

ik heb de polis voorwaarden van 25 zorgverzekeraars grondig bekeken.

sommige zijn praktisch gelijk op een paar kleine dingen na.

vwb tandarts zit er wel behoorlijk verschil in.

als je de meest uitgebreide wilt,geven de meeste niet thuis ,of je moet een verklaring (keuring,met bite wing foto's ) laten opstellen,en dan nog is het aan het oordeel van de zorgverzekering,bijvoorbeeld (trias oa) wachttijd
van 6 of 9maanden.

ik heb zelf gekozen voor de friesland.

ook de snelheid van bellen etc of email is goed.
ik ben zelfs gebeld sávond door een adviseur omtrent mij gevraagde behandeling.

waar men mee moet opletten is oa ANDERZORG!! deze pretenderen de goedkoopste (basis) verzekering te hebben ,maar als je er een aanvullende bij wilt ben je al duurder uit. ook de bereikbaarheid is slecht
idem vergoedingen. als je bij een ,behandelcentra komt en vraagt of er vergoeding wordt gegeven ,en je noemt de naam anderzorg! is het gelijk oei oei ,deze zal wel geen vergoeding geven.,

voor mij dus na lang gezocht en beoordeeld te hebben .
de friesland.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Weigering voor aanvullende verzekering

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Bij de tandartsverzekering breng je de premies enkel voor elkaars tandartskosten op. Het kan dus nooit zo zijn, dat je gemiddeld aan premies minder betaalt dan je aan uitkeringen krijgt. In dat geval wordt de premie het jaar daarop verhoogd. Ik vind het ook correct dat CZ niet zomaar iedereen accepteert voor de duurdere tandartsverzekeringen.

Gesloten