LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Annuleren vanwege verandering op camping

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Fam. Muller-Slinger
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2021 12:55

Annuleren vanwege verandering op camping

Ongelezen bericht door Fam. Muller-Slinger »

Medio oktober hebben wij, maar ook vele andere gasten van onze camping, weer hun nieuwe seizoensplek geboekt.

Vrij kort daarna kwam er eind november opeens de mededeling dat het binnenbad in 2021 niet meer open zal gaan.

Daarvoor in de plaats gaan ze de buitenbaden voorzien van warmtepompen zodat het water verwarmt is. Daarbij komt ook dat de buitenbaden in de eerste periode v/h voorseizoen en tijdens het naseizoen gesloten zijn. In Nederland zijn er ook nog best vrij veel dagen dat het slecht weer is, geen weer om dan een middag in het buitenbad te liggen lijkt ons.

Wij zijn dan ook eigenlijk van mening dat de camping bij het mededelen m.b.t. het sluiten v/h binnenbad, de inmiddels geboekte gasten de gelegenheid had moeten geven om een boeking kosteloos te kunnen annuleren en/of enige compensatie aan te bieden van bijvoorbeeld toegangskaarten tot een binnenzwembad in de buurt.

Na een schrijven aan de parkmanager kwam er eigenlijk alleen een antwoord dat men kan annuleren op basis van de recron-voorwaarden kampeerplaatsen en dat men geen uitzonderingen kan maken en compensatie kan bieden in welke vorm dan ook. Wij denken daar dus anders over.

Ter verduidelijking, het heeft verder niets met coronamaatregelingen te maken. Wij zijn eigenlijk benieuwd of dit zomaar kan, je boekt iets en vervolgens valt er een belangrijke faciliteit geheel weg en je krijgt er niets voor terug.
Laatst gewijzigd door Radar op 27 jan 2021 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Witregels toegevoegd en overbodige puntjes verwijderd

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Annuleren vanwege verandering op camping

Ongelezen bericht door Ivo.w »

In geval van het wijzigen van het aanbod op initiatief van de ondernemer, kan men geheel kosteloos de overeenkomst ontbinden. Eventuele vooruitbetalingen dienen te worden terugbetaald

De wens tot het ontbinden van de overeenkomst moet dan wel tijdig kenbaar gemaakt zijn.

Wanneer is de wijziging in het aanbod kenbaar gemaakt? En wanneer hebt u voor het eerst gemeld dat u de boeking wilt intrekken? En met welke bewoordingen?

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Annuleren vanwege verandering op camping

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik vraag me hier toch af of de wijziging zo groot is dat je kan ontbinden.

Moneyman
Berichten: 30106
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Annuleren vanwege verandering op camping

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik denk dat partiële ontbinding het hoogst haalbare is.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Annuleren vanwege verandering op camping

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Als je die camping juist uitgezocht hebt vanwege dat binnenzwembad en na de boeking wordt duidelijk dat de beheerder niet levert is er sprake van non conformiteit en zou ik de overeenkomst ontbinden.

Moneyman
Berichten: 30106
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Annuleren vanwege verandering op camping

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
28 jan 2021 00:05
Als je die camping juist uitgezocht hebt vanwege dat binnenzwembad en na de boeking wordt duidelijk dat de beheerder niet levert is er sprake van non conformiteit en zou ik de overeenkomst ontbinden.
Non-conformiteit, toe maar. Welke zaak is er dan precies gekocht...?

Als je volledig wilt ontbinden moet je wel aannemelijk kunnen maken dat juist dat binnenzwembad doorslaggevend is, dat de gegeven oplossing (buitenzwembad) niet voldoet, en dat dat ook nog eens kenbaar geweest is voor de campingeigenaar. Dat zal in vrijwel alle gevallen niet haalbaar zijn. Partiële ontbinding is veel makkelijker haalbaar. Maar goed, ook dan zit je met de vraag: hoe groot waardeer je het aandeel van dat zwembad in de totale betaalde prijs? En is het gezeik wat het je oplevert het waard? Dan krijg je met veel gedoe een paar auto’s korting, maar heb je wel een verpeste relatie met de campingbeheerder/ eigenaar. En je hebt nog steeds niet dat binnenzwembad.

Ik zou het wel weten...

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Annuleren vanwege verandering op camping

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik weet niet wat voor soort camping dit is, maar veel van de grotere campings halen een fors deel van de inkomsten uit de horeca op de camping. Horeca, die het zoals het nu lijkt, misschien pas halverwege het voorseizoen weer eens open kunnen. Maw het kan zeer goed zijn, dat deze ondernemer ook een lelijke knauw krijgt door de pandemie.

Niet dat ik bedoel dat je alles maar moet slikken, maar zoals al geopperd hierboven, er is een valide discussie te voeren, over hoeveel deze aanpassing afbreuk doet, aan het totale campinggenot.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Annuleren vanwege verandering op camping

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

J. Deltoer schreef:
28 jan 2021 00:05
Als je die camping juist uitgezocht hebt vanwege dat binnenzwembad en na de boeking wordt duidelijk dat de beheerder niet levert is er sprake van non conformiteit en zou ik de overeenkomst ontbinden.
Dat kan alleen als het contractueel is vastgelegd dat TS de camping heeft gekozen vanwege het binnenbad. Zo niet dan kunnen afspraken bij iedere wijziging wel worden opengebroken. Als de paden opeens bestraat worden i.p.v. gravel dan kan je je contract opzeggen, want dan had je natuurlijk die camping gekozen vanwege het mooie gravel. Of als er een AH-to-go komt i.p.v. een Spar als campingwinkel. Hup, contract opzeggen.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Annuleren vanwege verandering op camping

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Er is natuurlijk ook nog zoiets als redelijkheid en billijkheid.
.....
Sluiting van het zwembad omdat je minder geld hebt verdiend aan drankverkoop is een drogreden.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Annuleren vanwege verandering op camping

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
28 jan 2021 08:57
Als je volledig wilt ontbinden moet je wel aannemelijk kunnen maken dat juist dat binnenzwembad doorslaggevend is, dat de gegeven oplossing (buitenzwembad) niet voldoet, en dat dat ook nog eens kenbaar geweest is voor de campingeigenaar. Dat zal in vrijwel alle gevallen niet haalbaar zijn. Partiële ontbinding is veel makkelijker haalbaar. Maar goed, ook dan zit je met de vraag: hoe groot waardeer je het aandeel van dat zwembad in de totale betaalde prijs? En is het gezeik wat het je oplevert het waard? Dan krijg je met veel gedoe een paar auto’s korting, maar heb je wel een verpeste relatie met de campingbeheerder/ eigenaar. En je hebt nog steeds niet dat binnenzwembad.

Ik zou het wel weten...
Ik ook. Het is de moeite niet waard.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Annuleren vanwege verandering op camping

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
28 jan 2021 08:57
Dan krijg je met veel gedoe een een paar auto.s korting , maar heb je wel een verpeste relatie met de campingbeheerder/ eigenaar. En je hebt nog steeds niet dat binnenzwembad.
Ik zou het wel weten...
Een paar auto.s korting :lol: nou dan zou ik het ook wel weten____grapje MM :D

Moneyman
Berichten: 30106
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Annuleren vanwege verandering op camping

Ongelezen bericht door Moneyman »

:D toch fijn dat ik slimmer ben dan mijn autocorrectie :D

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Annuleren vanwege verandering op camping

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
28 jan 2021 13:02
:D toch fijn dat ik slimmer ben dan mijn autocorrectie :D
Ja, jij bent echt geweldig.
Eigenlijk verdien je het dat dat beeld in Rio wordt neergehaald en vervangen wordt door een met jouw beeltenis

Moneyman
Berichten: 30106
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Annuleren vanwege verandering op camping

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klopt, ik weet het. Knap van jou dat je dat zo snel al doorhebt. Heb je misschien nog connecties, zodat dat beeld er sneller staat? Zou jammer zijn als het pas posthuum geregeld wordt.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Annuleren vanwege verandering op camping

Ongelezen bericht door alfatrion »


J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Annuleren vanwege verandering op camping

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Fantastisch. Wordt er al kraut gefunt net als bij geenstijl? Ik draag graag een eurotje bij.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Annuleren vanwege verandering op camping

Ongelezen bericht door moederslink »

Er mag ook wel kraut gefund worden voor Artis. Wegens gebrek aan geld om een beter verblijf te bouwen moeten 3 leeuwen daar weg , naar Zuid Frankrijk.
Treurig, een Artis zonder leeuwen...hoewel ik géén voorstander van dierentuinen ben.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Annuleren vanwege verandering op camping

Ongelezen bericht door Revoked »

En dan on-topic: zwembaden mogen voorlopig niet open. Vanwege de Corona-maatregelen. En als je dat niet weet...dan is het een beste steen waar je onder leeft. Formaatje hunnebed.
Verder vind ik het echt onwaarschijnlijk dom om er nu al vanuit te gaan dat je dit jaar gewoon weer op vakantie kunt.
Door dat gedrag zitten we nog wel een jaartje 'vast'. Want dat vaccineren schiet ook niet op.

Franskia
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:18

Re: Annuleren vanwege verandering op camping

Ongelezen bericht door Franskia »

Je boekt een seizoensplaats. Dat houd in het recht om gebruik te mogen maken van een plaats op de camping. Niet meer en niet minder. Dan is het van belang om te weten wat er in de overeenkomst staat. Als hierin staat dat je gebruik mag maken van bepaalde faciliteiten en hier staat ook het gebruik van het binnenbad bij, kun je dit dus niet als dit gesloten is. Het lijkt mij dan dat je de overeenkomst kunt ontbinden. Je moet nooit annuleren want dat kost, volgens de Recron voorwaarden, altijd geld. Er is wel een alternatief geboden door het verwarmen van het buitenbad. Je kunt ook nog naar de geschillencommissie gaan, maar al met al denk ik dat je aan het kortste eind gaat trekken.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Annuleren vanwege verandering op camping

Ongelezen bericht door alfatrion »

Franskia schreef:
30 jan 2021 13:25
Je boekt een seizoensplaats. Dat houd in het recht om gebruik te mogen maken van een plaats op de camping.
Dat is te kort door de bocht. De faciliteiten maken wel dergelijk onderdeel uit van de overeenkomst.

Gesloten