Annulering door europarcs

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Lisareuvekamp
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2023 06:15

Annulering door europarcs

Ongelezen bericht door Lisareuvekamp »

Wij hebben een klacht over europarcs.
Mijn ouders hebben in januari 2023 een huisje geboekt bij europarcs de bolle bieste. Mijn ouders zijn 60 en 65 en wouden graag een huisje met standenstoelen zo dat ze comfortabel buiten konden zitten. Mijn vader heeft namelijk rug klachten en kan niet de hele dag rechtop zitten in de stoel. Europarcs had een huisje voor hun met standenstoelen en een loungeset. Mijn ouders hebben dat huisje geboekt en ook voorkeuskosten betaald voor dat huisje. Afgelopen maandag werd mijn moeder gebeld door europarcs helaas kon zij op dat moment niet de telefoon opnemen nemen waardoor zij later heeft terug gebeld. Mijn moeder kreeg toen de horen dat het huisje uit de verhuur was gehaald en dat ze het huisje niet meer hadden. Ze hadden wel een alternatief alleen dan een ander huisje zonder standen stoelen. Mijn moeder heeft gezegd dat ze dat niet wouden ivm rugklachten van mijn vader. De conclusies was dat ze niet konden bieden en dat ze geen ander alternatief hadden dan de boeking te annuleren. Mijn moeder is hiermee akkoord gegaan omdat ze niks anders hadden. Mijn ouders waren best wel teleurgesteld en boos dat die zo was gegaan. Gisteren heeft mijn vader contact met hun gezocht om hun verhaal te doen. Ze hebben toen gezegd dat mijn moeder zelf de boeking geannuleerd heeft en dat ze verder niks konden doen. Mijn ouders zijn heel erg boos. Hun zitten nu zonder vakantie en waar vind je nu nog een vakantie weer. Daarnaast vind ik het erg vreemd dat je zomaar een huisje uit de verhuur kan halen terwijl het al verhuurd is. Ik vind het persoonlijk ook heel erg dat ze het nu omdraaien dat mijn moeder de boeking heeft geannuleerd wat moet ze anders als er niet de juiste alternatief wordt aangeboden. Europarcs heeft aangegeven hier verder niks mee te doen. Wij hebben het zwart op wit dat ze ons hebben gebeld. Wat kunnen wij hiermee doen?
Mijn ouders zitten zonder vakantie. Je betaald nu de hoofdprijs om iets te boeken.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Annulering door europarcs

Ongelezen bericht door Lowieze »

Maar uw moeder heeft toch ook zelf aangegeven het nieuwe huisje niet te willen, dan wordt alles toch logischerwijs geannuleerd.
Dat een huisje uit de verhuur wordt gehaald, kan gebeuren vanwege ouderdom, renovatiewerkzaamheden etc.
Uw moeder had ook het nieuwe huisje kunnen accepteren en zelf dan een comfortabele inklapbare standenstoel mee kunnen nemen.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Annulering door europarcs

Ongelezen bericht door BreejKC »

Deze handelwijze van Europarcs is natuurlijk ten hemel schreiend. Maar ja, zij zijn groot en u bent klein, dus dat doen ze gewoon. Komen ze hiermee weg? Nee, dat hoeft niet.

Schrijf een officiële klachtbrief hierover aan het Hoofdkantoor van EuroParcs. Adres en contactinformatie: Oude Apeldoornseweg 48, 7333 NS Apeldoorn. Hou het in de klachtbrief kort, zakelijk en netjes. Met stroop vangt ook u meer vliegen als met azijn. Stel ze wel een redelijke termijn waarbinnen u een antwoord en passende oplossing verlangt. Bewaar uw gevoerde correspondentie goed.

Vervolgens even afwachten hoe Europarcs hierop reageert. Mogelijk dat men alsnog met een goede oplossing komt voor uw ouders. Reageert men niet, te laat of wordt uw klacht niet tot tevredenheid afgehandeld, dan kunt u de zaak voorleggen aan de Geschillencommissie Recreatie. Kijk hiervoor naar de website van de Geschillencommissie (de geschillencommissie.nl).

Wat vaak helpt is al in de klachtbrief omschrijven dat u van de mogelijkheid de Geschillencommissie in te schakelen op de hoogte bent en u het in voorkomend geval niet zal nalaten de deze ook in te schakelen. Ook grote organisaties als Europarcs zijn of worden niet blij als zo'n Geschillencommissie wordt ingeschakeld, het maakt hun klachtafhandeling daardoor een stuk serieuzer.

Ik wens u en uw ouders veel succes met dit traject en hoop voor uw ouders dat er een passende oplossing voor hen gevonden wordt.

AANVULLEND:
Misschien ook wel een aantrekkelijk onderwerp voor de MAX Vakantieman. Wellicht is op twee paarden wedden wel het meest verstandig. Probeer die dus ook in te schakelen. Slechte publiciteit verricht, zeker als het op tv wordt uitgezonden, vaak wonderen.

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Annulering door europarcs

Ongelezen bericht door rvjapio »

Je kan blijven bokken tot je in een depressie raakt, maar je ouders ook gewoon helpen met het zoeken naar een alternatief. Loslaten en doorgaan.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Annulering door europarcs

Ongelezen bericht door BL2 »

BreejKC schreef:
08 mar 2023 09:43
Deze handelwijze van Europarcs is natuurlijk ten hemel schreiend.
Overdrijven is ook een vak....
Het is natuurlijk niet fijn dat de reis geannuleerd is, daar wordt je niet vrolijk van.

In plaats daarin je energie te stoppen, oriënteer je op het boeken van een ander huisje bij een andere organisatie en geniet van een fijne vakantie.
En als zo'n stoel zo belangrijk is, neem er zelf een mee.
Overigens, met rugklachten is het erg verstandig veel in beweging te blijven en niet de gehele dag in een standenstoel te zitten....

HandigeHarrie
Berichten: 1377
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Annulering door europarcs

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Ik zou sowieso een klacht indienen en tegelijkertijd een ander huisje zoeken dat geschikt is.
Als ik het goed begrijp hebben ze betaald voor een voorkeurs-keuze, dus een specifiek huisje. Dan kan Europarcs m.i. niet zomaar aangeven dat een ander huisje geaccepteerd moet worden en dat uw ouders zelf annuleren als ze dat niet accepteren.
Mogelijk rekenen ze ook nog annuleringsboete, als deze annuleringsreden door hen wordt ingevuld in het boekingssysteem. Ook daarom is het aan te raden om volgens bovenstaande aanwijzingen een brief te sturen.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Annulering door europarcs

Ongelezen bericht door Dirkie »

Even voor de zekerheid een vraagje. Heeft Europarcs ook alle kosten terug betaald na het annuleren want dat kan ik nergens terug vinden. Zo ja dan is deze zaak afgehandeld en is er een passende oplossing geboden. Daar is TS misschien niet blij mee maar dat is helaas een ander verhaal.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Annulering door europarcs

Ongelezen bericht door BreejKC »

Natuurlijk is de eerste prioriteit dat de ouders van TS uiteindelijk met een goede vakantie geholpen worden. Zeker ook dát spoor bewandelen en niet alleen meer gokken op EuroParcs.

Maar dat het zo veel bejubelde EuroParcs in de STER-reclame ook een ander kantje kent blijkt wel uit dit onderwerp. Dat een organisatie die zo met 'gewaardeerde' klanten omgaat eens met een forse klacht flink aangepakt wordt is dan, naar mijn bescheiden mening, niet meer als logisch.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Annulering door europarcs

Ongelezen bericht door BL2 »

Een forse klacht.....
De klantenservice zal erg onder de indruk zijn. Daar liggen ze echt maanden wakker van. De parken zitten steevast vol, dus daar maakt men zich niet druk over.
Als het geld is teruggestort is het voor hun klantvriendelijk afgehandeld en de overeenkomst beëindigen.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Annulering door europarcs

Ongelezen bericht door Lowieze »

@lisareuvekamp, u kunt hier eens kijken voor een fijne bungalow voor uw ouders. Zit vast wel iets leuks tussen.
https://www.bungalowspecials.nl/wegens- ... komen.html

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Annulering door europarcs

Ongelezen bericht door BreejKC »

@BL2. De klantenservice misschien niet, maar of de Directie er zo blij mee is als hun onderneming flink negatief in het openbaar aan een schandpaal genageld wordt, is een andere zaak. Een openbaar forum als dit draagt al daaraan bij. En leuk dat we daar ook de MAX Vakantieman voor hebben. Daar zult u vast van gruwelen.

Natuurlijk kunnen we alle fouten en arrogante houdingen van grote bedrijven laten voor wat het is "omdat het ze zo goed gaat". Zeker weet je dat het dan veel erger wordt. Daarom vindt ik het helemaal niet zo vreemd dat, als er iets fout gaat, dat ook gewoon aan de orde gesteld wordt. Maar goed, als u vindt dat grote bedrijven heilig zijn, 'be my friend', maar ik denk daar duidelijk anders over.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Annulering door europarcs

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

BL2 schreef:
08 mar 2023 12:12
Als het geld is teruggestort is het voor hun klantvriendelijk afgehandeld
Voor hun ja...

Maar voor de klant is er schade want nu nog in dezelfde periode een gelijkwaardige vakantie boeken is niet te realiseren
Dus is het gewoon redelijk dat europarcs dit verschil vergoedt. ZIJ annuleren eenzijdig, de reden doet er niet toe, er is altijd een reden te verzinnen, van personeelskrapte tot pandemie, van energieschaarste tot boot overdwars.
Laatst gewijzigd door J. Deltoer op 08 mar 2023 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Annulering door europarcs

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

BreejKC schreef:
08 mar 2023 12:40
@BL2. De klantenservice misschien niet, maar of de Directie er zo blij mee is als hun onderneming flink negatief in het openbaar aan een schandpaal genageld wordt, is een andere zaak. Een openbaar forum als dit draagt al daaraan bij. En leuk dat we daar ook de MAX Vakantieman voor hebben. Daar zult u vast van gruwelen.

Natuurlijk kunnen we alle fouten en arrogante houdingen van grote bedrijven laten voor wat het is "omdat het ze zo goed gaat". Zeker weet je dat het dan veel erger wordt. Daarom vindt ik het helemaal niet zo vreemd dat, als er iets fout gaat, dat ook gewoon aan de orde gesteld wordt. Maar goed, als u vindt dat grote bedrijven heilig zijn, 'be my friend', maar ik denk daar duidelijk anders over.
Oh jee, Max de vakantieman. Daar gaat de directie helemaal van bibberen. :roll: :mrgreen:

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Annulering door europarcs

Ongelezen bericht door Nijogeth »

J. Deltoer schreef:
08 mar 2023 12:52
BL2 schreef:
08 mar 2023 12:12
Als het geld is teruggestort is het voor hun klantvriendelijk afgehandeld
Voor hun ja...

Maar voor de klant is er schade want nu nog in dezelfde periode een gelijkwaardige vakantie boeken is niet te realiseren
Dus is het gewoon redelijk dat europarcs dit verschil vergoedt. ZIJ annuleren eenzijdig, de reden doet er niet toe.
Ze annuleren niet eenzijdig. Ze hebben alleen niet de gewenste stoel.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Annulering door europarcs

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Het geboekte huisje was uit de verhuur gehaald, zie openingspost. Een gelijkwaardig was er niet.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Annulering door europarcs

Ongelezen bericht door BreejKC »

En Europarcs heeft niet het geld om zo'n stoel aan te schaffen. Als is het alleen maar om de 'gewaardeerde' klant datgene te verstrekken dat is toegezegd en waarschijnlijk voor veel toekomstige klanten ook nog is te gebruiken. Zie bijvoorbeeld: Marktplaats advertentienummer: a1469946823 (Nieuw !) .

Tja, tv-reclame is duur, de klant komt daardoor op de tweede plaats.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Annulering door europarcs

Ongelezen bericht door BL2 »

J. Deltoer schreef:
08 mar 2023 12:52

Maar voor de klant is er schade want nu nog in dezelfde periode een gelijkwaardige vakantie boeken is niet te realiseren
En wat is de periode dan, J.Deltour ?

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Annulering door europarcs

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

BL2 schreef:
08 mar 2023 15:24
J. Deltoer schreef:
08 mar 2023 12:52

Maar voor de klant is er schade want nu nog in dezelfde periode een gelijkwaardige vakantie boeken is niet te realiseren
En wat is de periode dan, J.Deltour ?
Weet ik veel. Dat staat niet in de post van TS.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Annulering door europarcs

Ongelezen bericht door Dirkie »

BreejKC schreef:
08 mar 2023 12:40
@BL2. De klantenservice misschien niet, maar of de Directie er zo blij mee is als hun onderneming flink negatief in het openbaar aan een schandpaal genageld wordt, is een andere zaak. Een openbaar forum als dit draagt al daaraan bij. En leuk dat we daar ook de MAX Vakantieman voor hebben. Daar zult u vast van gruwelen.

Natuurlijk kunnen we alle fouten en arrogante houdingen van grote bedrijven laten voor wat het is "omdat het ze zo goed gaat". Zeker weet je dat het dan veel erger wordt. Daarom vindt ik het helemaal niet zo vreemd dat, als er iets fout gaat, dat ook gewoon aan de orde gesteld wordt. Maar goed, als u vindt dat grote bedrijven heilig zijn, 'be my friend', maar ik denk daar duidelijk anders over.
Zolang als de parken vol zitten denkt de directie hooguit: negatieve publiciteit is ook publiciteit. Kijk maar naar de parken van de een niet nader te noemen miljonair die sinds kort weer vrijgezel schijnt te zijn. Alleen maar negatieve publiciteit maar de parken zitten helemaal vol. Waarschijnlijk bent U een van de weinigen die zich er druk om maken.
En het is overigens nog steeds niet duidelijk hoe het e.e.a. nu afgehandeld is. Als het geld terug is, dan is de zaak afgehandeld. Iets wat er niet (meer) is kan ook niet verkocht worden lijkt me.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Annulering door europarcs

Ongelezen bericht door Nijogeth »

J. Deltoer schreef:
08 mar 2023 13:05
Het geboekte huisje was uit de verhuur gehaald, zie openingspost. Een gelijkwaardig was er niet.
Zou het dan zo kunnen zijn dat het huisje helemaal niet van Europarcs is, maar van iemand anders en dat deze het huisje uit de verhuur hebben gehaald?

Plaats reactie