Annulering door europarcs

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Annulering door europarcs

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zijn toch vaak van particulieren die via via verhuren. En nu misschien gestopt.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Annulering door europarcs

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dat zou kunnen, maar de afspraken en boekingen worden gedaan met Europarcs, en niet met eventuele eigenaren. Dat is weer een kwestie van Europarcs

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Annulering door europarcs

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als het huisje er niet meer is, houdt het op.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Annulering door europarcs

Ongelezen bericht door alfatrion »

Kort samengevat:
- Europarcs heeft met de ouders van TS een overeenkomst tot de verhuur van een vakantiehuisje;
- de ouders van TS wilde dit huisje vanwege de stand stoelen, en ik neem aan dat dit niet besproken is;
- Europarcs heeft aangegeven dat zij dit huisje niet konden aanbieden en daarmee aangegeven wanprestatie te zullen leveren;
- Jullie hebben de overeenkomst ontbonden (dat recht heeft Europacs namelijk niet).

Je hebt recht op een schadevergoeding. Het gaat daarbij om de huur van een vergelijkbaar huis, waarbij de zit voorkeur van je vader irrelevant is. Als de stoelen belangrijk zijn, dan moet je dat vooraf aangegeven. Je kan altijd kijken of je stoelen kan huren of zelf wat op de huur van het huisje bijleggen.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Annulering door europarcs

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dan wens ik TS vast succes bij de rechtzaak want op een andere manier laat deze firma zich zeer waarschijnlijk niet dwingen.
Wat betreft de invloed van negatieve publiciteit op consumenten sites en in consumenten programmas: zolang firma's zoals de banken zaak met de S en S nog bestaan geloof ik niet zo in de invloed van deze media.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Annulering door europarcs

Ongelezen bericht door BL2 »

Maar ook bv een huurder welke voor langere tijd het huisje huurt, bv voor de opvang van asielzoekers. Vaste langdurige huur is minder administratie en minder leegstand.....
Laatst gewijzigd door BL2 op 08 mar 2023 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Annulering door europarcs

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Er is gewoon een soortgelijk huisje te huur, echter zonder die stoelen. Ik betwijfel ook of je bij de huur van een dergelijk huisje hart kan maken dat je huurt vanwege de stoelen. Als ik naar verschillende parken kijk zie je standaard foto's, het daadwerkelijke huisje kan net anders ingericht zijn of net andere meubels hebben.
Mijn opa vroeger zat ook liever in een houten verstelbare tuinstoel. En die ging overal mee naar toe. Dat is dus ook een optie.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Annulering door europarcs

Ongelezen bericht door Lowieze »

Het is wel een risico als je een huisje huurt, om er vanuit te gaan dat het interieur precies is zoals op de foto’s staat.
Wij hebben een huisje gehuurd voor de meivakantie bij Europarcs en als je wilt reserveren staat er bij vermeld dat het interieur kan afwijken van de foto’s.
Dus grote kans dat die fijne stoel er helemaal niet staat.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Annulering door europarcs

Ongelezen bericht door rwolters »

J. Deltoer schreef:
08 mar 2023 15:33
BL2 schreef:
08 mar 2023 15:24
J. Deltoer schreef:
08 mar 2023 12:52

Maar voor de klant is er schade want nu nog in dezelfde periode een gelijkwaardige vakantie boeken is niet te realiseren
En wat is de periode dan, J.Deltour ?
Weet ik veel. Dat staat niet in de post van TS.
Waarom trek je dan zo'n feitenvrije conclusie??

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Annulering door europarcs

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Als u zegt dat mijn conclusie feitenvrij is, dan heeft u al een waarde toegekend aan mijn conclusie. Dat is jammer, als u oprecht geïnteresseerd zou zijn, dan zou u vragen hoe ik tot mijn conclusie ben gekomen. Maar nu lijkt het er meer op dat u probeert zich bij de oudgedienden van dit forum te voegen.
Mocht u toch geïnteresseerd zijn, lees de openingspost nog een keer.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Annulering door europarcs

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ah ik dacht al waar blijft het: de oudgedienden van dit forum.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Annulering door europarcs

Ongelezen bericht door BL2 »

J. Deltoer schreef:
08 mar 2023 21:46
Mocht u toch geïnteresseerd zijn, lees de openingspost nog een keer.
Daar staat de huurperiode in elk geval niet in.......

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Annulering door europarcs

Ongelezen bericht door Dirkie »

NeoDutchio schreef:
08 mar 2023 17:01
Er is gewoon een soortgelijk huisje te huur, echter zonder die stoelen. Ik betwijfel ook of je bij de huur van een dergelijk huisje hart kan maken dat je huurt vanwege de stoelen. Als ik naar verschillende parken kijk zie je standaard foto's, het daadwerkelijke huisje kan net anders ingericht zijn of net andere meubels hebben.
Mijn opa vroeger zat ook liever in een houten verstelbare tuinstoel. En die ging overal mee naar toe. Dat is dus ook een optie.
Ik lees in het openings topic het volgende
Mijn ouders hebben dat huisje geboekt en ook voorkeuskosten betaald voor dat huisje.
Dan neem ik aan dat het wel degelijk om een bepaald huisje gaat met een dergelijke stoel. En dat klopt ook wel want iets verder schrijft TS
Mijn moeder kreeg toen de horen dat het huisje uit de verhuur was gehaald en dat ze het huisje niet meer hadden. Ze hadden wel een alternatief alleen dan een ander huisje zonder standen stoelen.
Conclusie er was met voorkeur geboekt, voor die voorkeur was betaald en Europarcs gaf aan dat het niet meer geleverd kon worden. Lijkt me duidelijk.
En mijn vraag blijft (voor de derde keer): heeft Europarcs de alle kosten vergoed of hebben ze annulerings kosten in rekening gebracht? In het eerste geval is de zaak voor Europarcs afgedaan en zou ik als TS (of/of haar ouders0 mijn energie en geld anders besteden. In het tweede geval zou ik er alles aan doen om de annulerings kosten vergoed te krijgen omdat Europarcs een wanprestatie geleverd heeft en omdat volgens TS Europarcs de situatie omkeerd en zegt dat ze zelf geannuleerd hebben wat niet het geval is.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Annulering door europarcs

Ongelezen bericht door Lowieze »

Je kunt een voorkeur boeken voor een huisje met specifieke kenmerken of faciliteiten. Of een bepaalde standenstoel daar ook onder valt is natuurlijk de vraag. Maar dit huisje was niet beschikbaar, dus ook die bepaalde faciliteiten niet.
Europarcs zelf geeft aan:

“Mochten we om wat voor reden dan ook niet in staat zijn om jou deze specifieke vakantiewoning of kampeerplaats te garanderen, dan nemen we contact met je op. We zoeken naar een passend alternatief of je ontvangt je betaalde voorkeurskosten retour”

Dit was een reden voor de moeder van TS om het andere aangeboden huisje te annuleren, dus van annuleren door Europarcs is geen sprake.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Annulering door europarcs

Ongelezen bericht door BL2 »

We typen maar verder, maar TS Lisareuvekamp is het topic al na 2 minuutjes vergeten...

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Annulering door europarcs

Ongelezen bericht door Lowieze »

Het topic is nog maar 24 uur geleden geplaatst, sommige mensen hebben ook nog een leven

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Annulering door europarcs

Ongelezen bericht door Nijogeth »

juliomariner schreef:
08 mar 2023 21:57
Ah ik dacht al waar blijft het: de oudgedienden van dit forum.
Ik heb mijn bingokaart vol. Bingo!

Plaats reactie