LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bekend van TV! hotel Orion

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
luthalia
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:07
Locatie: Arnhem

Bekend van TV! hotel Orion

Ongelezen bericht door luthalia »

Goedendag.

Ik zou vandaag samen met mijn vriend in hotel Orion op Kaag overnachten, maar ben weer thuis.

In januari zag ik op vakantieveilingen.nl een veiling van hotel Orion, nadat ik de beoordelingen op diverse websites en het gastenboek van het hotel had gelezen, besloot ik ook te bieden op de veiling. Uiteindelijk heb ik ook een veiling gewonnen.
Na een korte mail-wisseling in maart waarin ik heb gevraagd of er bijkomende kosten waren als ik kamer 23 wilde reserveren, werd mij toegezegd dat dit niet het geval was, waarna ik de betreffende kamer ook voor vandaag heb gereserveerd.

Na een lange rit vanuit Arnhem kwamen we tegen 17 uur moe en hongerig aan in het hotel. We werden uiterst onvriendelijk te woord gestaan door de eigenaresse en kregen de sleutel van kamer nr 10, dit is niet de kamer die ik gereserveerd heb, bij navraag werd ik afgeblaft dat de kamer bezet was door iemand met een stok. Terwijl ik specifiek om deze kamer vroeg ivm knie en rugklachten.
Uiteindelijk hebben wij toch de moeite genomen om de kamer te bekijken waarvoor we eerst 2 trappen op moesten ivm onduidelijke uitleg waar de kamer zich bevond. Bij entree van de kamer meteen omgedraaid en weer terug naar de eigenaresse.
Ik was en ben nog steeds woest over wat er daarna gebeurde. Ik heb aangegeven dat ik niet tevreden ben over de kamer die ons werd toegewezen omdat deze totaal niet vergelijkbaar is met kamer 23 waarvoor ik ook gereserveerd had en de bevestiging nog steeds in mijn mail heb staan. Toen werd gezegd dat wij geen andere keus hadden omdat kamer 23 al bezet was. Zelf heb ik toen gevraagd of er dan een vergelijkbare kamer was, maar die was er niet want: "die kamers zijn alleen voor gasten die €80,- per nacht betalen, en niet voor mensen met een bon van vakantieveilingen.nl" Toen ik nogmaals aangaf knie en rugklachten te hebben kwam het commentaar: "ik zie jou anders niet met een stok lopen" Ik stond perplex, en wilde alleen nog maar naar huis. Mijn vriend was intussen al begonnen de tassen in te laden.
Ik had de waardebon teruggevraagd, maar daar stond al op geschreven dat deze al geïncasseerd was. Toen ik vroeg of ik mijn geld terugkreeg, omdat ik nooit meer terug wil naar dit hotel, werd grofweg gezegd dat ze niet aan geld-teruggave deden, omdat er 15,- zou worden afgedragen aan vakantieveilingen.nl. Ik ging hier niet mee akkoord en toen ik haar naam vroeg wilde ze die niet eens zeggen, tot ik zei dat ik een mailwisseling had met mevr M. en ze toegaf dat zij die persoon was. Toen haar man en mijn vriend erbij kwamen en dat hoorden ging ineens de kassa open en kreeg ik het aankoopbedrag van de bon terug, €26,-

Ik had echter nog €4,- aan vakantieveilingen.nl betaald en €50,- aan benzine en €4,- voor de veerpont. dit kon ik op dat moment niet eens meer zeggen omdat we alleen nog maar weg wilden. Zoals mijn vriend het mooi wist te verwoorden: "Alsof je in een restaurant een biefstuk besteld en een goedkope hamburger voorgeschoteld krijgt"

250 km gereden en zwaar teleurgesteld. Een ding is voor mij zeker, dit laat ik niet toe, als wij al zo behandeld worden, dan zijn er nog honderden, zo niet duizenden personen die verwachten een leuk gezellig hotel te zien en in plaats daarvan als honden behandeld worden. Van het gezegde "De klant is koning" heeft de eigenaresse nog nooit gehoord.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Bekend van TV! hotel Orion

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Vooropgesteld dat ik het niet netjes vind als kamer 23 voor jullie is gereserveerd, dat er dan bij aankomst een andere kamer beschikbaar blijkt te zijn.
Ik vind ik wel dat je impulsief en overdreven reageert.
Bij entree van de kamer meteen omgedraaid en weer terug naar de eigenaresse.
Dit is een voorbeeld van het proberen voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.
Euro 26,- voor de overnachting met 2 personen inclusief ontbijtbuffet is natuurlijk een zeer lage prijs, en dan nog allerlei wensen hebben voor een specifiek kamernummer, is een beetje teveel van het goede.

Jullie hadden gewoon een prima weekend kunnen hebben in kamer 10.

luthalia
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:07
Locatie: Arnhem

Re: Bekend van TV! hotel Orion

Ongelezen bericht door luthalia »

Niet als ik met betreffende persoon onderstaande mailwisseling heb gehad, zoals je ziet heb ik specifiek gevraagd of er bijkomende kosten zijn, hoe krom is het dan als er eerst een toezegging word gedaan en deze vervolgens niet nagekomen word.

Hallo,

Ik heb via vakantieveilingen.nl een voucher voor jullie hotel gewonnen.
De bon is geldig voor 1 overnachting voor 2 personen op een
2/persoonskamer.
Graag wil ik de weten wat de eventueel bijkomende kosten zijn als ik
kamer 23 wil reserveren.

Groetjes


Goedemiddag ,

Kamer 23 is een tweepersoons kamer dus daar komen geen extra kosten
bij. Wanneer je een reservering wilt maken dan moet je het
vouchernummer doormailen en de datum waarop je er gebruik van zou
willen maken. Wij kijken dan of de kamer beschikbaar is en sturen een
bevestiging.

M.vr.gr.
HOTEL ORION
M...... M......


Goedenmiddag.
In dat geval wil ik graag de kamer boeken voor de nacht van 23-04
tot 24-04.
Mijn vouchernummer is: XXXXXXXX/XXXXX
Groetjes


Beste ,

Helaas is het niet mogelijk om in het paasweekend gebruik te maken van
de bon. Wij hebben im maart mogelijkheden en begin april en dan weer
vanaf 15 mei tot en met 13 juli. Laat even weten wat je wilt.

Groeten,
M...... M......


Goedendag M

Zou ik dan op 01-04 kunnen boeken?

Groetjes


Goedemorgen ,

Wij hebben de kamer op 1 april voor U gereserveerd.

Tot ziens op Kaageiland,
HOTEL ORION
M...... M......

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Bekend van TV! hotel Orion

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Vooropgesteld dat ik het niet netjes vind als kamer 23 voor jullie is gereserveerd, dat er dan bij aankomst een andere kamer beschikbaar blijkt te zijn.
Ik vind ik wel dat je impulsief en overdreven reageert.
Dit is wat ik zeg.

Het gaat erom hoe je omgaat met de situatie ter plekke.
Om nu gelijk om te draaien en terug naar huis te rijden vind ik een impulsieve en overdreven reactie. Kamer 10 is tenslotte van dezelfde categorie als kamer 23.

Ik ga ervanuit dat kamer 23 op de begane grond is, en dat er iemand is gekomen die moeilijk loopt, waardoor ze hebben besloten om deze kamer toch uit te geven.

Niet netjes, maar geen halszaak.

GloriusWorld
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:50

Re: Bekend van TV! hotel Orion

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

Wouw, het is al heel wat als ik alle topics moet geloven, dat je zomaar een kamer kon boeken in een hotel van de vakantieveilingen.
Nu kan je een kamer boeken, je bent er helemaal naar toe gegaan, is het weer niet goed :roll:

luthalia
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:07
Locatie: Arnhem

Re: Bekend van TV! hotel Orion

Ongelezen bericht door luthalia »

@ Leo: Ik heb een vriendin gebeld die heeft beaamd wat er op de website vermeld stond, bijna half uur overlegd met haar en mijn partner over wat te doen. Maar hoe langer we daar zaten te wachten hoe kwader we werden.
Ik daag je bij deze uit om eens met eigen ogen een kijkje te nemen in dat Hotel en er voor aankomst wel bij te vermelden dat je via vakantioeveilingen boekt. Eens zien of je dan nog zo reageert. ;)

@GloriusWorld: Dan weet ik niet waar de andere personen geboekt hebben, maar ik heb nooit problemen gehad om een hotel te boeken via vakantieveilingen.nl
In dit geval gaat het niet over die website maar over Hotel Orion.

luthalia
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:07
Locatie: Arnhem

Re: Bekend van TV! hotel Orion

Ongelezen bericht door luthalia »

Voor een paar veldbedjes kan ik ook wel naar een camping gaan. De onderste foto komt het meest overeen met de kamer die ons werd toegewezen. Ipv een mini-stapelbed stonden er 3 veldbedjes naast elkaar.
Oude aftandse zooi, maar het meest ergert het mij dat degene die het hotel heeft overgenomen, zo omgaat met klanten, ook al betalen ze niet veel, via mond tot mond reclame had ze heel veel nieuwe gasten kunnen krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Bekend van TV! hotel Orion

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Hotel ziet er nog minder uit als een pension. :shock:
Althans die kamer die je hier laat zien op de foto.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Bekend van TV! hotel Orion

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Bovenstaande foto's komen van de website van hotel Orion, die je naar eigen zeggen hebt bekeken.
De inrichting van de kamers kan dan niet als een donderslag bij heldere hemel komen

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Bekend van TV! hotel Orion

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Leo The Emperor schreef:Bovenstaande foto's komen van de website van hotel Orion, die je naar eigen zeggen hebt bekeken.
De inrichting van de kamers kan dan niet als een donderslag bij heldere hemel komen
Mischien wist TS dat ook wel maar is kamer 23 niet zo ingericht en vandaar ook extra die kamer hebben geboekt en de reden dat ze slecht ter been is.

Gesloten