Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Ronel2
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2024 17:55

Re: Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie

Ongelezen bericht door Ronel2 »

Als één van de huiseigenaren die zaken doen (deden) met Belvilla wil ik hier toch even reageren.
Even al het juridisch geneuzel hierboven negerend... (een olifant heeft toch de grootste)
Als een gast boekt bij Belvilla (evt. via bookingdotcom of airb&b en nog andere bookingsites) dan sluit deze een overeenkomst af met Belvilla. NIET met de huiseigenaar.

De problemen met de geannuleerde boekingen liggen zeker niet aan de huiseigenaren, maar aan een nieuw boekingsysteem bij Belvilla. Hierdoor worden reeds bestaande boekingen en dus door de huiseigenaar geblokkeerde periodes gewoon genegeerd en plaatst Belvilla hier een boeking overheen. Voor ons, als huiseigenaren is het vervolgens weer een heel gedoe om van deze dubbele boeking af te komen. Het verhaal is nog wel wat ingewikkelder en uitgebreider, maar doet hier niet ter zake.
Zolang maar duidelijk is dat een huiseigenaar absoluut niks aan deze problemen kan doen en zeker niet verantwoordelijk is.

Overigens heb ik, en velen met mij inmiddels de samenwerking met Belvilla beëindigd. En nee, dat heeft geen gevolgen voor reeds bestaande boekingen. Die worden gewoon nagekomen.

mennovu
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2024 10:18

Re: Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie

Ongelezen bericht door mennovu »

Wij hebben helaas ook een slechte ervaring bij Belvilla. Hadden een huisje op Ameland geboekt in januari voor de meivakantie. Dit huisje is 2 weken geleden geannuleerd wegens "operationele redenen". Er werd 1 alternatief op Texel geboden en 1 op Ameland (veel kleiner en beide veel duurder, bijna 1000 en 400 euro prijsverschil). Omdat we de boot al hadden geboekt met autotocht hebben we nu maar het veel duurdere huisje gekozen. Veel keuze hadden wij zo kort voor de meivakantie natuurlijk niet meer. Ze gaven weliswaar 20% korting maar met die korting zijn we alsnog veel meer geld kwijt. Het voelt al met al allesbehalve goed en ik zal ook niet meer bij Belvilla boeken. Er zijn online veel klachten te vinden waarbij mensen hetzelfde is overkomen. Ik heb nog wel een klacht ingediend maar kreeg daar een enorm slecht antwoord op terug dat overduidelijk door Google Translate is gehaald. Ik heb de hoop maar opgegeven op verdere restitutie en ga toch maar van mijn, stuk duurdere vakantie, genieten. Nooit meer Belvilla voor ons.
Laatst gewijzigd door mennovu op 01 mei 2024 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.

J. Deltoer
Berichten: 3109
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Verstandig. Er worden bakken met geld aan reclame en marketing besteed, maar klantvriendelijkheid is nul, klantgerichtheid is nul en klantenservice wordt ergens in het buitenland bemand door stagaires die standaard antwoorden door google translate gooien. Nergens bij aangesloten, dus je mag het als klant maar uitzoeken.

Was het trouwens nou Bel Vila of belvillla? :evil: 🤮

Aygulf
Berichten: 385
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie

Ongelezen bericht door Aygulf »

Lora51 schreef:
24 apr 2024 12:54
Familievraag krijgt eerst te maken met een totaal niet empathisch bedrijf. En als dank voor zijn uitgebreide verhaal krijgt hij hier ook nog vele niet empathische reacties over zich heen. Had dat niet anders gekund?

Daarbij komt ook nog als iemand een korte vraag stelt op het forum vaak gevraagd wordt: welk bedrijf is het, wat is er precies gebeurd, etc.

Jammer, hoor.
Ook bij u weer emotie. Een bedrijf kan met tienduizenden klanten echt niet per geval bekijken of het "empatisch" moet zijn en uitzonderingen moet toepassen. Bovendien bemiddelt het voor particulieren die hun huis aanbieden en die zouden dan ook weer "empatisch" moeten zijn. Iedereen heeft zijn verhaal en redenen om een huis te huren. Ook aan empatische reacties op dit forum heeft een topicstarter niets, die wil gewoon antwoord op zijn vraag. Laten we het gewoon (en dat kan best vriendelijk) zakelijk houden en er niet een therapeutisch groepsgesprek van maken.

Erthanax
Berichten: 9727
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Belvilla annuleert last minute vakantie en dupeert familie

Ongelezen bericht door Erthanax »

Empathie is iets anders dan therapie. Een goed antwoord kan ook empatisch zijn en een empatisch antwoord kan ook zakelijk zijn.

Plaats reactie