LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Camping Riviera bij Elburg

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Camping Riviera bij Elburg

Ongelezen bericht door Har06 »

Camping Riviera bij Elburg is over gegaan in handen van de ooststappengroep,zijn er ervaringen met bovenstaande camping ? :?: :idea:

MAXIEM

Re: Camping Riviera bij Elburg

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

Ik zou zeggen: google zelf even. Het is in elk geval niet allemaal rozengeur en maneschijn bij/met deze groep.

Maxiem.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Camping Riviera bij Elburg

Ongelezen bericht door Har06 »

MAXIEM schreef:@

Ik zou zeggen: google zelf even. Het is in elk geval niet allemaal rozengeur en maneschijn bij/met deze groep.

Maxiem.

Google machine uiteraard gebruikt, de Ooststappengroep is ons zeer bekend.
Ik vraag ervaring uitwisseling van camping/zwembad bezoekers:)

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Camping Riviera bij Elburg

Ongelezen bericht door VioletPrue »

De camping zelf staat goed bekend, als u er over denkt om de camping te bezoeken is het wel aan te raden om na te gaan of er in die periode geen activiteiten zijn op het nabij gelegen festivalterrein (naast Walibi).
Als daar festivals zijn (Defcon, Lowlands) kan er erg veel geluidsoverlast zijn.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Camping Riviera bij Elburg

Ongelezen bericht door Har06 »

VioletPrue schreef:De camping zelf staat goed bekend, als u er over denkt om de camping te bezoeken is het wel aan te raden om na te gaan of er in die periode geen activiteiten zijn op het nabij gelegen festivalterrein (naast Walibi).
Als daar festivals zijn (Defcon, Lowlands) kan er erg veel geluidsoverlast zijn.

Bedankt voor de info :)

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Camping Riviera bij Elburg

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Har06 schreef:Camping Riviera bij Elburg is over gegaan in handen van de ooststappengroep,zijn er ervaringen met bovenstaande camping ? :?: :idea:
Zeer interesant, dat heb ik nou al altijd willen weten, dus ben zeer blij
met jou berichtje....

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Camping Riviera bij Elburg

Ongelezen bericht door Har06 »

Chocomelk schreef:
Har06 schreef:Camping Riviera bij Elburg is over gegaan in handen van de ooststappengroep,zijn er ervaringen met bovenstaande camping ? :?: :idea:
Zeer interesant, dat heb ik nou al altijd willen weten, dus ben zeer blij
met jou berichtje....
kinderhand is vlug gevuld, heeft Cho :lol: comelk ervaring met Riviera ??

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Camping Riviera bij Elburg

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Er is gisteren door de gemeenteraad besloten dat Defqon niet een dag, maar twee dagen gaat duren voortaan.
Dus een extra dag om de camping te vermijden. :wink:

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Camping Riviera bij Elburg

Ongelezen bericht door Har06 »

VioletPrue schreef:Er is gisteren door de gemeenteraad besloten dat Defqon niet een dag, maar twee dagen gaat duren voortaan.
Dus een extra dag om de camping te vermijden. :wink:
waar kan ik die data van het festival gebeuren vinden ??, hoe ver ligt de camping er vanaf ?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Camping Riviera bij Elburg

Ongelezen bericht door Jolijn »

Har06 schreef:
VioletPrue schreef:Er is gisteren door de gemeenteraad besloten dat Defqon niet een dag, maar twee dagen gaat duren voortaan.
Dus een extra dag om de camping te vermijden. :wink:
waar kan ik die data van het festival gebeuren vinden ??, Op de site? hoe ver ligt de camping er vanaf ?
Kun je zien op Google Maps

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Camping Riviera bij Elburg

Ongelezen bericht door Har06 »

Jolijn schreef:
Har06 schreef:
VioletPrue schreef:Er is gisteren door de gemeenteraad besloten dat Defqon niet een dag, maar twee dagen gaat duren voortaan.
Dus een extra dag om de camping te vermijden. :wink:
waar kan ik die data van het festival gebeuren vinden ??, Op de site? hoe ver ligt de camping er vanaf ?
Kun je zien op Google Maps[/color]



Goh zou ik dat niet weten Mevr Jolijn :(.
Mijn vraag was gericht aan iemand die bekend is met de betreffende omgeving,te weten Violet Prue :)

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Camping Riviera bij Elburg

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Defqon is op 22 en 23 juni 2012.
Maar de overlast schijnt behoorlijk te zijn, de burgemeester van Elburg komt ook in opstand.
Lowlands is op 17, 18 en 19 augustus 2012.
De afstand van de camping tot het festivalterrein is ongeveer 3,5/4 km.
Dus erg dichtbij.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Camping Riviera bij Elburg

Ongelezen bericht door Har06 »

Bedankt Violet, de door jouw genoemde data zijn genoteerd.
Ik wist niet festival lawaai zover dragend was, er bestaat toch zoiets als een milieu wetgeving met normen voor lawaai ?.

anita1971
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: Camping Riviera bij Elburg

Ongelezen bericht door anita1971 »

Har06,

De reden waarom deze festivals zo "indringen" van geluid zijn komt omdat er water vlakbij is........... Op het festivalterrein heb je minder last van de herrie dan bv 1 km verder!!

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Camping Riviera bij Elburg

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Har06 schreef:Bedankt Violet, de door jouw genoemde data zijn genoteerd.
Ik wist niet festival lawaai zover dragend was, er bestaat toch zoiets als een milieu wetgeving met normen voor lawaai ?.
Tja, vlakke poldergrond....het geluid draagt erg ver.
Die paar bomen daar houden het geluid niet tegen.
Er zijn zeker normen en het schijnt dat Lowlands qua geluid minder ver draagt dan Defqon.
De bas bij Defqon schijnt erg aanwezig te zijn. :lol:

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Camping Riviera bij Elburg

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Kleine 'update':

Rivièra Park zit niet te wachten op Defqon.1

LELYSTAD Manager Bert de Wilde van het Rivièra Parc in Biddinghuizen is ‘allerminst gelukkig’ met het feit dat Defqon.1 op herhaling gaat én wordt uitgebreid.

De eerste editie van het dancefestival naast Walibi leidde vorig jaar tot veel klachten van Rivièra-gasten. „Net zoals met andere evenementen bij Walibi hadden we verkeersoverlast, maar met name het geluid was dramatisch”, zei toenmalig directeur Henri Lenselink naderhand tegen deze krant. Ook zou een groep Defqon-bezoekers voor overlast, ruzie en vernielingen op de Rivièra-camping hebben gezorgd. Defqon gaat in juni naar twee festivaldagen, de camping op het terrein is langer open. Het evenement zal aan strengere geluidsnormen moeten voldoen, maar De Wilde is sceptisch. „Ik heb daar weinig vertrouwen in.” Hoe dan ook wil hij opheldering van de gemeente. „Binnenkort ga ik met de Oostappen Groep (de nieuwe eigenaar van het recreatiepark aan de Spijkweg) met de gemeente praten. Dan gaan we dit punt zeker aan de orde stellen.” De Wilde heeft geen zin in wéér een stortvloed aan klachten, laat hij weten.


Bron: De Stentor 08-02-2012

Anton1968
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 mei 2009 17:34

Re: Camping Riviera bij Elburg

Ongelezen bericht door Anton1968 »

Op zoover staan inmiddels diverse (overwegend negatieve) ervaringen.
http://www.zoover.nl/nederland/flevolan ... ch/camping

Als ik van tevoren had geweten wat de overname door Oostappen betekende voor de camping, had ik geen seizoenplek meer geboekt.
Het is geen kindvriendelijke camping meer; de bescheiden speeltuin is nog eens gehalveerd, kinderen moeten nu op straat lopen door alle nieuwe chalets, buiten de schoolvakanties en de weekenden is er niets te doen, zelfs het zwembad is dan dicht.

's Avonds zwemmen is er al helemaal niet meer bij; je wordt er uit gezet om 19 uur en ook al ben je halverwege de waterglijbaan: pech, het water gaat uit en je zoekt maar uit hoe je beneden komt.
Daarover klagen lukt dan niet; ook de receptie gaat stipt om 19 uur dicht, maakt niet uit hoeveel gasten op hun beurt staan te wachten.

Inmiddels meerdere klachtenbrieven gestuurd waar maar niet inhoudelijk op wordt gereageerd.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Camping Riviera bij Elburg

Ongelezen bericht door Har06 »

Tja, typical de Ooststappengroep,:

Meer plaatsen voor chalets
Vaste verblijvers eruit zien te werken
Speeltereinen leveren niets op
Zwembad effectief gebruiken, de dal uren eruit ivm kostenbesparingen, lijkt me ook logisch.

Wij zijn er dan ook naar toegegaan ivm plm E 50 p/n voor een caravan in de 1* week van mei en een verplichtte boekingsperiode.
Wij gaan ons eigen vermaak zoeken buiten de camping om :oops:

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Camping Riviera bij Elburg

Ongelezen bericht door Har06 »

Deze camping was gisteren leidend onderwerp bij een programma van Max, wderom de Ooststappengroep die in de fout gaat, gelukkig zijn wij niet in Elburg geweest een paar weken terug :mrgreen:

brandweerhans
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mei 2012 23:22

Re: Camping Riviera bij Elburg

Ongelezen bericht door brandweerhans »

Wij stonden (juist stonden) 10 jaar tijdens het voorseizoen op beach. helaas begin januari kregen wij via via informatie dat de camping door de oostappengroep was overgenomen. Deze groep staat niet best bekend in kampeerdersland. Zie SBS6 red mijn vakantie en de groeten van Max van 21-05-2012. wij hadden dus al betaald voor 2012 en toen bleek dat in april er geen voorzieningen beschikbaar zouden zijn. Daarnaast heeft men regels gewijzigd zoals hondenvrij bestaat niet meer. Wij kregen deze berichtgeving 2 dagen voor start van het voorseizoen. Wij wilden net onze caravan ophalen. Dit is dus niet doorgegaan. Ik heb direct een brief gestuurd met verzoek om kostenloze annulering. Dit is gehonoreerd maar het geld moet nog komen. Inmiddels juridische bijstand ingeschakeld.
De camping ziet er niet meer uit. Groene barakken alom. iedere graspriet en vrij asfalt is benut om geld te verdienen. Ons advies doe geen zaken met Oostappengroep. Zie verder forum op de site van groeten van max en Zoover. Google Riviera parc en Zoover komt ook naar voren. Voor ons geen Oostappen camping.

Gesloten