LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CoronaFletcher

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

CoronaFletcher

Ongelezen bericht door e-chec »

Vanwege corona bieden vliegmaatschappijen en reisbureaus vouchers aan voor aanbetalingen van reizen, die niet door kunnen gaan. De EU heeft aangegeven dat reizigers, die daarmee niet akkoord gaan, hun aanbetaling terug moeten krijgen.
Dat is de theorie, de praktijk is anders. De bedrijven doen het domweg niet.

Dat blijkt andere organisaties op ideeën te brengen. Bij vertrek uit Fletcher hotel Veldenbos te Nunspeet heb ik de resterende kosten betaald. Thuisgekomen keek ik de rekeningen nog eens door en zag ik dat er € 14,50 teveel in rekening was gebracht.

Dat heb ik per e-mail aan het hotel gemeld. Vrijwel direct antwoordde de hotelreceptie, dat er inderdaad een ontbijt teveel in rekening was gebracht. Als ik mijn bankrekeningnummer zou toesturen zou het geld worden teruggestort, zo werd beloofd.

Ik heb het rekeningnummer toegestuurd. Toen ik 5 dagen later nog niets had ontvangen heb ik opnieuw een e-mail gestuurd, waarin ik vroeg waar de terugbetaling bleef. De reactie was dat dat wel 3 maanden kon duren. Nadat ik had gemeld, dat ik daar niet akkoord mee ging, kreeg ik een volgende e-mail. Het zou nu 3 weken duren.

De dag daarop kreeg ik nog een e-mail. Het geld zou niet worden terugbetaald, maar ik zou een voucher ontvangen, die ik bij een volgend bezoek aan een Fletcher hotel kon gebruiken.

Daar was ik het niet mee eens. Ik zou dan verplicht zijn geld, dat mij ten onrechte in rekening was gebracht, uitsluitend bij Fletcher te gebruiken. Dat kan natuurlijk niet.

Ik heb dit voorgelegd aan de Fletcher-organisatie. Die vond dit tot mijn stomme verbazing een correcte oplossing van hotel Veldenbos. Ofwel een middelvinger voor mij als gast

Dat was voor mij reden om bij ConsuWijzer te informeren of Fletcher hotels dit mag doen. Vanmorgen ben ik door een medewerkster van ConsuWijzer gebeld. De handelswijze van Fletcher hotels is beslist niet toegestaan en ongepast. Mij werd gewezen op de mogelijkheid een modelbrief van ConsuWijzer met mijn mening te gebruiken en die toe te sturen aan Fletcher hotels. Ik heb aangegeven dat ik dat niet ga doen. Die brief legt Fletcher hotels ongeïnteresseerd terzijde.

Over het geheel nadenkend vraag ik mij af of ik de enige ben die door Fletcher hotels teveel in rekening is gebracht. Ik raad iedere gast van de hotelketen aan bij de betaling van zijn kosten de vingers te tellen.
Laatst gewijzigd door e-chec op 16 jul 2020 14:36, 2 keer totaal gewijzigd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: CoronaFletcher

Ongelezen bericht door sjohie »

Sowieso is het goed om een rekening van een hotel even te checken, voordat je die (digitaal) voldoet. Dat is gezond verstand, en heeft niks met corona te maken lijkt me?

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: CoronaFletcher

Ongelezen bericht door e-chec »

Dag Flons,

Dank voor je steun, maar ik denk dat Fletcher dit bericht onprettiger vindt dan een brief, die niet gelezen wordt.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: CoronaFletcher

Ongelezen bericht door Moneyman »

e-chec schreef:
16 jul 2020 15:38
... maar ik denk dat Fletcher dit bericht onprettiger vindt dan een brief, die niet gelezen wordt.
Waarom doe je niet gewoon beide? Een klacht aan de directie gericht zet meer zoden aan de dijk dan een topicje op een forum.

Gesloten