Europarcs Hoge Kempen met 5% rendementen

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
peppeurso80
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2022 13:48

Europarcs Hoge Kempen met 5% rendementen

Ongelezen bericht door peppeurso80 »

Ik zou graag willen weten of iemand ervaring heeft met een uitbetalingsgarantie bij Europarcs. Ik wil een stacaravan chalet kopen in Zutendaal bij Hoge Kempen en zij bieden 5% zonder parkkosten, nutsvoorzieningen en onderhoud te betalen. Ook kan ik 21 dagen per jaar gratis verblijven. Enige mening?

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Europarcs Hoge Kempen met 5% rendementen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik zou de “kleine lettertjes” maar heel goed bestuderen. Kan eigenlijk niet kloppen.

bennie02
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 nov 2018 12:15

Re: Europarcs Hoge Kempen met 5% rendementen

Ongelezen bericht door bennie02 »

als het te mooi klinkt om waar te zijn ................

Kokka1
Berichten: 399
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Europarcs Hoge Kempen met 5% rendementen

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Voor 5% kan je beter je geld in een aandelenfonds stoppen.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Europarcs Hoge Kempen met 5% rendementen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Pas nog daar geweest. Van dat park wordt je niet blij.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Europarcs Hoge Kempen met 5% rendementen

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Als je een beetje handig bent kan je ook investeren in een accommodatie en zelf de verhuur gaan regelen. Op een normaal woonhuis kan je al zonder probleem meer dan 5% rendement maken als je dat gaat verhuren, op vakantieaccommodatie nog veel meer. Wel zorgen dat je gevonden wordt, en dat klanten makkelijk kunnen boeken en betalen.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Europarcs Hoge Kempen met 5% rendementen

Ongelezen bericht door kuklos »

peppeurso80 schreef:
18 feb 2022 13:53
Ik zou graag willen weten of iemand ervaring heeft met een uitbetalingsgarantie bij Europarcs. Ik wil een stacaravan chalet kopen in Zutendaal bij Hoge Kempen en zij bieden 5% zonder parkkosten, nutsvoorzieningen en onderhoud te betalen. Ook kan ik 21 dagen per jaar gratis verblijven. Enige mening?
Ja. Het is geen vreemde constructie, meerdere parken zijn op die manier gefinancierd. Bijvoorbeeld parken van de Roompot.
Van belang is wat er in de overeenkomsten staat. Zoals wie draait op voor onderhoud, en vooral voor welk onderhoud. Zijn de inkomsten gegarandeerd. Voor hoelang zijn de gegarandeerd. 5% rendement, rendement van wat? Van je inleg?
Voor jou is van belang of je dit geld op de plank hebt liggen, welk deel van jouw beleggingen het uitmaakt etcetera. Die 21 dagen hoe worden die bepaald etcetera.

In dit geval geldt, zoals het Engelse gezegde luidt "the devil is in the details".

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Europarcs Hoge Kempen met 5% rendementen

Ongelezen bericht door juliomariner »

Kijk ook of u de stacaravan bij verkoop eerst aan Europarcs moet aanbieden. Daarnaast schijnt het dat na een aantal jaar er een verplichte onderhoudsronde te zijn.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Europarcs Hoge Kempen met 5% rendementen

Ongelezen bericht door kuklos »

Dat is een goede opmerking van juliomariner. Wat als je straks wil verkopen?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Europarcs Hoge Kempen met 5% rendementen

Ongelezen bericht door scontra »

Wat blijft er van de investering over als caravan v.w.b. de verhuur wordt afgeschreven door Europarcs , omdat het bijv. verouderd is en eigenlijk vervangen moet worden. Het verouderen voor de verhuur zal vandaag de dag veel sneller optreden omdat de huurder steeds meer eisen aan het vakantieverblijf zal stellen.
De staplaats is niet van eigenaar van de caravan en moet de staplaats dan door de eigenaar van de caravan leeg worden opgeleverd of wordt er dan een nieuwe investering gevraagd voor de vervanging ?
Heb er geen ervaring mee, maar zie in de naaste omgeving veel caravaneigenaren die in de problemen zitten omdat hun (gehuurde) staplaats moet worden ontruimd om ruimte te maken voor nieuwe caravans en/of bungalows voor de verhuur.

U mag er 21dagen per jaar zelf gebruik van maken, maar vast niet in de periodes waarin het hoogseizoen en jaarwisseling valt, want die brengen nl. het meeste op bij de verhuur.

Al met al doet het mij denken aan de de huurkoop contracten zoals die in bijv. Spanje zijn/worden verkocht en of de investering daar nou echt zo renderend van wordt, dat valt naar mijn gevoel zeer te betwijfelen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Europarcs Hoge Kempen met 5% rendementen

Ongelezen bericht door crazyme »

juliomariner schreef:
19 feb 2022 15:16
Kijk ook of u de stacaravan bij verkoop eerst aan Europarcs moet aanbieden. Daarnaast schijnt het dat na een aantal jaar er een verplichte onderhoudsronde te zijn.
Ik heb gehoord dat die onderhoudsronde moet worden gedaan door een aannemer welke door europarcs bepaald wordt. De kosten zijn voor de eigenaar.

In die constructie is natuurlijk het risico dat er soort kick back plaatsvind.

Weet iemand hier iets over ?

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Europarcs Hoge Kempen met 5% rendementen

Ongelezen bericht door kuklos »

crazyme schreef:
19 feb 2022 21:28
Ik heb gehoord dat
......
Weet iemand hier iets over ?
Deze vraag stellen aan diegene van wie je gehoord hebt dat....

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Europarcs Hoge Kempen met 5% rendementen

Ongelezen bericht door crazyme »

kuklos schreef:
19 feb 2022 21:30
crazyme schreef:
19 feb 2022 21:28
Ik heb gehoord dat
......
Weet iemand hier iets over ?
Deze vraag stellen aan diegene van wie je gehoord hebt dat....
Dank voor jouw nuttige tip.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Europarcs Hoge Kempen met 5% rendementen

Ongelezen bericht door Jablan »

peppeurso80 schreef:
18 feb 2022 13:53
Ik zou graag willen weten of iemand ervaring heeft met een uitbetalingsgarantie bij Europarcs. Ik wil een stacaravan chalet kopen in Zutendaal bij Hoge Kempen en zij bieden 5% zonder parkkosten, nutsvoorzieningen en onderhoud te betalen. Ook kan ik 21 dagen per jaar gratis verblijven. Enige mening?
Niet doen.
Veel vakantieparken hebben dit: jij mag het huis kopen en zij verhuren het voor jou. Lijkt leuk, maar alle bijkomende kosten gaan van je rendement af en aan het einde van de rit draai je verlies. Lees ook de kleine letters over wat als jij weer wilt verkopen.

Als je wat te besteden hebt, zijn er altijd mensen, die van jouw geld willen profiteren. Alles waarbij jij de controle over je vermogen verliest, moet je niet doen en deze constructie is er een voorbeeld van.

Draai de vraag eens om: waarom gaat een exploitant van zo'n park op zoek naar particuliere beleggers en niet naar een bank of naar de beurs of crowd-funden?

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Europarcs Hoge Kempen met 5% rendementen

Ongelezen bericht door witte angora »

Exact wat scontra en Jablan zeggen. Het is maar de vraag wat je investering over 10 of 15 jaar nog waard is. En waarom zoveel moeite doen om een stel particuliere beleggers aan zich te binden, terwijl een bank of beleggingsfonds veel meer voor de hand ligt?

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Europarcs Hoge Kempen met 5% rendementen

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
19 feb 2022 22:07
Veel vakantieparken hebben dit: jij mag het huis kopen en zij verhuren het voor jou. Lijkt leuk, maar alle bijkomende kosten gaan van je rendement af en aan het einde van de rit draai je verlies.
Oh? Ik heb toch echt andere ervaringen met bijvoorbeeld Roompot.
Jablan schreef:
19 feb 2022 22:07
Lees ook de kleine letters over wat als jij weer wilt verkopen.
Volledig mee eens.
Jablan schreef:
19 feb 2022 22:07
Alles waarbij jij de controle over je vermogen verliest, moet je niet doen en deze constructie is er een voorbeeld van.
Dan moet je dus ook nooit aandelen kopen, of obligaties, of sparen voor je pensioen; daar verlies je immers allemaal de controle over zodra je het geld eraan uitgeeft.
Jablan schreef:
19 feb 2022 22:07
Draai de vraag eens om: waarom gaat een exploitant van zo'n park op zoek naar particuliere beleggers en niet naar een bank of naar de beurs of crowd-funden?
Simpel, hiermee halen ze vermogen op en krijgen beleggers de kans om rendement te behalen. Het is een "nieuwe" beleggingsmogelijkheid. Er zijn meer voorbeelden, zoals bedrijven die een unit aanbieden in een garagepark of een stukje van een vestiging van een bedrijf dat opslagruimtes verhuurt.

Het idee an sich is niet verkeerd. Maar van cruciaal belang zijn de contractvoorwaarden. Dit kan, met nadruk op het woord kan, een prima onderdeel van een beleggingsportefeuille zijn. Let wel, dat zal afhangen van de financiële situatie van TS.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Europarcs Hoge Kempen met 5% rendementen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hier is helemaal niets “nieuws” aan. Het is ook geen onderdeel van een beleggingsportefeuille. Zou je daar een bedrag in stoppen, hoeft daar niets mis mee te zijn. Maar hier koop je voor een flink bedrag een chalet, waar voor sommigen hun hele vermogen in gaat.

En nadien ben je aan de heidenen, oftewel de eigenaren van dat park overgeleverd. Met als lokkertje een netto rendement van 5%. Van wat? Na vijf jaar is zo’n chalet uitgewoond.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Europarcs Hoge Kempen met 5% rendementen

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Lady1234 schreef:
19 feb 2022 22:40
Na vijf jaar is zo’n chalet uitgewoond.

Of niet meer volgens de laatste trends.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Europarcs Hoge Kempen met 5% rendementen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

peppeurso80 schreef:
18 feb 2022 13:53
Ik zou graag willen weten of iemand ervaring heeft met een uitbetalingsgarantie bij Europarcs. Ik wil een stacaravan chalet kopen in Zutendaal bij Hoge Kempen en zij bieden 5% zonder parkkosten, nutsvoorzieningen en onderhoud te betalen. Ook kan ik 21 dagen per jaar gratis verblijven. Enige mening?
Volgens mij is het wel handig om te weten wat deze parkkosten, nutsvoorzieningen en onderhoudskosten per jaar bedragen, dit heeft invloed op het rendement. En gratis bestaat niet, uw 21 dagen per jaar gratis betaald u gewoon indirect zelf via de parkkosten.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Europarcs Hoge Kempen met 5% rendementen

Ongelezen bericht door witte angora »

Eigenlijk bizar, dat je 21 dagen per jaar gratis van je eigen chalet gebruik mag maken. Nog even en je zou er voor moeten betalen.

Plaats reactie