Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erthanax schreef:
24 mei 2023 00:40
Terzijde: Geapaiseerd betekent gekalmeerd, gesust. Ik vermoed dat u geapprecieerd bedoelt.
Autocorrectie had er inderdaad geapaiseerd van gemaakt wat geapprecieerd had moeten zijn.

Frankel1988
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mei 2023 00:17

Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso

Ongelezen bericht door Frankel1988 »

Vakantie was alsnog geboekt met inderdaad hetzelfde boekingsnummer. Daar is het volledige bedrag betaald. Echter zijn de annuleringskosten eraf gehaald en de rest is teruggestort.
Aangezien ik op vakantie (Portugal, kan ik iedereen aanraden!) was heb ik het laten rusten en twee weken hetzelfde gedaan. Dus ik had de annuleringskosten betaald met daar bovenop een volledige vakantie.
Zit gelukkig niet heel verlegen in de centjes, maar had er niet aan gedacht.

Daarna heb ik meteen Roompot gebeld omdat ik 215 euro te veel vond voor een door hun geannuleerde vakantie, die in de praktijk niet geannuleerd is.
Dit aangezien exact dezelfde vakantie opnieuw was geboekt (en direct betaald). Na de volledige betaling (van een nieuwe boeking) en de annuleringskosten (oude boeking) wederom met Roompot gesproken.
Ze konden niets voor mij betekenen. Ik wilde nog graag op vakantie bij Roompot en voor mij was het prima om voor de eerste boeking een klein deel van de annuleringskosten te betalen, maar dat was geen optie.
Daarna heb ik deze binnen 24 uur kosteloos geannuleerd, met andere woorden de volledige boeking is een paar dagen later weer teruggestort.

Mijn idee was in eerste instantie om hetzelfde nog tientallen keren te doen (boeken/betalen en daarna direct annuleren), maar ik heb het maar laten rusten.
Dan maar een andere vakantie boeken ergens en/of wat daagjes weg. Voor mij nooit meer Roompot.

En mijn les; Ik betaal mijn vakantie voortaan meteen volledig. :wink:

Bedankt allemaal voor het meedenken :)

Alkmaarder
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 jun 2023 13:54

Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso

Ongelezen bericht door Alkmaarder »

Misschien een andere e-mailprovider nemen of voor dit soort dingen een nieuw (Google-)account maken? Want 100 spammails per dag is wel vrij extreem. En dan: je boekt een vakantie (toch een fors bedrag), kent de betalingsvoorwaarden, vindt het kennelijk niet vreemd dat je maar geen factuur krijgt (is toch meestal direct na het boeken) en hebt geen zin om je spammap zorgvuldig te checken, terwijl je weet dat flink wat van je mail daarheen gaat. Ik snap Roompot wel. Hoewel ze inderdaad ook wat flexibeler konden zijn (maar hoever moet je als bedrijf gaan?).

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso

Ongelezen bericht door criticus2 »

hoever moet je als bedrijf gaan: in ieder geval zover dat je oplost wat echt onder je eigen risicosfeer ligt, dus aan kant van het bedrijf gemaakte fouten rechtzetten. Die lijn is helaas ver te zoeken tegenwoordig... Maar: wellicht komt dat ook wel door de houding van heel veel consumenten die zelf geen zin hebben zaken die onder hun eigen risicosfeer vallen ook daadwerkelijk te dragen en ten onrechte willen afwentelen op bedrijven.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Ja, hoever moet je als bedrijf gaan? Dat vraag ik me ook af.

*Ze hebben een prima werkende site waar je netjes een vakantie kan boeken.

* ze bieden direct betalen aan en in termijnen betalen aan.

* Ze hebben er netjes de voorwaarden vermeld

* Je kan een eigen account aanmaken waar je vakantie is te vinden in je berichten maar ook je betalingen staan netjes geregistreerd.

* Voordat je de boeking rond maakt wordt er nog netjes gevraagd of je akkoord gaat met de voorwaarden.

*Ze sturen netjes e-mails.

Wat is er mis met de afhandeling door Roompot vraag ik me dan af.

alfatrion
Berichten: 21915
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Factuur niet ontvangen, nu door maatschappij geannuleerd en incasso

Ongelezen bericht door alfatrion »

Frankel1988 schreef:
14 jun 2023 11:06
Daarna heb ik meteen Roompot gebeld omdat ik 215 euro te veel vond voor een door hun geannuleerde vakantie, die in de praktijk niet geannuleerd is.
Dit aangezien exact dezelfde vakantie opnieuw was geboekt (en direct betaald). Na de volledige betaling (van een nieuwe boeking) en de annuleringskosten (oude boeking) wederom met Roompot gesproken.
Ze konden niets voor mij betekenen. Ik wilde nog graag op vakantie bij Roompot en voor mij was het prima om voor de eerste boeking een klein deel van de annuleringskosten te betalen, maar dat was geen optie.
Daarna heb ik deze binnen 24 uur kosteloos geannuleerd, met andere woorden de volledige boeking is een paar dagen later weer teruggestort.
Als je dat niet had gedaan, dan had je een sterke zaak bij de rechter gehad, maar daar moet je ook maar zin in hebben.

Plaats reactie